Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Banialuki, rozmawiamy o silnikach, nie nadwoziach.

 

Tylko najbardziej aktywni w tym wątku "benzynowcy" to posiadacze 330Ci a takie auto kupuje się raczej z innych powodów niż np: touringa. Rzadko takie auto kupuje sie do pracy czy jako rodzinny środek transportu, a tym samym na ogół jeździ sie nim mniej. - Zrozumiałeś ??

 

Robie 18kkm

 

Jak ja robiłbym tyle tez miałbym mocna benzynę.

 

Ty pewnie z tych co woli żeby sąsiadowi krowa zdechła niż Tobie przybyła.

 

Mógł bys być trochę bardziej oryginalny, bo dzis ten tekst słyszałem juz ze 3 razy w wiadomościach :cool2:

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

:D 18 tyś km i to jest dla Ciebie dużo ?

a co mają powiedzieć ludzie którzy robią po 50 tyś km??????

ale Bax ma dla nich doskonałą radę : kupić benzynę .... i tak wyjdą lepiej niż mieliby jeździć dieslem .

a teraz pytanie : czemu Niemcy w większości pozbywają się samochodów z silnikiem benzynowym , a z silnikiem diesla ciężko kupić , mówimy oczywiście o sprawnym nie o szrocie ....?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Banialuki, rozmawiamy o silnikach, nie nadwoziach.

 

Tylko najbardziej aktywni w tym wątku "benzynowcy" to posiadacze 330Ci a takie auto kupuje się raczej z innych powodów niż np: touringa. Rzadko takie auto kupuje sie do pracy czy jako rodzinny środek transportu, a tym samym na ogół jeździ sie nim mniej. - Zrozumiałeś ??

 

Ale co ma nadwozie do silnika? Sedana nie robili z 3.0Pb? Jak bym miał touringa też bym jeździł tyle samo. Zgoda, że coupe zazwyczaj jest kierowane jest dla innego odbiorcy ale w moim wypadku to bez znaczenia.

 

Robie 18kkm

 

Jak ja robiłbym tyle tez miałbym mocna benzynę.

 

Po co mi to mówisz? Tłumaczysz się z posiadania diesla? ;)

 

Ty pewnie z tych co woli żeby sąsiadowi krowa zdechła niż Tobie przybyła.

 

Mógł bys być trochę bardziej oryginalny, bo dzis ten tekst słyszałem juz ze 3 razy w wiadomościach :cool2:

 

A tam, wolisz być 'pies ogrodnika'? :cool2:

Edytowane przez BaX
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:D 18 tyś km i to jest dla Ciebie dużo ?

a co mają powiedzieć ludzie którzy robią po 50 tyś km??????

ale Bax ma dla nich doskonałą radę : kupić benzynę .... i tak wyjdą lepiej niż mieliby jeździć dieslem .

 

:duh: ochłoń bo widze że duch rado w Ciebie wstąpił.

Opublikowano

 

cool story bro, ale wyciąganie wniosków na temat spalania BMW 3.0d na podstawie Audi 2.0 TDI, na dodatek z zupełnie innym rodzajem zasilania... :duh:

 

co do konkretów, to juz wklejałem wcześniej wyniki spalania z trasy ~1400km (prędkości 110-120km/h):

BMW 320d 150KM - 4.1 + przekłamanie BC = 4.6-4.7l

BMW 330d 185KM - 6.1 + przekłamanie BC = 6.5-6.6l

 

a skad ty wiesz, ze jest inny rodzaj zasilania? to tak samo cr jak i 2.d 150KM. I porównanie jest wg mnie jak najbardziej na miejscu, gdyż audi i bmw i mb tak bardzo ze soba rywalizują, ze we wszystkim starają się być porównywalni. w spalaniu diesli tez. zreszta silniki vw zawsze byly oszczedne, wiec nie sadze by roznica w spalaniu jednych i drugich roznila sie wiecej niz o 0,5 litra.

a 3 litrowy, bez wzgledu na marke musi spalic choc odrobine wiecej niz 2. niestety..

a co do twoich spalan. no ladne. gratuluje. mnie w zeszlym roku jak jezdzilem do 110 wzial 7. choc pewnie nie uwierzysz... (a jak do 150 to 9 - jak pisalem wyzej). to nadal jest okolo litra roznicy (oczywiscie w porownaniu do 330d, bo do 320d nie porownuje z wiadomych wzgledow).

