Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zmieniałem wodę na płyn chłodniczy na początku listopada, Po tym zabiegu zaczął się grzać. Wcześniej było wszystko dobrze.

Myślałem że się zapowietrzył, próbowałem odpowietrzyć przez parę dni, ale dalej się grzał.

Musiałem pojechać do szkoły w weekend i się po drodze grzał, zatrzymywałem się aż ostygnie i dolewałem wody i jechałem dalej. Raz czy dwa tylko na chwilkę wskazówka weszła na czerwone pole i go zgasiłem.

Zaniosłem do mechanika, on mówi że odpowietrzył, dzwoni do mnie dziś i mówi że dolna rura się nie grzeje że termostat uszkodzony. Dziś wymienił termostat i dzwoni do mnie że dalej się grzeje

i że będzie to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Czy są możliwe inne opcje niż uszczelka pod głowicą? Proszę o pomoc.

 

Chciałbym jeszcze dodać że jak zagrzał się trochę i wskazówka wyszła ponad połowę, zatrzymałem się i kapała woda jakoś z rejonów chłodnicy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wiadomo, silniki BMW sa bardzo wrazliwe na przegrzania. Mi rowniez uchodzila woda z chlodnicy, codziennie musialem dolewac jakies 200-300ml (mialem check coolant level). Juz myslalem, ze wcina mi wode a tu niespodzianka - nieszczelna uszczeleczka od chlodnicy... Wstawilem karton pod samochod na noc i rano mialem odpowiedz gdzie szukac wycieku.

 

Problem polega na tym, ze nawet jak mialem bardzo malo plynu to jeszcze nigdy wskazowka nie odgiela sie na prawo od pionu... :? Z tego co piszesz znaczy, ze cieknie ci bardziej i masz inny silnik... Sprawdz czy z rury wydechowej nie leci ci bialy dym (para).

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Chciałbym jeszcze dodać że jak zagrzał się trochę i wskazówka wyszła ponad połowę, zatrzymałem się i kapała woda jakoś z rejonów chłodnicy...

 

tzn dokładnie skąd, bo ja bym stawiał na nieszczelność układu, a nie od razu na uszkodzoną uszczelkę. Sprawdź dokładnie chłodnicę, zbiornik wyrównawczy, węże...

 

miałem taki problem, wyciek nie do zlokalizowania, mikroskopijne pękniecie zbiorniczka wyrównawczego, na rozgrzanym silniku dawał mgiełkę która odparowywała szybko i się zapowietrzał, tez już mi chcieli ściągać głowicę ale oprócz grzania się nie miałem innych objawów uszkodzonej uszczelki, aż zbiornik pękł na dobre i wyleciał cały płyn, po wymianie zbiorniczka już 100 tys km i wszystko cacy

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano

Taaa, najlatwiej powiedziec, ze to uszczelka pod glowica, bo wtedy rozbierasz pol silnika i nawet jak to bylo cos innego to przy okazji usuniesz. Z tego co opisujesz, to woda ucieka Ci dosc mocno. Latwiej wiec bedzie zrobic kilka testow.

Najpierw sprawdz olej w silniku. Przy tak intensywnym wycieku wody do silnika powinienes miec zamiast oleju ubite mleko. Poza tym nie mozna ocenic, czy masz uszkodzona uszczelke, jezeli masz jeszcze jakis inny wyciek z ukladu chlodzacego. Ciagla koniecznosc dolewania plynu to nie jest objaw uszczelki pod glowica, tylko jakiegos innego uszkodzenia ukladu chlodzacego. Uszczelke masz uszkodzona wtedy, gdy POWOLI ubywa Ci plynu w chlodnicy, a nie ma wycieku. I na pewno bedzie to widac po kolorze oleju w silniku.

 

I jeszcze jedno pytanie: Czy plyn chlodniczy wlales taki jak byl wczesniej? Niektorych plynow nie wolno laczyc, bo tworza jakies dziwne substancje i zapychaja uklad chlodniczy. A tak jak powiedziales stalo sie to po wymianie plynu.

Opublikowano
I jeszcze jedno pytanie: Czy plyn chlodniczy wlales taki jak byl wczesniej? Niektorych plynow nie wolno laczyc, bo tworza jakies dziwne substancje i zapychaja uklad chlodniczy. A tak jak powiedziales stalo sie to po wymianie plynu.

 

Na samym początku to była woda z kranu, później zmieniłem na petrygo, dolewałem na początku petrygo, później roźcieńczacz jakiś dolewałem z wodą destylowaną i trochę petrygo, różnie...

 

A zagrzewał się różnie, jak jechałem do szkoły 35km, to 1 stronę zagrzewał się raz, a z powrotem jak wracałem to 2 razy...

