Skocz do zawartości

PARTIKEL FILTER failure


Kowal e-36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dziś wyświetlił mi się komunikat PARTIKEL FILTER failure !! czy ktoś się kiedyś spotkał z takim komunikatem u siebie w aucie.

Razem z komunikatem pojawił się opis że podróż może być kontynuowana i żebym udał się do najbliższego serwisu BMW.

Do serwisu się nie udałem bo była 22:30 a do najbliższego serwisu mam 150 kilometrów.

Auto to 530dA (M57N2) z 2005 roku na menu serwis w idive do wymiany filtra cząstek stałych pokazuje jeszcze 80000 km !

Czy DPF jest już do wymiany ?? :shock: :shock:

Czy może w serwisie mi go jakoś przeczyszczą ??

Czytałem że jak się używa auta na krótkich trasach ro filtr może się zapchać - ostatnio jeżdżę na krótkich odcinkach no ale bez przesady

przecież to samochód nie pociąg :shock: po mieście można nim jeździć

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam dokladnie ten sam problem. 530d M57N2, 06r wyswietla sie ten sam komunikat i do wymiany dpf-u pokazuje 70000km. Auto z czasem stalo sie DUZO słabsze. Diagnoza postawiona, ze filtr jest tak zapchany ze sam nie moze sie zregenerowac i nie wchodzi w tyrb wypalania. Nie pomogły nawet dwie trasy po 500km, oraz uruchamiane trybu wypalania z kompa. Dzis czyscilem ga chemia oraz karcherem, auto stoi rozebrane. Jutro skladanie i dalsze testy. W najgorszym wypadku wymiana dpf-u na nowy (podobno do wersji 231ps 7.600zł). Jest on zpelnie inny niz w wersji 218ps gdzie wystepuje zamiast srodkowego tłumika. W 231 konnej jest zintegrowany razem z katalizatorem i siedzi odrazu za turbo. Jezeli dalej bedzie wystepował problem, powaznie zastanowie sie nad całkowitym usunieciem filtra ( fizycznie oraz programowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy we wroclawiu czyscil (specjalnie jechal pol polski) koszt 300pln, przejechal juz 45kkm bez zadnych problemow

w razie czego moge zdobyc namiar

u mnie jest sprawa skomplikowana bo mi komp pokazuje, ze mam ten filtr do wymiany za 4kkm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziś rano odpaliłem samochód ,błędu nie było - dopóki auto się nie zagrzało przejechałem z 5 km i pojawił się particle filter failture ponownie :mad2:

Dzwoniłem do serwisu do Misiaka w Krakowie powiedzieli mi ,że prawdopodobnie filtr się zapchał i będzie raczej do wymiany koszt to sam filtr ok 7300 plus do tego pewnie robocizna - rewelacja po prostu. Pytałem o czyszczenie to powiedział ,że diagnoza i uruchomienie programu w samochodzie to 465 zł no i jazda a za samochodem kłęby dymu no i potem może zaiść potrzeba ponownego programowania samochodu to 600 zł. No i jeżeli program się uruchomi, bo może być tak że nie będzie się dało go uruchomić to zyskam kilkanaście tysięcy kilometrów - trochę to mi się wydaje dziwne że tylko kilkanaście tyś.

Zapytałem czy mogę z tym jeździć póki nie znajdę czasu żeby się tym zając tym bardziej, że terminy mają wolna dopiero za 2 tyg a ja przecież też na głowie nie mam tylko samochodu i muszę znaleźć czas żeby jechać do serwisu - to zapytał czy zauważyłem spadek mocy - w sumie to nie wiem pogoda jest jaka jest jeżdżę raczej spokojnie jak depnę to idzie ale czy tak jak kiedyś może to siła autosugestii ale chyba nie czuje takiego wgniatania w fotel jak na początku gdy go kupiłem ,z drugiej strony prędkość na zegarze rośnie dość szybko. Odpowiedział ,że widocznie nie jest jeszcze bardzo zapchany ale już na tyle ,że komputer zgłasza błąd albo to problem np. jednego z czujników / sond w niego wpiętych. Jakby się okazało że to czujnik to bym był bardzo rad ale nie sądzę tym bardziej że jak jest zimny to błędu nie ma a jak się rozgrzeje to się pojawia :cry2:

Zauważyłem także ,że spaliny nie mają tego dziwnego zapachu - zawsze były takie gryzące i mocno wonne szczególnie na ciepłym silniku - a dziś praktycznie ich nie czuć :?

znajomy we wroclawiu czyscil (specjalnie jechal pol polski) koszt 300pln, przejechal juz 45kkm bez zadnych problemow

w razie czego moge zdobyc namiar ...

 

Irko jak możesz to daj namiar na ten warsztat gdzie czyścił ten filtr twój znajomy - będę wdzięczny

 

Jak ktoś ma jakieś rady - sugestie to piszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowal z czasem bedzie coraz slabsze auto, u mnie bylo tak samo na poczatku nie wiele zauwazalne a pozniej dosc mocno wyczuwalne jezdzilem z tym dwa tyg. Blad wyskakuje po okolo 5 km. Uwazam ze sa to meczarnie dla motoru. Dzis zalozylem dpf po czyszczeniu i okazalo sie dalej to samo, jest w dalszym ciagu zapchany. Aby go wyczyscic dobrze trzeba byloby otworzyc puszke od strony z plecionka i wtedy czyscic. Moje auto bylo dwa razy uruchamiane w tryb wypalania serwisowego z kompa nic nie pomoglo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowal, jak zdobede namiar odrazu Ci dam znac, tez sie tam wybieram bo niby musze, auto ma 165kkm i pokazuje mi, ze za 4tys wymiana, chyba ze patrze na cos innego :D

znajomy to robil w 2.0D E60 z 2003 roku ale to chyba nie ma zadnego znaczenia i one sa wszystkie takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg w moim aucie to 118 tys jak już pisałem menu serwis pokazuje jeszcze 80 tys do wymiany.

