Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

juz mam namiar na firme, ktora czyscila kumplowi http://www.stando.pl/

macie jakies info na temat firmy? z jego opinii wynika, ze bardzo dobre podejscie do klienta i znaja sie na rzeczy ale moze ktos mial niemile niespodzianki z ta firma?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurcze, nie wiem jak to sprawdzić.

Poniżej kroki jakie wykonuję i mam tylko inspekcje ogólną wydechu w 2012 r.

http://www.pubkubryk.pl/tempdata/dpf.jpg

 

Pozdrawiam

 

 

to co podałeś na fotkach to chyba badanie emisji spalin, a nie DPF, napiszcie jaki dokładnie ma byc komunikat

Opublikowano

Zadzwonilem do tej firmy we Wroclawiu co podał ktoryś z kolegów wyżej

 

Facet powiedzial, ze rzeczywiście czasem zdarzają sie zapchane filtry DPF i niekoniecznie ma to związek z tym co pokazuje komputer. W aucie jest zapisany serwis filtra DPF przy określonym przebiegu albo po wypaleniu określonej ilosci paliwa. Zazwyczaj waha się to w okolicy 180-200 kkm. Czyli przy tym przebiegu należy udać sie do serwisu i zrobić wymuszone wypalanie po podłączeniu komputera. Jednak czasem może sie zdarzyć, ze filtr się zapcha wcześniej niż jest przewidziany przegląd/serwis filtra, zazwyczaj objawia sie to tym, że auto nie jedzie, jakby straciło moc a czasem zapala sie komunikat na komputerze o błedzie DPF. Wiadomo, każdy jeżdzi inaczej, czasem toczenie sie po mieście, kiepskie paliwo itd. Generalnie nie ma co sie sugerować tym przebiegiem na komputerze. Gość zasugerował, ze czasem warto przejsc procedure wypalania znacznie wcześniej niż pokazuje ten komputer. Takie wcześniejsze wypalanie jest bardziej prawdopodobne, ze skończy sie sukcesem niż wtedy kiedy filtr bedzie już całkowicie zabity i wywali bład.

 

Ten serwis z Wroclawia wypalał wiele razy DPFy i nigdy nie musieli wymieniać filtra, raz wypalali jedno auto 4 razy. Mam też informacje z mojego serwisu z Katowic, ze wypalali 3 razy filtr DPF i raz sie im zdarzyło, ze niezbędna była wymiana filtra na nowy.

 

Dlatego nie ma co sie tak bardzo tym tematem przejmować i kiedy przejedzie sie te 180-200 kkm to nie jest jednoznaczne, że trzeba wymienić filtr za 5-7 koła PLN. Warto wypalić go wczesniej, koszt usługi to ok 300 PLN netto

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Kurcze, nie wiem jak to sprawdzić.

Poniżej kroki jakie wykonuję i mam tylko inspekcje ogólną wydechu w 2012 r.

http://www.pubkubryk.pl/tempdata/dpf.jpg

 

Pozdrawiam

 

 

to co podałeś na fotkach to chyba badanie emisji spalin, a nie DPF, napiszcie jaki dokładnie ma byc komunikat

 

to co podałem to moje menu z iDrive - napisałem że nie mogę u mnie znaleźć informacji o wymianie DPF i załączyłem fotki z tym co mam w menu.

Opublikowano

unky u mnie jest po polsku i mam dwa filtry, jeden to mikrofiltr przeciwpylkowy a drugi wlasnie filtr czastek stalych, sa tam jeszcze inne pierdoly emisja spalin, serwis, oleje itp

