Skocz do zawartości

[E36] Z3 - Przeróbka z 1.9 na 2.8 - poszerzenie tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

To moj pierwszy post tutaj i chcialbym sie ze wszystkimi przywitac.

Mam male pytanko, od roku mam sliczna zielona zetke kabrio ale niestety z silnikiem tylko 1.9 i co sie z tym wiaze to waski tyl auta. Autka niesprzedam i niekupie wersji 2.8 bo wiekszosc aut w polsce juz ma swoje lata i jak wiadomo zwozone sa najtansze egzemplaze co sie prawie zawsze wiaze z niezbyt dobrym stanem tych autek lub co gorsza sa klepane gdzies w szopie u zaprzyjaznionego mechanika ''magika'' i potem jezdza tak jak wygladaja.

Interesuje mnie poszerzenie wersji waskiej do szerokiej i czy ktos to kiedys robil?

Tez chodzi mi po glowie poszerzenie auta za pomoca jakis nakladek lub rzezbienia tylnych blotnikow w jakis sposob, czy ktos zna takiego magika co by to ladnie zrobil i rzeby niezrobilo sie jakies szkaradztwo z tego??

W przyszlosci planuje zmiane silnika na 2.8 lub 3.2 wiec jest to konieczne aby wsadzic szerszy most bo taki jest w w/w wersjach silnikowych.

 

Dzieki za odpowiedzi

Opublikowano

Interesuje mnie poszerzenie wersji waskiej do szerokiej i czy ktos to kiedys robil?

Tez chodzi mi po glowie poszerzenie auta za pomoca jakis nakladek lub rzezbienia tylnych blotnikow w jakis sposob, czy ktos zna takiego magika co by to ladnie zrobil i rzeby niezrobilo sie jakies szkaradztwo z tego??

 

Jest taki jeden na forum ;) co robil przekladke tylu na 2.8 i w gore . On sam sie chyba nie pochwali, za skromny jest :lol: . No ale moze sie myle .

 

Z tego co wiem potrzebujesz od wersji 2.8 : blotniki, progi blaszane, zderzak tylny, gume miedzy blotnik a wlew paliwa, nie wiem co z nadkolami . Czesci do Z3 sa tanie wiec chyba za specjalna inwestycja to to nie bedzie :).

 

Nie rob jakies rzezby z nakladkami bo wyjdzie Cie to drozej a znajac zycie wyjdzie "wies tanczy i spiewa" :oops: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
tego co wiem potrzebujesz od wersji 2.8 : blotniki, progi blaszane, zderzak tylny, gume miedzy blotnik a wlew paliwa, nie wiem co z nadkolami

1.Nadkola też trzeba zmienic na te od wersji po liftingu albo od 2.8 lub też //M (wszystkie w tych wersjach są takie same)

2. Błotniki albo od 2.8 albo od ///M są takie same, dodatkowo klapka wlewu paliwa też będzie potrzebna.

3. Progi blaszane od wersji po liftingu albo od 2.8 albo M.

4. Tylny zderzak od 2.8.

Najlepiej znajdź dawcę tych wszystkich rzeczy i kup je za jednym zamachem unikniesz błędów w zakupie bo nie zawsze da się rozpoznać na zdjęciu w aukcji allegro czy to błotnik wąski czy szeroki, czy próg taki czy inny, a sprzedawcy często nie wiedzą nawet co mają i o co chodzi... :)

http://img214.imageshack.us/img214/7770/z3roadsterturninwheelsln4.gif
Opublikowano
mysle ze teraz mozna zamykac :lol: wszystko jest jasne :)
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
No jeszcze chyba bym dodał dystanse na tylną oś ... bo jakoś nie wyobrażam sobie poszerzenia błotników i kół schowanych we wnęce koła :)

 

 

Z tego co wiem to z3 r4 i z3 r6 ma taki sam rozstaw kol (choc wahacze sa inne to chyba rozstaw jest ten sam), wiec zadne dystanse nie beda potrzebne .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Dzieki Panowie za pomoc, od wiosny biore sie za to a dystanse i tak chce zalozyc bo nawet teraz wydaje mi sie ze kola sa zbyt schowane, beda to delikatne dystanse, mysle ze max po 1-1.5cm na strone. Jeszzce raz dzieki za pomoc.