Auto kupiłem końcem lipca z przebiegiem 111 tys. Jeżdżę głównie po mieście na krótkich odcinkach i w korkach.

Czytałem że filtr czyści się (wypala) jak jedzie się przez dłuższy czas 30 min z prędkością ponad 60 km/h a obroty silnika ponad 2000/min

Ja nawet jak gdzieś jadę po trasie to poza momentami gdzie wyprzedzam i wtedy przyciskam nierzadko do kickdowna to w pozostałym czasie obroty

są w granicach 1500 /min - przecież to diesel i ma 231 km i 500 nm do normalnej jazdy wystarczy dotykać gazu. No chyba żeby go przełączyć na tryb manualny i wtedy próbować znaleźć gdzieś rzadko uczęszczaną drogę bo utrzymanie 60 km/h przez powiedzmy 30 min na naszych wspaniałych drogach to nie lada wyzwanie a z drugiej strony trochę głupie. Nigdy wcześniej nie musiałem pamiętać aby jeździć odpowiednio dużo po trasie i to z dana prędkością i prędkością obrotową - normalnie samochód specjalnej troski :duh:

To raczej mój ostatni samochód z silnikiem diesla - uważać na turbine, jeździć po autostradach bo inaczej się zapcha :mad2: BMW powinno uprzedzać ,że te auta nie nadają się dla przeciętnego użytkownika mieszkającego w Polsce.

Mam nadzieję ,że filtr uda się jakoś przeczyścić (wypalić) może ten spec do u którego był kolega "irko" da radę a wtedy poważnie rozważę jego sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
rozumiem że w pasatach i akordach ten problem nie istnieje? czy zakładasz że w tej cenie masz nówkę i problem przez jakiś czas Cię nie dotyczy?

 

Przez jakieś 2 lata pewnie Cie nie dotyczy. Trzeba mieć tylko troche czasu na wożenie sie po serwisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie można wnosić że problem dotyczy naszych beemek tak samo jak innych aut? Bylem świecie przekonany że problemy tego typu które ostatnio mega się uwidaczniają w vectrach z DPF nas zbytnio nie dotyczą z uwagi na inne zaawansowanie techniczne auta i zdecydowanie inną cenę zakupu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie sadze, ze bede kupowal taki nowy filtr, zawsze jakis alternatywny sposob sie znajdzie, nikt nie mowil, ze ma byc tanio ale bmw serii 5 nie jest az takim luksusem zeby w niego pakowac jakies abstrakcyjne pieniadze za wymiany srednio istotnych rzeczy, rozumiem silnik, skrzynia ale nie filtr, diesel ma byc ekonomiczny bez wzgledu na to czy to bmw czy skoda, sama cena wyjsciowa jest wyzsza niz benzyny a czemu jest wyzsza? bo w pozniejszym czasie musi sie oplacic kupowanie diesla, trzeba byloby to przeliczyc od wyjazdu z salonu do przebiegu 200kkm

Kowal ja na Twoim miejscu kupilbym benzyne skoro w zasadzie duzo nie jezdzisz i wiekszosc po miescie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja nie sadze, ze bede kupowal taki nowy filtr, zawsze jakis alternatywny sposob sie znajdzie, nikt nie mowil, ze ma byc tanio ale bmw serii 5 nie jest az takim luksusem zeby w niego pakowac jakies abstrakcyjne pieniadze za wymiany srednio istotnych rzeczy, rozumiem silnik, skrzynia ale nie filtr, diesel ma byc ekonomiczny bez wzgledu na to czy to bmw czy skoda, sama cena wyjsciowa jest wyzsza niz benzyny a czemu jest wyzsza? bo w pozniejszym czasie musi sie oplacic kupowanie diesla, trzeba byloby to przeliczyc od wyjazdu z salonu do przebiegu 200kkm

Kowal ja na Twoim miejscu kupilbym benzyne skoro w zasadzie duzo nie jezdzisz i wiekszosc po miescie

 

Ja zawsze sądziłem że jest wyższa, bo trzeba doliczyc wlasnie filtr cząstek no i sam silnik, do ktorego osprzęt jest droższy (wtryski, etc) ;)

 

Alternatywa - w starszych modelach jest kilka, ale nie wiem czy w 535d wytniesz filtr bez jakiś grubszych problemów, 1000 bledow i trybu awaryjnego co 100 metrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis dpf został ponownie zalozony. Wczoraj ostatecznie wygrzany palnikiem, po czyszcznieu chemia ( sama chemia i karher niewiele dało). Pierwsze odpalanie, odrazu wyskoczyl blad dpf, przejazdzka i ponownie blad. Chwila odpoczynku, zgasznie auta i ponowna przejazdzka. Przegonienie auta przez 70 km obroty ponad 2 tys i jest poki co OK. Auto zapie... jak szalone brak jakich kolwiek bledow. Komp pokazuje wymiane za 60 000, przed czyszczeniem bylo 70 000km.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.