Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w najpopularniejszej na polskich torach SU46 mamy 2250KM przy 1500rpm z pojemności 95,6 litra w 12 garach. :mrgreen: i ten stopień sprężania 11,3 :mrgreen: planowany upgrade tego silnika do 16 cylindrów, 128l pojemności skokowej i 3000KM się nie udał, bo ukręcały się wały korbowe :)

 

A masz pomysl jak to wsadzic pod maske E46 bo na 2250 koni to ja reflektuje :norty: A ile niutonow ??

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
w najpopularniejszej na polskich torach SU46 mamy 2250KM przy 1500rpm z pojemności 95,6 litra w 12 garach. :mrgreen: i ten stopień sprężania 11,3 :mrgreen: planowany upgrade tego silnika do 16 cylindrów, 128l pojemności skokowej i 3000KM się nie udał, bo ukręcały się wały korbowe :)

 

A masz pomysl jak to wsadzic pod maske E46 bo na 2250 koni to ja reflektuje :norty: A ile niutonow ??

 

trzeba by przyczepke zmontować i na niej wieźć :norty: co do Nm nie udało mi się znaleźć nic na ten temat w internecie :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10tyś to malo Silniki cięzarówek osiągają po 2000-3000tyś nm przy mocy ledwo 500KM wieć tu podejrzewam że jest ich ze 50tyś w całym zakresie obrotów. Sadze że w takim swapie nie trzeba skrzyni biegów. Połączyć z mostem o przełożeniu 1 do 4 czyli 1 obrót w walu korbowego to 4 obroty koła i powinno stykać. Tylko jakiej szerokości koła by tu dać? Od kopalnianego caterpilara??? :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale mam steptronic więc mogę spiąć na 5.biegu ;) Wiedziałem że speniasz i znajdziesz jakąś cienką wymówkę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Na 5 wygrasz :wink: na 2 Stawiam na GR :cool2:

 

Dwójki nie wepnę przy 100 kmh ;) to i przegram z GRem.

@ ShakeIt- racja, ale może spotkamy się z GRem w Ułężu :P. A do tego próbę przyspieszania można przeprowadzić na drodze publicznej, a nie będzie to wyścig :mrgreen: :mrgreen:

Więc zaryzykuję OSTa i kasację postów

pozdrawiam

Paweł

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dwójki nie wepnę przy 100 kmh ;)

Mówiłem, step-co? :mrgreen: :mrgreen:

 

ale może spotkamy się z GRem w Ułężu :P.

Ja już mogę tylko w tygodniu pojechać ;) weekend odpada.

Ale chętnie, bo jak mówiłem, opony do wywalenia i tak po tym sezonie ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Dwójki nie wepnę przy 100 kmh ;) to i przegram z GRem.

Pomylilem z przyspieszeniem od 0 do 100 :lol:

 

Ps do benzyny od 2,5 l nie oplaca sie automatu brac, Wrzucasz 3 i jedziesz :mrgreen:

 

10tyś to malo Silniki cięzarówek osiągają po 2000-3000tyś nm przy mocy ledwo 500KM :D

 

Liczylem po dostepnych wzorach i danych mocowych :wink:

 

silniki ciezarowek przy mocach ok 450 koni osiagaja ok 2100 NM

w lokomotywach silnik napedza pradnice a ta pare silnikow trakcyjnych sila uciagu to ok 320 KN

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Onet to troszke taki Pedelek internetu ale:

 

http://moto.onet.pl/1625600,1,unia-konczy-kariere-diesli,artykul.html?node=2

 

Wiem ze diesel spali i tak mniej ale widac ze bedzie coraz gorzej. Diesla z DPF tez bym nie chcial.

Wiec moze trzymac nasze BeeMki jak dlugo sie da. Oszczedzic cos do czasu jak sie daje a pozniej tylko transport publiczny, loty, i benyzna na zakupy.

 

W nastepnym roku planuje duzo pojezdzic (~ 40 000) i w sumie diesel mi znowu na reke.

