Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam

Jak odpowietrzyc uklad chlodzenia czytalem troche na forum.Pisalo ze tzreba na zimnym silniku ale nie udalo sie.

 

Tylko na zimnym... Najpierw sprawdź jaki jest poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. "Pływak" z kulką na górze powinien zrównać się z wlewem. Aby odpowietrzyć odkręcasz odpowietrzniki (chyba, że masz jeden - zależy od silnika), po czym do zbiornika wlewasz płyn pod korek (aby poziom płynu był wyższy niż odpowietrzniki). Jak ubywa ciągle dolewasz i robisz tak aż zaczyna lecieć płyn bez bąabelków najpierw jednym (niżej położonym) odpowietrznikiem, a potem drugim (wyżej położonym) odpowietrznikiem. Ta czynność wymaga cierpliwości... Zakręcasz je (najpierw jeden potyem drugi) dopiero wtedy jak już leci sam płyn, bez bąbelków. Następnie odsysasz płyn ze zbiornika wyrównawczego, aby kukla pływaka zrównała się z wlewem... gotowe...

 

Nie słuchaj czarów-marów o zaworach do nagrzewnicy, o nastawianiu 32 st C, o uruchamianiu silnika, aby "pogonic" płyn w trasę itp.. Zaworki od nagrzewnicy na wyłączonym zapłonie są zawsze otwarte...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
udalo sie na zimnym za malo lalem plynu ehhehee dzieki wielkie za dorady pozdr

Pisałem Ci, że najpierw trzeba lać pod korek, a potem "odessać" płyn do właściwego poziomu ze zbiornika wyrównawczego.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
ssanie w banie. po to trzeba wlaczyc zaplon, dmuchawe i ogrzewanie zeby pompka wciagnela plyn gdzie trzeba, przy odkreconych odpowietrznikach oczywiscie i dolewajac plynu. silnik nie moze byc goracy.
Opublikowano
ssanie w banie. po to trzeba wlaczyc zaplon, dmuchawe i ogrzewanie zeby pompka wciagnela plyn gdzie trzeba, przy odkreconych odpowietrznikach oczywiscie i dolewajac plynu. silnik nie moze byc goracy.

 

A to już niech Szanowny Kolega sobie sam possie :mrgreen:... Kolega powinien ukończyć kurs fizyki na poziomie 6 klasy podstawówki (za czasów 8-klasowej szkoły podstawowej) i douczyć się, że powietrze jest jakby lżejsze od wody i z tego powodu nigdy nie zatrzyma się w nagrzewnicy, tylko w wężach w okolicy odpowietrzników, które nie na darmo są umieszczone najwyżej... i po to służą, aby odpowietrzyć układ...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Ogrzewanie i dmuchawe wlacza sie po to, zeby wlaczyc pompke wody, ktora ladnie przepompuje plyn i wypchnie wszystkie bąble powietrza. Uklad ma za duzo zakretow i zakamarkow, zeby powietrze samo sobie wylecialo.

Piszą o tym w ksiazkach heynes manual, pisza w tez w sam naprawiam etzold 'a. No ale jak widac zawsze sa fachmany co to najlepiej wiedza.

 

P.S. thenygoos, heeehehe, zafascynowany jestem wskazowka, ze powietrze lzejsze jest od wody. no kurna w zyciu bym nie pomyslal! Trzymaj takie maksymy Gorkiego lepiej dla siebie, po co sie dzielic z ciemniakami, i se weza sciskaj i odsysaj ze zbiorniczka, jak lubisz. :-) Zreszta po co sciskac, jak powietrze jest lzejsze? samo wyleci. Pompka jest wlasnie po to, zeby wypchnac cale powietrze bez ciamkania wężami. Zamiast pocic sie nad mejlami proponuje 1.poczytac, 2. sprobowac.

W kwestii klas i szkol mozemy porownac wysztalcenie. Gorzej, albo mniej w temacie wyksztalcony sobie possie i w formie wlasnego loga zamiesci filmik? Moga byc zdjecia. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do ETZOLD-a to jeszcze nakazuje odpalenie silnika i nagrzanie go w czasie odpowietrzania. Przynajmniej w instrukcji naprawy od e36 z silnikami m50 i m52.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dyzio, na rany ... wez zeskanuj ta instrukcje naprawy bo jak zobacze to nie uwierze. Na pewno to bylo do M52???

Poza tym ja po niemiecku w etzoldzie i po angielsku w heynesie wyczytalem to samo, ze na zimnym silniku, wlaczonym zaplonie, dmuchawie, odrkecic korek zbiornika, dolac jak trzeba, odkrecic korki odpowietrzania, dolac jak trzeba do zbiornika, itp itd. Potem pisza zeby nagrzac silnik i nastepnego dnia rano dolac ew. plynu.

