Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja 5 min na stacji, a później 900km radości z jazdy solidnym i dobrze prowadzącym się autem jakim jest moje e46 :cool2:

 

żeby tylko - zatankowane pod korek 320d zawsze pokazuje na kompie zasięg >1000km :mrgreen:

 

Ja należę do obiektywnych traktorzystów z ciężka nogą, więc piszę o prawdziwym spalaniu mojego 318d. :mrgreen:

Oczywiscie te 900km to przebieg do zapalenia się rezerwy, a nie do wysuszenia baku.

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko ile te 335i po tym chipie pojeździ bez wymiany silnika na nowy?

 

 

Podobno po lajtowym chipe który i tak daje rade M3 nie ma obawy, jest temat na bliźniaczym forum, ktoś chyba nawet czymś takim jeździ. :mrgreen:

 

A tak jak już o 335 mowa to ostatnio leciał 5gear na discovery w którym fabryczne 335Ci objechało audi S5, bylo nie było mające 4x4 i 50KM więcej.

Opublikowano

A ja 5 min na stacji, a później 900km radości z jazdy solidnym i dobrze prowadzącym się autem jakim jest moje e46 :cool2:

 

żeby tylko - zatankowane pod korek 320d zawsze pokazuje na kompie zasięg >1000km :mrgreen:

 

Ja należę do obiektywnych traktorzystów z ciężka nogą, więc piszę o prawdziwym spalaniu mojego 318d. :mrgreen:

Oczywiscie te 900km to przebieg do zapalenia się rezerwy, a nie do wysuszenia baku.

 

muszę zrobić właśnie taki test (zatankować pod korek i wyjeździć prawie że do końca) w mieście w 330d - może być ciężko, bo za dużo po mieście nie jeżdżę ale spróbuję :mrgreen: na "autobanie" po zatankowaniu pod korek na kompie pokazało się 906km zasięgu i myślę że to było mniej-więcej prawdziwe - ale nie ma się co sugerować, bo warunki w ubiegły weekend były w niemczech dość ciężkie i nie można było poszaleć za bardzo - prędkości rzędu 110-120km/h :)

Opublikowano

Podobno po lajtowym chipe który i tak daje rade M3 nie ma obawy, jest temat na bliźniaczym forum, ktoś chyba nawet czymś takim jeździ. :mrgreen:

 

306KM z 3.0 R6 biturbo to bardzo mało wysilony silnik... VW ma 265KM w silniku 2.0, Saab 10 lat temu miał 2.3 turbo 250KM. myślę że bardziej chodziło o poprawienie momentu w niskich partiach obrotów i wyeliminowanie turbodziury by 335i jechało prawie jak wolnossący benzyniak. w każdym razie obie turbiny dmuchają tam słabiutko, więc silnik jest moim zdaniem bardzo "rozwojowy".

Opublikowano

Podobno po lajtowym chipe który i tak daje rade M3 nie ma obawy, jest temat na bliźniaczym forum, ktoś chyba nawet czymś takim jeździ. :mrgreen:

 

306KM z 3.0 R6 biturbo to bardzo mało wysilony silnik... VW ma 265KM w silniku 2.0, Saab 10 lat temu miał 2.3 turbo 250KM. myślę że bardziej chodziło o poprawienie momentu w niskich partiach obrotów i wyeliminowanie turbodziury by 335i jechało prawie jak wolnossący benzyniak. w każdym razie obie turbiny dmuchają tam słabiutko, więc silnik jest moim zdaniem bardzo "rozwojowy".

 

Teraz jest już jedna zamiast dwóch, ale jak ona wygląda i jak jest zbudowana to nie mam pojecia.

