Skocz do zawartości

E39 bicie na kierownicy


Hoofi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem, że temat był już poruszany odnośnie bicia kierownicy ale nie spotkałem się na forum z takimi objawami a mianowicie:

podczas jazdy z prędkością powyżej 40 km/h przy hamowaniu czuje wyraźne drgania na kierownicy jak i na pedale hamulca, wszystko dzieje się gdy nie hamuje zbyt mocno, jeśli dość mocno nacisnę na pedał hamulca żadnych drgań nie ma. Miałem zmieniane tarcze i klocki na TEXTARY jakiś czas temu, podczas jazdy nie ma żadnych wibracji a jeśli jadę ponad 120 km/h to także przy hamowaniu drgań nie ma dopiero jak prędkość trochę spadnie zaczynają się drgania.

 

Mieliście może podobne objawy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiem, że temat był już poruszany odnośnie bicia kierownicy ale nie spotkałem się na forum z takimi objawami a mianowicie:

podczas jazdy z prędkością powyżej 40 km/h przy hamowaniu czuje wyraźne drgania na kierownicy jak i na pedale hamulca, wszystko dzieje się gdy nie hamuje zbyt mocno, jeśli dość mocno nacisnę na pedał hamulca żadnych drgań nie ma. Miałem zmieniane tarcze i klocki na TEXTARY jakiś czas temu, podczas jazdy nie ma żadnych wibracji a jeśli jadę ponad 120 km/h to także przy hamowaniu drgań nie ma dopiero jak prędkość trochę spadnie zaczynają się drgania.

 

Mieliście może podobne objawy??

 

Może przegrzałeś tarcze? Nie da się chyba inaczej tego wytłumaczyć. Jeśli drgania występują przy hamowaniu to ewidentnie jest coś nie tak w układzie hamulcowym (według mnie tarcze). Miałeś jakieś awaryjne hamowanie z dużej prędkości bądź kilka hamowań pod rząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Wiem, że temat był już poruszany odnośnie bicia kierownicy ale nie spotkałem się na forum z takimi objawami a mianowicie:

podczas jazdy z prędkością powyżej 40 km/h przy hamowaniu czuje wyraźne drgania na kierownicy jak i na pedale hamulca, wszystko dzieje się gdy nie hamuje zbyt mocno, jeśli dość mocno nacisnę na pedał hamulca żadnych drgań nie ma. Miałem zmieniane tarcze i klocki na TEXTARY jakiś czas temu, podczas jazdy nie ma żadnych wibracji a jeśli jadę ponad 120 km/h to także przy hamowaniu drgań nie ma dopiero jak prędkość trochę spadnie zaczynają się drgania.

 

Mieliście może podobne objawy??

 

Tuleje wahacza. Znany problem z E39. Ilu ludzi bez sensu wymieniło tarcze i klocki przez ten problem to pewnie się liczy w tysiącach. :)

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie przypominam sobie ostrego hamowania po wymianie tarcz ale też nie wykluczam tego. Jeśli chodzi o tuleje wahacza to o których tulejach mowa?? O tych w górnym czy w dolnym wahaczu?? Wiem na 100 % że amory mam z przodu do wymiany ale tuleje to nie wiem będę musiał zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To te w górnych wahaczach. Proponuje wymienic cały wahacz (TRW są bardzo dobre i względnie tanie), bo potem ci siądzie sworzeń i tak bedziesz zmuszony wymienic całość.

Prostej diagnozy nie ma - zwykle mechanik rusza brechą i twierdzi ze jest ok, a nie jest. Wizualnie mozesz sprobowac zobaczyc, czy srodek nie jest oberwany, ale ja np. nie mialem, a po wymianie wahaczy roznica w jezdzie jest kolosalna.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na szarpakach tego nie widać dlatego tak ciężko to stwierdzić bez doświadczenia związanego z tym przypadkiem. Z tego co kojarzę to bardzo mocne bujanie autem na boki pokazuje ten problem. Pozornie tuleje wydają się ok bo są to bardzo grube i mocne tuleje dlatego na szarpakach nie widać ich wady.

 

Łatwo też sprawdzić czy to jest problem tych tulei podczas hamowania. Bardzo delikatne hamowanie nie powoduje drgań oraz maksymalne hamowanie z pedałem do dechy też nie będzie efektów. Dopiero takie średnie hamowanie powoduje objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o tuleje wahacza to o których tulejach mowa?? O tych w górnym czy w dolnym wahaczu??

 

Miałem niedawno podobny problem - mocne wibracje na kierownicy przy hamowaniu (przy mocnym wciśnięciu hamulca np. z 80 do 40km/h).

W ciemno kupiłem górne wahacze bo w poprzednich E38/E34 miałem taki sam objaw i zawsze były to tuleje w górnych wahaczach.

Trochę się zdziwiłem kiedy zabrałem się za wymianę i po podniesieniu auta okazało się ze mam duży luz na sworzniu dolnego wahacza.

Wymieniłem dolny i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za to szarpanie najczęściej są odpowiedzialne tuleje górnych wahaczy. Stanowczo częściej niż słynne skrzywienie tarczy hamulcowej. :lol:

Ale trzeba wiedzieć , że może być jeszcze kilka innych powodów.

Kolega pisze o słabych amortyzatorach. Do tego zapewne przekładnia kierownicza ma luz.

Jeszcze sprawa zbieżności.

 

Trzeba wjechac na szarpak i powoli poszukać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A po co ma wymieniać cały wahacz, który kosztuje kupę kasy? Po drugie TRW robi niezbyt trwałe części, więc lepiej kupić zestaw dwóch tulei Lemfordera i mieć jakość oryginału niż kombinować z średniej jakości wahaczami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem samą tuleję i nie tak pozniej byłem zmuszony wymienić cały wahacz, bo sie zrobił luz na sworzniu, a tego już wymienić się nie da. Więc i tak byłem zmuszony wymienić wahacz, a tamtą tuleję mogłem sobie o kant d*** rozbić. Kasy za tuleje tez mi nikt nie zwrócił.

