Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wyjęcie pompy wiaze się z koniecznością ponownej regulacji kąta wtrysku względem zamontowania pompy - odchyłki o setne czesci milimetra, zmieniają parametry. To podobno trzeba dostrajac na kompie, moze nie zrobili tego koledze ?

Xdrive

Koder

Opublikowano
zapytam czy tak zrobili mechanicy z tego co wiem mieli problem z odpaleniem auta , czy mógł byś mi udzielić wiecej informacji na ten temat np... jak sie to robi

Nie wiem czy wolno mi to zrobic, w razie nie zgodności, prosze moda o usuniecie, opis zaczerpniety z forum a6klub.pl, od uzytkownika "Piotruś". Dotyczy regulacji kąta wtrysku:

MOD Edit: jeśli autor nie ma nic przeciwko to nie ma problemu, żeby podawać rozwiązania z innego forum

----------------------

 

3. Teraz uruchamiasz silnik rozgrzewając go do temperatury powyżej 85*C /najlepiej w okolice 90*C/.

 

4. Po uzyskaniu temperatury > 85*C wpinasz się z VAGiem i naturalnie wybierasz adres 01 [silnik]. Potem wciskasz klawisz 08 [measuring block] i wybierasz kanał 004.

 

Po wybraniu kanału 004 zobaczysz beżący odczyt kąta wtrysku, czyli kolejno:

- obroty silnika

- kąt zadany

- kąt uzyskany

- wspólczynnik wypełnienia impulsu cewki zawora sterujacego

... i będą to wartości mniejwięcej zgodne z tym co przedstawia Twoja tabelka tutaj:

http://www.a6klub.pl/download.htm?id=3969

 

5.Pozostając na kanale 004 w lewym dolnym rogu monitora znajdziesz przycisk opisany jako

"Basic Setting" (czyli to co nas interesuje najbardziej).

Użyj tego przycisku i nieczego się nie obawiaj, gdyż w tym momencie silnik zmieni odgłosy pracy, na liczniku zacznie migać kontrolka świec żarowych, zaś obroty biegu jałowego wzrosną do ok. 835 / min.

 

I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE :

 

Ja sądzę (na podstawie Twoich wcześniejszych pomiarów), że kiedy w drugim okienku pojawi się napis " late ", na montorze zobaczysz takie odczyty:

 

1 kolumna - 835 / min

2 kolumna - late

3 kolumna - 3,2 *BTDC (lub inna ale bardzo zbliżona wartość)

4 kolumna - 100,2 %

 

Reasumując jeżeli przy late w 2-gim okienku odczyty będą takie jak powyżej - regulacja kąta wtrysku jest niezbędna i w takim przypadku pozamykaj Vag-Com'a i zgaś silnik.

 

Uzupełniajaco: Kiedy badamy kanał 004 w nastawach podstawowych (BS) kąt wtrysku cyklicznie przestawia się z pomiarów "late" /późny/ na "early" /wczesny/ lecz dla celów regulacyjnych wartości pojawiające się "podczas early" nie są dla nas interesujące.

 

6. Kiedy początek kąta wtrysku jest za wczesny (w tzw. plusie, BTDC) - należy go przeregulować na pózniejszy (w tzw. minusie ATDC)

Chodzi o to, aby po wykonanej regulacji odczyty nastaw podstawowych (w tzw. BSach, patrz pkt.5) przedstawiały się następująco:

 

1 kolumna - 835/min

2 kolumna - late

3 kolumna - 1,0 *ATDC (jeśli odczyt przy temperaturze powyżej 90*C)

4 kolumna - 100,2 %

 

Uwaga: W tym konkretnym przypadku silnik nie osiąga pełnych 90 *C i dlatego kąt wtrysku "na late" (ok. 87*C) powinien oscylować od ok. 1,3 *ATDC do ok. 1,8 *ATDC .

 

7. Regulację kąta w stronę minusa wykonasz po zluzowaniu trzech śrubek (żółte strzałki) i lekko obracając kołem regulacyjnym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (strzałka niebieska):

 

 

Jeżeli tak się zdarzy, że podczas regulacji opóźnisz kąt za bardzo (np. poniżej 2 *ATDC), to nic nie stoi na przeszkodzie aby ponowić czynność i lekko "powrócić" kołem regulacyjnym w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. I tak az do skutku - czasem wielokrotnie, ponieważ czułość pomp VP44 na regulacje też bywa bardzo zróżnicowana... .

 

Po zakończonej regulacji śruby imbusowe należy dokręcać z wieeelkim wyczuciem, gdyż wiele osób zupełnie niepotrzebnie już je pourywało ... . Chyba, że posiadasz klucz dynamometryczny, to śruby należy dokręcać z siłą 20 Nm .

 

To chyba wszystko ... .

Po zakończonej regulacji kąta proszę o zlogowanie 004:

- statycznie

- i osobno w nastawach podstawowych (BSach)

celem pochwalenia się własnym dziełem ale nie ukrywajmy, że trochę też i w celach kontrolnych ...

 

------------------------------------

 

 

Oczywistym jest, ze pomiary nalezy wykonać jakimś "naszym" dostępnym interfejsem diagnostycznym. Mam nadzieje, ze to troche naświetli temat - sprawa nie łatwa raczej.. pozdr

Xdrive

Koder

Opublikowano

Witam,

 

To że wyskakuje ci usterka odchyłki początku wtrysku podczas jazdy może być nadal spowodowane złym ustawieniem pompy.

Pompe można ustawić jakimś sprzętem który pokazuje zadany i rzeczywistszy początek wtrysku i tyle.

