Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ta wypowiedź ma jakoś tłumaczyć Twoje odkrycie z tymi wyliczeniami powyżej? Sorry, ale normalnie respect. Sam mówisz, że nie czytasz, bo nie ma sensu. Czyli po prostu wziąłeś sobie te procenty z kosmosu i napisałeś bzdurę dla samej przyjemności napisania czegokolwiek, a nuż znowu rozgorzeje kłótnia i będzie śmiesznie. Jeśli tak ma wyglądać merytoryczna strona dyskusji na temat paliw i silników nimi napędzanych, to proponuję zamknąć ten temat już teraz. A jeśli ma być śmiesznie, to polecam forum.onet.pl - tam to dopiero boki zrywać.

 

No nic, szerokości wszystkim, choćby i tym, co rowerem śmigają.

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

rozczaruje cie kolego z moich wyliczeń tak wyszło ;) i wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują :8)

 

a tak prywatnie jeszcze zapytam "zielo" czemu zmieniłeś model przed liftem na po lifcie chodziło o silnik .? prosze o szczera odpowiedz.

Bayerische Motoren Werke
Opublikowano

E tam, raz piszesz tak, potem inaczej. Najpierw odkryłeś jakiąś magiczną regułę, z której wynikało, że wszyscy użytkownicy diesla - czyli 67% piszących - rozłożyli się na trasie :duh:, następnie jak udowodniłem Ci ewidentną bzdurę, to napisałeś, że nie czytasz tego wątku wcale na poważnie, bo nie ma sensu. Teraz znowu, że jakieś znaki na niebie popierają Twoją tezę. Przeczysz sam sobie, piszesz co Ci akurat pasuje w danym momencie. Więc nie ma sensu z Tobą dyskutować, zaraz napiszesz, że wogóle nie wypowiadałeś się w tym wątku.

 

Zmiana mojego auta? Posłusznie śpieszę z odpowiedzią - zmieniłem ze względu na brak klimatyzacji (chętnie wyślę Ci fotki wnętrza, w końcu ma być szczerze), co w e46 bardzo przeszkadza, dużo bardziej, niż mi sę wydawało przy zakupie.

 

Z mojej strony koniec. Teraz pisz, co Ci się podoba.

Opublikowano

Witam, mam doświadczenie z Pb takie, iż jezdziłem słabymi i technologicznie już leciwymi modelami, po przesiadce na ON (modele od 2004) spodobał mi się ten 'kop' z dołu. Dlatego też sądzę że warto wybróbować obydwa zródła zasilania i zdecydować co się bardziej podoba. Koszty rozkładają się podobnie a przy zakupie nikt przecież nie myśli o naprawach. Z mego doświadczenia i moich znajomych - na to nie ma reguły. W rodzinie i u znajomych posypały się ostatnio nowe A6 :duh: .

W każdym razie ja teraz optuje w dieslu, choć nie wykluczam że to się zmieni. Jeszcze żaden mnie nie zawiódł i na trasie mi, to znaczy ten (silnik) nie stanął.

Pzdr.

Opublikowano

Witam

 

przymierzam się do kupna e46 najlepiej po lifcie i najlepiej R6, to będzie autko wymarzone przeznaczone do jazdy rekreacyjnej , max rocznie przewiduje 10-15 tyś

 

mam podobny problem co w tym wątku , co wybrać diesla czy benzyne,czytając cały ten wątek doś barwny raczej wskazywało by , aby zakupić benzyne , co do osiągów to już wypróbowałem 330i i 330d , jak dla mnie laika obie wgniatają podobnie , natomiast co do spalania (skasowałem przed jazdą próbną średnią) powiem delikatnie żeby nie rozsierdzić tutaj ludzi różnice są potężne między dislem a benzyną .LPG odpada - nie będe ciągnął wątku , miałem kiedyś ciągle mi się to psuło , ciagłe tankowania , naprawy - regulacje - masakra - miało być taniej a wyszło drożej,

