Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wg instrukcji E46 w automacie róźnica w spalaniu miedzy 320D a 318i jest o 1,5L na niekorzysc benzyny, w trasie 1L. predkosc max 208 i 209 czyli róznica żadna. co do przyspieszenia to 10,5 i 9,5 czyli diesel jest o 1 sekunde szybszy. elastycznosc na 4 biegu to róznica kolosalna na korzysc diesla 11,7 i 7,6 czyli róźnica 4 sekund!!

sadzę, że w praktyce róznica w spalaniu tych silników wynosi okolo 2-4 litrów (producent zawsze kłamie, albo zakłada lekką nogę kierowcy), co do elastycznosci to nawet nie ma o czym mowic w wypadku benzyny.

reasumując komfort jazdy w dieslu 320D a 318I jest bardzo znaczny np. podczas wyprzedzania tira na polskiej autostradzie, miałbym mokre spodnie po jednej akcji - różnica 4 sekund to jest około 100 metrów, czyli startujac od predkosci 80 km diesel po 7,6 sekundach bedzie 100 metrow dalej!!!!

co do awarii w dieslu to juz pisałem, do 400 tys km nie powinno byc żadnej pod warunkiem, ze tankujesz dobre paliwo i serwisujesz sztrucla. inna sprawą jest to że na blacie masz 100tys km, a w rzeczywistości każde koło ma po 100 tys km. :mrgreen: dotego dochodzi brak serwisu przez ostatniego własciciela pana kebaba. :norty: - wtedy zaczyna się płacz.

dodam tylko, że kiedyś jadac innym autem pomyliłem dystrybutory i zalałem jakiegos syfu biodiesla przez pomylke w holandi, ledwo co wrocilem do polski: poszla pompa i wtryski na tym syfie.

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
niestety zent, taka jest przykra prawda. na osłodę tylko ci dodam, że jak po tych 5 latach i np 300-400 tys km liczysz ile kasy zaoczsczędziłeś na paliwie to wychodzi, że oszczędziłeś na całe albo połowę lepszego nowego z salonu!!

 

producenci aut nie produkują aut na 15 czy 20 lat tak jak kiedyś. dodam jako ciekawostkę, że mercedes 12 lat temu zaczął produkować auta ulegające biodegradacji - słynna sprawa z rdzą- tak, że po 10 latach rudy wyłazi gdzie się tylko spojrzy. mazda to samo w 6 letniej mazdzie mpv rudy jest cały samochód.

pamiętam 10 lat temu komisja europejska zajowała się jakimiś wytycznymi, że elementy gumowe w aucie powinny po iluś latach -teraz strzelam, nie pamiętam np. 20 latach- ulegać samodegradacji :norty:

 

Nigdy nie łudziłem się że wartość samochodu będzie rosła. Tak się złożyło że dwa lata temu robiłem 15000km, a teraz 9000km na rok :mad2: Charakter działalności gospodarczej którą wykonuję odbywa się w domu, więc samochód więcej stoi w garażu niż jeździ :duh: Ale robię wszystko żeby nim jeździć, czasem wymyślam potrzebę :mrgreen:

Opublikowano

zent, przy przebiegu 9000km rocznie wybralbym benzyne 6.0 V12!

przy takim przebiegu nie ma praktycznie, żadnej oszczędności. tym bardziej jak się robi krótkie trasy np. 2km do roboty i do domu.

Opublikowano

Robiola1 318 o którym ja mówiłem ma dwulitrowy silnik N42 i przyspieszenie 9.3 do 100km/h, prędkość maksymalną 218km/h i spalanie w mieście według producenta 10.2 a na trasie 5.5 które pewnie wynosi nieco więcej.

 

Co do elastyczności, kto wyprzedza benzyną na 4 biegu ? Nie wiem w ogóle po co producenci podają te dane. Z reguły chcąc szybko wyprzedzić kilka aut na trasie wrzuca się 3 bieg i jedzie na nim do około 145-150 w przypadku 325-330 co daje lepsze czasy od dieslowskich odpowiedników.

