Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam , sprawdzałem korektę wtrysków INPą na zimnym silniku ponieważ jak zapalam to mi lekko falują obroty ok. 2 min. później jest ok. Gdy wszedłem w opcje służącą do sprawdzenia korekcji wtrysków, samochodem zaczęlo lekko szarpać, przez moment, pźniej było ok. przez moment korekcja wynosiła 2 - 2,5 na dwóch wtryskiwaczach, później było : odpowiednio: cylinder 1 -0,28 cylider 2 -1,14, cylider 3 - 0,52, cylinder 4 0,95. Nastepnie gdy się przejechałem z włączoną INPą wskazania były nastepujące: cylinder1 -1,37 cylinder2 1,11 cylinder3 1,21 cylinder4 0,90, ten pomiar był robiony przy szybkości ok. 120km/h na czwórce ale był moment , że na cylindrze3 było wskazanie 6!. Nastepnie powróciłem z małej przejażdżki i na wolnych obrotach było: cylinder1 -0.09 cylinder2 0,01 cylinder3 0,09 cylinder4 0,20. Bardzo bym prosił szanownych kolegów o interpretację otrzymanych wyników, pozdrawiam
Opublikowano

Korekcje sprawdzamy n ciepłym silniku, przy temp. roboczej - 90st.

Korekcje ma ok.

Falowanie to czujnik ciśnienia na listwie, zawór regulacji ciśnienia w pompie CR, lub nieszczelność układu paliwowego w obrębie pompy CR. Kilka aut na tym forum cierpi na te falowanie, ale chyba nikt się z tym jeszcze nie uporał.

Opublikowano

Stojąc przodem do silnika masz go przy lewej kolumnie MCPersona, ewentualnie po prawej, tuż przy filtrze paliwa - w głębi. Prostokątna skrzyneczka z podłączonymi wężami wodnymi.

A jak sprawdzić? Jeśli nie wywala błedu to powinien poprawnie działac. Co do falowania z jego powodu, to podobno wystarczy wypiąć z niego kostkę i zobaczyć czy falowanie zniknęło. Osobiście nie widze związku między podgrzewaczem i falowaniem.

Opublikowano
Zgadza się, taka grzałka trochę prądu żre. Dlatego też, w zależności od zasobów energetycznych (stan akumulatora, obciążenie alternatora) moc dogrzewacza może się zmieniać od 5 do 95% (wartości skrajne <5, >95 są używane do diagnozy i zapisywania błędów). Dodatkowo w chwili załączenia dogrzewacza, DDE zwiększa obroty silnika o 50rpm. Jeśli jednak napięcie spadnie poniżej 12v (lub nawet 12,8v jeśli następuje powolny spadek napiecia np. w związku z załączonym dogrzewaczem) lub jeśli obroty spadną poniżej 780 rpm dogrzewacz jest wyłączany, wiec DDE zmniejsza obroty o te 50rpm. Za chwile dogrzewacz znowu się włącza bo zasoby energetyczne na to pozwalają i wszystko powtarza się od nowa. A efektem tego są falujące obroty. Działanie elektrycznego dogrzewacza wraz z typowymi błędami można znaleźć w WDS'ie.
Opublikowano
dzięki za podjęcie tematu, a teraz mam pytanie jak takie coś zdiagnozować ba INPIE, sprawdziłem na INPIE, ze gdy jest silnik zimny to falują parametry również na szynie CR, czy tak powinno być?
Opublikowano
Skoro obroty falują, to znaczy że do komory spalania dopływa różna ilość paliwa. Dlatego też ciśnienie na szynie bedzie falować.
Opublikowano
Ok, jak wpływa różna ilość paliwa to wynikałoby, że coś jest nie tak ? ale z czym z wtryskiwaczami (koledzy mówią, że sprawdza się na ciepłym motorze i wtedy jest wszystko w porządku), czujnik na szynie CR - INPA nie wskazuje błędu, no to co jest ? no to jak wtryskiwacze powinny się zachowywać na zimnym i ciepłym motorze, bo według mnie niezależnie od tem. tak samo, może się mylę, proszę mnie poprawić. Oczywiście może być dużo powodów takiego stanu rzeczy np.świece żarowe (czy można je sprawdzić na INPie), ostatnio wyłaczłem auto tem. i było lepiej, duży pobór prądu, ładowanie na zimnym mam ok, około 14V. I jescze jedno pytanie dlaczego jak podłączę INPę w celu sprawdzenia korekcji wtrysków po nocy rano na zimnym silniku to zaczyna przez moment szarpać samochodem korekcja przez chwilę wzrasta na 2 do 2,5 na dwóch wtryskach potem jest wszystko ok, a jak sie rozgrzeje dobrze motor to jest super, więc co może byc powodem takiego stanu rzeczy. Oczywiście najlepiej byłoby wymieniać poszczególne elementy na zasadzie eliminacji, ale chyba nie o to chodzi. Acha jeszcze jest jedena możliwość oddać bunie do serwisu BMW i zaciągnąć pożyczkę :)
Opublikowano