 

no ale diesle piszecie że też psują się na potęgę więc moge mieć podbnie do LPG, benzyna tylko filterki - auto 10 letnie - możliwe ? nie bierze oleju , panewek nie słychać itd ? diesel tani w eksplotacji ale jak coś się zpsuje to sama pompa paliwa pożre wszystkie oszczędności - z drugiej strony czy urzytkownicy diesli tutaj na forum mogą napisać co dotychczas w silniku w dislu naprawiali ? i jakie przebiegi robią

z tego co tutaj czytam to urzytkownicy benzyny stawiją znak = między przebiegiem disla a przebieg benzyny i awaryjnością ich , dla mnie dla laika i z tego co obserwuje to średnio diesel ma 2x większy przebieg od benzyny (wliczając nawet samochyd z LPG - choć samochód z LPG to niezła mina) mało obiektywne z ich storny

 

napewno disla kupie z większym przebiegiem , benzyne z mniejszym za te seme fundusze ,

 

nie ukrywam że to spalanie w dislu jest dla mnie bardzo zachęcające , nawet depcząc disla spalanie nie jest duże , w 330i może nie będe pisał , widocznie trafiłem wyjątkowe 2 egzeplarze 330i paliwożerne

 

czy jak będe robił 15 tys rocznie to diesel będzie mi się sypał ? czy jednak dać sobie spokój z dislem i kupić benzyne

 

znajomi namawiają mnie na disla :) będą się składać na wache może dlatego tak mnie na klekota namawiają

 

pewnie się jeszcze pozstanawiam , pooglądam i wybiore po prostu zadbany w dobrym stanie egzeplarz R6 po lifcie , a czy to będzie benzyna czy disle to przy moim przebiegu mam nadzieję że to będzie mało ważne :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... 330i i 330d , jak dla mnie laika obie wgniatają podobnie , natomiast co do spalania (skasowałem przed jazdą próbną średnią) powiem delikatnie żeby nie rozsierdzić tutaj ludzi różnice są potężne między dislem a benzyną

Bo 330i to trzeba jeździć 80-90 km/h lub ze stała prędkością 100km/h :mrgreen: wtedy pali nawet mniej niż 316i :mrgreen: :mrgreen:

Jesteś świeży na forum, bezstronny bo nie masz jeszcze ani On ani Pb i obiektywnie oceniłeś 330i i 330d.

Ja zaślepiony dieslem, w Twojej sytuacji polecam Ci benzynę. Przy takich przelotach jakie robisz rocznie nie ma sensu kupować diesla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo 330i to trzeba jeździć 80-90 km/h lub ze stała prędkością 100km/h :mrgreen: wtedy pali nawet mniej niż 316i :mrgreen: :mrgreen:

 

Tyle tytułem komentarza.

 

http://baxwrzuta.neostrada.pl/spalanie.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam bladego pojęcia o co Ci chodzi. :duh: Nic nikomu nie muszę udowadniać i nie mam nastu lat, nawet dwudziestu paru lat abym miał czas i ochotę bawić się w jakieś dyrdymały z fałszowaniem tego co wstawiłem.
Opublikowano
Nie mam bladego pojęcia o co Ci chodzi. :duh:

 

tak jak pisałem wcześniej - robiąc ekstremalny ecodriving wiążący się z wleczeniem za tirami osiągnąłem w 3.0d wynik 4,7. ale to nijak ma się do normalnej jazdy :mrgreen:

Opublikowano
ja jeżdżę tak 40% po krakowskich korkach i 60% po trasie ("jedynce", czasem też po A4). jeśli miałbym mieć przy takim setupie w 330i wynik 10,5, to od ręki wystawiam swojego klekota i kupuję 330i :mrgreen: ale raczej musiałbym najpierw przetestować to przy swoim stylu jazdy :)
Opublikowano

Bo 330i to trzeba jeździć 80-90 km/h lub ze stała prędkością 100km/h :mrgreen: wtedy pali nawet mniej niż 316i :mrgreen: :mrgreen:

 

Tyle tytułem komentarza.