 

Dziś wstawiam auto do carfixu w Szczecinie, mam nadzieję że mi to zrobią chłopaki :)

Opublikowano

Na samym początku to była woda z kranu, później zmieniłem na petrygo, dolewałem na początku petrygo, później roźcieńczacz jakiś dolewałem z wodą destylowaną i trochę petrygo, różnie...

No to nie jest chyba dobry pomysł aby tak mieszać płyny z jakimiś rozcieńczaczami, woda itp. To są dość wrażliwe silniki na tego typu kombinacje. Jak masz jeden płyn to tylko takim uzupełniaj - masz wtedy pewność, że będzie ok. Niby piszą na różnych wynalazkach, że są mieszalne ze wszystkim itp ale ja w takie zapisy nie wierzę i wolę się trzymać jednego typu płynu. Jak zaczynasz lać co popadnie to niestety trzeba się liczyć z tym, że trzeba będzie potem sięgnąć głębiej do kieszeni. Oby nie...

Pzdr.

Opublikowano

No jak tak, to rzeczywiscie mozesz miec problem. W najlepszym przypadku czeka Cie plukanie ukladu chlodniczego i latanie wyciekow, sredni wymiar kary to uszkodzona chlodnica (nie polecam regeneracji, lepiej wymienic i to na orginal, bo zamienniki to wytrzymuja kilkanascie miesiecy). No, a najgorsze - masz w tytule....

 

Petrygo jest dobrym rozwiazaniem, osobiscie polecam, bo sam uzywam i jest ok, ale tylko petrygo i nic wiecej. Jak juz nie bedzie petrygo, to sama woda destylowana. W wodzie rozcienczaja sie wszystkie.

Opublikowano

Na samym początku to była woda z kranu, później zmieniłem na petrygo, dolewałem na początku petrygo, później roźcieńczacz jakiś dolewałem z wodą destylowaną i trochę petrygo, różnie...)

tak podejrzewałem po tym jak napisałeś ze stało się po wymianie, czasami jest tak, że samochód jeździ na wodzie, która zostawia sporo osadów i uszczelnia drobne wycieki, po wymianie na płyn wszystko wychodzi...

miałem to kiedyś w innym samochodzie, kupiłem z zalaną wodą, jak wymieniłem na płyn od razu poleciało z pompy wody

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano

Powiem Wam że dziwna sprawa ;)

Wziąłem od mechanika samochód parę dni temu (ten co mówił że uszczelka do wymiany) i do carfixa siostra miała pojechać.

Przyjechałem samochodem pod dom, sprawdzam poziom w zbiorniczku wyrównawczym a tam pusto, zadzwoniłem do niego czy on w ogóle nalał wody do chłodnicy, mówi że zalał do pełna i wyjechał na miasto i od razu się zagrzał. Jeszcze mi wkręca że przed wstawieniem do warsztatu leciało tylko zimne powietrze, ale przedtem leciało normalnie ciepłe powietrze. Jak mi oddał auto tylko leciało zimne jak ciepły silnik, ale pojeździłem trochę i zaczęło lecieć normalnie ciepłe.Dolałem do pełna wody, później dolałem trochę bo ubyło. Zostawiłem siostrze samochód żeby pojechała do szczecina i wstawiła go do carfixa. Dzwonie do niej po jakimś czasie, mówi że się nie zagrzał (po 30-35km) mi się w tym miejscu zawsze grzał jak jechałem do szkoły. Dzwonie jak jest pod warsztatem, mówi że się nic nie grzeje. Powiedziałem jej żeby sprawdziła wode to mówiła 1-2cm tylko ubyło. Mi jak jechałem do szkoły to grzał się 1-2 razy w jedną stronę, a cała droga to ok 35km. Ona pojechała około 70km, ani razu się nie zagrzał i prawie wody nie ubyło. Zobaczymy na dniach co w warsztacie zobaczą, mam nadzieję że to nie uszczelka...

  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam. Jestem posiadaczem modelu 520i. Zastanawiam sie czy uszczelka pod głowicą jest do wymiany. Temp silnika jest na normalnej temp. Ani razu nie przegrzal sie. W grudniu poprzedniego roku uciekał mi płym w chłodnicy. Kupiłem korek od chłodnicy i do tej pory było ok. Wczesniej jak i teraz nie widac wyciekow . Jedyny wyciek ktory pojawił sie teraz to pod pokrywą zaworow, gdze uszczelka była rok temu zmieniana plus ten ubytek płynu. Nie wiem od czego tu zaczac
Opublikowano
Zle zrozumiałeś :) Znalazłem wyciek płynu na obudowie termostatu , to wymienię i zobaczymy czy będzie ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.