Opublikowano
Ja mam 330d, nie dolewam oleju, nic mi się nie psuje, jeszcze do tego w automacie, i 320tki robię na skrzyżowaniu pijąc colę. W ogóle dyskusja jest totalnie bez sensu według mnie. Jest to forum fanów, czy chociaż lubiących i posiadających BMW. Każdy chwali swoje, że lepsze. Ma benzynę to benzyna, ma diesla to diesel. Chyba nie o to chodzi... Mi się marzy M 3 i jest to dla mnie do zrealizowania, ale nie chciałbym do tego lać. Co do dojrzałości to mam 2 samochody (w tym wspomniane BMW), prowadzę firmę, mam żonę i dziecko i wydaje mi się że jestem już wystarczająco dojrzały, żeby zrozumieć że ktoś mieszając na tym forum dojrzałość do wyższości benzyn nad dieslami jeszcze za dojrzały nie jest... :8)
Opublikowano (edytowane)

Ojj żartowniś z Ciebie :-) albo masz w tym E46 silnik z E90 i to też tak z 2009r.

 

OK :-)

 

Dziękuje za miłą dyskusję.

A od dziś będę się cieszył radością posiadaczy 320D i 330D.

Edytowane przez mple
mario
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie wiem jak Wy, ale ja już nie mam siły...

 

mple - albo pisz o swoich doświadczeniach, a nie o tym jakie wydaje Ci się, że mają inni, albo zwyczajnie zaprzestań...

 

Drugiego Rado_! w tym temacie nie będę tolerował. Mówię serio.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Znam to kolego dobrze. Czasami też wychylacie się żeby zerknąć na średnice tarcz hamulcowych.

Na drift nie pozwala wam dwumasa, silnikowi 2,2i nie uciekniecie, 2,5i was zamiata, 2,8i nie ma co robić, dla 3,0i - spacerek.

 

pozwolę sobie sprostować - 330d 184PS wygrywa spod świateł z 320i 170PS jak i 323i 170PS, natomist 325i 192PS i wyżej już z oczywistych względów nie. EOT.

Opublikowano
Teraz jest już jedna zamiast dwóch, ale jak ona wygląda i jak jest zbudowana to nie mam pojecia.

 

Tak, teraz jest już TwinPower Turbo z jedną turbiną.. Generalnie jest to stara dobra turbina twin scroll (jak w lancerze evo). Jedno turbo to mniej potencjalnych problemów, niż dwa. Wg zapewnień BMW jest to zupełnie nowy silnik w stosunku do poprzedniego R6 biturbo. Co ciekawe BMW używa nazewnictwa TwinPower Turbo również w odniesieniu do swojego silnika V8, który nadal ma dwie turbosprężarki.

 

Odnosząc się do polemiki wyższości chipowanego 335i nad M3, to ludzie takie słowa wypowiadający powinni popukać się w głowę :duh: M3 to maszynka z zupełnie innej bajki i nie da się jej odnieść do jeździdełka dla miejskich ścigantów jakim jest podłubane 335i. Przede wszystkim to auto ma zupełnie inne zawieszenie, hamulce, lepszą aerodynamikę, skrzynię (DKG) i wiele innych usprawnień. Nawet jeśli ktoś zrobi 335i objeżdżające na prostej M3, to o niczym nie świadczy, bo już na wyjściu z pierwszego zakrętu M3 wyjdzie na prowadzenie. Możliwości silnika 335i kończą się przy 5000 obr, bo później moment raptownie spada, natomiast V8 w M3 nadal się wkręca przy tej wartości... Do tego M3 zatrzyma się o wiele sprawniej i niebo lepiej da się poprowadzić w zakręcie, bo możliwości podwozia Trójki kończą się znacznie szybciej. Co do modów, chipów etc: akrapović produkuje układ wydechowy do M3, który daje 22KM przyrostu mocy, także ten silnik też ma potencjał.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Ja tam mam 2,5i 170KM i nie mam problemów z 2,5i 192KM (oczywiście coupe)

 

Dlaczego ?

Zerknij w tabelę i popatrz przy jakich obrotach podane są te moce.

 

Przy 6200rpm - oba silniki mają tą samą moc. Rożnica jest na papierze, wynika to z progów opłat w Niemczech.