Pozd

Opublikowano
Wszystko fajnie, ale Piotres pewny jestes ze szerokosc tylnej osi jest taka sama w 2.8 i 1.9 ??? bo jak byłem w zgierzu i widzialem tam u kolesia tylne wahacze i belke to mi to tak na oko wydawalo sie wszystko jakby duzo szersze. No mozliwe ze zle to ocenilem :D bylem zmeczony po trasie 500km bez dachu :] (nie polecam :D hehe)
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
Wszystko fajnie, ale Piotres pewny jestes ze szerokosc tylnej osi jest taka sama w 2.8 i 1.9 ??? bo jak byłem w zgierzu i widzialem tam u kolesia tylne wahacze i belke to mi to tak na oko wydawalo sie wszystko jakby duzo szersze. No mozliwe ze zle to ocenilem :D bylem zmeczony po trasie 500km bez dachu :] (nie polecam :D hehe)

 

Pewny nie jestem . Wiem ze Emek robil to poszerzenie "na 2.8" i chyba dystansow nie ma a kola mu sie nie "utopily" w nadkolach . Moze niech sie on wypowie.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Przekladka silnika bedzie napewno ale najpierw chce sie zajac wszystkim innym, juz mam zalozone gwinty Koni, za pare tygodni biore sie za wymiane tarcz i klockow na EBC, do tego zaciski z 2.8 i przewody w oplocie. Wymiane silnika zostawiam na koniec bo Kubica ze mnie zaden i dzwonow juz pare zaliczylem , wiem ze by mnie te dodatkowe 50 KM i kupa momentu obrotowego wiecej kusilo a na tych naszych jesiennych drogal nietrudno o przygody.
Opublikowano

jak juz heble wkladasz od 2,8 to zapomnij o S50 chyba ze bedziesz znowu wymieniac na mocniejsze...

 

podzielam zdanie Sarona, jak zaczynasz to zacznij od silnika pozniej kosmetyka

 

 

pochwal sie zdjeciami jak juz cos zmienisz w swojej zZz

 

powodzenia :cool2:

ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Opublikowano
Najczesciej bywa tak ze jesli ktos zaczyna od kosmetyki i setki innych bajerow to zwykle nie starcza mu checi, zapalu, funduszy itd do zrobienia tego konkretnego kroku czyli wymiany silnika. Z reguly jak juz sie wszystko pozmienia to co chce to po jakims czasie auto sie nudzi i zmienia sie fure a nie silnik. Przy takich projektach to niestety ale kibicuje tylko tym co zaczynaja od poczatku i konsekwentnie ida dalej. Bez obrazy ale mnie osobiscie smiesza auta za gwintach, ksenonach i laczkach po 20" ktore z pierwszym lepszym zawodnikiem dostaja zadyszki. Takie jest moja opinia i zdania nie zmienie. Mysle ze juz dawno minely czasy kiedy wrazenie robil wszelki tuning optyczny. Teraz to juz troche wiocha leci... Pozdr
Opublikowano

