Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z mojej strony krotko i zwiezle:

Dyszel do pracowania, benzyna do uplania(oczywiscie jako drugi samochod w garazu).

 

Jako fun car mam Impreze RA z 1999r 300km 1180kg wagi 4,6s do 100km/h potwierdzone na przyrzadach i robie wszystko co spotkalem na drodze do tej pory...

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A ja się wystraszyeł takiej Imprezy i dlatego kupiłem substytut.

Auta do pracy nie potrzebuję , bo pracuję w domu ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka sama sytuacja jest na forum (jak we wspominanych warsztatach), wystarczy przyjąć proporcje benzyna/diesel 30/70. Teoretyczna awaryjność benzyn na poziomie 10% a np: awaryjność diesla na poziomie 20%. Na 30 benzyn popsują sie 3 a na 70 diesli awarie będzie miało 14. Na forum będzie 5 wątków o benzynie i 20 o dieslu. I niby procenty są procentami, ale za raz benzynowi "teoretycy" diesla napiszą, że przecież 320d to szrot, bo wciąż pełno o nim postów na forum. :mad2: :mad2: Więc kolego Bax ilość aut ma znaczenie :duh:

 

Nie, właśnie że kompletnie nie ma bo forum nie jest żadnym ale to żadnym zbiorem reprezentatywnym. O to właśnie w tym wszystkim chodzi !!! My jako forum nie tworzymy żadnego rynku używanych BMW, tworzą je tysiące innych ludzi. Większość kupowanych aut to nie auta od ludzi z forum tylko z zewnątrz. My tu widzimy tylko wycinek ale wystarczy tylko poczytać za jakimi ludzie dieslami się oglądają i w jakich cenach. Większość szarych kowalskich albo kompletnie się nie zna na dieslach, albo 9/10 usterek które ludzie opisują na forum dla niech nie istnieje. Oni jeżdżą tanio BMW i to się dla nich liczy. Potem ktoś mądrzejszy /np. ktoś z forum/ kupi takie auto i zaczynają się jazdy bo na raz okazuje się, że wszytko się sypie. Dlatego diesel używany zawsze będzie samochodem o większym ryzyku awarii i to trzeba pojąć i basta.

 

Kumpel o którym wspominałem dwa dni temu jeździ 320D i o forum bmw nie ma bladego pojęcia, kupił diesla i po dwóch tygodniach padła mu turbina. Coś wspominał, że za 1400zł naprawił i jeździ. I cieszy się bo mu pali w/g niego 6-7/100. Polemika z nim na temat diesli nie ma sensu, jego wiedza na temat auta kończy się na tym że to BMW 320D tanio kupione. /dlatego padła turbina co zresztą on sam przyznał/

 

I myślisz, że takich jak on napalonych na taniego diesla BMW którzy tu na forum nigdy się nie pojawią jest ilu? Paru tu z forum, tysiące spoza. :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bax uważasz, ze skoro na polskim rynku występują jakieś proporcje silników On/Pb to nie maja one +/- 5-10% odzwierciedlenia w autach forumowiczów ?? JA uważam, że taka ścisła zależnośc występuje. Tak samo jak wielu użytkowników BMW nie ma pojęcia, ze forum bmw-klub istnieje tak samo wielu trafia na forum po to aby szukać pomocy, bo im się "igła" kupiona za pół ceny popsuła. A że silniki M47 są mniej znane i bardziej skomplikowane niż np: 1.9TDI to i znaleźć do nich mechanika z pojęciem trudniej.

 

Druga sprawa, kolego BaX piszesz:

"Kumpel o którym wspominałem dwa dni temu jeździ 320D"

jak zwykle padają takie argumenty, znajomy mechanik, kolega kolegi, ojciec żony brata, mają problemy z jakimś dieslem BMW. Kup sam sobie auto, diesla wg takich samych standartów i w takiej cenie jak kosztowało Twoje 330i. Zaręczam Ci, że nie odczujesz różnicy w eksploatacji, a jeździł będziesz za mniejsze pieniądze.

Sam piszesz, że kolega przyoszczędził, Ty byś tak zrobił ?? Myślę, że nie, tu się od niego różnisz, ale jak potrzeba coś udowodnić to sztuka jest sztuka, jest diesel jest awaria i tylko tyle się liczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bax uważasz, ze skoro na polskim rynku występują jakieś proporcje silników On/Pb to nie maja one +/- 5-10% odzwierciedlenia w autach forumowiczów ??