 

A tak po za tym to co sie działo z tą pompą że oddałeś ją do BOSCHA?

Wymienili tylko jakieś uszczelniania czy sprawdzali poprawność działania całej pompy?

Opublikowano

Ale co sie działo z tą pompą przed oddaniem do BOSCHA, lała sie z niej ropa czy co?

 

Sprawdź przynajmniej czy przy gwałtownym dodaniu gazu wyraźnie i natychmiast przyśpiesza wtrysk, z tego co pamiętam na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach początek wtrysku powinien byc ok 2 stopnie po GMP a po gwałtownym dodaniu gazu powinien osiągać 10-13 stopnie przed GMP. Zastrzegam sobie prawo do pomyłki:)

Opublikowano

Cze,

 

Nie wiem czym sie zajmujesz ale na twoim miejscu dałbym auto do sprawdzenia jakiemuś dobremu mechanikowi.

Jak wyskakuje ci usterka odchyłki kąta wtrysku to winna jest pompa albo jej złe ustawienie. Wymienisz pompę (troche jednak kosztuje) a okaże sie że to nie to i co wtedy... Z doświadczenia wiem że przy złym początku wtrysku auto dymi na biało najbardziej na zimnym silniku. Jak okaże sie że pompa jest dobrze ustawiona to wtedy:

- albo uszkodziła sie elekronika i musisz wymienić pompe albo

- zatarł sie tłok przestawiacza wtrysku w pompie i w 90% przypadków można ją naprawić.

 

Spec od pomp jest w stanie stwierdzić po wyjęciu pompy czy tłok przestawiacza jest zatarty czy nie.

 

Ale jak piszesz że do wymiany niby uszczelnień pompa chodziło ok to raczej jest źle ustawiona, chyba że BOSCH coś namłodził.

 

To tyle co mam do powiedzenia w tym temacie.

 

Pozdr

Opublikowano

w M47 pompe ustawia sie statycznie, podana wyżej instrukcja z VAG-a nie ma u nas żadnego przełożenia.

 

Instrukcja jak to sie robi jest w TIS-ie, tu masz fragment:

 

http://www.sellanet.pl/1.%20Checking%20injection%20pump%20measured%20value%20(M47.pdf

http://www.sellanet.pl/2.%20Statically%20adjusting%20injection%20pump%20(M47.pdf

 

Co do błędu to u mnie też czasem on wyskakuje ale nie zauważyłem negatywnego wpływu na prace silnika - mocy nie brakuje (sprawdzone na hamowni), moze troche za dużo pali, ale mam chipa.

 

Przejechałem już tak 60 tys km

 

Generalna rada - oddaj do dobrego fachowca. jesli jesteś z wawy lub poznania to moge Ci polecić kogoś kto mi ogarnoł ten temat, w normalnych pieniądzach

Zbir
Opublikowano
siemka kolego ja miałem ten sam problem ze swoim Bmw przyprowadziłem ją z włoch i chodziła dzień czasu dobrze, na drugi sie popsuła od razu masakra,nie wiedziałem co jest grane kopciła białym dymkiem przebierała na obrotach tak ze potrafiła zgasnac zaden elektryk nie mógł sie z tym uporac a była juz u kilku zaden błąd na komputerze nie wyskakiwał wszystko było ok sam juz nie wiedziałem co jest grane.Też myslałem ze to pąpa bo na to wskazywało ale Zaprowadziłem ją pare dni temu do takiego specialisty co robi same BMW i w dzień czasu mi to zrobił co sie okazało ze regulator był na papie do wymiany i to była przyczyna no i przy okazji wymienił mi listwe od wtrysków bo jakas cyfra mu sie nie zgadzała a przed naprawa też ciągle chodziła w trybie awaryjnym no i nie miała tej mocy a teraz po wymianie tych częsci i po skasowaniu błędów chodzi tak jak powinna.Koszt tego regulatora to 550 do 650 zł sprawdż se to za nim wymienisz pąpe pozdro
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Troszkę odświeże temat bo nie chcę zakładać nowego, chodzi o ustawianie pompy wtryskowej, chce się upewnić czy wszystko robię dobrze.

Mianowicie: zaczynam od zblokowania silnika. wałki itp. zakładam ściągacz i wyjmuje pompę.

Teraz najważniejsze: wkręcam czujnik zegarowy i zaczynam kręcić wałkiem pompy w prawo( patrząc od strony wałka pompy)Podczas kręcenia wskazówka czujnika przez większość czasu stoi po czym zaczyna się obracać w lewo. wałkiem kręce do momentu zatrzymania się wskazówki czujnika- wtedy zeruję czujnik i kręce dalej(wskazówka już obraca się w prawo) do uzyskania wartości 0.95 z tym mam wątpliwości bo mechanik sprawdzał w Autodacie, że ma być 0.95 i na taką wartość ustawiłem pompę w sposób opisany powyżej jednak gdzie nie czytam na forum to wszyscy twierdzą zresztą również w TiS'ie jest zaznaczone żeby ustawiać na wartość, która jest wybita na pompie ( ta z koleii to 0.75). Auto nie odpala od czasu do czasu coś "łapnie" ale nie odpala. I tu pytanie gdzie robie błąd? :(

Opublikowano

to też chodzi o e46 w opisie mam e39 którym jeżdze, a e46 naprawiam i o je pytam

 

Dziś potraktowałem auto plakiem, odpaliło, na wolnych pracuje w miarę dobrze, ale jak dodam gazu to z tyłu biała zadyma i niechętnie się wkręca na obroty z początku (dodam, że nie mam założonego filtra powietrza i kolektora ssącego..)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.