Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja bym chcial zoaczyć minę tego znajomego po pierwszej poważniejszej awarii klekota.

 

W dieslu jest duże ryzyko kosztownej awarii. Osobiście wolałbym wybrać słabszego benzyniaka, płacić trochę wiecej przy dystrybutorze, lub zapodać dobrą sekwencję ale spać spokojnie, nie martwić się jak jak trafi mi się złe paliwo (a na BP czy shelu trafiają się też taki) i płacić potem grubą kasę. Mimo swoich zalet to jakoś nie jestem do końca przekonany do diesla. No chyba że to stare 1.6d czy 2.0d w mesiu. hehehe ale to inna historia. I nikt nie powie z posiadaczy diesla, że nie bierze pod uwagę że coś w jego dieslu może pujść coś nie tak. Trzeba brać to pod uwagę i wliczyć w koszty.

 

ok, jakub i e30.318 - opowiedzcie o poważnych awariach waszych diesli. co się stało, przy jakim przebiegu i ile kosztowała naprawa?

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I nikt nie powie z posiadaczy diesla, że nie bierze pod uwagę że coś w jego dieslu może pujść coś nie tak. Trzeba brać to pod uwagę i wliczyć w koszty.

 

Ci którzy wiedzą o co chodzi pewnie tak, reszta nie. I albo mają szczęście i przez ich okres użytkowania auta nie mają problemu więc zachwalają diesla albo wręcz odwrotnie i wtedy jest płacz.

Opublikowano

i znów wracamy do niepsującej się benzyny i psującego się diesla....

czy wy wszyscy nie rozumiecie że i tak nie dojdziecie do porozumienia .....ile ludzi tyle upodobań!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Yacek- nie da się osiągnąć M3 8 litrow w trasie.... no chyba, że z zamkniętymi oczami:)

 

Da radę 8l - jest 6 bieg :) Ale to musi być spokojna jazda bez przyspieszeń i prędkości w okolicach 90 km/h

Opublikowano
i znów wracamy do niepsującej się benzyny i psującego się diesla....

czy wy wszyscy nie rozumiecie że i tak nie dojdziecie do porozumienia .....ile ludzi tyle upodobań!!!

 

argument że diesel się psuje jest tak samo nietrafiony jak ten że do M54 trzeba co tydzień dolewać oleju :mrgreen:

 

generalnie można w tym wątku wydzielić następujące schematy:

diesel się psuje

a do M54 trzeba ciągle dolewać oleju

nieprawda, nie dolewam do mojego M54 ani grama oleju

widocznie trafiłeś na szczęśliwy egzemplarz

 

i drugi:

diesel się psuje

nieprawda, mój diesel nigdy się nie zepsuł, a zrobiłem nim już 260 tys km

widocznie trafiłeś na szczęśliwy egzemplarz

 

i tak w kółko... analizując podobieństwo padających co dwa dni tych samych argumentów można wyciągnąć wnioski, że obie strony mają idealnie po 50% racji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i znów wracamy do niepsującej się benzyny i psującego się diesla....

czy wy wszyscy nie rozumiecie że i tak nie dojdziecie do porozumienia .....ile ludzi tyle upodobań!!!

 

 

No tak, diesle się nie psują tylko ich właściciele oszczędzali na zakupie albo mieli pecha. Powiedz to tym co mają wieczne problemy i szukają pomocy na forum.

Opublikowano

argument że diesel się psuje jest tak samo nietrafiony jak ten że do M54 trzeba co tydzień dolewać oleju :mrgreen:

A może w ten sposób. Diesel się psuje i benzyna też się psuje. Jednakże koszty usunięcia typowych i najczęściej występujących w poszczególnych jednostkach napędowych usterek w klekocie zazwyczaj (celowo nie używam słowa "zawsze") są wyższe lub dużo wyższe, niż w przypadku benzyny. Z tego też powodu powstaje dylemat, czy Diesel rzeczywiście jest tak ekonomiczny, jak się niektórym wydaje. Część osób doszło do wniosku, że niekoniecznie i wybrało benzynę. Ich prawo.

