Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

mam problema z bmką!

wymieniłem wahacze(bo były wybite simerbloki) i po wyjeżdzie z warsztatu okazało się że kiera jest przestawiona,ale autko prowadziło się tak jak przed zmiana wahaczy.Mechanik powiedział zeby jechac na zbieznosć więc pojechałem i ustawili zbienosc tak jak powinna byc ( ponoc ) ale po wyjezdzie auto juz sie nie prowadziło tak jak przed tem wiec pojechałem jeszcze raz na reklamację,ustawili jeszcze raz,jest lepiej ale przy delikatnych nierównosciach na drodze kiera goni na lewo i prawo a na prostej,przy hamowaiu i przy puszczeniu kiery auto jedzie prosto .nie ma znaczenia przy jakiej predkosci- kierownica drzy. :: co jest grane jaki jest problem: :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może tuleje tez nadaja sie do wymiany ?
Opublikowano

to nie drzy przy hamowaniu- tylko jak sa na drodze wyboje wtedy auto nie prowadzi sie dobrze-bo te nierównosci czuc na kierownicy .

kierownica trzeba kontrowac te nierównosci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestes pewny ze całe przednie zawieszenie masz sprawne ?
Opublikowano
juz nie-ale po wyjezdzie z warsztatu i potem przejechaniu nastepnego dnia ok. 40 km auto prowadziło sie tak samo jak przed zmiana wahaczy -tylko kierownica była przestawiona. wszystko zaczeło sie po pierwszym ustawieniu zbieznosci- gdzie nie dało sie autem jezdzic-bo kierownica latała na kazdej nierównosci,pojechałem na reklamacje i gosciu stwierdził ze nie wie jak sie to stało -ale zbieznosc jest zle ustawiona . ustawił ponownie i prowadzi sie troche lepiej -ale nie jest tak jak przed cała ta "zabawa" ze zmiana wahaczy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To radze pojechac raz jeszcze do mechanika i niech sprawdzi całe przednie zawieszenie bo byc moze nie tylko wahacze były do wymiany.
Opublikowano

ok,dzieki,pojade i dam znac co i jak

ale nadal nie wiem dlaczego dopiero po ustawieniu zbieżnosci wyszłyby usterki innych elementów zawieszenia.

Opublikowano
witam tez mialem taki sam problem tylko ze u mnie kierownica byla w lewo przestawiona noi mnie to denerwowalo pojechalem na ustawienie zbieznosci ustawili kierownica prosto byla i nie sciagalo. ale za to pojawilo bujanie samochodem kierownica na nierownosciach przekrecala sie i trzeba bylo ja trzymac delikatnie jezdzilem kilka razy na poprawke ale dalej to samo tylne tuleje na wachaczach wymienilem bo mialy luz drazki kierownicze wymienilem laczniki stabilizatora oraz opony.i dalej to samo to co mi sie wydaje mam jeszcze amorki do wymiany choc przeglad bez problemu przeszedl jak rostrzygniesz swoj problem to daj mi znac . dzieki
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam podobny problem. Przy ostrzejszym hamowaniu drży kierownica.

Działo się tak na starych tarczach , były już i tak cienkie więc wymieniłem na nowe (Brembo + klocki TRW). Z początku wydawało mi się ,że jest lepiej, ale to była chyba tylko autosugestia. Czy możliwe jest by nowe tarcze tak szybko się pokrzywiły ? Przejechałem na nich z 12 tyś km.

Co jeszcze może być przyczyną drgań przy hamowaniu? Coś z zawieszenia? Końcówki drążków? Jakieś tuleje?

 

Pojawił mi się jeszcze jeden problem. Mam lekko przekrzywioną kierownicę. Auto prowadzi się OK , ale kierownica nie stoi prosto. Zauważyłem to po zmianie kół na letnie (alusy 16", Fulda Carat Progresso 205/55 R 16). Opony prawie nowe, przebieg z 20 tys km.

Nie wiem czy łączyć ten fakt ze zmiana kół , czy coś w zawieszeniu zdechło po zimie.

 

Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Opublikowano

Podstawa to wywazenie kół...

Na moim przykladzie moge powiedziec ze w ta zime poprostu przerzucilem felgi z zimowkami z tamtego sezonu i efekt byl taki ze przez caly okrez zimowy mialem drgania na kierownicy przy hamowaniu.Teraz przy zakladaniu letnich pojechalem na wywazenie i wszystko jest ok.

Opublikowano

A może masz problem dalej w zawieszeniu, tak jak wspominał kolega guzior2. Najlepiej zobrazuje to filmik:

 

Ja bym w tym upatrywał problem, nie wiesz jak wymieniali ci te wahacze, mogli poprostu uszkodzić tuleje (o co nie jest trudno, bo właśnie sam przerabiam wymianę wahaczy i tulei i widzę, że ściągnięcie starych wahaczy z tulei i użycie ponowne tulei może być nie lada wyzwaniem).

Opublikowano
Znając fachowość niektórych warsztatów to radzę Ci pojechać do kogoś kto się zna na ustawieniu geometrii. Jeśli przed wymianą nie było drżenia to 90% masz źle ustawioną geometrię kół. Tak bywa, ja miałem identyczny problem . Ustawienie geometrii i drżenie kierownicy, poprawka, lepiej ale nadal źle, znowu poprawka i nadal źle. Pojechałem do innego warsztatu i problem znikł. Nie ściąga, kierownica nie drży, nie ściaga przy hamowaniu. Ale sprawdź też całe zawieszenie, czy nie ma ewentualnych luzów. Auto prowadzi się idealnie.
Będziesz Mógł Więcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.