Skocz do zawartości

Droazki kierownicze - problem przy wymianie


polowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wymieniali mi dzisiaj drążki kierownicze na warsztacie i mam maly problemik. Stary drążek z lewej strony został wybity z taka tulejka która była w zwrotnicy. Ta tulejka niestety uszkodziła się (pekla). Czy jest mozliwosc kupienia takiej tulejki? Moze ktoś ma namiar lub taka tulejkę - chętnie odkupie. Jakbym znal numer BMW to bym zamówił telefonicznie w serwisie.

 

PS. w ETK nie występuje jaka osobna cześć, wiec mam pewne obawy czy nie skończy się na kupnie zwrotnicy :(

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Witam.

Chciałbym podłączyc się do tematu.

Miałem identyczny problem, pęknięta tulejka w zwrotnicy współpracująca z końcówką droążka kierowniczego. Obiawy: trzaski podczas skrętu kierownicą, i wibracja na kierownicy przy hamowaniu, wyczywalne stuki przy spokojnym najeżdzie na np hopkę.

Chciałem kupić nową w ASO to tak jak wcześniej napisaliście nie prowadzą sprzedaży tych tulejek. Kupiłem na Allegro wykonane przez kogoś na tokarce, lecz wyglądają one identycznie więc będą pękać jak te oryginalne.

Postanowiłem więc poprawić te tulejki i przy pomocy programu Cadowskiego narysowałem je ze wzmocnieniem w miejscu pękania. Zleciłem ślusarzowi wytoczenie takich tulejek i zamontowałem na mojej E39 525d Touring. Śmiga jak złoto, a co do żywotniści to zobaczymy :)

Czy byłoby zainteresowanie żebym udostepnił ten rysunek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Kupiłem na Allegro wykonane przez kogoś na tokarce, lecz wyglądają one identycznie więc będą pękać jak te oryginalne.

Pękają podczas użytkowania czy demontażu ?


Jeśli uważasz, że Twoje są lepsze to zrób kilka i wystaw na allegro. Prościej kupić niż każdy miałby ganiać z rysunkiem do tokarza po 1-2 sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją E39 mam już 5 Lat i na wiosnę tego roku już drugi raz odkąd mam ten samochód wymieniałem końcówki drążków kierowniczych.

Po raz pierwszy wymieniał mechanik więc nie wiem czy były pęknięcia. Drugi zestaw wymieniałem ja. Podczas wyciskania końcówki za pomocą ściągacza zauważyłem że wysuwa się tulejka. Wyciągnąłem ją ze zwrotnicy i zauważyłem, że ktoś szlifował średnice zewnętrzna tulejki za pomocą gumówki. Zauważyłem również pęknięcie na kołnierzu. Nie mając nic innego zamontowałem starą tulejkę.

Kupiłem nowe a allegro, zamontowałem z uwagą żeby nie przeciągnąć i po jakiś 3 miesiącach zaobserwowałem symptomy o których pisałem już wcześniej.

Teraz mam zamontowane te które sam przeprojektowałem i jest git!


Przygotuje może jeszcze kilka kompletów i jakoś się dogadamy Marek3003.

Dla prawdziwych koneserów mogę je przygotować z tytanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.