Wiec gdzie jest ta roznica w spalaniu powiedz mi? no chyba ze powiesz ze gadam bzdury, bo 330i musi wziac przynajmniej 12 a pewniej 15?

Ja dalem jakis konkret, jaskies doswiadczenie, konkretny przyklad. Ktory dla mnie jestw pewnym stopniu miarodajny.... Skoro dla ciebie nie... trudno..

Opublikowano
:D 18 tyś km i to jest dla Ciebie dużo ?

a co mają powiedzieć ludzie którzy robią po 50 tyś km??????

ale Bax ma dla nich doskonałą radę : kupić benzynę .... i tak wyjdą lepiej niż mieliby jeździć dieslem .

 

:duh: ochłoń bo widze że duch rado w Ciebie wstąpił.

to jest odpowiedź ?????

zauważ że to benzynowcy próbują na siłę przekonać innych co do trafności swojego wyboru , a nie odwrotnie ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:D 18 tyś km i to jest dla Ciebie dużo ?

a co mają powiedzieć ludzie którzy robią po 50 tyś km??????

ale Bax ma dla nich doskonałą radę : kupić benzynę .... i tak wyjdą lepiej niż mieliby jeździć dieslem .

 

:duh: ochłoń bo widze że duch rado w Ciebie wstąpił.

to jest odpowiedź ?????

 

A co ma Ci napisać, że bredzisz? :duh: Kiedy użyłem słowa 'dużo' pisząc o swoim przebiegu? Piszesz coś co jest tylko Twoją nadinterpretacją tego co czytasz.

 

zauważ że to benzynowcy próbują na siłę przekonać innych co do trafności swojego wyboru , a nie odwrotnie ....

 

Prosze nie kpij, głównym krzykaczem w tym temacie był ten którego już tu nie ma. Do niego nie trafialy żadne argumenty i to on wszystkich przekonywal do swojej racji nawet wtedy jak cala reszta pisała co innego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedzmy mam 24-28 na jakieś e46. średni dystans rocznie to ok 30-40tyś. 3/4 w miescie Starczy na jakiś fajny 4cyl motor. maks 2002rok. Potrzebuje samochodu zawsze i wszedzie, musze w nocy jechać, nad ranem mroz -30stopni. Auto musi być jak nabardziej bezawaryjne. Przy benzynie biorę pod uwagę gaz (zakładany w dobrej firme, polecana przez kolege taksiarza co rocznie stuka po 100tyś okularem c200kompresor na gazie. przez 4 lata nic z gazem nie robi po za przeglądami. Gościu od gazu bardzo dobry, sprawdzony.) Koszty awari w 4 cyl.benzynie. hmmme Egr? W dieslu też jest. Przepływka?? też w dieslu jest. no może coś z gazem, jakiś filtr, wtrysk gazu. Nawet wypalona głowica (koszt regeneracji głowicy no nawet tyś zł.) 4cyl diesel hmmm. Turbo, wtryski, pompa (koszt ojojoj) ale co tam może znajdę gdzies naprawdę ładną 318d lub 320d. Kurcze ale starczy raz jakieś trefne paliwo ktorego w polsce nie malo i koniec (wtryski pompa..). Ale co tam może w niemczech znajde fajny egzemplarz. Kurcze ale czemu 90 procent używanych diesle w niemczech sa tansze lub w tej samej cenie w zakupie niż porównywalna benzyna? no na palcach jednej reki policzyć ładne egzemplarze.

 

Wiecie co, puki nie bede miał na końcie przypływu co miesiąc gotówki rzędu 10tyś to ja chrzanie interes z dieslem. Jedna awaria typowa dla diesla to prawie moja wypłata. Parkuje pod chmurką, starczy wiekszy mrozik i trochę parafiny w super jakości ropie i [BAD]. Ja postoję. Puki co to benzyna ew. podtlenek LPG. Koszty jakiejkolwiek awari są o niebo mniejsze niż w dieslu. A Wy koledzy w dieslu to pozdrawiam Was serdecznie i szerokiej drogi. Tylko prosze jak bede za Wami to nie róbcie mi zasłony dymnej. :mrgreen:

 

Acha, jak ktoś mi pokaże diesla i da mi gwaracje że nie padnie mi pompa najbliższej zimy lub turbo to biorę. :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)
Koszty awari w 4 cyl.benzynie. hmmme Egr? W dieslu też jest. Przepływka?? też w dieslu jest. no może coś z gazem, jakiś filtr, wtrysk gazu. Nawet wypalona głowica (koszt regeneracji głowicy no nawet tyś zł.) 4cyl diesel hmmm. Turbo, wtryski, pompa (koszt ojojoj)