Opublikowano

Yacek- nie da się osiągnąć M3 8 litrow w trasie.... no chyba, że z zamkniętymi oczami:)

 

Da radę 8l - jest 6 bieg :) Ale to musi być spokojna jazda bez przyspieszeń i prędkości w okolicach 90 km/h

 

 

Zalożę się, że ja bym zszedł do 6 litrów. Myślę, że tydzień treningu mi wystarczy.

 

Kiedy mam przyjechać po M3? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i znów wracamy do niepsującej się benzyny i psującego się diesla....

czy wy wszyscy nie rozumiecie że i tak nie dojdziecie do porozumienia .....ile ludzi tyle upodobań!!!

 

Ile bedzie kosztować powazna awaria z m54 a ile wymiana pompy wtryskowej, wtrysków lub turbo w 30d?? Oczywiscie nowe częsci a nie używki. Jak się kupuje z 5-8letniego diesla trzeba wziąć pod uwagę takie awarie.

Opublikowano

Yacek- nie da się osiągnąć M3 8 litrow w trasie.... no chyba, że z zamkniętymi oczami:)

 

Da radę 8l - jest 6 bieg :) Ale to musi być spokojna jazda bez przyspieszeń i prędkości w okolicach 90 km/h

 

 

Zalożę się, że ja bym zszedł do 6 litrów. Myślę, że tydzień treningu mi wystarczy.

 

Kiedy mam przyjechać po M3? :)

 

He he jak będę w okolicy to trochę potrenujesz :)

Opublikowano

Fakt do diesli się oleju nie dolewa......

 

 

...może dlatego, że zmieniają go na nowy co 5000 km przy rozbieraniu silnika.

Opublikowano
Fakt do diesli się oleju nie dolewa......

 

 

...może dlatego, że zmieniają go na nowy co 5000 km przy rozbieraniu silnika.

 

:duh:

i potem sypią się ostrzeżenia dla „wkręconych” którzy komentują tego typu wypowiedzi...

brak słów

Opublikowano
Fakt do diesli się oleju nie dolewa......

 

 

...może dlatego, że zmieniają go na nowy co 5000 km przy rozbieraniu silnika.

 

:duh:

i potem sypią się ostrzeżenia dla „wkręconych” którzy komentują tego typu wypowiedzi...

brak słów

 

andie - z przykrością stwierdzam: poczucie humoru "0"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:duh:

i potem sypią się ostrzeżenia dla „wkręconych” którzy komentują tego typu wypowiedzi...

brak słów

 

Mod jeździ benzyną :norty: więc są równi i równiejsi ....

.... i jest jeszcze Rado_! :mrgreen: :mrgreen:

 

Uważam, że sensownie mogą wypowiedzieć się ludzie, którzy mają porównanie z własnego użytkowania diesla i benzyny. Najlepiej w zbliżonych osiągami i klasą autach. Takich jednak tutaj niewielu, przeważają tzw: "erotomani gawędziarze", którzy nie mieli diesla lub czasem jeżdżą lub sąsiad ich kolegi z pracy ma i mu się popsuł.

Popularność diesla jest duża, z czegoś to musi wynikać. Jeżeli by tak każdy posiadacz na 90% trafiał w zakupowanym dieslu na drogie awarie to tak by nie było. Z kolei według teorii 'wielkiej awaryjnosci" auta z silnikiem diesla mniej wiecej co 2-3 lata powinny mieć wymieniany zestaw wtryski-pompa-turbo-dwumas.

Opublikowano

:duh:

i potem sypią się ostrzeżenia dla „wkręconych” którzy komentują tego typu wypowiedzi...

brak słów

 

Mod jeździ benzyną :norty: więc są równi i równiejsi ....

.... i jest jeszcze Rado_! :mrgreen: :mrgreen:

 

Uważam, że sensownie mogą wypowiedzieć się ludzie, którzy mają porównanie z własnego użytkowania diesla i benzyny. Najlepiej w zbliżonych osiągami i klasą autach. Takich jednak tutaj niewielu, przeważają tzw: "erotomani gawędziarze", którzy nie mieli diesla lub czasem jeżdżą lub sąsiad ich kolegi z pracy ma i mu się popsuł.