przy obrazku filtra czastek stalych jest napis DIESEL

Opublikowano

Tez dziś dzwoniłem do tej firmy :wink: Natek musiałeś dzwonić wcześniej niż ja bo jak ja dzwoniłem to już nie byli tacy rozmowni aczkolwiek jak zapytałem w jaki sposób to się odbywa to pan wytłumaczył ,że podpinają się laptopem do samochodu ustawiają tryb wypalania i jeżdżą autem. Gdy zapytałem co jeśli się nie uda to pan stwierdził ,że ewentualnie można go usunąć. Szczerze to już do nich byłem zdecydowany jechać ale do Wrocławia mam kawał drogi a nie wiem kiedy znajdę całą wolną dniówkę żeby się tam wybrać ,więc zadzwoniłem jeszcze do ASO w Częstochowie i pan z serwisu zapytał o przebieg jak powiedziałem że 120 to powiedział ,że filtr raczej nie jest do wymiany i że się przytkał i trzeba go wyczyścić koszt ok 360 zł więc koszt taki sam jak w Stando we Wrocławiu a mam sporo bliżej tylko ciekawy jestem czy w ASO też czyszczą do skutku tj. jak się nie uda za pierwszym razem to czy ponawiają kolejne próby bo z tego co czytam to w Stando łatwo się nie poddają :) A co do utraty mocy to jak dla mnie to raczej niewielka albo może porostu następowała stopniowo przez co jej nie zauważyłem jak przełączę na sport to auto zasuwa aż miło , ktoś pisał że w jak miał zatkany DPF to wszystko w sadzy pod maska było brudne sprawdzałem na pierwszy rzut oka nic nie widać jak przetarłem palcami po obudowie silnika to palce miałem czarne - czy to sadza czy może kurz - ciężko stwierdzić raczej rzadko wycieram kurze pod maską. Na czyszczenie filtra wybieram się niestety dopiero przyszłym tygodniu dam znać co i jak

pozdr

Opublikowano
zadzwoń jeszcze do M auto w Katowicach, masz chyba bliżej.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dziś podpiąłem auto do jakiegoś komputera diagnostycznego u znajomego mechanika , nie wiem co to za tester zapomniałem zapytać wcześniej próbował podpiąć pod impe ale chyba miał nieaktualna bo nie było do wyboru silnika M57n2 był tylko M57 i nie chciał się komunikować ale do brzegu. Tym testerem sczytał błędy pokazało się ich trochę z tych mniej ważnych to błędy podnośnika szyby w tylnych drzwiach i tylnych pasów br i jeszcze kilka a z tych istotniejszych 2 błędy filtra DPF błędy 4 świec żarowych, błąd o ile dobrze pamiętam instlacji wtryskowej a także tylego zwieszenia pneumatycznego - pokasował błędy niestety nie zdążyłem sobie zerkać jaki był opis przy tym DPF-ie :? zanim skasował powiedział żebym pojeździł trochę i podjechał w czwartek do niego to sprawdzimy które błędy się ponowią i wtedy będziemy wiedzieć co ma rzeczywiście błąd bo część z nich mogła być błędami totalnie chwilowymi albo powstałymi po odpięciu akumulatora (oczywiście był też błąd zmiany akumulatora i brak inicjacji nowego) Myślałem ,że błąd DPF-a wyskoczy chwile później tak jak błąd PDC (mam uszkodzony czujnik jeden) ale o dziwo przejechałem z 60-80 kilometrów trochę po mieście trochę po trasie raz zgasiłem nawet na kila min i później znowu jazda i :) błąd się nie pokazał :) oczywiście na tą chwilę się cieszę bo wnioskuję że jeśli DPF był przytkany to tylko trochę i udało mu się oczyścić przynajmniej do tego stopnia ,że błąd nie występuje po skasowaniu. Albo DPF nie był zapchany tylko był to chwilowy błąd (sugerował mi coś takiego pan z ASO BMW w Częstochowie) i wystarczyło go skasować. Zobaczymy pojeżdżę jak do poniedziałku nie wyskoczy ponownie to nie będę jechał nigdzie go czyścić (myślałem nad ASO jakimś albo Stando we Wrocławiu) a jak się pojawi to pojadę na czyszczenie - wymiana to dla mnie totalna ostateczność prędzej bym się chyba zdecydował na wycięcie i modyfikację sterownika tak aby ignorował DPF (słyszałem, że takie rzeczy robią nie wiem czy w przypadku tego silnika ale jak nie to pewnie kwestia czasu).

 

Zastanawiają mnie jeszcze błędy świec żarowych - penie przepalone wiec muszę wymienić ale czy ich niesprawność nie ma czasem wpływu na cykl oczyszczania filtra - gdzieś to wyczytałem że w niektórych autach tak chyba w oplach ale nie wiem czy w BMW bo jak tak to możliwe że u mnie ich niesprawność przyczyniła się do wyświetlenia błędu filtra cząstek stałych :?: Tak samo błąd instalacji wtryskowej zresztą też bo np. jakiś wtryskiwacz może lać i wtedy dieslel pokapca bardziej a jak jest DPF to nie pokapca bo filtr czyści i się przytyka :?: :?: No zobaczę we wtorek jak odczytam ponownie błędy tym razem zanotuje sobie poszczególne numery błędów i opisy jak będą to będę mógł coś posprawdzać.

 

pozdr.