Jeśli falowanie obrotów pochodzi od podgrzewacza tak jak ktoś tu zasugerował, to z układem jest wszystko ok. Chyba logiczne jest że jak obroty rosną, to ciśnienie na szynie wzrasta. Jak obroty maleją, to ciśnienie również spada.

Problemem jest znalezienie zalążka kłopotu. Czy silnik faluje bo ciśnienie na szynie jest niestabilne?? Czy, ciśnienie faluje, bo obroty falują?? :)

Za ciśnienie na szynie i jego falowanie odpowiada czujnik ciśnienia na listwie, zawór regulacyjny ciśnienia na pompie CR, oraz nieszczelność układu paliwa (bąbelki powietrza). Zawór i czujnik ciśnienia może sprawdzić zakład zajmujący się pompami CR. Mają do tego specjalne urządzenia.

Zależnie od temperatury silnika dawkowanie paliwa jest różna, a więc i korekcje będą inne (tak samo jak zmieniają się gdy dodajesz gazu)

Świece sprawdzisz miernikiem. Podpinasz się w przekaźnik swiec i mierzysz oporność, ewentualnie próbnikiem.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

po raz pierwszy biorę udział w dyskusji na forum i chętnie przyłaczę się do tematu korekty wtrysków ...

systemy Coman Rail wymagają tzw. przedwtrysku zapłonowego a następnie dawki paliwa która nadaje własciwą moc zapłonu , korekta która pojawia się na poszczególnych wtryskiwaczach uzależniona jest od czynników

1 stan kompresji na danym cylindrze

2 stanu wtryskiwacza

jeżeli ciśnienie na cylindrze jest niższe od pozostałych , jednostka DDE wydłuża czas wtrysku co objawia się na przykład wartością +2 , a ponieważ silniki są 4 i 6 cylindrowe , pozostałe cylindry i kolejność zapłonu ma tu olbrzymi wpływ na pracę silnika na "wolnych obrotach" , jedynym sposobem na uniknięcie falowania jest "sparowanie wtryskiwaczy z słabszymi cylindrami , przy czy należy sprawdzić czy dany wtryskiwacz nie "leje " tzn, jaka jest dawka w 1 cm3 na 1 min przenoszona do przelewów dla poszczególnych zadanych ciśnień roboczych , z całym szacunkiem zawór ciśnieniowy na magaistrali kumulacyjnej ma całkowicie inne zadanie

Trudno jest to ustawić bez stołu pomiarowego i pomiaru ciśnienia sprężania

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

  • 2 lata później...
Opublikowano
Super, dzięki za odpowiedz ;) Przy przebiegu 250kkm myslalem ze bedzie źle, a tu milutkie zaskoczenie :D

Dziękuje bardzo i pozdrawiam!

 

W BMW naprawde wtryski muszą być kiepskie żeby lały. Wiele razy podłączałem kilkunastoletnie bmw z dużymi przebiegami i dawki byly podobne jak u Ciebie.

Opublikowano
Ja miałem jeszcze lepsze korekcje wtrysków gdy sprawdzałem Inpą a wtryski niestety lały. Próba przelewowa dużo by wyjaśniła.
Opublikowano
Ja miałem jeszcze lepsze korekcje wtrysków gdy sprawdzałem Inpą a wtryski niestety lały. Próba przelewowa dużo by wyjaśniła.

 

Dawke wtrysku głównego też miałeś w normie?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Jakie powinny być prawidłowe wartości korekcji ew. czy jest jakaś reguła interpretacji tych wartości wyświetlanych przez INPA?
Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
po sumowaniu korekcji poszczególnych wtrysków wynik powinien być na zero

 

Zawsze tak będzie, nawet przy połowie działających wtryskiwaczy.

 

Odchyłki mogą byc w plusie oraz minusie, jeśli odchyłka nie przekracza nam 2mg to nie ma czym się stresować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.