 

moje odczucia są takie, że ten wątek stracił resztki obiektywizmu jakieś 30 stron temu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popularność diesla jest duża, z czegoś to musi wynikać. Jeżeli by tak każdy posiadacz na 90% trafiał w zakupowanym dieslu na drogie awarie to tak by nie było. Z kolei według teorii 'wielkiej awaryjnosci" auta z silnikiem diesla mniej wiecej co 2-3 lata powinny mieć wymieniany zestaw wtryski-pompa-turbo-dwumas.

 

Jeżeli chmura czarnego dymu za autem albo czarne bąki przy każdym dodaniu gazu jest jakąś usterką w dieslu to większość diesli jakie spotykam na drodze mają problemy z silnikami. Tyle, że zapewne większość użytkowników tych aut wyznaje zasade, leje i jade póki nie stane.

Opublikowano

:duh:

i potem sypią się ostrzeżenia dla „wkręconych” którzy komentują tego typu wypowiedzi...

brak słów

 

Mod jeździ benzyną :norty: więc są równi i równiejsi ....

.... i jest jeszcze Rado_! :mrgreen: :mrgreen:

 

Uważam, że sensownie mogą wypowiedzieć się ludzie, którzy mają porównanie z własnego użytkowania diesla i benzyny. Najlepiej w zbliżonych osiągami i klasą autach. Takich jednak tutaj niewielu, przeważają tzw: "erotomani gawędziarze", którzy nie mieli diesla lub czasem jeżdżą lub sąsiad ich kolegi z pracy ma i mu się popsuł.

Popularność diesla jest duża, z czegoś to musi wynikać. Jeżeli by tak każdy posiadacz na 90% trafiał w zakupowanym dieslu na drogie awarie to tak by nie było. Z kolei według teorii 'wielkiej awaryjnosci" auta z silnikiem diesla mniej wiecej co 2-3 lata powinny mieć wymieniany zestaw wtryski-pompa-turbo-dwumas.

 

 

Problem wywołaL Rado, który twierdzi, żeby sprawnie jeździć benzyną trzeba ją kręcić. 3 litrowa benzyna jedzie od 1000 obrotów, ale Rado oczywiście nie wierzy bo nigdy nie jechał i najwięcej krzyczy.

Sąsiad dał ni na przejażdżkę swoje auto osobowe z 3 litrowym dieslem V6. Skasowaliśmy licznik i jazda zgodnie z przepisami trasa 30 km, miasto, obwodnica, trochę trasy. Wynik powalil mnie na kolana 11,2 (!) Następnego dnia jadę tą samą trasą, ten sam styl tyle, że 330xi. Wynik 9,8. Nikt w to nie uwierzy, ale ja mogę.

90% wybiera diesla...no coż, 6% slucha Polskiego Radia program III. Jestem wsród nich i uważam to radio za najlepsze na świecie. Myślę, że 80% zna RMF i tego typu gó..na, których jest zakaz włączania w mojej obecności. Czy warto kierować się gustem innych?

Opublikowano
Wynik 9,8. Nikt w to nie uwierzy, ale ja mogę.

90% wybiera diesla...no coż, 6% slucha Polskiego Radia program III. Jestem wsród nich i uważam to radio za najlepsze na świecie. Myślę, że 80% zna RMF i tego typu gó..na, których jest zakaz włączania w mojej obecności. Czy warto kierować się gustem innych?

 

myślę, że dążysz do stwierdzenia "jestem w gronie 10% ludzi którzy wiedzą co jest dobre, a 90% ciemnego społeczeństwa nie wie", co jest oczywistym błędem z twojej strony.

Opublikowano
Wynik 9,8. Nikt w to nie uwierzy, ale ja mogę.

90% wybiera diesla...no coż, 6% slucha Polskiego Radia program III. Jestem wsród nich i uważam to radio za najlepsze na świecie. Myślę, że 80% zna RMF i tego typu gó..na, których jest zakaz włączania w mojej obecności. Czy warto kierować się gustem innych?

 

myślę, że dążysz do stwierdzenia "jestem w gronie 10% ludzi którzy wiedzą co jest dobre, a 90% ciemnego społeczeństwa nie wie", co jest oczywistym błędem z twojej strony.

 

 

Ja nie dążę ...ja to wiem. Większośc jest manipulowana.

Opublikowano
Wynik 9,8. Nikt w to nie uwierzy, ale ja mogę.