Opublikowano
witam. jestem nowy na forum. tak sie zastanawiam właśnie nad silnikiem. planuję zakup e46 2.0 przeczytałem masę artykułów i wszędzie piszą, że to zależy. ok. ale powiedzmy że mój przykład będzie taki - rocznie będę jeździł coś w granicach 10 - 12k km. samochód planuje eksploatować przez jakieś 6 - 7 lat. co mi polecacie? co będzie trwalsze?
Opublikowano
rocznie będę jeździł coś w granicach 10 - 12k km. samochód planuje eksploatować przez jakieś 6 - 7 lat. co mi polecacie? co będzie trwalsze?

 

przy takich rocznych przebiegach to ja osobiście bym kupił mocną benzynę

Opublikowano
hmm... no ale zależy mi też na oszczędności... diesel spala zawsze 2l mniej. jak to jest z częściami i ewentualna zawodnością diesli?

Jak trafisz dobrego diesla to bedziesz lal i jeździł tanio ALE (zawsze jest ale) ciężko znaleźć zadbanego dyszla, popatrz na tematy na forum ile problemów jest z 320d. Zazwyczaj są to problemy z mocą czyli: turbiny, wtryski, pompy, przepływomierze i żadna z tych rzeczy nie jest tania. Wnioski

Kupisz dobrego dyszla będzie git gorzej jak zacznie się psuć wtedy oszczędności na paliwie momentalnie sie kurczą.

Kupisz benzin to wiesz ze więcej zapłacisz na stacji ale przy jakiejś awarii nie pustoszy budżetu

Musisz jeszcze sobie zadać pytanie jak długo zamierzasz jeździć tym autem. Jak więcej jak dwa lata można zastanowić się nad benzyną i gazem. Osobiście sam mam 320d 136KM i w tym roku zrobiłem ok 12 tyś. Poważnej awarii nie miałem ale czeka mnie zabawa z przepływomierzem ewentualnie zaworem od turbo. Krótkie odcinki po mieście to spalanie ok 8 l/100km. Teraz kupiłbym benzynę i zapewne dał do niej jakąś instalacje gazowa (sekwencyjną).

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
To ja też dodam swoje 3 grosze...

 

Miałem autko na paliwo+gaz. Cholernie mnie drażniło tankowanie tego sprzętu: często musiałem latać i prosić się o zatankowanie gazu. Czasami udawało mi się samemu podpiąć ten cholerny pistolet, ale nie zawsze. Poza tym, nie mogłem korzystać z żadnych parkingów w centrach handlowych, co mnie nieraz irytowało. Jeszcze jedna sprawa: i tak musiałem co jakiś czas zatankować Pb.

 

Teraz po zmianie auta, mam tylko Pb, pali mi jakieś 8,5L / 100km, zawsze tankuję tylko 1 rodzaj paliwa, nie mam problemów z wjazdem na każdy parking, a i buja się rewelacyjnie (choć to bardziej kwestia silnika) :D

 

Nie robię dużych odległości, a aktualnie ceny oleju napędowego są prawie zbliżone do Pb, więc wolałem już tę benzynę niż klekotka.

 

Ale wiecie - to tylko moje, subiektywne zdanie :wink:

 

 

Tylko ze mój "klekot" 330d spali mniej niż twoj benzyniak a ma ponad 60 koni wiecej, nie wspominajac o momencie obrotowym. DZwiek 6 cylindrowego m57 też jest o wiele lepszy.

Opublikowano

325Ci i spalanie średnie 8,6 ??

Chyba Cię głowa boli kolego. Akurat posiadałem ten model - średnie spalanie to ok 13-14 litrów na 100.

Coupe jest znacznie cięższy od sedana. Posiadałem też wersję sedan 320i, i tu spalanie to ok 12 litrów/100km.

Fakt - 192 KM to jest frajda z jazdy niesamowita, ale przy dzisiejszych cenach benzyny bardziej niesamowity jest wiatr w portfelu!

Ja tankowałem co tydzień za ok 350zł, obecnie mam 320d i przy tej samej ilości trasy jaką pokonuję codziennie tankuję raz w tygodniu za ok 170zł.

Dodam, że tankuję V power Diesel a więc najdroższy na rynku.

Także niech mi ktoś nie mówi, że benzyna jest tańsza w eksploatacji bo diesel się bardziej psuje. Rocznie w porównaniu z 325Ci oszczędzam ok 7500zł na benzynie.