hmm. Czy gwinty to tuning optyczny to sie chyba niezgodze chyba ze ktos zaklada takie aby auto doslownie polozyc na ziemi i uzywa tego na wystawy lub bajerowanie lasek. Zalozylem gwinty bo maja jedna bardzo fajna rzecz: mozliwosc regulacji wysokosci co u mnie w miescie w zime jest bardzo przydatne( lato ok -2,5-3 cm w dol a w zime pozostaje prawie jak seria ok 1-1,5cm w dol) i rowniez prowadzenie auta jest calkowicie inne a co do reszty zman to chyba rowniez niejest optyka choc moge sie mylic, tylko niewiem jaki tok myslenia maja ludzie co wkladaja w auto co ma przewidziane podzespoly na silnik 1.8-1.9 cos co jest o wiele mocniejsze, potem widzi sie takie ''pocudowane'' M-ki co wisza na drzewach bo ktos myslal ze jak ma 321KM pod noga to juz bedzie bil czasy przejazdu z wioski do wioski. Czasami auto z duzo slabszym silnikiem potrafi niezle odjechac takiemu co mysli ze jest szybszy bo ma wiecej KM pod maska, oczywiscie nie na autostradzie choc i to sie zdarza.

 

aha dla jasnosci gwinty co prawda sa,ksenony-brak,kolka to alufelgi linia M -17cali jedynie co zmienilem z zewnatrz to nowy dach bo stary sie przetarl i nieplanuje ''dostrajania'' auta w inne choinkowe akcesoria, od tego sa hondy i golfy :P

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Bez obrazy ale mnie osobiscie smiesza auta za gwintach, ksenonach i laczkach po 20" ktore z pierwszym lepszym zawodnikiem dostaja zadyszki. Takie jest moja opinia i zdania nie zmienie. Mysle ze juz dawno minely czasy kiedy wrazenie robil wszelki tuning optyczny. Teraz to juz troche wiocha leci... Pozdr

co wiocha leci? jak samochod ladnie wyglada to musi miec 300koni? nie mozna duzych felg zakladac jak sie nie ma sportowego samochodu? prosze cie. poki ktos nie zaklada spojlerow 'zeby czasem nie odlecial' to dobry styling mozna robic nawet na 1.6.

Opublikowano
Rzadko zgadzam się z kolegą Zalew'em ale z przyjemnością popieram go w tej kwestii :) Nie wydaje mi się aby np stylizacyjny pakiet M w BMW nazwać wiochą :!: Jeżeli coś jest zrobione z gustem i nie na wariackich papierach to czemu nie.
Opublikowano

co wiocha leci? jak samochod ladnie wyglada to musi miec 300koni? nie mozna duzych felg zakladac jak sie nie ma sportowego samochodu? prosze cie. poki ktos nie zaklada spojlerow 'zeby czasem nie odlecial' to dobry styling mozna robic nawet na 1.6.

wg mnie wlasnie tak jest. I tak jak pisalem wczesniej zdania nie zmienie. Od tego jest forum aby kazdy mogl wyrazic swoja opinie. A co do M pakietow to dla mnie wlasnie to wiocha poniewaz niby M ale z silnikiem 1,6 i wielkimi bebnami z tylu :mad2: . Proba oszukania innych a przedewszystkim samego siebie ze ma sie fajne auto.

Opublikowano (edytowane)
A co do M pakietow to dla mnie wlasnie to wiocha poniewaz niby M

m-pakiet to nie m-power

 

zglos pretensje do bawarii ze sa wiesniakami

 

Proba oszukania innych a przedewszystkim samego siebie ze ma sie fajne auto.

och

Edytowane przez zalew
Opublikowano

fajne auto nie musi byc szybkie... nie kazdy lubi zapie.... jak glupi i szpanowac wchodzeniem bokami pod sklepami...

ja mam Zetke bo lubie to auto za wyglada i za radosc z jazdy przy predkosci 100-120. Wiecej mi nie trzeba. Tez zmienilem felgi na 17cali z mpakietu, biale kierunki na przodzie i boku i np. glupie halogeny. Moim zdaniem auto FAJNE to dla kazdego co innego... :D mam 1.8 115KM i mi sie jezdzi np. super ;] a jak sie ktos chce scigac na swiatlach to najwieksza przyjemnoscia jest... olanie go :D i tyle na ten temat

 

P.S greenmack gdzie kupowaleś dach ? i ile Cię to wynioslo ??

Sprzedam: tylnie lampy od Z3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.