 

Jako ciekawostkę dodam, że moje M52 b25 sedan, na hamowni po 10 latach miało 176 KM przy 5200rpm a prędkość max licznikowa była 245km/h - 241 z navi. przy obr 6200rpm/min

Obecnie ma 201 KM przy 6000rpm i zapraszam każde 2,8i

 

M54 2,5L przedobrzyli. każdy wie o co chodzi.

mario
Opublikowano

pozwolę sobie sprostować - 330d 184PS wygrywa spod świateł z 320i 170PS jak i 323i 170PS, natomist 325i 192PS i wyżej już z oczywistych względów nie. EOT.

Fajne te 330d, zapomniałeś dodać, że objeżdża też 316i i 318i, o kole od roweru nie wspomnę :)

Opublikowano

pozwolę sobie sprostować - 330d 184PS wygrywa spod świateł z 320i 170PS jak i 323i 170PS, natomist 325i 192PS i wyżej już z oczywistych względów nie. EOT.

Fajne te 330d, zapomniałeś dodać, że objeżdża też 316i i 318i, o kole od roweru nie wspomnę :)

 

chyba strasznie ci się nudzi, żeby produkować tyle bezsensownych postów...

 

Tak, teraz jest już TwinPower Turbo z jedną turbiną.. Generalnie jest to stara dobra turbina twin scroll (jak w lancerze evo). Jedno turbo to mniej potencjalnych problemów, niż dwa. Wg zapewnień BMW jest to zupełnie nowy silnik w stosunku do poprzedniego R6 biturbo. Co ciekawe BMW używa nazewnictwa TwinPower Turbo również w odniesieniu do swojego silnika V8, który nadal ma dwie turbosprężarki.

 

takie M67 też od zawsze miało dwie turbosprężarki, czy to nie dlatego, że jedna turbina zasila jeden rząd cylindrów, a że to V8 to są dwie? czy źle kombinuję?

 

BTW: 3.0 R6 biturbo 306KM konstrukcyjnie jest bardzo zbliżony do M54 (blok, itp)

Opublikowano

330D 184KM nie objedzie:

- 2,2 170KM/6100rpm 210Nm (M54)

- 2,5 170KM/5500rpm 245Nm (M52)

- 2,5 192KM/6000rpm 245Nm (M54)

mario
Opublikowano
Ja tam mam 2,5i 170KM i nie mam problemów z 2,5i 192KM (oczywiście coupe)

 

Dlaczego ?

Zerknij w tabelę i popatrz przy jakich obrotach podane są te moce.

 

Przy 6200rpm - oba silniki mają tą samą moc. Rożnica jest na papierze, wynika to z progów opłat w Niemczech.

 

Jako ciekawostkę dodam, że moje M52 b25 sedan, na hamowni po 10 latach miało 176 KM przy 5200rpm a prędkość max licznikowa była 245km/h - 241 z navi. przy obr 6200rpm/min

Obecnie ma 201 KM przy 6000rpm i zapraszam każde 2,8i

 

M54 2,5L przedobrzyli. każdy wie o co chodzi.

 

na papierku i w osiagach sa roznice realne

2: licznikow 245 a z navi 241?? cos dziadowe masz navi :mrgreen: Moja 325 przy 260 licznikowych (oczywiscie autostrada w niemcowni) na navi i G-techu pokazuje 225 i tak konczy sie licznik a doszedlem do 270 na g-techu szafa dawno zamknieta :) Liczniki maja to do siebie ze duzo przeklamuja w gore-zawsze :wink:

ale skoro zapraszasz kazde 2,8 to moze moje skromne M50 tez :D

M52 to chyba najgorsza jednostka biorac pod uwage M50/M50TU/M52/M52TU/M54

jedyna z grona obdarzona w powloke NIKASILU ktora jest do niczego kolejne jednostki Mialy juz Alusil duzo wytrzymalszy :D

a tak to silniki roznily sie osprzetem glownie M54 to bardzo udana konstrukcja mimo choroby dzieciecej (czyt. uszczelniacze)

 

I tak temat bez sensu jedni licza koszta inni przyjemnosc z jazdy, a ta zaczyna sie tam gdzie konczy sie ekonomia :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Tak jak mówię,

na liczniku 245km/h przy 6200obr/min - faktyczne według navi 241km/h

 

Z 2,8i nie fisiuj bo juz kilku wyleczyłem. Chyba że Ci chodzi lepiej: http://www.youtube.com/watch?v=d-bsFsOubzY

To pokłon i zwracam honor.