Za 5 lat drogi kolego wydajesz 37500zł więcej na benzynę niż ja....a więc przekroczyłeś wartość swojej 325Ci. I nie mów mi, że ona się nie psuje...bo mnie śmiech ogarnia. Niestety sprzęgło, przekładnia, elektronika - głównie moduł to zmora tego modelu.

Co do diesel'a to warto wydać więcej i kupić zadbanego. Jak ktoś szuka po allegro klikając "uszereguj według ceny" i kupuje najtańszego w Polsce to mu gratuluje :)

Dołożysz 5 000 zł na dzień dobry. I będziesz miał pretensję tylko do siebie. Części drogie jak fix do BMW. Ja się z różnymi przypadkami spotkałem gdy naprawiałem te samochody. Pończocha zamiast filtra oleju, zaklepane wachacze, skręcona na max przekładnia (żeby nie ciekło)..kij, że kierownica w ogóle nie odbija :) ....takich mamy użytkowników niestety. Kupi samochó na który go nie stać a potem reperuje domowymi sposobami.

Pozdrawiam

Opublikowano

A do mojego kolegi trafił już drugi w tym miesiącu e90 z silnikiem N47 ....z pękniętym łańcuchem rozrządu.

 

Brać panie, brać i tylko lać paliwo. Panie tylko dyszel...

Opublikowano

GR: Proszę nie cytować całych postów dopisując jedno zdanie... zwłaszcza, jak się odpowiada bezpośrednio pod nim... tworzą się przez to, bez sensu, długie, nieczytelne posty... proszę cytować selektywnie i nie post, pod którym się od razu odpowiada. jceel - na złość mi to robisz?? :lol: ;)

 

 

od oparów ropy się rozpękł, czy co?

Opublikowano

Jak się zarzyna koło pasowe i udaje, że jest wszystko w porządku to trzeba potem łańcuchy wymieniać :)

W benzynce jest to samo kolego :)

Silnik N47 jest bardzo udaną jednostką. 177 KM przy relatywnie niskim spalaniu daje mocne argumenty za jego wyborem.

Jasne, że każdy preferuje bardziej benzynowe silniki to oczywiste. Jednak trzeba mieć świadomość sponsorowania stacji paliw :)

Mojemu koledze M3 spala średnio 21 litrów na 100km. Można i tak....taki ten świat, że dla każdego coś dobrego.

Jedni nie robią sobie nic z płacenia 100zł za przejechanie 100km, drudzy wolą płacić 20zł i też jeżdżą.

Z wszystkim tak jest z butami, jeansami, nawet żywnością.

 

Ja tu piszę głównie dla tych którzy kupią 330Xi, a potem płaczą że ich samochód spala 15 litrów/100km. A ile ma spalać? Tyle co Matiz?

A potem z rozpaczy montują LPG za 3500zł ciesząc się, że jeżdżą "ekonomicznie". Potem wchodzą na forum i piszą: "szron na reduktorze - pomocy!". "samochód szarpie na gazie"..."bierze dużo oleju!"..."czuć wewnątrz gazem - co robić?"...."falują obroty"..."dlaczego dopiero w połowie drogi przełącza mi się na gaz" itd itd :)

Opublikowano

GR: Proszę nie cytować całych postów dopisując jedno zdanie... zwłaszcza, jak się odpowiada bezpośrednio pod nim... tworzą się przez to, bez sensu, długie, nieczytelne posty... proszę cytować selektywnie i nie post, pod którym się od razu odpowiada.

 

 

 

Silnik N47 ma rozrząd z tyłu silnika, więc koła pasowego bym nie obwiniał, ale specyficzną pompę paliwa(wysokiego ciśnienia) już tak.

 

Żaden użytkownik 330xi nie płacze że mu pali 15 bo one tyle nie palą, poza tym to są świadomi użytkownicy.