 

http://baxwrzuta.neostrada.pl/spalanie.jpg

ale to nie jest wiarygodny przykład ...... było wiele razy o przekłamywaniu śr. spalania ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Bax Powiedz jeszcze przy jakiej średniej prędkości miałeś takie spalanie ??? Bo w przyszłości przymierzam sie bo benzyny i takie dane mi sie przydadzą :) Moje 320d niestety zimą potrafi ok 9 na 100 km spalić przy średniej prędkości nie przekraczającej 30 km/h więc takie 330i za pewne w takich warunkach spaliłoby z 15 l/100 :/ ??
BMW E46 320D 2000r.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zerknij sobie w mój podpis, masz tam link do tankowań, są średnie prędkości wpisane i odczyt z BC, będziesz wiedział o ile przekłamuje.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
No całkiem to przyzwoicie wygląda muszę przyznać. Jeśli ktoś wie niech się podzieli: jaka jest róznica w spalaniu 330i a 328 ??
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano (edytowane)

Oki benzyna , tylko kto będzie chciał na wyjazd się składać na tą benyznę , raczej nikt z mich znajomych, miałem 2l benzyne i na wypad i tak zawsze braliśmy klekota , niby w trasie dużo nie pali jak mówicie ale do klekota nie ma co porównać , jeździliśmy przeważnie klekotami a4 1,9 tdi bo to manicy tej marki , fakt że te silniki klekoczą niemiłosiernie ale jeżdżą , każdy ma je z chipowane i powiem że jak na 1,9 tdi to bardzo ładnie się zbierają , twierdzą że wogóle do silnika nie zglądają , przebiegi robią spore 30-40 tys rocznie , klekocze i jeździ ,

 

więc kupie sobie benzyne i za dużo nie pojeżdże bo napewno popukają mi się w głowe i na wyjazd sam nią pojade

ciągnie mnie do benzyny tylko nie wiem czy jest sens kupować auto do kościoła i z powrotem ,

 

do tego jeszcze mi kumpel dziś zaproponował zwrot 22 % vatu za klekota

 

poczytałem troche i mówią że e46 330d jest bardzo podatny na chiptiuning , do tego jeszcze spada spalanie po takim zabiegu

 

jak będe robił te 15 tys rocznie to raczej nie powinno mi nic paść , przecież to śmieszny przebieg dla silnika

 

tak z czystej ciekawości ile swoimi benzynami robicie rocznie a ile klekotami ? i jak często coś wam pada w tych silnikach ?

w dislu są 2 rodzeje silników starszy 184 ps i nowszy 204 ps - który lepszy ? pewnie nowszy ale nie zawsze to w parze idzie , np w audi 2,0 tdi jest gorszy od starszego 1,9 tdi

 

nom ale audi to ja nie chce , marzeniem zawsze moim było BMW

już musze wysłuchiwać tekstów typu

 

że będe musiał sobie od razu poz akupie BMW dress kupić i ogolić głowe , że Bedę Miał Wydatki itd

Edytowane przez matt662
Opublikowano
Oki benzyna , tylko kto będzie chciał na wyjazd się składać na tą benyznę , raczej nikt z mich znajomych, miałem 2l benzyne i na wypad i tak zawsze braliśmy klekota , niby w trasie dużo nie pali jak mówicie ale do klekota nie ma co porównać

 

na trasę to tylko 330d. w trasie pali śmieszne ilości paliwa. za to gdybyś chciał na krótkie miejskie odcinki, to pewnie benzyna byłaby lepsza.

