Skocz do zawartości

320ci szarpanie/przerywanie podczas przyspieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy,

Od pewnego czasu mam problem z bunią, który to w ostatnim czasie nasilił się.

 

Mianowicie podczas przyspieszania z niskich obrotów (np. 40 km/h , 2 bieg i pedał do spodu albo 60 km/h , 4 biegi i do spodu, generalnie przyspieszanie gdy wskazówka jest poniżej 2.0 tys obrotów) autem jakby szarpało, jakby silnik przerywał, tzn ciągnie do góry ale czuć że nie równo pracuje.

 

Powyżej 2,5 tys to zjawisko nie występuje, auto przyspiesza sprawnie z każdego biegu.

Takie szarpanie odczuwa się podczas delikatnego przyspieszania jak np. w mieście na 5 biegu zwalniam, poniżej 2 tys i chce delikatnie przyspieszyć, wtedy autem szarpie do momentu przekroczenie 2 tys.

 

Występuje to tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym nawet przy 1 tys obrotów , 2 bieg i but, nie czuć szarpania.

 

Dzisiaj przy 20 km/h , 1 bieg, i but --> szarpanie, nierówna praca i silnik wszedł w tryb awaryjny. Wtedy podczas jazdy cały czas było czuć wyraźne szarpanie podczas nawet lekkiego dodatnia gazu, silnik nie równo pracował, ale na luzie wszystko ok było.

 

Po ponownym zapaleniu, kontrolna zgasła, auto zaczeło normalnie pracować ale zjawisko drgań przy przyspieszaniu do 2 tys nadal występuje.

 

Czy koledzy macie jakieś pomysły co to może być ? Na kompa napewno pojade w przyszłym tygodniu.

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozliwe ze padł ci ktorys czujnik wałka rozrządu, ssący lub wylotowy ale aby sie przekonać to tylko komp.
Opublikowano

nie mam LPG,

 

znajomy który nim jechał mówi że zachowuje się tak jakby jeden gar podczas przyspieszania nie pracuje jak należy i tego takie szarpnięcia.

 

Tylko dlaczego tak jest na rozgrzanym silniku ? na zimnym nie ma tego :/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
magik który mi to robił to podłączył kompa chyba modic i pokazało która cewka jest walnięta. Nie wiem na jakiej podstawie to wywnioskował. Może poprostu błąd zczytał bo silnik wpadł w tryb awaryjny i kontrolka się zaświeciła.
Opublikowano
A wiesz w jaki sposób można sprawdzić cewki ?

Najlatwiej sprawdzisz metoda prob i bledow. Masz jedna pewna, dobra cewke i zamieniasz po kolei. Ja bylem na GT1 i wyskoczyly mi 2 bledy gubi zaplon na 3 cylindrach oraz tech czujnik walka. Po wymianie czujnika to samo, wiec jesli gubi zaplon a swiece sa przykladowo nowe albo jestes pewien ze na 100% dobre to zostaja cewki bo juz niczego innego tam nie ma....Niby jeszcze sie mowi ze pomiarem rezystancji na uwzojeniach jednak ja probujac ten sposob zawsze mialem taka sama rezystancje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.