 

Moj silnik kręci sie do 7200 i na II biegu mam 120km/h w około 7sek.

Przemysł sobie i odpisz. Zanim odpiszesz, to 10 razy się zastanów.

Pozdr

mario
  • Członkowie klubu
Opublikowano

halo, tu ziemia

tytuł wątku "Komentarze do "diesel czy benzyna""

kto kolekcjonuje ostrzeżenia palec do góry :evil:

 

i więcej języka strzępił nie będę, tylko równo wszystkich zaopatrzę :evil:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz jest już jedna zamiast dwóch, ale jak ona wygląda i jak jest zbudowana to nie mam pojecia.

 

Tak, teraz jest już TwinPower Turbo z jedną turbiną.. Generalnie jest to stara dobra turbina twin scroll (jak w lancerze evo). Jedno turbo to mniej potencjalnych problemów, niż dwa. Wg zapewnień BMW jest to zupełnie nowy silnik w stosunku do poprzedniego R6 biturbo. Co ciekawe BMW używa nazewnictwa TwinPower Turbo również w odniesieniu do swojego silnika V8, który nadal ma dwie turbosprężarki.

Pozdrawiam

Po prostu w R6 zamiast dwoch sprężarek zastosowano turbo z dwoma dolotami spalin do wirnika, 3 gary spalin do jednego kanalu a 3 kolejne do drugiego konału. Sprężarki sa napędzane lepiej od niskich obrotów i i zdaję egzamin lepiej niż dwie.

W v8 są dwie sprężarki (łatwiejszy montaż i krótszy dolot do turbo) ale w technologi jak wyżej (twinscroll)

 

To tak na marginesie.

Opublikowano
Konstruktywne było.

czyli jeszcze raz, bardziej dosłownie:

90% tematów na forum o problemach silników to Diesel. Amen.

 

Reszta do przemyślenia.

a nie sądzisz że to głębszy wątek ...?

wiele osób myśli że jak kupi diesla to nie będzie musiała w niego inwestować , a to wielki błąd i z tego bierze się wiele postów rozczarowanych ludzi....którzy chcieli cieszyć się przyjemnością z jazdy!!!!

a zapomnieli że nie ma okazji i do używanego diesla trzeba troszkę dołożyć żeby się nim cieszyć...

 

Prawdą jest również to, że wiele osób to naiwniacy, którzy sądzą, że 10 letni diesel ma przejechane około 120 tys km :mrgreen: i jeśli kupią takie mało palące auto, to zrobią interes życia. Nie sprawdzą cen używanych aut w Niemczech i w Polsce, co daje od razu obraz, że ''skądś'' ta niższa cena w Polsce musi się wziaść. Nie sprawdzą również dla porównania cen nowych aut tego samego modelu - diesle są droższe. Jeśli ktoś więcej płaci za diesla, to ta róznica w cenie musi mu się zwrócić, a tzn, że dużo jeździ.

Opublikowano

Z 2,8i nie fisiuj bo juz kilku wyleczyłem.

Przemysł sobie i odpisz. Zanim odpiszesz, to 10 razy się zastanów.

Pozdr

 

Kolego moje 2,5 leczyło juz M-powery :D

Stroker 2,8 silnik zakuty doladowany na 1,4 bara turbina TD05-16G :lol:

moc obecnie ok 368 koni a silnik na dotarciu wiec program lagodny :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Benzyna 3 lity, koszt 0,55 zł/km (LPG 0,31)
Diesel 3 litry - 0,346 zł/km
Benzyna do 2 litry -0,39 zł/km
Diesel 2 litry - 0,292 zł/km

 

Na razie wygląda to tak. Patrząc przez pryzmat zakupu mojego auta , a ewentualnego zakupu 330i , różnica na nie korzyść benzyny wynosi 16 groszy (plnów).