Opublikowano

hehehe, mówimy o tym samym silniku, miał oznaczenie 318i 143km i podałem ci osiągi z mojej isntrukcji samochodu hehhee :cool2:

mam na mysli kombi i automat i do takich wartosci podałem dane silnik n42b20 143KM

Opublikowano
No masz racje, ja podałem dane dla manuala. Tak czy siak osiągi może nieco gorsze ale to dobra alternatywa dla osób bojących się diesla lub tych, którzy lubią charakterystykę benzyny.
Opublikowano
Troche wczesniej pisalem na temat porownania diesla i benzyny. A ze pisalem w dziale E46 to nie bralem pod uwage 335i oraz 335d tylko np. 330i oraz 330d wiec roznica w osiagach i spalaniu jak wyzej (str.41). Juz nic wiecej w tym temacie nie dodam.
Opublikowano

Czy ktoś porównywał osiągi w 330d (204KM) przed i po chipie ? Sporo się tu pisze o możliwościach 330d po chipie jednakże nie widać wypowiedzi osób, które dokonały takich modyfikacji i po jakimś czasie mogą się wypowiedzieć czy nic dziwnego się nie dzieje ?

Czy może się wypowiedzieć ktoś kto dokonał takiej operacji w swojej bawarce i jak autko się zachowywało bądź jak się zachowuje do dnia dzisiejszego. Proszę o podanie szerszych informacji typu ile czasu temu robił, ile na nim już przejechał, jak z porównaniem spalania i co, jeśli w ogóle coś było, musiał w tym czasie wymienić.

Ja na razie stawiam na diesla i myślę o chipie (wcześniej też miałem chipowanego diesla i byłem zadowolony) więc chciałem się dowiedzieć czy te silniki dobrze to przyjmują i czy po jakimś czasie nie zaczyna się coś sypać ?

Oczywiście od razu sprostuje by nie wypowiadały się osoby nie znające tematu twierdzące, że silniki powinny mieć taką moc jak fabryka oszacowała bo ja się z tym nigdy nie zgodzę. Jak jest coś dobrze zrobione a tylko takie coś mam na myśli to nie powinno to mieć wpływu ale sporo zależy też od jednostki więc pytam jak reaguje na chip 330d i jakich bezpiecznych przyrostów można się spodziewać ?

Jeśli znacie jakiś speców od 3,0d to proszę się podzielić wiedzą. Ja dotychczas sporo dobrego słyszałem o jakimś ziomku o ksywie ROGAL chyba z okolic Warszawy.

Z góry dzięki za info.

Opublikowano
Jesli nowy samochód to napewno diesel.

 

Nie można tak jednoznacznie stwierdzić,ponieważ wszystko zależy jednak od przebiegów w okresie w jakim będzie się uzytkować auto. Np nowe przy tym samym wyposażeniu: 320i -132 200 zł, 320d -145 900zł, różnica w cenie zakupu 13 700 zł, wiec trzeba najeżdzic, żeby ta różnica w cenie się zwróciła. Co z tego, że diesel spali mniej, skoro jest dużo droższy w zakupie.

Opublikowano
To co tutaj czytam to jakieś jaja chyba.Jak można porównywać silnik diesla z turbiną z wolnossącą benzyną ??? Przecież to jest jakaś bzdura.Nawet w takim porównaniu jak dla mnie benzyna wygrywa zdecydowanie i zaznaczam ,że slużbowo jeżdże dieslami i przejechałem nimi jakieś 500.000km.Prywatnie nigdy diesla bym nie kupił i nie chce mi się rozwodzić dlaczego bo to dyskusja bez końca.Podam tylko normalne porównanie.Silnik wolnossący VW SDI 2.0 moc 68 KM,dowolny silnik benzynowy 2.0 120-150KM.Silnik doładowane -1.4 TSI (140 KM),1.4TDI (75KM).Komentarza chyba nie trzeba.
Opublikowano
Ja dotychczas sporo dobrego słyszałem o jakimś ziomku o ksywie ROGAL chyba z okolic Warszawy.

Z góry dzięki za info.