90% wybiera diesla...no coż, 6% slucha Polskiego Radia program III. Jestem wsród nich i uważam to radio za najlepsze na świecie. Myślę, że 80% zna RMF i tego typu gó..na, których jest zakaz włączania w mojej obecności. Czy warto kierować się gustem innych?

 

myślę, że dążysz do stwierdzenia "jestem w gronie 10% ludzi którzy wiedzą co jest dobre, a 90% ciemnego społeczeństwa nie wie", co jest oczywistym błędem z twojej strony.

 

 

Ja nie dążę ...ja to wiem. Większośc jest manipulowana.

 

to jest twoje prywatne zdanie, takie jak każdego kto się wypowiada w tym wątku i nic poza tym, a nie żadna prawda objawiona :mrgreen:

Opublikowano
i znów wracamy do niepsującej się benzyny i psującego się diesla....

czy wy wszyscy nie rozumiecie że i tak nie dojdziecie do porozumienia .....ile ludzi tyle upodobań!!!

 

Ile bedzie kosztować powazna awaria z m54 a ile wymiana pompy wtryskowej, wtrysków lub turbo w 30d?? Oczywiscie nowe częsci a nie używki. Jak się kupuje z 5-8letniego diesla trzeba wziąć pod uwagę takie awarie.

no dobra ale za to co zaoszczędzę na różnicy pomiędzy dieslem a pb wymieniam sobie coś w aucie ....a robię wystarczająco dużo kilometrów że nawet wymiana turbo na nowe plus dwumas ( który raz wymieniony po roku na pewno się nie zepsuje ) + powiedzmy regeneracja pompy nie świadczy że nie opłaca mi się go eksploatować .... wręcz przeciwnie i po powiedzmy 2-3 lata użytkowania go mam większość części nowych a to już zmienia postać rzeczy. no ale jeśli ktoś kupił autko z allegro z ogłoszenia typu od pierwszego właściciela bez wkładu finansowego i liczy że przez najbliższe 3 lata nic nie będzie musiał robić to się grubo myli....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

:duh:

i potem sypią się ostrzeżenia dla „wkręconych” którzy komentują tego typu wypowiedzi...

brak słów

 

Mod jeździ benzyną :norty: więc są równi i równiejsi ....

.... i jest jeszcze Rado_! :mrgreen: :mrgreen:

 

Uważam, że sensownie mogą wypowiedzieć się ludzie, którzy mają porównanie z własnego użytkowania diesla i benzyny. Najlepiej w zbliżonych osiągami i klasą autach. Takich jednak tutaj niewielu, przeważają tzw: "erotomani gawędziarze", którzy nie mieli diesla lub czasem jeżdżą lub sąsiad ich kolegi z pracy ma i mu się popsuł.

Popularność diesla jest duża, z czegoś to musi wynikać. Jeżeli by tak każdy posiadacz na 90% trafiał w zakupowanym dieslu na drogie awarie to tak by nie było. Z kolei według teorii 'wielkiej awaryjnosci" auta z silnikiem diesla mniej wiecej co 2-3 lata powinny mieć wymieniany zestaw wtryski-pompa-turbo-dwumas.

 

Problem wywołaL Rado, który twierdzi, żeby sprawnie jeździć benzyną trzeba ją kręcić. 3 litrowa benzyna jedzie od 1000 obrotów, ale Rado oczywiście nie wierzy bo nigdy nie jechał i najwięcej krzyczy.

Sąsiad dał ni na przejażdżkę swoje auto osobowe z 3 litrowym dieslem V6. Skasowaliśmy licznik i jazda zgodnie z przepisami trasa 30 km, miasto, obwodnica, trochę trasy. Wynik powalil mnie na kolana 11,2 (!) Następnego dnia jadę tą samą trasą, ten sam styl tyle, że 330xi. Wynik 9,8. Nikt w to nie uwierzy, ale ja mogę.