Sam przez pare dni zolc toczylem, az zrobilem jak w ksiazce, trwalo 3 minuty i po problemie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie mam na celu przekonywania do swoich twierdzeń.

Instrukcji skanował nie będę bo to nie jest moja własność ale jak chcesz to jutro podam wydawcę oraz stronę na której znajdziesz opis. Teraz nie chce mi się lecieć do garażu. Ale jeśli masz takową instrukcję to moge ci podać , że w końcowej jej części jest rozdział z czynnościami obsługowymi. Tam dokładnie jest opisane odpowietrzanie. I nie ma tam podziału na typy silników więc dotyczy wszystkich jakie były w e36.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ogrzewanie i dmuchawe wlacza sie po to, zeby wlaczyc pompke wody, ktora ladnie przepompuje plyn i wypchnie wszystkie bąble powietrza. Uklad ma za duzo zakretow i zakamarkow, zeby powietrze samo sobie wylecialo

 

Niom... tyle, że jak odpowietrzasz nie po kompleksowej wymianie płynu to powietrze i tak jest tylko w wężach w przodu...

 

Piszą o tym w ksiazkach heynes manual, pisza w tez w sam naprawiam etzold 'a. No ale jak widac zawsze sa fachmany co to najlepiej wiedza.

 

Wiem... po niemiecku, po angielsku...Musisz jeszcze tylko po francusku... poczytać :mrgreen:

 

P.S. thenygoos, heeehehe, zafascynowany jestem wskazowka, ze powietrze lzejsze jest od wody. no kurna w zyciu bym nie pomyslal! Trzymaj takie maksymy Gorkiego lepiej dla siebie, po co sie dzielic z ciemniakami, i se weza sciskaj i odsysaj ze zbiorniczka, jak lubisz. :-)

 

Przykro mi, ale sprawiałeś wrażenie, że taka wiedza jest Ci obca, Kolego. Poza tym, to kto Ci pisał o ściskaniu węża? Jak chcesz to sam sobie ściśnij węża :mrgreen:

 

Zreszta po co sciskac, jak powietrze jest lzejsze? samo wyleci. Pompka jest wlasnie po to, zeby wypchnac cale powietrze bez ciamkania wężami. Zamiast pocic sie nad mejlami proponuje 1.poczytac, 2. sprobowac.

 

Póki co nie miałem nigdy problemu z odpowietrzeniem ukłądu w mojej E39...

 

W kwestii klas i szkol mozemy porownac wysztalcenie. Gorzej, albo mniej w temacie wyksztalcony sobie possie i w formie wlasnego loga zamiesci filmik? Moga byc zdjecia. :)

 

No to mnie potestuj, SmartOne :twisted:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

widze ze robi sie goraco, a trzeba po prostu dobrze odpowietrzyc

 

Ogrzewanie i dmuchawe wlacza sie po to, zeby wlaczyc pompke wody, ktora ladnie przepompuje plyn i wypchnie wszystkie bąble powietrza. Uklad ma za duzo zakretow i zakamarkow, zeby powietrze samo sobie wylecialo

 

Niom... tyle, że jak odpowietrzasz nie po kompleksowej wymianie płynu to powietrze i tak jest tylko w wężach w przodu...

niomniom - wchodziles do srodka i widziales? tyle, ze mozemy sobie jeszcze dlugo tylezowac. Sprobuj chlopie zrobic tak jak pisze i nie sciemniaj chalupnictwa.

Jak ktos odkrecil odpowietrznik przy cieplym, pracujacym silniku, to sie caly uklad zapowietrzyl. Wystarczy poczekac - a zaraz z hukiem wywali caly plyn korkiem.

Niom?

 

Piszą o tym w ksiazkach heynes manual, pisza w tez w sam naprawiam etzold 'a. No ale jak widac zawsze sa fachmany co to najlepiej wiedza.

 

Wiem... po niemiecku, po angielsku...Musisz jeszcze tylko po francusku... poczytać :mrgreen:

ty sie kurna widze na rapera nadajesz. widze zaciecie artystyczne, i w jezykach sie orientujesz, mozesz byc Dodą od naprawy Beemek. :)

wiesz? wo wiesz? wiesz bo przeczytales czy wiesz bo wiesz?