 

wylatuje robić u niego 320d zdam relacje po fakcie

a mam 130km do celu

Opublikowano
Może wystarczy przyjąć +/- wartości z e90 (231PS. 245PS)?

oj chyba nie do końca , ponieważ chiptuning oprócz oczywistego wzrostu mocy , podnosi też i co najważniejsze spłaszcza moment .... no może na samym przyspieszeniu nie będzie nie wiadomo jakiej różnicy to w elastyczności już tak... i to brałbym pod uwagę a nie sprint do setki....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Ja dotychczas sporo dobrego słyszałem o jakimś ziomku o ksywie ROGAL chyba z okolic Warszawy.

Z góry dzięki za info.

 

wylatuje robić u niego 320d zdam relacje po fakcie

a mam 130km do celu

 

Kolego koniecznie się pochwal jakie wyniki po wizycie. Oczywiście napisz coś o gościu i jego podejściu do tej roboty.

 

Jeśli chodzi o dane e46 330d po chipie to raczej nie porównywałbym ich z 330d e90. e46 po chipie ma parametry rzędu 260-270KM i ~570Nm natomiast e90 seria 330d ma 231KM i 500Nm. e90 sprint do setki zajmuje 6,5 sek więc e46 zajmie to z pewnością mniej tym bardziej, że e46 będzie nieco lżejsze.

Na youtubie jest filmik jak e46 330d po chipe przyspiesza i na filmiku pokazane jest 5,6s 0-100km ale nie było napisane jakie dokładnie miała parametry.

Opublikowano
To co tutaj czytam to jakieś jaja chyba.Jak można porównywać silnik diesla z turbiną z wolnossącą benzyną ??? Przecież to jest jakaś bzdura.Nawet w takim porównaniu jak dla mnie benzyna wygrywa zdecydowanie i zaznaczam ,że slużbowo jeżdże dieslami i przejechałem nimi jakieś 500.000km.Prywatnie nigdy diesla bym nie kupił i nie chce mi się rozwodzić dlaczego bo to dyskusja bez końca.Podam tylko normalne porównanie.Silnik wolnossący VW SDI 2.0 moc 68 KM,dowolny silnik benzynowy 2.0 120-150KM.Silnik doładowane -1.4 TSI (140 KM),1.4TDI (75KM).Komentarza chyba nie trzeba.

 

kolega jaja to twój cały bezsensowny wywód , porównywujemy tu serie , kolego czy zastanawiałeś się dlaczego fabryka nie wprowadziła turbine w benzynie ??? pewnie nie bo jak tu wielu będzie swoje paranoje przedstawiać że benzyna nie ma turbiny - a kto ci kolego broni włożyć turbine - wkładaj i gadaj dalej o bezawaryjności benzyny i ekonomii - a na codzień jeżdżą dislami - katują się bidaki żyły wypruwają słuchają klekota , zaciskają zęby i suma sumarum oszczędzają cenciki gromadzą żeby w wekenda przejachać się benzyną - wasz wybór ludzie ale nie dorabiajcie do tego pożal sie boże ideologi , tak jak mówiłem jak wymyślą benzyne z porównywalną mocą i momentem disla i jego ekonomią - kupie benzyne .

 

a co do turbo to nie nadążasz widać , w nowym silniku benzynowym aż masz 2 turbiny , oczywiście zawsze możesz klasyczną wybrać bez turbiny i gadać co by to było gdybyś miał turbo ....

 

tak nawiasem ja planuje swoją 204ps z chipować ale to bedzie delikatny chip , głównie do poprawienia momentu , żyłować nie mam zamiaru ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

niedawno na interi był artykoł na temat tego waszego momentu w dieslach. Co z tego ze jest osiągalny nisko jak zaraz się kończy. wiekszość diesle miesci się momentem w granicy 1300-3000tyś obrotów co daje zakres użyteczny obrotów to smieszne 2300obr. Benzyna ma ten zakres znacznie wiekszy wiec jego zdolność przyspieszania jest znacznie większy. Nowoczesne benzyny bez problemu swoj maks moment lub ok 95procent jego wartości utrzymuje miedzy 1500 a 5000 czy nawet 6tyśiecy obrotów. Przy dieslu jest gorzej. moment jest osiągalny nagle chwilkę się utrzymuje i nagle spada.

