Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy kupilem niedawno E91 z silnikiem 2,0d 163ps, przebieg 125k km i juz pojawil sie problem jak w temacie, tj. galka do zmiany biegow drzy na luzie, gdy juz wrzuce jakikolwiek bieg to drgania ustepuja. Same biegi wrzuca sie dosc trudno, na pewno nie wchodza jak w maslo ;-). Poduszki silnika i skrzyni, jak i sam wal napedowy zostaly sprawdzone - wszystko gra, takze one raczej nie odpowadaja za ww drgania. Czy ktos ma pomysl gdzie moze tkwic przyczyna takiego zachowania lewarka jak i rowniez relatywnie "ciezko" wchodzacych biegow? Dzieki serdeczne za pomoc!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten typ tak ma. No chyba że lewarek bardzo wariuje to wtedy przyczyną może być np. koło dwumasowe.
Opublikowano
Ten typ tak ma. No chyba że lewarek bardzo wariuje to wtedy przyczyną może być np. koło dwumasowe.

 

Az tak bardzo nie wariuje, da sie go zlapac ;-) takze moge to przebolec! Jednakze chetnie poprawilbym plynnosc z jaka wchodza biegi, czy cos daloby sie zrobic w tym temacie (za wyjatkiem wymiany skrzyni biegow ;-))?

Opublikowano
Ja mam ten sam silnik i też widzę, że biegi wchodzą znacznie ciężej niż w oplu. Pewnie tak musi być. Ponadto ciężej chodzi kierownica, mimo że wspomaganie jest sprawne.
Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
Ja mam ten sam silnik i też widzę, że biegi wchodzą znacznie ciężej niż w oplu. Pewnie tak musi być. Ponadto ciężej chodzi kierownica, mimo że wspomaganie jest sprawne.

 

co do kierownicy to już kilka osób zauważyło, ale e90 sprzed liftu i e87 sprzed liftu taką mają charakterystykę wspomagania. Co do drgań lewarka - w moim 318dT wcale nie drga bardzo mocno, nie mniej drgania są wyczuwalne i widoczne.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Uklad kierowniczy w E90 bez servotronica rzeczywiscie chodzi dosyc ciezko przy niskich predkosciach. Mialem okazje jezdzic E90 i X3 z servotronikiem, roznica bardzo duza.
Opublikowano

Witam, u mnie też drży gałka na luzie. Nie za mocno, ale drży.

Co do słabej jakości wybierania poszczególnych przełożeń to owszem prawda, ale ja byłem na to przygotowany po lekturze prasy moto.

Opublikowano
Koledzy, dziekuje bardzo za odpowiedzi. Mechanik, z ktorym sie kontaktowalem w sprawie ciezko chodzacej skrzyni biegow sugerowal, ze byc moze trzeba dolac/wymienic olej w skrzyni biegow, w zwiazku z tym chcialem sie zapytac czy ktos ma jakies doswiadczenia w tym temacie? Czy ktos zmienial olej w skrzyni, a jesli tak to na jaki? Dzieki wielkie z gory!
Opublikowano
Koledzy, dziekuje bardzo za odpowiedzi. Mechanik, z ktorym sie kontaktowalem w sprawie ciezko chodzacej skrzyni biegow sugerowal, ze byc moze trzeba dolac/wymienic olej w skrzyni biegow, w zwiazku z tym chcialem sie zapytac czy ktos ma jakies doswiadczenia w tym temacie? Czy ktos zmienial olej w skrzyni, a jesli tak to na jaki? Dzieki wielkie z gory!

 

 

Zmień mechanika. Oleju nie zmieniaj bo po co? Skrzynia jest bezobsługowa, jeśli nie ma żadnych wycieków oleju ze skrzyni nic nie wymieniaj.

 

Lewarek drży lekko, ten typ tak ma jak pisali koledzy wyżej.

 

Pzde.

Opublikowano

Ja mam E87 przed liftem i u mnie wspomaganie działa super. Jednym paluszkiem daje się prowadzić, servotronica nie mam.

 

Co do gałki zmiany biegów, to fakt drży bardziej niż w benzynie. Ten typ tak już ma. Możesz sprawdzić jeszcze pod mieszkiem, masz taką gumę (tzw. tłumik drgań) może zsunęła się z drążka zmiany biegów, ale raczej wątpie, bo strasznie mocno np. była u mnie nasunięta na drążek.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano

rzeczywiście na cieżko wchodzace biegi moze pomóc wymiana oleju w skrzyni ALE NIE W BMW. Tak jak któryś z kolegów wspomniał nowe skrzynie biegów nie wymagają wymiany oleju, tam jest olej LIFE TIME czyli dożywotni. Dość twardo ale pewnie wchodzące biegi w BMW to norma dla tych modeli. Nie przejmować sie.