 

ojojoj, czyli ile? wiesz w ogóle? dla 320d M47 na pompie VP44:

* regeneracja turbiny - 1000-1700zł

* regeneracja pompy VP44 - ok. 500zł

* koło jednomasowe w miejsce dwumasowego razem ze sprzęgłem (Valeo) - 1700zł (akurat ta cena padła przed chwilą w innym wątku)

 

zsumuj sobie te kwoty, odłóż i zrób od razu po zakupie diesla. mimo że nie trzeba, tak dla świętego spokoju. będziesz miał spokój na jakieś 250 tys. km, a wyjdzie podobnie albo taniej niż instalacja gazu. więc reasumując, w momencie zakupu jesteś na 0 (wydałeś to co wydałbyś na instalację LPG) i masz pewne 250 tys km, bo wszystkie wrażliwe elementy diesla wymieniłeś na nowe (a co do samych kosztów, mimo wszystko jednak nie chce mi wyjść te 4 tys, które trzeba by dać za regeneracje głowicy. zapomniałeś jeszcze wspomnieć o wywiewaniu uszczelki pod głowicą kiedy już zostanie splanowana. inna sprawa, że ja bym nie kupił samochodu z silnikiem w którym głowica była zdejmowana...)

 

jeśli chodzi o common-raile to wiem, że cena jednego fabrycznie nowego wtryskiwacza to ok. 800zł, ale one wytrzymują 400-500 tys, wiec nie powinno cie to dotyczyc, chyba ze zamierzasz tym samochodem jezdzic jeszcze 10 lat. jesli tak, to mozna jeszcze regenerowac wtryskiwacze, ale nie wiem dokladnie ile to kosztuje.

 

aha, i jak bedziesz jechal przede mna, to mozesz nie zostawiac zapaszku LPG za soba?

Edytowane przez jceel
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedzmy mam 24-28 na jakieś e46. średni dystans rocznie to ok 30-40tyś. 3/4 w miescie Starczy na jakiś fajny 4cyl motor. maks 2002rok. Potrzebuje samochodu zawsze i wszedzie, musze w nocy jechać, nad ranem mroz -30stopni. Auto musi być jak nabardziej bezawaryjne.

Moje 318d spełnia wszystkie Twoje oczekiwania.

Przy benzynie biorę pod uwagę gaz (zakładany w dobrej firme, polecana przez kolege taksiarza co rocznie stuka po 100tyś okularem c200kompresor na gazie. przez 4 lata nic z gazem nie robi po za przeglądami. Gościu od gazu bardzo dobry, sprawdzony.)

Ty tak piszesz żeby pisać czy masz jakieś własne doświadczenia ??

Jakiś kolega taksiarz daje Ci gwarancje na dobry sekwencyjny gaz - no fakt argument 100tyś km rocznie przez 4 lata bezawaryjnie :mrgreen: rozumiem, ze przez 400tyś km gaz jak nowy :mrgreen: :mrgreen: ochłoń i wymyśl coś bardziej realnego :duh:

Parkuje pod chmurką, starczy wiekszy mrozik i trochę parafiny w super jakości ropie i [bAD]. Ja postoję.

Moje 318d też od ponad roku u mnie i non stop pod chmurką pół zimy paliłem na 1 sprawnej świecy, kręcił 3-5 sekund, po wymianie w największe mrozy palił "na dotyk".

Tylko prosze jak bede za Wami to nie róbcie mi zasłony dymnej. :mrgreen:

Jak wybierzesz 4 cylindrową benzynę w e46 to musisz pogodzić się z wąchaniem dymku z diesla :cool2:

Acha, jak ktoś mi pokaże diesla i da mi gwaracje że nie padnie mi pompa najbliższej zimy lub turbo to biorę. :mrgreen:

Zapomniałeś o wtryskach i dwumasie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
to jak twierdzicie odpowiedź jest taka oczywista że tylko benzyna , to czemu następne auto które kupię będzie to E60 525d , 530d lub E53 X5 3,0d ....? przecież jestem użytkownikiem diesla który jest bardzo awaryjny i powinien już dawno mnie nauczyć że trzeba było kupić benzynę ...

