Skocz do zawartości

320d buczenie, wibracje >2000obr


Michall

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wchodzeniu, utrzymywaniu obrotów powyżej 2000 (w czasie jazdy mocniej odczuwalne, ale na postoju także występuje) czuć dość mocne mrowienie na podłodze, do tego występuje bardzo uciążliwe buczenie, szczególnie odczuwalne na tylnym siedzeniu. W miarę wkręcania na obroty wszystko się nasila. Czy możliwe, że jest to dwumasówka? Poduszki silnika wymienione, podpora wału odpada ponieważ na wolnych obrotach nic się nie dzieje. Zauważyłem też, że podczas wciskania sprzęgła na pedale odczuwalne jest lekkie pulsowanie, a podczas puszczania lekki hałas dobiegający z tyłu silnika. Elastyczny łącznik na wydechu niby cały chociaż trochę hałasuje przy "potrząsaniu" (tak jakby w środku coś było").

Może ktoś miał coś podobnego? Jakieś sugestie?

Edytowane przez Michall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiałbym jednak na podporę wału. W e46 miałem minimalny luz, który był zauważalny dopiero po zdemontowaniu części, także może warto się temu przyjrzeć, lub jeśli to faktycznie dwumas, dobrze by było, żeby ktoś kto przerabiał podobny temat podzielił się z tym czy miał takie objawy jak Ty.

 

A jaki przebieg auta?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to jest z tym wałem, kiedy on się obraca? Tutaj ewidentnie robi się głośniej przy samym gazowaniu, przy obciążeniu wszystko się nasila. Co do dwu masa zastanawia mnie to, że nie wydaje żadnych odgłosów przy gaszeniu. Co prawda na jałowym są troszkę zwiększone drgania w aucie, ale praca silnika jest równa, nic nie buja, nie stuka. Jak czasochłonne jest takie przejrzenie wału? Przebieg to 230kkm.

A jeżeli chodzi o części napędu pasowego - tłumik drgań (7805696), tarcza przegubowa (7511454) i (7527392)? Czy te części też mogą powodować takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to jest z tym wałem, kiedy on się obraca? Tutaj ewidentnie robi się głośniej przy samym gazowaniu, przy obciążeniu wszystko się nasila. Co do dwu masa zastanawia mnie to, że nie wydaje żadnych odgłosów przy gaszeniu. Co prawda na jałowym są troszkę zwiększone drgania w aucie, ale praca silnika jest równa, nic nie buja, nie stuka. Jak czasochłonne jest takie przejrzenie wału? Przebieg to 230kkm.

 

Obraca się podczas jazdy, kiedy przyspieszasz wał kręci się i następują drgania, które przenoszą się na całe auto a bardziej na jego tył. Im bardziej pedał w podłogę tym drgania większe. Miałem identyczne objawy w e46, i też przebieg był w okolicach ~260kkm jak wymieniałem sukę - czyli łożysko podpory wału. I tak jak wspomniałem na kanale nie było widać, żeby wał podpora była rozpiździacha, dopiero po zdemontowaniu okazało się, że był na niej luz. Niby mały, ale przekładało się to na późniejsze wibracje.

 

Demontaż i montaż wału nie jest skomplikowaną operacją, zaznacz sobie tylko część wchodzącą i wychodzącą (łączenie wału z flanszą), żeby było tak złożone jak było rozebrane. Każdy mechanik sobie z tym poradzi, a z wymianą samej suki też nie ma większego problemu.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WG mnie to nie dwumas. Wymiane przerabialem w audi a3 1,9 TDi 131 kM. Na wolnych obrotach trzęsło cała buda i przy przyspieszaniu. W czasie jazdy i gdy był nagrzany bylo spokojnie. Więc Twoje objawy tego nie sugeruja chyba, że w BMce jest inaczej gdyż silnik umieszczony jest wzdłużnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
A co miałoby sie dziać z wydechem, żeby miał wibracje na bude przenosić skoro on jest na gumowych podporach które niwelują nawet najmniejsze drgania?? Wymień tą podporę wału albo łoożysko i napisz czy pomogło bo sam musze to zrobić u siebie, ale narazie założyłem ori xenonki i sie spłukałem z wolnej gotówki