Póki co zrobiłem 50.000 KM czyli zaoszczędziłem 7500 PLN . Niby dużo, ale wystarczą dwie awarię, popularne, w 330d , np skrzynia 3500 PLN minmum i turbo, lub wtryski , też z grubsza 3000-4000 PLN a całą różnicę szlag trafi. Do tego problemy z kolektorami dolotowymi (1500 PLN) , wydechowymi (też ok 1500 PLN), wieksze przebiegi niż benzyna powodują tez problemu z układem napedowym (tuleje dyfra, gumy kardana, podpory), powodują ze sens zakupu uzywanego 330d - tylko dlatego że ktoś chce, mija się z celem.

[/color]

 

 

Tutaj kolega ma całkowitą rację zdecydowałem sie na 330D byłem zadowolony.... najpierw klapki z kolektora dolotowego na tłok, potem tuleje zawieszenia(wahacze) i dziękuję..... różnicy nie ma!!!!!

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano

Tak jak mówię, każdy zapłacze wcześniej czy później ... taka przypadłość silników doładowanych. Oszczędności są tylko pozorne a koszty kwestią czasu.

Ciężko odszukać kompromis, ale w przypadku BMW E46, chyba nadal w stosunku cena/osiągi/utrzymanie - prym wiodą silniki R6 od 2,5 do 3,0

mario
Opublikowano
Tak jak mówię, każdy zapłacze wcześniej czy później ... taka przypadłość silników doładowanych. Oszczędności są tylko pozorne a koszty kwestią czasu.

Ciężko odszukać kompromis, ale w przypadku BMW E46, chyba nadal w stosunku cena/osiągi/utrzymanie - prym wiodą silniki R6 od 2,5 do 3,0

nie możesz zrozumieć że jeśli ktoś robi wystarczającą ilość kilometrów to bardziej opłaci się diesel.....??????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

nie możesz zrozumieć że jeśli ktoś robi wystarczającą ilość kilometrów to bardziej opłaci się diesel.....??????

Są ludzie, którym ciężko się z tą objawioną prawdą pogodzić. Niestety, ja też należę do tej grupy :mrgreen:

Opublikowano
Tak jak mówię, każdy zapłacze wcześniej czy później ... taka przypadłość silników doładowanych. Oszczędności są tylko pozorne a koszty kwestią czasu.

Ciężko odszukać kompromis, ale w przypadku BMW E46, chyba nadal w stosunku cena/osiągi/utrzymanie - prym wiodą silniki R6 od 2,5 do 3,0

nie możesz zrozumieć że jeśli ktoś robi wystarczającą ilość kilometrów to bardziej opłaci się diesel.....??????

 

co ty, kolego, o czym w ogóle rozmowa. weź pod uwagę, że:

1) diesel nie warczy tak fajnie jak 323i (inne wersje już gorzej, bo jak powszechnie wiadomo w 323i montowano najlepszy silnik świata), nie można dieslem lansować się na osiedlu i przy okazji doprowadzać ludzi w okolicznych domach do szału.

2) diesel nie ma szans spod świateł przy 323i, tak jak i reszta E46. z M3 idzie łeb w łeb, E92 335d zostawia daleko w tyle.

3) 323i jest podatny na cziptuning, lajtowy program daje ok. 300KM przy 15000rpm

4) 323i jest przy tym bardzo oszczędny, ostrożne wyliczenia mówią o 5 litrach podtlenku gazotu w mieście i 3,5 na trasie

5) M52TU nie bierze zupełnie oleju, w przeciwieństwie do M54, do którego trzeba dolewać oleju codziennie, a także nie jest podatny na awarie turbiny (w M47 i M57 średnio raz w tygodniu) oraz wtryskiwaczy (w dieslach średnio w każdy pierwszy piątek miesiąca)

6) M52TU nie wibruje tak jak diesle, więc kupując 323i nie ryzykujemy powybijanych zębów od trzęsienia diesla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.