Bo więcej ich w ogłoszeniach :mrgreen: :mrgreen:

Gadanie. A czemu moje następne auto to też będzie benzyna, z tych typoszeregów co podajesz? Dla każdego coś miłego ;) choć znaleźć coś ciekawego w gąszczu d graniczy z cudem...

 

Zresztą kolejne o ile to będzie BMW to jedynie 335 ale zapewne touring bo gdzieś ten wózek musze upchnąć. :mrgreen:

Powodzenia. Ja się wyleczyłem z E91 3.0i - jest tylko jedna w ogłoszeniach. 335 nie sprawdzałem.

 

Tylko najbardziej aktywni w tym wątku "benzynowcy" to posiadacze 330Ci a takie auto kupuje się raczej z innych powodów niż np: touringa. Rzadko takie auto kupuje sie do pracy czy jako rodzinny środek transportu, a tym samym na ogół jeździ sie nim mniej. - Zrozumiałeś ??

Jestem szczęśliwcem, który nie zarabia, nie pracuje autem, więc jeden powód mi odpadł przy wybieraniu 330Ci.

Reszta pasowała do niego jak ulał na podstawowe auto w domu, czyli - muszę się spakować z jednym dzieckiem na wakacje, musi dawać mi radochę, musi fajnie wyglądać. E36 też mam coupe, więc wybór był prosty.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
:D 18 tyś km i to jest dla Ciebie dużo ?

a co mają powiedzieć ludzie którzy robią po 50 tyś km??????

ale Bax ma dla nich doskonałą radę : kupić benzynę .... i tak wyjdą lepiej niż mieliby jeździć dieslem .

a teraz pytanie : czemu Niemcy w większości pozbywają się samochodów z silnikiem benzynowym , a z silnikiem diesla ciężko kupić , mówimy oczywiście o sprawnym nie o szrocie ....?

 

 

sorry za ot bo uwazam ze temat jest bez sensu, ale skoro ludzie dieslami robia po 50tys rocznie to skad wiekszosc 10-letnich 320d/330d w PL ma po 180tys.km :mad2:

Opublikowano

sorry za ot bo uwazam ze temat jest bez sensu, ale skoro ludzie dieslami robia po 50tys rocznie to skad wiekszosc 10-letnich 320d/330d w PL ma po 180tys.km :mad2:

Bo faktycznie jezdza maks 4 lata reszta to czas spedzony na serwisie :lol:

A tak wogole to diesle gorzej sie prowadza :D 3.0d przy czerpaniu radosci z jazdy jednak trzeba bardziej zwalniac na zakretach niz 3,0i

Caly dzien jezdziłem 330d i jest to pierwsze bmw w ktorym mi zaczelo wynosic przod :lol:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sorry za ot bo uwazam ze temat jest bez sensu, ale skoro ludzie dieslami robia po 50tys rocznie to skad wiekszosc 10-letnich 320d/330d w PL ma po 180tys.km :mad2:

 

Bo jak skręcą licznik na ostatnio znalezioną magiczną cyfrę 1-8-0.000km to następuje zakrzywienie czasoprzestrzeni i wszystko się w aucie regeneruje. To takie dizlowskie placebo, przyszły klient się czuje lepiej. :cool2:

Opublikowano
to jak twierdzicie odpowiedź jest taka oczywista że tylko benzyna , to czemu następne auto które kupię będzie to E60 525d , 530d lub E53 X5 3,0d ....? przecież jestem użytkownikiem diesla który jest bardzo awaryjny i powinien już dawno mnie nauczyć że trzeba było kupić benzynę ...

Bo więcej ich w ogłoszeniach :mrgreen: :mrgreen:

Gadanie. A czemu moje następne auto to też będzie benzyna, z tych typoszeregów co podajesz? Dla każdego coś miłego ;) choć znaleźć coś ciekawego w gąszczu d graniczy z cudem...

wcale nie jest ich więcej w ogłoszeniach !!! wejdź na mobile.de i zobacz ile jest benzynowych X5 a ile w dieslu....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sorry za ot bo uwazam ze temat jest bez sensu, ale skoro ludzie dieslami robia po 50tys rocznie to skad wiekszosc 10-letnich 320d/330d w PL ma po 180tys.km :mad2:

To jest akurat temat na inna burzliwą dyskusję - "Przebieg - cofany czy nie" :mrgreen:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
to jak twierdzicie odpowiedź jest taka oczywista że tylko benzyna , to czemu następne auto które kupię będzie to E60 525d , 530d lub E53 X5 3,0d ....? przecież jestem użytkownikiem diesla który jest bardzo awaryjny i powinien już dawno mnie nauczyć że trzeba było kupić benzynę ...