 

jeden z tych artukułów. http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/diesel-jednak-gorszy,927604,,2

 

Jest ich kilka i jak znajde to podrzuce jeszcze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/diesel-nie-jest-elastyczny,716231

 

a to ten artukół który prosto i jasno opisuje jak to diesel jest zmiesznie elastyczny.

 

I odnośnie ekonomi to poczekajmy jeszcze ze 2-4 lata do momentu kiedy to benzyny bedą na podobnym zaawansowaniu technologicznym jak diesle. Zreszytą możemy porównać dwuturbinowy benzynowy silnik bmw z takim samym dieslem. Benzyna ciągnie nieustannie od 1200 do ponad 6tyś, brzmiąc pieknie. a diesel, mimo ze jest bardzo dobry i mocny to praktycznie konczy przy ok 3500, dalej to już tylko żyłowanie. A różnica w zużyciu paliwa nie jest aż tak duże.

Edytowane przez KRIS85
Opublikowano
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/diesel-nie-jest-elastyczny,716231

 

a to ten artukół który prosto i jasno opisuje jak to diesel jest zmiesznie elastyczny.

 

I odnośnie ekonomi to poczekajmy jeszcze ze 2-4 lata do momentu kiedy to benzyny bedą na podobnym zaawansowaniu technologicznym jak diesle. Zreszytą możemy porównać dwuturbinowy benzynowy silnik bmw z takim samym dieslem. Benzyna ciągnie nieustannie od 1200 do ponad 6tyś, brzmiąc pieknie. a diesel, mimo ze jest bardzo dobry i mocny to praktycznie konczy przy ok 3500, dalej to już tylko żyłowanie. A różnica w zużyciu paliwa nie jest aż tak duże.

 

:)))))) no to się uśmiałem przednie , benzyna ma większy moment od disla - kabaret

jak dla mnie to moc - moment - power , kop w dislu zaczyna się od 1500-4500

w benzynie jest od 3500-6500 , straszne bzdury piszesz

 

od 1200 do 6 tak jak pisałeś to jedynie ciągnie jeden silnik benzynowy biturbo 135i ale nigdy momentowi nie dorówna dislowi który bije na głowe momentem ten sam odpowidnik w benzynie - mowie tu o silniku disla z końcówką x35d czyli podbnie biturbo ,

 

bardzo porównywalne silniki wiec przytocze jeszcze raz na przykładzie x6 i 335i i 335d

 

X6 335i

Moc maks. w kW przy obr/min 225 (306)/5,800-6,250

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 400/1,300-5,000

Prędkość maksymalna (w km/h) 240

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6.7

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. na 4/5 biegu -/- brak danych niestety

 

spalanie

W mieście w l/100 km 14.9 ( duży minus - spalanie 15 litrów )

Na autostradzie w l/100 km 8.6

Średnie w l/100 km 10.9

cena 284,900

 

X6 335d

 

Moc maks. w kW przy obr/min 210 (286)/4,400

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 580/1,750-2,250 ------------- prawie 600 Niutków momentu - to naprawde czuć pod nogą )

Prędkość maksymalna (w km/h) 236

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6.9

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. na 4/5 biegu -/- brak danych niestety

 

spalanie

W mieście w l/100 km 10.5

Na autostradzie w l/100 km 7.1

Średnie w l/100 km 8.3

cena : 299,900

 

wiec kolego e30.318 prosze wypowiadaj się o momencie , ekonomii nie poruszajmy bo jak wszyscy wiemy benzynowcy kasy nie liczą , wiec skupmy się na osiagach , sorx ale jak dla mnie disel masakruje benzyne , minimalnie gorsze osiągi przy bajecznym momencie i ekonomii, i dobrze że niepodali danych z przyśpieszeniem na 4 biegu , też może nie poruszajmy bo jak kolega mówi benzyna ma lepszy moment :)

 

a pseudo fachowej literatury nie chce mi się komentować , zawsze można porównać słabego disla do dobrej benzyna i na tej podstawie teorie i ideologie tworzyć