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zauważyłem, tzn poczułem że na postoju przy odpalonym silniku potrafi dość mocno w środku (przy zamkniętych oknach ;)) śmierdzieć spalinami, nie wiem czy to może mieć z czymś jakiś związek. A jeżeli chodzi o podporę, to lekkie drgania występują przy prze gazowaniu na sprzęgle, a wtedy chyba wał się nie obraca, tak? Edytowane przez Michall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Pozwolę sobie odgrzać temat. A więc, niedawno wróciłem od mechanika, który zdejmował skrzynię żeby ocenić stan dwumasa, po zdjęciu okazało się że koło dwu masowe nie budzi większych zastrzeżeń (przynajmniej wzrokowo, po przekręceniu powraca na swoje miejsce, brak opiłków itd), tarczy sprzęgła została jeszcze 1/3 życia. Po poprawnym złożeniu wszystkiego do kupy przejechałem się autem i stwierdziłem że jest różnica na plus, nie było takich twardych drgań które powyżej 2000obr powodowały trzeszczenie całej deski. Jednak po kilkudziesięciu km wszystko powróciło ;( Kiedyś przeczytałem gdzieś, że jednym ze sposobów na sprawdzenie DKZ jest ruszanie z piątego biegu, tylko że teraz nie mogę tego nigdzie znaleźć i nie wiem co powinno, albo nie powinno się przy takim ruszaniu dziać. Jeżeli ktoś by znał tą metodę byłbym wdzięczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruszanie z wysokiego biegu to raczej sprwdzenie sprzegła a nie dwumasu. Słyszałem o próbie ruszenia na zaciągnietym recznym ale to tylko w przypadku przednionapędówek, jeśli auto zgasnie to jest ok, jeśli nie zgaśnie to sprzegło do wymiany.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat bo mam cos podobnego tyle ze bez zadnych odgłosów i tylko przy ruszaniu czyli szarpanie całą buda musze dodac wiecej gazu przy ruszani i to troche pomaga.Niemam zadnych odgłosów , zadnych drgan , przy gaszeniu tez spokuj i podczas jazdy(rozpedzania) nic sie niedzieje tylko potezne szarpanie ???? Niby objaw dwomasa ale tak pocichu ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czesc,

podpinam sie takze ja pod temat.

 

BMW 320D 2008 177KM, przebieg ok 50.000 km (prawie nic). Te same objawy mam panowie (mrowienie w podlodze i drganie autem, co przenosi sie takze na kierownice). U siebie stawiam na podpore walu, lozysko walu. Przy 50tys nie chce mi sie wierzyc ze cos nie tak z dwumasa....

 

Dodatkowo jak cofalem i naciskalem pedal hamulca slyszalem wyrazne stukniecie pod autem, wiec jak juz mowilem - stawiam na jakis luz na wale. Jednoczesnie bywa ze mam problem z wrzuceniem jedynki, i tutaj takze luz na wale ma wiele do powiedzenia. zatem....wymienie niedlugo PODPORE, LOZYSKO....walu i dam znac

 

Jesli rozwiazaliscie problem z tym mrowieniem i drganiami u siebie, dajcie znac Panowie !!!!!

 

Dziekuje

 

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo.

 

Ja mam nową dwumase + sprzęgło, wiec to raczej odpada. W przyszłym miesiącu wymienie kolo pasowe, napinacz, rolke etc. Zobaczymy...

 

Dzisiaj mam depresje bo przyrysowałem tylni zderzak :cry2: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Czesc,

podpinam sie takze ja pod temat.

 

BMW 320D 2008 177KM, przebieg ok 50.000 km (prawie nic). Tzatem....wymienie niedlugo PODPORE, LOZYSKO....walu i dam znac

Sebastian

 

Ja mam 318d z 2008 roku i mam to samo z tym, że to drganie bym wręcz rzekł a nie mrowienie bo mrowienie to delikatne jest a u mnie dosyć konkretnie wibruje ( jak bym siedział na dużej komórce z wibratorem) i dodatkowo taki basowy dzwiek... Zwłaszcza na niskich obroach np jak jade 60-70kmh na 4 biegu i dam gazu to buczy i drga a przy obrotach rzędu 3,5-4 tysiące już tego nie czuć

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ja mam chyba "podobne" objawy zazwyczaj jeżdżę po mieście i tego nie zauważałem ale ostatnio zrobiłem kilka tras i u mnie objawia się to w taki sposób:

gdy jadę ze stałą prędkością np 70-90 na 5 biegu (lub ok 110 na 6) czuć wibracje gdy dodam gazu wibracje znikają gdy odejmę gazu problem tak samo zanika (i jeszcze najważniejsze nie zawsze to się ujawnia może być tak że przez 2-3 dni będzie a potem przez tydzień nic)

oczywiście wszyscy mi mówią że szukam problemu i że nikt niczego nie czuje jak jest pasażerem gdy każę komuś jechać autem to faktycznie czują to ale im to nie przeszkadza

ktoś napisał że ma też problem z wrzuceniem 1 ja też czasami miewam z tym kłopot wspomniane coś było na temat podpory wału ale nie wiem co ona ma wspólnego z ciężko wchodzącą jedynka (nie znam się na mechanice więc może mnie ktoś naprowadzi.. ;)

to tyle z mojej strony i będę wdzięczny za każdą pomoc

p.s.

może faktycznie jest ze mną coś nie tak ;) i może w tym modelu auta tak jest (bo też słyszałem taką opinie hehehe....) ale najchętniej porównałbym to z inną 3 E91 320D z 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hey,

 

Jestem po wymianie pasowego. Okazało się że w moim przypadku to właśnie ono powodowało drgania. W pewnym momencie byłem przekonany, że to kolektor wydechowy / wydech bo czuć w aucie spaliny.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

 

Jestem po wymianie pasowego. Okazało się że w moim przypadku to właśnie ono powodowało drgania. W pewnym momencie byłem przekonany, że to kolektor wydechowy / wydech bo czuć w aucie spaliny.

 

pozdrawiam

 

Mam pytanie ...czy dalej po wymianie czujesz spaliny???Bo mam tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zarejestrowani
Seb udało Ci sie cos z tym zrobić ?? Jakaś diagnoza konkretna ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.