Bo więcej ich w ogłoszeniach :mrgreen: :mrgreen:

Gadanie. A czemu moje następne auto to też będzie benzyna, z tych typoszeregów co podajesz? Dla każdego coś miłego ;) choć znaleźć coś ciekawego w gąszczu d graniczy z cudem...

wcale nie jest ich więcej w ogłoszeniach !!! wejdź na mobile.de i zobacz ile jest benzynowych X5 a ile w dieslu....

Szukam auta w Polsce, jeszcze...

otomoto.pl

sedan, od 2003r., 530d - 350 ogłoszeń

sedan, od 2003r., 530i - 39 ogłoszeń

 

X5 (bez zagłębiania się w rok i pojemność)

d - 623 ogłoszenia

i - 152 ogłoszenia

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Szukam auta w Polsce, jeszcze...

otomoto.pl

sedan, od 2003r., 530d - 350 ogłoszeń

sedan, od 2003r., 530i - 39 ogłoszeń

 

podobnie wygląda statystyka 320d vs 330d w E46. 320d są setki, a 330d może z 20 ogłoszeń na allegro/otomoto... natomiast na mobile.de zarówno proporcje diesel/benzyna jak i mocniejsze/słabsze są bardziej wyrównane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukam auta w Polsce, jeszcze...

otomoto.pl

sedan, od 2003r., 530d - 350 ogłoszeń

sedan, od 2003r., 530i - 39 ogłoszeń

 

podobnie wygląda statystyka 320d vs 330d w E46. 320d są setki, a 330d może z 20 ogłoszeń na allegro/otomoto... natomiast na mobile.de zarówno proporcje diesel/benzyna jak i mocniejsze/słabsze są bardziej wyrównane.

 

Z prostej przyczyny, te auta swoje kosztują TAM, po sprowadzeniu do nas musiały by kosztować dużo co w zderzeniu z wiecznymi promocjami na auta u nas spowodował by że handlarze by gryźli kit.

Opublikowano

[quote="kwiatus19Jak wybierzesz 4 cylindrową benzynę w e46 to musisz pogodzić się z wąchaniem dymku z diesla :cool2:

 

Dlaczego? 318i po 2001 roku 0-100km/h 9,3 sekundy. Jest wiec znacznie dynamiczniejszy niz te powolne 318d.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano (edytowane)
Jak wybierzesz 4 cylindrową benzynę w e46 to musisz pogodzić się z wąchaniem dymku z diesla :cool2:

 

Dlaczego? 318i po 2001 roku 0-100km/h 9,3 sekundy. Jest wiec znacznie dynamiczniejszy niz te powolne 318d.

 

318i to najmocniejsza 4-cylindrowa benzyna w E46. najmocniejszy (i jednoczesnie najpopularniejszy) 4-cylindrowy diesel, czyli 320d po 2001 roku robi setkę w 8,8s. a oba mają dokładnie taką samą pojemność.

Edytowane przez jceel
Opublikowano
A 320d przed liftem po Virusie robi to jeszcze szybciej niż wspomniany 320d po lifcie :) hahaha

 

o, ile kuni i jakie czasy na 0-100 masz? :)

Opublikowano
Virus jest zrobiony bez hamowni coś na ok 170KM albo kuni jak kto woli, Chip był robiony u bardzo dobrego goscia w Radomiu, speca od licznikow itp, znawcy tematu pewnie wiedza o kogo chodzi. Co sie tyczy czasow to nie bawie sie w pomiary bo po co, liczy sie jazda w miescie itp :P no i 330d juz nie ucieka az tak daleko :P
.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego? 318i po 2001 roku 0-100km/h 9,3 sekundy. Jest wiec znacznie dynamiczniejszy niz te powolne 318d.

Porównuj najmocniejsze silniki 4 cylindrowe On/Pb a nie skrajne jednostki.

A pieniądze na ewentualną niezawodną instalacje LPG, o której była też mowa można w 320d przeznaczyć na podniesienie mocy o 20-30KM a wtedy to trzeba juz 325i minimum aby się z takim "badziewnym" dieslem mierzyć.

A jak wystarcza moc fabryczna to zawsze pieniądze zamiast wydać na chipsa można odłożyć w skarpetę na turbo :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.