Skocz do zawartości

[ E39] Problem z kontrolą trakcji i czujniki cofania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam pytanie bo szukam i nie znajduje nigdzie odpowiedzi na moje pytanie kupiłem niedawno e39 523i jest fajniutka, ale mam problem bo kontrola trakcji działała bawiłem się nią włączałem i wyłączałem i było ok i na drugi dzień normalnie jeździłem i lampka od kopntroli trakcji zaświeciła się (trójkąt a na około strzałeczka) i już niechce zgasnąć próbowałem ją włączyć na przycisku ale nie reaguje czyli ciągle się świeci tro znaczy że kontrola jest wyłączona. Dowiadywałem się i czytałem troszke na internecie że ludzie przeważnie mają taki problem ale razem z kontrolą trakcji świeci się kontrolka abs i mnie nie kontrolka przy zapalaniu mignie i wyłącza się normalnie ale od trakcji zostaje zapalona. Co może być problemem???????czy mieliście podobną sytuacje???

Druga sprawa czujniki cofania nie działaja kiedy wrzucam wsteczny mam ciągły sygnał piiiii i po chwili jest piknięcie pip i jak by sie wyłączylo. Próbowałem do czegoś podjeżdzać tyłem, ale niestety niedziałaja.

Jeśli macie jakieś pomysły i moglibyście mi "pomuc" (pomóc sory) z góry dziękuje to moje pierwsze bmw wiec niemam zielonego pojecia jak to ugryźć pozdrawiam!!

Edytowane przez sawdam
Opublikowano
"Pomuc" możemy odnośnie ASC: jak masz auto sprzed 09/1998 (najprawdopodobniej) to sprawdź linkę która prowadzi w okolicę nastawnika przepustnicy... A może Ci się przycisk tylko zablokował??? Radzę podłączyć pod kompa, może coś wyskoczy?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Co do czujników parkowania to możliwe że masz któryś z nich spalony. Nie wiem jak w Twoim modelu, ale u mnie (525 2001 rok) jak spalił się jeden czujnik to komputer wyłączył całkowicie działanie PDC. Było podobnie jak u Ciebie: po wrzuceniu wstecznego długi pisk i potem nic. Podchodząc do zderzaków czujniki nie reagowały. Tak system daje znać że któryś z czujników jest spalony.

Masz 2 wyjścia: kupić jeden czujnik i podłączać go po kolei az znajdziesz ten spalony (w końcu to tylko 8 kombinacji, jeśli oczywiście spalił się tylko jeden)

Albo pojedziesz gdzieś gdzie podłączam ci komputer do auta i sprawdzą dokładnie który się spalił.

Na allegro używany kupisz czujnik za ok. 100 zł, ale dokłądnie sprawdź czy pasuje, są 2 typy

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Opublikowano
Ta kontrola trakcji to oczywiście ASC. Jeśli pojadę na diagnostykę komputerową to czy napewno wszystko będę wiedział??? A co do asc to raczej przycisk się niezablokował bo idzie go naciskać normalnie i czuje jak odbija spowrotem :(
Opublikowano

witaj

po pierwsze radze ci sie nie bawic przyciskami w samochodzie bo to nie zabawka, jesli chodzi o asc to nie potrafie pomoc a jesli chodzi o czujniki parkowania mialem to samo przy zmianie zderzaka na m-pakiet a ze sa one bardzo czule na jakiekolwiek uszkodzenia niestety uszkodzilem zewnetrzny czujnik, te same objawy dlugi pisk i nie dzialajace pdc, komputer pokazuje ktory czujnik jest uszkodzony ale mechanior musi wiedziec jak sa one ponumerowane bo na komputerze wyskakuje numer czujnika, u mnie byl lewy zewnetrzny z tylu i ten ma nr 1.

pzdr

Opublikowano
Dzięki to przynajmniej z czujnikami cofania wiem co robić, a z tym ASC to też muszę pokombinować bo zima idzie i będę dupą zamiatał. A tak właściwie to jak działa ASC czy to komputer steruje i czym?? na czym to polega???? może sam dojdę co jest?????? :p
Opublikowano
Dzięki to przynajmniej z czujnikami cofania wiem co robić, a z tym ASC to też muszę pokombinować bo zima idzie i będę dupą zamiatał. A tak właściwie to jak działa ASC czy to komputer steruje i czym?? na czym to polega???? może sam dojdę co jest?????? :p

 

W E39 jest elektroniczny gaz: przy pedale masz potencjometr i na podstawie oporu sterownik na ile jest wciśnięty pedał. Adekwatnie do stopnia wciśnięcia pedału również elektronicznie (silnik krokowy) ustawiana jest przepustnica. Także wszystko odbywa się po kabelkach. ASC działa tak, że jeśli sterownik odbiera informację, że jedno z kół tylnej osi obraca się szybciej niż drugie, to wniosek, to sterownik niezależnie od tego jak masz wciśnięty peadł gazu przymyka przepustnicę do momentu aż koła wyrównają prędkość. Tak działa ASC, ale od pewnego okresu montowane było ASC+T, które dodatkowo wykorzystywało rozbudowaną pompę ABS o dwa obwody. W tym przypadku poza przymykaniem przepustnicy to koło tylnej osi, które obraca się jest cyklicznie przyhamowywane.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

W E39 jest elektroniczny gaz

 

I tu się nie zgodzę. W M52 gaz nie jest elektroniczny. Gaz elektroniczny wprowadzono w silniku M52TU.

Opublikowano

Ok teraz już wiem dziękuje wszystkim bardzo za pomoc:) naprawiłem okazało się ze linka od asc spadła z plastikowej prowadnicy poprawilem wkładając na swoje miejsce i po przejechaniu kawałka drogi asc zaczęło sie znowu włączać i wyłączać jeszcze raz dziękuje teraz to już zostały mi tylko czujniki cofania do naprawy :)

A tak przy okazji może ktoś zna dobry internetowy sklep z częściami do bmw wmiare najtanszy???? potrzebuje łączniki stabilizatorów przednie i tylnie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.