 

MOD EDIT: Usunąłem dubla

Opublikowano
no wiem że sporo auto kupiłem w sierpniu i do tej pory nie wiedziałem że są jakieś błędy poza PDC który wyskakiwał przy każdym uruchomieniu auta (uszkodzony czujnik przedni) no i ostatnio błąd DPF-u. Jutro odczytam błędy ponownie i będę wiedział które nadal występują a które były stare nie skasowane.
Opublikowano

Po ponowny odczytaniu błędów wyświetlił się jedynie błąd PDC (uszkodzony jeden czujnik). Innych błędów nie było. Gość u którego to sprawdzałem mówi że masa błędów się zapisuje i zapamiętuje gdy jest rozładowany akumulator i sokoro nie wracają tzn. że jest ok.

Zastanawiam się nad błędami świec żarowych które ostatnio były 4 bo teraz się nie wyświetliły i albo wszystko jest ok albo świece nie miały potrzeby uruchamiania bo nie było wystarczająco zimno i dlatego nie zapisały się żadne błędy :?: i teraz nie wiem wymieniać te świece , czy nie wymieniać :?:

Opublikowano
No mam podobny problem a dokladniej wyskoczyl mi komunikat Engine Failure samochod przeszedl w tryb awaryjny wiec podjechalem na kompa zeby zdiagnozowac co sie dzieje na komputerze wyszlo ze mam DPF padniety tylko czemu nie wyswitlil mi sie ten blad w menu samochodu?????????
Opublikowano
Po ponowny odczytaniu błędów wyświetlił się jedynie błąd PDC (uszkodzony jeden czujnik). Innych błędów nie było. Gość u którego to sprawdzałem mówi że masa błędów się zapisuje i zapamiętuje gdy jest rozładowany akumulator i sokoro nie wracają tzn. że jest ok.

Zastanawiam się nad błędami świec żarowych które ostatnio były 4 bo teraz się nie wyświetliły i albo wszystko jest ok albo świece nie miały potrzeby uruchamiania bo nie było wystarczająco zimno i dlatego nie zapisały się żadne błędy :?: i teraz nie wiem wymieniać te świece , czy nie wymieniać :?:

Bez wzgledu na temp. komp pokaze niesprawne swiece zarowe! Tak na marginesie, to czytalem niedawno, ze nasze diesle nawet bez szesciu sprawnych zarowych, odpalaja na luziku we wszystkie cztery pory roku!

Opublikowano

Tez mi się wydaje ,że błąd świec by wyskoczył ponownie jakby coś było z nimi nie tak, i też słyszałem że te diesle odpalają bez problemu z padniętymi świecami nawet w zimie ale słyszałem też że zepsute świece źle wpływają na DPF dlatego lepiej jest je mieć 100% sprawne. Ja póki co nie wymieniam za jakiś czas będę naprawiał PDC to sprawdzę jeszcze raz czy są jakieś błędy - jak nie będzie to nie ruszam.

A jeśli chodzi o komunikat który się wyświetlił koledze nitru to z tego co wiem z powodu bardzo zatkanego DPF-a auto może przejść w tryb awaryjny i zmniejszyć moc silnika w celu ochrony turbiny -tak mi to tłumaczył Pan który zajmuje się diagnostyką BMW profesjonalnie , dziwne że wcześniej nie wyświetlał komunikatu o problemie z DPF-em. Ja proponuję zgłosić się do najbliższego ASO odżałować 360 zł i zdiagnozować porządnie auto. Jeżeli DPF nie jest uszkodzony to jest szansa że włączą tryb wypalania/czyszczenia serwisowego i będzie ok - czego ci życzę

Opublikowano

Wilekie dzieki bede musial sie udac do ASO i wtedy napewno podziele sie z wami informacjami. Mam nadzieje ze wszytsko wyjdzie i uda sie naprawic:)

a jak sie uda to zapraszam na jakies dobre whisky do tarnowa;)

Opublikowano

Witam. Próbuję się włączyć do rozmowy, ponieważ mam ten sam problem. Z tą różnicą, że mój jest już 7k na minusie. Fakt, komp przy każdorazowym uruchomieniu pokazuje service, ale auto jeździ i nie widzę spadku mocy. Przyznam szczerze, że mam na liczniku 200k i dlatego postanowiłem tutaj zajrzeć, by sprawdzić, czy przypadkiem naesze cudeńka nie odwalą jakiegoś głupiego numeru i staną gdzieś na środku ulicy z prośbą odprowadzenia do najbliższego servisu! :-) Poza tym jeżdżę bardzo dużo po autostradach i nie wiem, czy to ma jakiś istotny wpływ na wypalenie Particulate Filtera. Mam tylko jedno pytanie. Czy z tym można jeździć?

