Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Po zmianie wody na płyn chłodniczy zaczęła mi się grzać woda w chłodnicy.

 

Wygląda to tak, silnik nagrzeje się do dobrej temp, jak zrobię jeszcze z 10-15km zaczyna się grzać.

Staje, czekam aż trochę ostygnie i dolewam wody i jadę dalej, później po jakimś czasie znowu tak samo i muszę dolewać.

 

Znajomy mi powiedział że mam prawdopodobnie układ zapowietrzony, na wolnych obrotach poczekać aż się wiatrak chłodnicy włączy (ale ten wiatrak chodzi cały czas jak odpalę silnik). Poczekałem aż doszedł do właściwej temp, poczekałem aż trochę ostygnie i dolałem i tak w kółko kilka razy.

 

Ale woda się dalej grzeje, nie wiem co mam już robić.

 

Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak? Czy coś źle robię?

 

Auto to bmw 523 96r (2.5 benzyna)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawidłowo odpowietrzyć.

stanowczo odradzam dalszą jazdę zanim nie będzie odpowietrzony. Można narobic bałaganu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opisów odpowietrzania znajdziesz na forum przynajmniej kilka.

 

Tak na szybko napiszę:

Silnik zgaszony , zapłon włączony , temperatura na MAX < chociaż są tacy co mówią , że to nie ma znaczenia >

Odkręcasz korek chłodnicy i oba odpowiatrzniki < na chłodnicy i na obudowie termostatu >

Nalewasz płyn chłodniczy aż zacznie wyciekać z odpowietrzników. Płyn trzeba nalewać dość wolno żeby powietrze miało czas uciekać.

Jak z odpowietrzników nie wydostają się już bąbelki powietrza to zakręcasz odpowietrzniki.

Ja mam gaz więc w tym momencie ściskam dolny wąż od chłodnicy ręką. Jak jest ściśnięty to zatykam dłonią wlew chłodnicy i puszczaqm wąż.

Robię tak kilka razy aż poziom płynu przestanie opadać. < tym co piszą , że to nie jest potrzebne piszę , że ZAWSZE po tym zabiegu poziom płynu poważnie opadł. Czyli było powietrze. Możliwe , że to z powodu instalacji gazowej.>

 

Teraz odpalam silnik i nagrzewam go na obrotach około 2500. Trzeba obserwować czy we wlewie chłodnicy utrzymuje sie strumień płynu. Powinien być stale widoczny.

Silnik nagrzewam aż wskazówka pokaże pion.

MUSI otwożyć się termostat bo to daje gwarancję , że powietrze mogło odejść. zamknięty termostat je wstrzymuje.

 

Jeśli termostat się już otworzył to trzeba poluzować odpowietrzniki i wypuścić nimi ewentualne powietrze.

 

Po ostygnięciu auta sprawdzić poziom płynu i to tyle.

 

Oczywiście znajdą się tacy co mocno to uproszczą. Podobno wystarczy wlać płyn i wypuścic powietrze odpowietrznikami. U mnie taki sposób STANOWCZO nie działa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
czy ktoś zna odp. na moje pytanie: jaka jest normalna temperatura pracy silnika 4.4 M62 w BMW e39? według testu nr 07 po kilkunastu przejechanych km mam temp około 75 st. Celsjusza, coś mi się wydaje że za mało...
Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
czy ktoś zna odp. na moje pytanie: jaka jest normalna temperatura pracy silnika 4.4 M62 w BMW e39? według testu nr 07 po kilkunastu przejechanych km mam temp około 75 st. Celsjusza, coś mi się wydaje że za mało...

 

Powinna oscylować przy 100-105 C, termostat powinien otwierać się przy 105C

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
105*? A nie przypadkiem 95*C?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.