Poza tym, dla bezpieczeństwa, skoro tuleja jest wykonczona, to i cały wahacz jest wymęczony. A jak ktoś kupuje używane auto i ma troche przebiegu, to taki uzytkownik powinien te pare tyś złotych wliczyć w koszty kupna samochodu na wymianę całego zawiasu. Dla świetego spokoju.

 

Z jakością wahaczy TRW to wiesz z autopsji, czy ktoś Ci takie głupoty naopowiadał, czy może sugerujesz się słabymi klockami TRW, bo tu faktycznie jest tandeta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Można kupić wahacze bez tej tulei, zresztą to już mechanik powinien ocenić u niego czy warto kupować cały wahacz.

 

Co do jakości TRW wiem od mojego kolegi i jego ojca, którzy są właścicielami jednego z lepszych serwisów w Łodzi. Przemiał aut mają gigantyczny i to głównie takie lepsze auta właśnie jak BMW, Merce, Audi itd. Jak mu kiedyś przyniosłem jakiś wahacz czy tuleję, już nie pamiętam, TRW to nawet go nie rozpakował tylko kazał zapitalać do Inter Carsu z powrotem zamienić na Lemfordera. Spytałem czemu, powiedział, że TRW są nietrwałe i jak ktoś na siłę każe im to zakładać to i tak szybko znowu przyjeżdża ze zużytym.

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli wahacz nie jest uszkodzony a wymiany wymaga tuleja to się wymienia tuleję.

Jej koszt to jednak ułamek wartości całego wahacza i dlatego warto zaryzykować.

 

Ja u siebie jakis czas temu wymieniałem te tuleje. wahacze nie miały żadnych śladów wyeksploatowania i nie miałem sumienia ich wywalać na złom.

 

Lemforedr wprowadzając je do sprzedaży chyba przewidział możliwość i celowość ich wymiany.

Czemu przykładowo nie oferuje się tulejek wahaczy dolnych? Pomimo , że bez kłopotu można je dokupić to nie widziałem jeszcze w zadnym katalogu by były dedykowane do e39.

Pewnie ich żywotność jest porównywalna z żywotnością reszty wahacza.

 

Tuleje górnych wahaczy to powszechny dylemat w e39.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mechanik mechanikowi nie równy. Ja nie muszę na forum wypytywać co mam zrobić, co jest czego przyczyną itd. Mnie osłabia to jak słyszę biednych forumowiczów, którzy ciągle nie mogą naprawić auta a czasami nawet tylko zdiagnozować bo nie mają zaufanego warsztatu co zawsze zrobi to dobrze i bez problemów i naciągania klienta. Ciebie może krew zalewać, ja mam spokój. ;) Zresztą widzę, że masz lepsze doświadczenie od zawodowców więc ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wahacz nie jest uszkodzony a wymiany wymaga tuleja to się wymienia tuleję.

...

Lemforedr wprowadzając je do sprzedaży chyba przewidział możliwość i celowość ich wymiany.

 

Tak z ciekawości : wymiana samej tulei to demontaż wahacza i robota na stole czy kombinacja pod autem bez wybijania sworznia ?

Sprzedaż tulei osobno przez Lamfordera można też wytłumaczyć tym że BMW sprzedaje wahacze bez tulei ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pod autem nic nie zrobisz.

Trzeba wymontować wahacz.

 

To , że sprzedają sam wahacz bez tuleji to chyba świadczy o tym , że pozwalają na wymianę tego co jest uszkodzone a nie całego zestawu.

Myślę , że nieuszkodzone tuleje dało by się odzyskać z uszkodzonego wahacza bez kłopotu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podpinam sie do tematu poniewaz wczoraj wymienilem cale wachacze(zalozylem febi) ,i to w sumie prawda drgania na kierownicy ustaly a nawet powiem ze auto sie lepiej prowadzi.W koncu po dlugim czasie walczenia z tarczami itd mam spokoj :D A mechanicy podkreslam CY caly czas chcieli mi wymieniac tarcze.Nawet na przegladzie mi powiedzieli ze zawieszenie niema luzow(a jednak byly i dopiero to widac jak sie zdejnie wachacz jaka mieka jest guma w tulei)

 

Pozdrawiam wszystkich

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Oki jestem po sprawdzeniu zawieszenia i układu hamulcowego i wyszło na to że tarcze dostały jaja:) mam pytanie czy wymienić tarcze z klockami czy tylko tarcze (klocki mają 3 miesiące). I jeszcze proszę o opinie o http://www.czescidobmw.pl/ tym sklepie czy warto tam zakupić tarcze no i jakie polecacie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Mam podobny problem w e46. Podobny, bo mam tylko jedno zadrżenie kierownicy przy szybkim naciśnięciu na pedał hamulca, tzn. jak "puknę" w pedał to tylko lekko raz zadrży kierownica i dalej jest wszystko ok. Natomiast jak normalnie naciskam na pedał to nie ma tego zadrżenia. Tarcze + klocki ( 2x wymieniane ) wymieniane 1 m-c temu - proste, tłoczki ok!, zawieszenie, układ kierowniczy sprawdzali - ok. Te tuleje gumowe wymieniałem rok temu. Z problemem tego jednego zadrżenia borykam się już 1 rok i już nie liczyłem ile warsztatów odwiedziłem i nikt nie może powiedzieć co jest przyczyną. Czy to możliwe, że znowu poszła któraś tulejka gumowa na wahaczu? Może ktoś z Was coś podpowie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.