Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam lampy soczewkowe w e39 po liftingu z systemem samo poziomowania,

chciałem założyć sobie ksenony well-done (http://www.well-done.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,34/category_id,11/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,4/)

a do tego spryskiwacze lamp ale mam pytanko

 

czy legalne jest ozywanie takiego kompletu w reflektorach halogenowych?

czy przejdę legalnie przegląd i czy policja może mnie za takie coś zatrzymać?

słyszałem ze podczas wypadku ubezpieczyciele nie chcą wypłacać odszkodowania jeżeli wezmą za argument że ma sie nielegalnie stosowane światła i oślepiły 2go kierowcę.

 

a jeżeli to nie jest legalne to co muszę zakupić zeby było legalne.

 

Pozdrawiam

p.

Opublikowano
witam kolege. miesiac temu mojemu koledze w e39 policja zabrala dowod rejestracyjny za lampy typu HID ! ksenony w mysl kodeksu UE musza miec samopoziomowanie i spyskiwacze lamp ktorych ty nie posiadasz . moim zdaniem zbyt duzy koszt i zabawy aby wyposazyc auto w czujniki na wachaczach i spyskiwacze ,ale to jest tylko moja opinia. pozdrawiam .
Opublikowano
w lampach powinieneś używać takich żarówek jakie są do nich przewidziane przez producenta, każda zmiana jest przez kodeks drogowy niedopuszczalna. Oczywiście przeglądu takie auto nie powinno przejść, a Policja ma argument do zatrzymania dowodu. Z ubezpieczalnia podejrzewam ze tez może być jak piszesz.
www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano

Hmm,

system samo poziomowania mam - nawet nie mam pokrętła regulacji,

a spryskiwacze można dodać,

pytanie jak policja czy kolo w przeglądzie technicznym rozpozna czy reflektor jest do ksenonu czy do halogena?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chcę tu wywołać niepotrzebnej dyskusji < bo ten temat ZAWSZE kończy sie taką dyskusją > ale podobno kodeks nigdzie nie wymaga by system poziomowania lamp miał być automatyczny.

Jest wymagany system poziomowania lamp i zwykłe pokrętło tez sie niby w tym pojęciu mieści.

 

Co do pozostałych spraw to spryskiwacze mają być a lampa MUSI współpracować z źródłem światła przewidzianym przez atest tej lampy.

Lampy maja odpowiedznie oznaczenia na kloszach.

 

Ale przepisy sa przepisami a życie pokazuje coś zupełnie innego.

Ile się teraz widuje aut z lat 80tych < jakieś golfy serii I > z xenonami. Policja jak by chciała sie do tego czepiać to by chyba mogła nic innego nie robić. A na przeglądach też przeważnie nikt nie zapyta się czy masz sprawne wszystkie układy od lamp.

I jak to się dzieje , że przeglądy i kontrole drogowe przechodzą jakieś wynalazki typu niebieskie podświetlenia lub pozycyjne albo diodowe "rękodzieła"

 

< ja osobiście jestem przeciwnikiem HID>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dyzio,

jakby tak tylko po PL się jeździło to jakoś by można dać rade z tą policja, ale problem chyba możne zacząć się na wycieczce po zachodniej europie i wrócić na lawecie :)

 

ok podsumowując,

jak widać nie ma legalnego sposobu żeby zamontować sobie lampy HID do zwykłego reflektora zęby było to legalne.

 

chyba zakupie sobie jakieś Philipsy night Vision albo coś w tym rodzaju za 100zł i podaruje sobie zmianę reflektorów, zakładanie spryskiwaczy itd,

następnym razem trzeba zakupić furę z oryginalnymi ksenonami i tyle w temacie

 

Pozdro

Opublikowano

Zawsze mozesz zalozyc lampy hella fabrycznie pod xenon, do tego instalka spryskiwaczy i bedzie ok.

Stare lampy mozesz sprzedac i operacja nie bedzie koszmarnie kosztowna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.