Opublikowano
Czy mi się wydaje czy coraz więcej postów tu na forum jest odnośnie benzyny ?? Takie moje subiektywne odczucie, wydaje mi się że jakieś 1,5 roku temu czy dwa lata było po prostu bardzo dużo dyszli na rynku a dopiero teraz coraz więcej jest u nas benzyn. Z benzyna więc też są problemy nie oszukujmy się są tylko inne koszta naprawy ;]. Najważniejsze trafić dobry egzemplarz czy to benzyna czy diesel to i to będzie jeździć długo i bezawaryjnie jak poprzedni właściciel dbał o auto. Koszty paliwa (??) każdy wybiera według swojego uznania i przekonania
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

330XI potrafi spalić 15 litrów spokojnie. Zależy od stylu jazdy..a silnik kupi bym powiedział do dynamicznego przyspieszania.

Jak już ktoś wybiera taki silnik to zwykle mało go interesuje spalanie, po prostu kupuje go bo lubi jeździć dynamicznie.

P.S Ogólnie N47 to naprawdę dobra jednostka. Ten z 2007-08 bije na głowę montowane np. w audi 2.0 TDI 170KM z 2010. Nie wspomnę, że obecna generacja 2 litrowego diesel'a w BMW ma 184KM. Ale poezją jest jednak 3.0d - kto tym jeździł nigdy nie kupi benzyny. Ostatnio miałem okazję przejechać się 299 konnym 3.0sd w nowym BMW 5. Wrażenia porównywalne do M5 poprzedniej generacji (tej 400 konnej - e39). W ogóle nie słychać, że to diesel. Spalanie? nieco ponad 7 litrów na 100km!

Opublikowano
wiem że to trochę OT, ale czy ktoś ma porównanie między BMW 3.0d (204, 218, 231KM) a Audi 3.0 TDI (204, 233KM)? szczególnie mnie interesuje dźwięk i zachowanie silnika V6 (wibracje, itp...) w porównaniu do R6.
Opublikowano
330XI potrafi spalić 15 litrów spokojnie. Zależy od stylu jazdy..a silnik kupi bym powiedział do dynamicznego przyspieszania.

Jak już ktoś wybiera taki silnik to zwykle mało go interesuje spalanie, po prostu kupuje go bo lubi jeździć dynamicznie.

P.S Ogólnie N47 to naprawdę dobra jednostka. Ten z 2007-08 bije na głowę montowane np. w audi 2.0 TDI 170KM z 2010. Nie wspomnę, że obecna generacja 2 litrowego diesel'a w BMW ma 184KM. Ale poezją jest jednak 3.0d - kto tym jeździł nigdy nie kupi benzyny. Ostatnio miałem okazję przejechać się 299 konnym 3.0sd w nowym BMW 5. Wrażenia porównywalne do M5 poprzedniej generacji (tej 400 konnej - e39). W ogóle nie słychać, że to diesel. Spalanie? nieco ponad 7 litrów na 100km!

 

 

OK. mam tylko jedną prośbę. Nie pisz, że "diesel to poezja"

 

Nic i nikt nigdy nie zastąpi silnika wolnossącego. Dla mnie oczywiście. Można upić się jabolem i wytrawnym winem.Efekt podobny, ale koszty inne....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żaden użytkownik 330xi nie płacze że mu pali 15 bo one tyle nie palą, poza tym to są świadomi użytkownicy.

Jeżeli ktoś korzysta z mocy silnika to silnik spokojnie wypije te 15 litrów.

A świadomi użytkownicy X-ów nie narzekają na spalanie, lament zaczyna się przy awariach napędu :cool2: hmmm.. no ale nawet jak się sypie naped to tylko w Xd bo Xi, jako że benzyna jest bezawaryjne :mrgreen:

 

Co do jaboli i wytrawnych win to warto bardzo trafne porównanie :cool2: diesel jak wytrawne wino droższy w zakupie ale na stacji paliw głowa nie boli, benzyna tańsza, bo prosta jak proste wino, ale przy tankowaniu może zaboleć głowa :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tu piszę głównie dla tych którzy kupią 330Xi, a potem płaczą że ich samochód spala 15 litrów/100km. A ile ma spalać? Tyle co Matiz?

 

Kolejny fantasta. :lol: 15/100 to może w korkach w warszawie albo innym dużym mieście gdzie średnia prędkość jest zbliżona do prędkości rowerzysty. Żadne 3.0 jak JEŹDZI w normalnych warunkach,a nie stoi nie spali 15/100. Tylko mówimy o jeździe, nie ściganiu się ze wszystkim na drodze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.