 

Zapewniam Cię, że jest pomijalnie mała. Widuje dziesiątki E46 na lokalnych blachach ale jeszcze nikogo ze swoich stron nie spotkałem na forum. Jeździ nawet M3 i znam kolesia ale nie widzę go na żadnym ze znanych mi forum o BMW. Owszem są ludzie ze śląska ale na śląsku jeżdzą tysiące E46, ile z nich tu zagląda? 50 osób?

 

Sam piszesz, że kolega przyoszczędził, Ty byś tak zrobił ?? Myślę, że nie, tu się od niego różnisz, ale jak potrzeba coś udowodnić to sztuka jest sztuka, jest diesel jest awaria i tylko tyle się liczy.

 

MY nie rozmawiajmy o naszych autach bo wtedy to w ogóle nie ma najmniejszego sensu. Każdy z nas jest uświadomiony w mniejszym lub większym stopniu w dodatku zakładam, że decyzje o wyborze konkretnego auta była przemyślana. Temat nie dotyczy wyboru pomiędzy Twoim czy moim autem bo przynajmniej ja nie zamierzam swojego nikomu sprzedawać. Temat jest o E46 w ogóle, a w ogóle to jest więcej zarżniętych diesli na rynku niż benzyn i tyle.

Opublikowano
pytanie poboczne: ile procent użytkowników E46 jest "świadomymi" użytkownikami, a ile nie ma pojęcia na temat swojego samochodu poza tym, by wiedzieć gdzie wlać paliwo i płyn do spryskiwaczy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jceel: no i właśnie w tym rzecz, tu na forum raczej większość ma jakieś pojęcie, po za forum dla wielu ludzi samochód to samochód, nie ważne czy to BMW czy Fiat. Ale większość jak wybiera BMW to dla marki BMW /nie ważne jak to nazwać, szpan, prestiż czy co tam jeszcze/ ale jednocześnie ON bo taniej pojedzie. Dlaczego? Bo BMW jako takie są drogie i coś kosztem czegoś, zawsze to lepiej się wygląda w BMW nawet 5-8 letnim niż w 2-3 letnim innym aucie o mniejszym prestiżu. Bo przecież to BMW, a nie VW czy Skoda. Ale koszty utrzymania BMW są większe więc standardowo 'oszczędza' się na paliwie kupując diesla zamiast benzyny. /pisze ogólnie, nie o ludzi z forum żeby znowu komuś gul nie skoczył/

Ale jest też masa ludzi którzy nie kupią 'starego' E46 tylko 2-3 letnie auto innej marki które zgubi się w gąszczu innych.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
GR - to tak ci od razu odpowiem bo pijesz do mnie

Kasę zarobiłem sam na smochód , jak jedziemy razem to składamy się na wachę a nie jeździ sie na krzywy ....

do tego jak pisałem kumpel namawia i kusi zwrotem vatu - pewnie ty gardzisz takimi groszami ale ja nie .

GR jaki ktoś się zastanwia nad dislem to od razu pukasz się w głowe i porównania do Rado , on był swoim dieslem zachwycony i do tego miał prawo , z tego co pisał nie psuł mu się i palił bardzo mało- tzn jak disel , notomiast ty zawsze twierdzilsz że benzyna niewiele wiecej pali od disla a ewnetualne profity z zaoszczędzonej kasy pożre naprawa disla - sorx ale ja widziałem wskazania komutera na własne oczy , jeździłem w komisie 330i i 330d , wielokrotnie widziałem średnie spalania w audi 1,9 tdi , więc w dalszym ciągu rozważam kupno diesla tylko napewno jak disel skoro i tak mało pali to napewno 330d - , jak benzyna to 330i raczej nie będzie mnie stać jeździć nią codziennie , w trasie mało pali no tak mało pali a disel pali jeszcze mniej i benzyną to ja będe sobie na wypady jeździł sam - nikt mi nie doceni brzmienia silnika - chyba że będe sponsorwał wache wyedy będą mi lać na uszy miód jakie super extra autko kupiłem :)

a czy taki awaryjny disel ? napewno jest bardziej populany od benzyny z tego co ja obserwuje i mam podbne zdanie do andie - disli jest wiecej i więcej robią przebiegu od benzyny więc nikogo nie powinno dziwić że wiecej się ich psuje , jak już jest benzyna to i zreguły korek LPG - ale ja z LPG nie chce mieć nic wspólnego - za dużo zdrowia i newrwów i kasy straciłem na te badziewie

tak ciągle wspominany tu Rado miał disla mało nim jeździł - nie psuł mu się - Nurek podobnie - może to czysty przypadek ale chyba jak mało się jeździ nawet hulajnogą to i kółeczka w hulajnodze rzadziej wymieniasz - oczywiście żart :mrgreen:

 

Po pierwsze to chłoń i skup się na swoim dylemacie, a nie na tym kiedy ja się pukam w głowę...

na ten post nadal jest aktualna poprzednia odpowiedź, z resztą sam sobie jej udzieliłeś - potrzebujesz diesla i tyle; nie musisz szukać w nas poparcia takiej decyzji, to auto dla Ciebie, nie dla nas...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Pytanie ktory ze znanych felietonistów motoryzacyjnych napisał to zdanie

"Wczoraj spotkałem znajomego artystę. Jeździ Audi dieslem więc o samochodach nie dało sie rozmawiać"

 

I to jest sedno sprawy, a namawianie BAX-a do zakupu "d" żeby zobaczył że można jeździć taniej to już skandal.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I to jest sedno sprawy, a namawianie BAX-a do zakupu "d" żeby zobaczył że można jeździć taniej to już skandal.

Przykre jest, że nie możesz zrozumieć 2-3 prostych zdań. No ale wytłumaczę Ci, jak masz problemy. Jeżeli już namawiałem na cos BaX-a

to na zakup 330d dla tego aby przekonał się, na własnej skórze, ze jest to normalny silnik, który w zadbanym aucie nie będzie sprawiał większych problemów niż benzyna. A to, że zostanie się trochę pieniędzy w portfelu to już chyba miły dodatek. No ale ten szczegół to dla większości wprost powód do wstydu - szukanie oszczędności w samochodzie.

Opublikowano
Czy Ty nie rozumiesz jaka jest różnica między wolnossakiem, a uturbionym dieslem? To jest sedno sprawy dla miłośnika motoryzacji. Nie rozumiesz nie wiesz to się nie odzywaj!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla miłośnika motoryzacji NIE MA ŻADNEJ różnicy. Stawianie sprawy w sposób taki jak Ty, że miłosnik motoryzacji jeździ benzyną jest niedorzeczne.
Opublikowano

Czy Ty nie rozumiesz jaka jest różnica między wolnossakiem, a uturbionym dieslem? To jest sedno sprawy dla miłośnika motoryzacji. Nie rozumiesz nie wiesz to się nie odzywaj!

 

z ideologicznego punktu widzenia nie ma absolutnie żadnej różnicy. chyba, że dla skrzywionych fanbojów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ale ten szczegół to dla większości wprost powód do wstydu - szukanie oszczędności w samochodzie.

 

Zasada jest prosta ale da wielu niepojęta. Na diesla musi Cię bardziej stać niż na benzynę bo żeby ten diesel był coś wart trzeba odpowiedni za niego zapłacić. A u nas diesel jest sposobem na posiadanie wyższej klasy auta, często starszego rocznnikowo, na utrzymanie którego we właściwej kondycji i tak zazwyczaj nie stać właściciela bo on już przy zakupie ma skalkulowane ile to będzie palić ON, a nie ile to by paliło Pb. Dla niego 'zysk' z różnicy w spalaniu nie istnieje bo on nie miał wyboru. /tak to zazwyczaj wygląda i dla uproszczenia wyłączmy z tego ludzi z forum/

Opublikowano

Ech , dyskusja z ludźmi nie znającymi podstaw jest ciężka. To tak jakby wyborcom PIS tłumaczyć podstawy ekonomii.

Pokaże coś co u miłośnika motoryzacji powinno wywoływac dreszcz.Najnowszy nabytek zaparkowany u mnie na podwórku.

Pozdrawiam i konczę

36 letni funboy :)

 

http://yfrog.com/mgdsc8994j

Opublikowano

oczywiście trudno się nie zgodzić z ostatnim Twoim postem jakub :cool2:

jednak ludzie czesto-gęsto maja jeden samochód do dyspozycji, a z takim byłoby ciężko :mrgreen:

Opublikowano

zastanawiam się jak to jest, że do wielu ludzi nie trafiają logiczne argumenty i próbują na siłę forsować swoje wątpliwe racje.