 

tak z czystej ciekawości ile swoimi benzynami robicie rocznie a ile klekotami ? i jak często coś wam pada w tych silnikach ?

w dislu są 2 rodzeje silników starszy 184 ps i nowszy 204 ps - który lepszy ? pewnie nowszy ale nie zawsze to w parze idzie , np w audi 2,0 tdi jest gorszy od starszego 1,9 tdi

 

ja od 4 czerwca 2010 zrobiłem 11 tysięcy km i póki co nie robiłem nic. oba silniki 3.0d są uznawane za naprawde wyjątkowo udane i godne polecenia. wszystko zależy, jakim budżetem dysponujesz...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego GR Twoje zestawienie spalania jest jak najbardziej OK, minimum jakie osiągnąłeś to 8,85l a max to prawie 14l. Dla mnie jest to rzetelny wynik. Niestety wg innych kolegów, którzy w 330i osiągnęli max 12,5 a średnie spalanie maja na poziomie 9-10l Twoje auto musi być nie do końca sprawne.

Hmm.. a może jesteś jednym z nie wielu obiektywnych :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Musisz też trochę rozróżnić, co piszą inni o spalaniu 330i.

Największe jakie miałem, to koło 14l., to chyba było pierwsze tankowanie? :)

Najmniejsze z tankowań też do końca nie jest "najmniejsze" bo NIGDY nie jeżdżę na tankowaniu trasy.

Do tego 2, 3 razy rocznie jakieś ściganie na zlocie, u Wróbla.

 

Dla mnie i tak liczy się średnie jakie mam, aktualnie 11,5 i dla mnie to jest OK.

A jeżdżę zazwyczaj Warszawa<>Grodzisk Maz., u siebie po Grodzisku, mniej po Wwie i wakacje, weekendy. Czyli normalnie, jak nie pracujący autem człowiek.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Matt

 

 

Widać, że znajomi nie są na czasie, albo do Was jeszcze moda nie dotarła. Dresy jeżdżą aktualnie Audi. Zupełnie nie wiem dlaczego bo poza modelami quattro te auta przeczą prawom fizyki.

 

Dla 15 tys km tylko benzyna, przynajmniej będziesz oryginalny. Młody czlowiek w Tdi, masakra.

 

BTW na wypady ze znajomymi to najfajniej jeździło się PKP lub PKS-em Sama podróż trwała ze dwa dni....no ale to bylo 20 lat temu. Teraz dla jednego dziecka kupuje sie vana. Zgroza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Wynik wklejony to z codziennej eksploatacji auta, nigdzie w trasie nie byłem dłuższej jak 30km w kawałku.

2. Żaden to ecodriving, zresztą powodzenia temu kto tydzień czy więcej będzie tak w stanie się poruszać. Średnia o ile pamiętam była na poziomie 46-47km/h

3. Średnie spalanie liczone z zatankowane paliwa wychodzi +/- 0.1l/100km

4. Takich fotek mam dużo, przez pierwsze miesiące jak się przesiadłem z 316 mam parę na których spalanie wyszło 9,8/100.

5. Z trasy do Wrocławia /jakieś 560km w obie strony + jazda po Wrocławiu/ przy średniej przejazdu 98km/h spalanie pokazało 8,8/100 :mrgreen:

Opublikowano

Ostatnio bylem na tzw. eurotripie. Wroclaw-monachium- zermatt (szwajacaria)-saint tropez + włóczenie sie po francji.

W sumie przejechalem ok 5tys. km. w 10 dni (wyrobilem moj polroczny przebieg ;)).

 

Srednie spalanie wg kompa na tym dystansie to rowne 9l (trzeba uwzględnić zapieprzanie po wloszech, niemczech, ostrozna jazde w szwajcarii na autostradzie i podjazdy pod gore, francja). Spalanie wg mnie ok - oczywiscie lepiej by sie sprawdzil jakis diesel, ale ogólnie może byc.

Teraz we wrocku po 2 bakach spalanie oscyluje w granicach 12.5l (wg programiku w telefonie wyliczajacego na podstawie km, ilosci paliwa wlanego do baku itd - zwie sie Road Trip) co nie jest zlym wynikiem patrzac jak zakorkowana jest stolica dolnego slaska :?

Wniosek - jak na benzynowe 6cyl. to spalanie jest jak najbardziej ok. Swego czasu nubira chlała mi 10l po miescie mimo silnika 1.6 (ale bardzo lubilem to autko :))

 

To na tyle z moich dywagacji ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.