 

P.S. thenygoos, heeehehe, zafascynowany jestem wskazowka, ze powietrze lzejsze jest od wody. no kurna w zyciu bym nie pomyslal! Trzymaj takie maksymy Gorkiego lepiej dla siebie, po co sie dzielic z ciemniakami, i se weza sciskaj i odsysaj ze zbiorniczka, jak lubisz. :-)

 

Przykro mi, ale sprawiałeś wrażenie, że taka wiedza jest Ci obca, Kolego. Poza tym, to kto Ci pisał o ściskaniu węża? Jak chcesz to sam sobie ściśnij węża :mrgreen:

Takie wrazenie sprawialem, no widzisz, nie wszystko jest takie jak sie wydaje na pierwszy rzut fachowego oka.Czasami dobrze poczytac, a nie patrzec jakie co sprawia wrazenie, pod warunkiem oczywiscie ze sie umie czytac.

 

Zreszta po co sciskac, jak powietrze jest lzejsze? samo wyleci. Pompka jest wlasnie po to, zeby wypchnac cale powietrze bez ciamkania wężami. Zamiast pocic sie nad mejlami proponuje 1.poczytac, 2. sprobowac.

 

Póki co nie miałem nigdy problemu z odpowietrzeniem ukłądu w mojej E39...

ale nie o tym rzecz chyba nie? a poczekaj ile zrobisz na pompie/termostacie/nagrzewnicy. ach sie psuja te beemki....

 

W kwestii klas i szkol mozemy porownac wysztalcenie. Gorzej, albo mniej w temacie wyksztalcony sobie possie i w formie wlasnego loga zamiesci filmik? Moga byc zdjecia. :)

 

No to mnie potestuj, SmartOne :twisted:

Z podejsciem "sprawia wrazenie" i "tyle, że" , to ty chlopie na mature nie bardzo zaslugujesz.

Z czego sobie tescik zyczysz? wytrzymalosc materiałow? drgania mechaniczne? GD&T? metaloznawstwo? a moze nawiazujac do angielszczyzny "smart one", z jezykow nienaszych cie potestowac? Sabo, nie idz tą drogą... :nienie:

 

Idz sie odpoweitrz tak jak pisalem, na probe, pomoze ci na cisnienie wewnetrzne :), i nie sciemniaj ludziom, bo twoje porady prowadza tylko do problemow. Zle odpowietrzysz - jezdzisz na wysokim cisnieniu w ukladzie, zaraz padnie ci pompa, obudowa termostatu zacznie cieknac, nagrzewnica w srodku, ale bedzie narzekania na beemki, co? Jak sobie pogrzebales to idz i zrob tak jak trzeba i nie grzesz wiecej.

Opublikowano

Drogi WAP-ie, z czystej skromnosci nie bede wdawal sie z Toba w jalowe dyskusje.

P.S. A co do testowania, to sobie odpusc... Tym razem nie bedac skromny juz widze, ze odpadasz w przedbiegach... Taka "wiedza" to mozesz straszyc nie mnie, a jakiegos prawnika lub innego lekarza, bucha-cha-cha!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Drogi thenygossie, coz innego mozesz powiedziec, niz zwykle blablabla? jezeli wytrzymalosc materiałowi i inne tematy kojarza ci sie z "prawem" albo "medycyną" to rzeczywiscie nie ma o czym rozmawiac, co zreszta bylo widac juz przy wypowiedzi nt. odpowietrzania. Ze zapytam: jaka wiedza mozna cie straszyc? To boisz sie wiedzy? heheheh. Niech zgadne: masz warsztat i byle kto nie bedzie ci mowil jak sie naprawia beemki bo miales juz pare i ksiazek nie musisz czytac, bo te co w zyciu widziales byly gupie, i swoje po prostu wiesz. Hhhhe, to se wiedz.

Umowmy sie co do jednego - w tematach, w ktorych masz wiedze ograniczoną do "wydaje sie", "sprawia wrazenie", nie udzielaj porad innym, bo szkoda ich i twojego czasu.

Opublikowano

Drogi Kolego WAP-ie,

wierze, ze jestes poliglota, wierze ze lubisz czytac ksiazki, miej natomiast na uwadze, ze przepis z ksiazki kucharskiej nie gwarantuje, ze potrawa Ci sie uda (tylko nie wyjezdzaj, ze jestem kucharzem bucha-cha-cha!!!)

 

P.S. Jak chcesz sie wdawac w polemike, to najpierw naucz sie czytac ze zrozumieniem i przede wszystkim bez emocji...

 

Pozdrawiam Cie Kolego... szacunek!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

hhhuehue, no ja wiem, cos trzeba odpisac zeby calkiem glupio nie bylo.

Jakie emocje? U mnie temperatura w normie. silnik sie nie grzeje bo dobrze odpowietrzony, hue hue.

END

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.