90% wybiera diesla...no coż, 6% slucha Polskiego Radia program III. Jestem wsród nich i uważam to radio za najlepsze na świecie. Myślę, że 80% zna RMF i tego typu gó..na, których jest zakaz włączania w mojej obecności. Czy warto kierować się gustem innych?

ale w tym momencie porównujesz silnik 3,0 l Pb BMW z jakimś silnikiem 3,0 diesel nie wiadomo jakiej marki .....więc porównanie chyba nie trafione!!!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no ale jeśli ktoś kupił autko z allegro z ogłoszenia typu od pierwszego właściciela bez wkładu finansowego i liczy że przez najbliższe 3 lata nic nie będzie musiał robić to się grubo myli....

 

Ale większość tak myśli i to jest prawda, tylko nikt się oficjalnie do tego nie przyzna, ba większość myśli że zrobiła interes życia bo kupiła diesla tanio i jeszcze tanio jeździ. :duh: /w skali kraju nie forum bo forum w tym zakresie nie jest w żaden sposób reprezentatywne./

Opublikowano

 

Problem wywołaL Rado, który twierdzi, żeby sprawnie jeździć benzyną trzeba ją kręcić. 3 litrowa benzyna jedzie od 1000 obrotów, ale Rado oczywiście nie wierzy bo nigdy nie jechał i najwięcej krzyczy.

Sąsiad dał ni na przejażdżkę swoje auto osobowe z 3 litrowym dieslem V6. Skasowaliśmy licznik i jazda zgodnie z przepisami trasa 30 km, miasto, obwodnica, trochę trasy. Wynik powalil mnie na kolana 11,2 (!) Następnego dnia jadę tą samą trasą, ten sam styl tyle, że 330xi. Wynik 9,8. Nikt w to nie uwierzy, ale ja mogę.

90% wybiera diesla...no coż, 6% slucha Polskiego Radia program III. Jestem wsród nich i uważam to radio za najlepsze na świecie. Myślę, że 80% zna RMF i tego typu gó..na, których jest zakaz włączania w mojej obecności. Czy warto kierować się gustem innych?

 

Jakub litości - prszę bardzo przejdźmy się tą samą trasą , jeden za drugim , o tej samej porze i porównajmy twoje rewelacje , zapewniam cie Jakub że bardzo mocno się zdziwisz, niedługo tutaj fani benzyn nas przekonają że benzyna mniej spali od disla :mad2: weź może się trochę zastanów co ty piszesz a jak chcesz mi zażucać kłamstwo to prosze bardzo - zróbmy trasę i porównajmy.

 

co do jazdy na niskich obrotach benzyną - to zapewne tym dźwięk silnika się zachwycasz co o nim opowiadałeś :) wibracje samochodu :) spalanie wcale wbrew pozorom nie będzie niskie ,moc ???? musisz to wyjaśnić jaka moc przy 1000 obrotów ? - prawie jak disel tylko to nie disel i nie wiem po co na co i dlaczego próbujesz jeździć benzyną jak dislem ? - sorx ale ciężko mi dalej tego komentować , powiem wprost że jazda benzyną na obrotach od 1000 - 2000 jest zwyczajnie szkodliwe dla silnika i nieekonomiczne - oczywiście fani benzyn zaraz mnie tu zakrzyczą - mod zaraz wykasuje ,szkoda słów i pisania

 

zajełem się przyziemnymi rzeczami , mam już 185 tys przejechane według tutejszych benzynowych ekspertów od disli niedługo mi na 1000 % padnie turbo , dwumas i napewno mnie będzie czekała wymiana z połowe wtrysków

 

w zasadzie to potrzebuje pomocy ,poradźcie co jeszcze waszym zadaniem eksperci od disli jeżdżacy benzynami - co jeszcze mam wymienić ???

naprawde wasze opinie są dla mnie bezcenne

 

Z poważaniem

Rado_!

zazucac :arrow: zarzucac

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

w zasadzie to potrzebuje pomocy ,poradźcie co jeszcze waszym zadaniem eksperci od disli jeżdżacy benzynami - co jeszcze mam wymienić ???

naprawde wasze opinie są dla mnie bezcenne

 

Tu nie pomoże nawet dr House bo jak zwykle Twój wywód jest zawieszony gdzieś w próżni i ma mało wspólnego z realiami i ostatnimi postami.

 

Zapytaj jakiegoś kolesia który kupił używanego diesla dlaczego wybrał diesla i czy wie jakie mogą być koszty podrzędnej naprawy.

 

Pozdro.

Edytowane przez BaX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.