Pozdrawiam

Opublikowano
Z tą różnicą, że mój jest już 7k na minusie. Fakt, komp przy każdorazowym uruchomieniu pokazuje service, ale auto jeździ i nie widzę spadku mocy.

 

Proponuje pojechać do ASO żeby sprawdzili filtr i jeżeli wszystko jest z nim ok a z tego co mówisz to tak jest to skasują serwis tego filtra tak jak to się robi z olejem klockami itp. i tyle. Możesz też sam skasować sobie ten serwis bo chyba robi się to tak samo jak olejowy instrukcja jak kasować samemu inspekcje i serwisy jest na forum. Na moją głowę to ,że jeździsz dużo po autostradach wpływa na to że filtr często ma okazję na przeczyszczenie się.

Opublikowano

Tak. Byłem i dali mi wydruk z ceną za wymianę :-(

 

Poza tym próbowałem skasować, ale z tego co wiem, to można to zrobić tuż przed, a nie jak wejdzie już na minus. Chyba, że ja jeszcze o czymś nie wiem. Dasz jakiś pomysł?

Opublikowano

jedz do innego ASO i do tego, w ktorym byles juz nie jezdzij ;-)

najpierw robia diagnoze cos kolo 250-300zl, potem czyszczenie kolo 5 stowek jesli konieczne a inspekcje kasuja gratis... napisalem oczywiscie droga opcje bo mozna wybrac duzo tansza i tez dobra czyli 300-350zl np tutaj http://www.stando.pl/

  • 14 lat później...
Opublikowano

Hej, temat stary jak świat ale odkopię bo problem podobny i coś może przez tych kilka lat nowego się pojawiło.

Od jakiegoś czasu pojawia mi się błąd PARTICLE FILTER po chwili jazdy lub rozgrzaniu silnika.

Zaczęło się niedługo po przekroczeniu 200k i tak się pojawia przez około 20 000.

Żadnego spadku mocy nie czuję a auto lata normalnie poza tym wyskakującym błędem, który można zamknąć klikając OK. Kilka tras po Polsce w między czasie było ale normalnie głównie miasto bez wypalania i bez problemów.

Obstawiam, że ten błąd może się pojawiać na sztukę aby ściągnąć klienta do serwisu ASO.

Chciałbym spróbować zresetować ten błąd na kompie lub wrzucić fikcyjną wymianę filtra do komputera aby zobaczyć czy komunikat zniknie. Ewentualnie uruchomić wypalanie na jakiejś wycieczce autostradą.

Chętnie zainwestuję w jakiś program i sprzęt kilkaset złotych jeśli ktoś podpowie co kupić aby to odpalić na iPhone lub Laptopie z Windowsem.

1. Czy ktoś się orientuje czy tego typu zmiany i wypalanie można wykonać jakimś programem na iOS z Ajfona albo na laptopie z Windowsem?

2. Czy jakiś interfejs VGATE jak iCar Pro lub Vlinker ma to szanse ogarnąć przez BT lub WIFI?

3. Który serwis we Wrocławiu był polecany do tego typu wypalanki lub wycinki jeśli sprawa się pogorszy?

 

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No info w temacie faktycznie przestarzałe, bo DPF nie trzeba od razu wymieniać, wystarczy dać do myjni chmicznej, wraca jak nowy. A co do zapychania to warto znaleźć przyczynę. Może to być turbo lejące olejem, albo wtryski. Turbo się regeneruje (ale też trzeba dobrze trafić, bo miałem raz "zrobione" i dalej lało, dopiero porządny warsztat z dobrym sprzętem i jakościowymi częściami ogarnął sprawę). Wtryski można spróbować ratować dodatkiem liqui molly do czyszczenia wtrysków - ja 3 puchy wlałem - pierwszą na rezerwie i wyjeździłem prawie do zera i później na 2 pełne zbiorniki. Korekty spadły z 1.5 do 0.7 (nie było tragedii ale poprawę widać)

To co ja uzywam do wypalania to bimmer-tool, czy na iphone jest i jaki adapter OBD to sobie sprawdź, na androdia kosztuje chyba 100pln i robi wszystko co trzeba, wypala DPF nawet z wymuszeniem jak trzeba i pokazuje korekty na wtryskach, koduje itp. Używam z kablem OBD takim zwykłym do kompa i przejściówką na USB-C, który pewnie z 50pln kosztuje.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.