 

Natomiast co do wspomagania to moim zdaniem działa przyzwoicie choć sa marki gdzie działa znacznie silniej, np Fiat i jego City. Moim zdaniem to tylko kwestia przyzwyczajenia.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
teoretycznie jest olej life time, ale w Rzeszowie w ASO doradca serwisowy mówił, iż na wszelki wypadek zalecają wymianę co ok. 200-250 tys. km.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
teoretycznie jest olej life time, ale w Rzeszowie w ASO doradca serwisowy mówił, iż na wszelki wypadek zalecają wymianę co ok. 200-250 tys. km.

 

tez wlasnie slyszalem o takiej definicji "life time" ;-)

Opublikowano
teoretycznie jest olej life time, ale w Rzeszowie w ASO doradca serwisowy mówił, iż na wszelki wypadek zalecają wymianę co ok. 200-250 tys. km.
Ten doradca to Twój dobry znajomy czy gostek, który na "wszelki wypadek" chce zarobić na swoją premie...? :lol:
Opublikowano
teoretycznie jest olej life time, ale w Rzeszowie w ASO doradca serwisowy mówił, iż na wszelki wypadek zalecają wymianę co ok. 200-250 tys. km.
Ten doradca to Twój dobry znajomy czy gostek, który na "wszelki wypadek" chce zarobić na swoją premie...? :lol:

 

Nie znajomy, ale po dotychczasowych doświadczeniach z serwisem w Rzeszowie nie oceniam ich jako naciągaczy - zresztą w tej chwili mojemu BMW brakuje jeszcze 150 - 200 tys. km do wymiany, więc nie sądzę, aby już dziś chciał mnie naciągać - zresztą nawet nie przewiduję dobijać autem do takich przebiegów :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Olej w skrzyni juz wymieniony :D biegi wchodza o wiele lzej takze warto bylo. tlumaczenia serwisu bmw, ze oleju w skrzyni biegow sie nie wymienia poniewaz jest niby "life time" etc to bzdura. ciekawe czy to samo twierdziliby gdyby zobaczyli co sie "wylalo" z mojej skrzyni... stary olej byl olejem tylko z nazwy, bo tak naprawde to byl tak zuzyty ze kolorem przypominal sadze a konsyntacja bardziej wode niz olej...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej w skrzyni juz wymieniony :D biegi wchodza o wiele lzej takze warto bylo. tlumaczenia serwisu bmw, ze oleju w skrzyni biegow sie nie wymienia poniewaz jest niby "life time" etc to bzdura. ciekawe czy to samo twierdziliby gdyby zobaczyli co sie "wylalo" z mojej skrzyni... stary olej byl olejem tylko z nazwy, bo tak naprawde to byl tak zuzyty ze kolorem przypominal sadze a konsyntacja bardziej wode niz olej...

 

Napisz jaki masz przebieg auta.

Opublikowano
Właśnie opisz eksploatacje swojego auta, bo zaciekawiłeś mnie tą swoją wymianą i poprawą. U mnie też jakoś tak sztywno biegi wchodzą.. nie tak płynnie tylko tak sztywno jakby było brak oleju :) A jedynka to czasami bardzo ciężko wchodzi.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano

Poprawiać po fabryce.. Można i tak, ale ja wiem jedno tak samo jak miałem w e46, przebieg 280kkm i ja oleju przez dwa lata nie wymieniałem i wątpię, żeby to zrobił Niemiec przede mną. Podobnie w e90, wybiło 170kkm i nic się nie dzieje, biegi normalnie wchodzą. To są skrzynie bezobsługowe, jeśli nic się nie dzieje, nie ma wycieków - oleju nie trzeba zmieniać. Wiadomo jest, że jak olej zimny tym bardziej teraz zimą, to i jego specyfika jest inna.

 

Ale może w Twoim przypadku faktycznie.. wszystko zależy od ekspolatacji auta, może wcześniej Twoje BMW użytkował jakiś rzeźnik i dlatego takie cyrki z olejem ;)

 

Napisz przebieg.

 

PS.

Jaki olej masz teraz zalany? Ori? :D Nie tak na poważnie.. jaki olej? :) :8)

 

Pzdr.

Opublikowano
Witam Panowie, samochod sprowadzilem z Niemiec, od I wlasciciela z przebiegiem 126k km (raczej z oryginalnym gdyz kupowalem od dealera BMW, no ale kto wie), obecny przebieg to 129k km. Tez bym oleju nie wymienial, ale zdziwiony bylem bardzo, ze w aucie w sumie nie za mala sume biegi tak ciezko chodza, byc moze bylo to spowodowane poprzednim uzytkowanie, co jest prawdopodobne gdyz auto jest poleasingowe. Olej, ktory zostal wlany to Castrol SMX-S 75W85, wlane zostalo okolo 2l. Po tym co plywalo w mojej skrzyni jako "olej" to rowniez przymierzam sie do wymiany oleju w moscie (tam wleje Castrola SAF-XO)
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.