Silnik diesla przez pierwsze 200, czasem 300 tys. zwykle rzeczywiście nie sprawia większych problemów (poza tymi którzy mają pecha) i można sobie przyoszczędzić na paliwie.

Niestety, jak któryś z kolegów wspominał - e46 jest już nie najmłodszym samochodem i znakomita większość jeżdzących diesli e46 zbliża się do tej granicy lub dawno ją już przekroczyła. Wielu jest nieświadomych użytkowników, którzy maja już przebieg ponad 500 tys., choć na liczniku jeszcze nie ma 200 tys. km.

Później niestety zaczyna się loteria - przejeżdze jeszcze rok bezawaryjnie, czy nie, czy może następny nabywca będzie miał niemiła niespodziankę...

A jeśli jednak trafi akurat na nas i coś się sypnie to koszty są zwykle liczone w tysiącach.

Benzyna jeśli już się sypnie to naprawy są znacznie tańsze.

Czy się to komus podoba czy nie - silnik diesla jest nieporównywalnie bardziej skomplikowaną konstrukcją, posiadającą więcej mogących się zepsuć części, często wysiloną. Więc chyba jest oczywiste, że konstrukcja skomplikowana psuje się częściej niż prosta (szczególnie posiadająca już słuszny przebieg).

Wielu na siłę chce udowodnić, że benzyny też się psują. Wg mnie silniki benzynowe są na tyle proste w konstrukcji i jednocześnie dopracowane, że ich awaryjność w porównaniu jest znikoma. W swoim doświadczeniu miałem ok. 10 samochodów różnych marek w wieku od 1 do 11 lat, w sumie przejechałem nimi ok. 0,5 mln km i w żadnym nie robiłem nic przy silniku (wymiany rozrządu nie liczę). Czy to jakiś cud? Nie sądzę.

A biorąc pod uwagę silnik R6, czy inne 6-cio i 8-mio cylindrowe silniki - uważam że ich żywotność wcale silnikom diesla nie ustępuje i każdy taki silnik 0,5 mln km robi ze spokojem a niejeden i pod milion by podszedł.

Opublikowano

kolego ale te silniki benzynowe robiąc przebiegi takie jak diesla , też się będą psuły ale takie silniki ciężko znaleźć z przebiegiem 500 tyś km wśród benzyn , ponieważ nikt normalny nie zrobi takiego przebiegu benzyną tylko wybierze DIESLA !!!

Ewentualne naprawy i tak mi się zwrócą w różnicy między spalaniem w dieslu a benzyną , w poprzednim roku zrobiłem 40 tyś . km policz sobie ile zaoszczędziłem ...... i nic mi się nie zepsuło ! choć fakt zainwestowałem troszkę w ten samochód ale tylko ze względu że nie lubię jak coś nie działa albo działa ale nie tak jak powinno....

i co dziwne nie zepsuła mi się pompa , wtryski , turbo , czy dwumas ..... :shock:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego ale te silniki benzynowe robiąc przebiegi takie jak diesla , też się będą psuły ale takie silniki ciężko znaleźć z przebiegiem 500 tyś km wśród benzyn , ponieważ nikt normalny nie zrobi takiego przebiegu benzyną tylko wybierze DIESLA !!!

 

Dżizys :duh: zrozum o to w tym wszystkim chodzi. Nikt nie prowadzi teoretycznej dyskusji co by było gdyby benzynowe E46 dobiło do 500kkm jak większość diesli. W praktyce właśnie jest tak, że diesle są dojechane i przez to się psują, a benzyny zazwyczaj nie. Co kogo obchodzi co by było gdyby teoretycznie postawić obok siebie benzyne i diesla z przebiegiem 500kkm kiedy nawet Ty sam twierdzisz, że mało kto zrobi taki przebieg benzyną? Takie zestawienie aut z jednego rocznika z silnikami 3.0d i 3.0i i jednakowmi przebiegami jest bardzo mało prawdopodobne. Ale teoretycznie nikt auta nie kupuje. Faktycznie przy zakupie zazwyczaj kupujemy diesla z przebiegiem 2x większym niż benzyna z tego samego rocznika i to powód awarii ale czyja to wina? Moja bo kupiłem benzyne czy tego co kupił diesla bo liczył, że będzie miał taniej. Pojmijcie to w końcu i skończcie dorabiać ideologie do faktów. Kupujecie diesle z przebiegami większymi niż przeciętne benzyny z tych samych roczników, awarie wynikają w uproszczeniu z przebiegów ale i z większej wrażliwości na jakość eksploatacji. Reszta jest dorabianiem ideologi o 'oszczdnościach'. OK, są oszczędności wtedy jak dobrze wybierzemy i trafimy na dobre auto, jak mamy pecha to popłyniemy z kosztami.

