Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam miałem ten sam problem , a w zasadzie to mam nadal.

Mianowicie ostatnio przed wyjazdem do polski wymieniałem tarcze przednie wraz z klockami.

Po przejechaniu 2000 km zaczeła mi tak drgac kierownica przy hamowaniu ze masakra.... pojechałem wiec na sprawdzenie zawieszenia i tarcz.

pan powiedział ze zawieszenie jest sztywne nic sie nie dzieje ale tarcze maja bicie bo widocznie sie skrzywiły.

pojechałem wiec do speca AUTO SZLIF i dalem tarcze do przetoczenia.

W miendzy czasie kupiłem tarcze na tył razem z klockami i wymieniłem.

po załozeniu przetoczonych przednich tarcz wszystko było ok ale po powrocie ( nastepne 2000km przejechane ) znow czuje to bicie na kierowicy. Po przeczytaniu postow juz nie wiem czy to tarcze czy tuleje czy wachacz. jakby ktos mogł napisac jak to sprawdzic i co wymienic bylbym wdzieczny. do tego pytanko czy płyn chzmulcowy jak straci swe własciwosci moze słabiej zaciskac szczeki hamulców? bo jesli tak to wtwdy cała siła hamowania pojdzie na przod i tarcze sie skrzywia po znacznym przegrzaniu.....pytam bo umkneła mi zmiana plynu w styczniu tamtego roku :) wymieniam teraz dopiero.

Opublikowano

Oczywiście że płyn hamulcowy traci swe właściwości. Co dwa lata zalecana jest wymiana, tylko zalecana. Ale to na pewno nie będzie przyczyną bicia kół. Tylne hamulce też mają znaczenie, gdy słabe to oczywiście większe obciążenie na przednie tarcze, zawieszenie. Ale żeby krzywiły się od tego tarcze? Jeździłem różnymi samochodami i czasami czuć było spalone klocki ale jeszcze tarcz w ten sposób nie skrzywiłem. Nie dbałem o hamulce i dawałem im nieźle w kość i nic się nie działo. A po wymianie na jakieś z gatunku dobrej i znanej firmy zaczyna się problem !!! Jeżeli krzywią się `dobre tarcze` to moim zdaniem są to podróby! lub IV gat. na supermarkety.

Zacznij od początku, tzn. dlaczego wymieniałeś tarcze i kiedy powstały bicia na kierownicy. I drogą kolejnych wykluczeń można dojść do przyczyny, można teoretycznie.

Moja teoria że: jak wymienione nowe tarcze to nic nie bije, a po 1000 km są bicia - może dlatego, że jak są nowe to jeszcze nie dotarte i słabsze siły na zawieszenie ( delikatniej hamujemy ), a gdy się dotrą to je sprawdzamy i hamujemy mocniej, częściej itp i tu zauważamy bicia :beksa: Zaskoczenie! Jeśli nie krzywe tarcze ( samemu sprawdzisz ) to coś innego - zawieszenie - sworznie, gumy itd, kolumna mcperson, zaciski, tłoczki, pompa, układ wsp. kier., felgi, opony ... :8) Minimalne usterki w zawie trudno wykryć, chyba że mechanik dobry i ma dużo czasu.

Opublikowano

Mi bicie na kierownicy ustało po wymienie płynu ham. Zacząłbym od tego.

Jak nie pomoze, to wymiana tulei pływajacych w górnych wahaczach i ponowne przetoczenie powinno załatwić sprawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.