 

i czytałem bodajże test w WRC 135i i faktycznie robi wrażenie osiagi jakie to autko osiąga , na wygłupy zabwe i wekendy idealne

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Oprócz tego całego biadolenia to nikt nie jest w stanie podać rzetelnych danych co do mojego pytania ? Nikt na forum nie chipował tej wersji ? Poczekam jeszcze trochę .
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
Chciałbym mieć dokładne dane bo nie mam narazie jak porównac takiej wersji do innych . Dlatego też pytanie ale nie wiem czy nikt tego nie robił ? Ten przyrost to tylko 0,4s?
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/diesel-nie-jest-elastyczny,716231

 

a to ten artukół który prosto i jasno opisuje jak to diesel jest zmiesznie elastyczny.

 

I odnośnie ekonomi to poczekajmy jeszcze ze 2-4 lata do momentu kiedy to benzyny bedą na podobnym zaawansowaniu technologicznym jak diesle. Zreszytą możemy porównać dwuturbinowy benzynowy silnik bmw z takim samym dieslem. Benzyna ciągnie nieustannie od 1200 do ponad 6tyś, brzmiąc pieknie. a diesel, mimo ze jest bardzo dobry i mocny to praktycznie konczy przy ok 3500, dalej to już tylko żyłowanie. A różnica w zużyciu paliwa nie jest aż tak duże.

 

:)))))) no to się uśmiałem przednie , benzyna ma większy moment od disla - kabaret

jak dla mnie to moc - moment - power , kop w dislu zaczyna się od 1500-4500

w benzynie jest od 3500-6500 , straszne bzdury piszesz

 

od 1200 do 6 tak jak pisałeś to jedynie ciągnie jeden silnik benzynowy biturbo 135i ale nigdy momentowi nie dorówna dislowi który bije na głowe momentem ten sam odpowidnik w benzynie - mowie tu o silniku disla z końcówką x35d czyli podbnie biturbo ,

 

bardzo porównywalne silniki wiec przytocze jeszcze raz na przykładzie x6 i 335i i 335d

 

X6 335i

Moc maks. w kW przy obr/min 225 (306)/5,800-6,250

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 400/1,300-5,000

Prędkość maksymalna (w km/h) 240

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6.7

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. na 4/5 biegu -/- brak danych niestety

 

spalanie

W mieście w l/100 km 14.9 ( duży minus - spalanie 15 litrów )

Na autostradzie w l/100 km 8.6

Średnie w l/100 km 10.9

cena 284,900

 

X6 335d

 

Moc maks. w kW przy obr/min 210 (286)/4,400

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 580/1,750-2,250 ------------- prawie 600 Niutków momentu - to naprawde czuć pod nogą )

Prędkość maksymalna (w km/h) 236

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6.9

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. na 4/5 biegu -/- brak danych niestety

 

spalanie

W mieście w l/100 km 10.5

Na autostradzie w l/100 km 7.1

Średnie w l/100 km 8.3

cena : 299,900

 

wiec kolego e30.318 prosze wypowiadaj się o momencie , ekonomii nie poruszajmy bo jak wszyscy wiemy benzynowcy kasy nie liczą , wiec skupmy się na osiagach , sorx ale jak dla mnie disel masakruje benzyne , minimalnie gorsze osiągi przy bajecznym momencie i ekonomii, i dobrze że niepodali danych z przyśpieszeniem na 4 biegu , też może nie poruszajmy bo jak kolega mówi benzyna ma lepszy moment :)

 

a pseudo fachowej literatury nie chce mi się komentować , zawsze można porównać słabego disla do dobrej benzyna i na tej podstawie teorie i ideologie tworzyć

 

i czytałem bodajże test w WRC 135i i faktycznie robi wrażenie osiagi jakie to autko osiąga , na wygłupy zabwe i wekendy idealne

 

 

 

Spalanie X6 3.5d w dieslu nie jest takie różowe jak w katalogach (patrz forum x6) 12-13l srednio wypada. Ale nie o ekonomi chciałem wspomnieć tylko o twoich niutkach 580 vs 400: http://www.zeperfs.com/en/duel1488-1543.htm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.