Opublikowano
kolego ale te silniki benzynowe robiąc przebiegi takie jak diesla , też się będą psuły ale takie silniki ciężko znaleźć z przebiegiem 500 tyś km wśród benzyn , ponieważ nikt normalny nie zrobi takiego przebiegu benzyną tylko wybierze DIESLA !!!

 

Dżizys :duh: zrozum o to w tym wszystkim chodzi. Nikt nie prowadzi teoretycznej dyskusji co by było gdyby benzynowe E46 dobiło do 500kkm jak większość diesli. W praktyce właśnie jest tak, że diesle są dojechane i przez to się psują, a benzyny zazwyczaj nie. Co kogo obchodzi co by było gdyby teoretycznie postawić obok siebie benzyne i diesla z przebiegiem 500kkm kiedy nawet Ty sam twierdzisz, że mało kto zrobi taki przebieg benzyną? Takie zestawienie aut z jednego rocznika z silnikami 3.0d i 3.0i i jednakowmi przebiegami jest bardzo mało prawdopodobne. Ale teoretycznie nikt auta nie kupuje. Faktycznie przy zakupie zazwyczaj kupujemy diesla z przebiegiem 2x większym niż benzyna z tego samego rocznika i to powód awarii ale czyja to wina? Moja bo kupiłem benzyne czy tego co kupił diesla bo liczył, że będzie miał taniej. Pojmijcie to w końcu i skończcie dorabiać ideologie do faktów.

 

No lepiej nie można było wytlumaczyć.

Opublikowano

Kolego TC, może i zaoszczędziłeś. Tylko w stosunku do czego, czy do kogo? Bo do mnie akurat nie. Jeżdząc na gazie koszty paliwa mamy zbliżone. A to, że wymienione części Ci nie padły to dobrze. Ale do czasu - albo Ty albo następny użytkownik będzie musiał je wymienić.

I nadal będę się upierał, że 6-cylindrowa benzyna z przebiegiem 0,5 mln będzie mniej awaryjna niż diesel z tym przebiegiem, bo jej konstrukcja jest dużo prostsza i dopracowana.

I nie mówcie, że nie ma benzyn z przebiegami 0,5 mln i więcej. Może w e46 jeszcze nie tak wiele. Ale e36 - pewnie polowa albo 3/4. Więc i e46 niebawem to czeka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, tylko jak większosć benzyn osiągnie te 500kkm to większość diesli będzie skarbonkami bez dna z przebiegami po 700kkm i więcej.
Opublikowano
jeśli chodzi o zużycie samego silnika (a nie osprzętu) to bez znaczenia czy diesel czy benzyna, rzędowa szóstka dożyje 600-700 tysięcy spokojnie moim zdaniem. widziałem M57 które miało grubo ponad 600 tysięcy przejechane, turbina była już chyba trzecia i drugi komplet wtryskiwaczy, ale sam silnik był nadal w znakomitym stanie.
Opublikowano

Bardzo mało silników M47 i M57 dożywa bez rozbierania 0,5 mln km. Z prostej przyczyny. Jeśli nie urwie sie klapka to padnie turbina, która zaleje komorę spalania i spowoduje przekręcenie sie silnika. Bardzo często w warsztacie kolegi pojawia się auto z uszkodziną panewką. Takich przypadków jest kilka tygodniowo.

Co z tego, że nikasilowy układ gładzi cylindra jest niezniszczalny skoro załatwi go byle drobinka nagaru która skutecznie uszkodzi lopatki turbiny. Dalej to już tylko reakcja łańcuchowa.

To już nie te czasy kiedy Mercedes beczka robił 1 mln km i nic mu nie było. Teraz auto ma przejechać okres leasingu (3 lata) potem niech się Turek martwi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.