Skocz do zawartości

330d temperatura pracy - szybkie pytanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proste pytanie, wiem że temat był z milion razy, ale liczę na odpowiedz osób z doswiadczeniem.

 

Samochód nagrzewa mi się w ok 10-15 minut / 5-8 km, do połowy wskaznika. W zeszłym roku zmieniłem termostat EGR, bo nagrzewał się dłuzej. Ale okazuje się że zimą, osiaga 77 stopni, a maks 81 przy korkach, latem maks 85. Czy to oznacza że mam do wymiany duży termostat ? MI troszkę przekłamuje wskaznik i wyhcodzi poza środek minimalnie, do tego nie kładzie się zupełnie na kreskę przy OFF, ale czy mam wierzyć w cyfrowe wartości ? Dodam że na autostradzie temp. potrafi spaść do 70 stopni (zima, mróz).

 

Pytanie dodatkowe, czy przez to moze palić wiecęj ? Kolega mi sugeruje że mam to zostawić bo powyżej 60 stopni nie ma znaczenia.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
u mnie podbnie jak u huntera , coś masz nie tak , było mase wątków na ten temat ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Pewnie będzie miał urwane uszy wewnątrz obudowy, które trzymają termostat. Miałem podobnie jak ty. Dłużej się nagrzewał a jak zjeżdzałem z dużej góry hamując silnikiem to temp spadała do 60 stopni.

Kup nowy termostat z obudową i będzie dobrze.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja miałem całe uszy a mimo to nie działał, różnica w szybkości nagrzewania jest kolosalna, przejedziesz pare ulic i już pion trzyma, no i nie opada jak jedziesz po trasie ,
Pozdrawiam
Opublikowano
Miałem ten sam problem. Silnik był niedogrzany i przy wolnej jeżdzie wskazówka opadała na pierwszą kreskę. Postawiłem na termostat główny, po przejechaniu parunastu km po wizycie u mechanika okazalo się, że problem nie zniknął nadal temperatura była za niska. Na drugi dzień kupiłem w ASO termostat EGR, który juz sam wymieniłem pod domem. Odpaliłem auto i odpowietrzyłem układ dla pewności. Po jakiś 10min pracy silnika nadal byłem zdziwiony bo wskazówka nie osiągnęła upragnionej godziny 12 :x(brakowało 1mm) . Wiec pojechałem do serwisu podpiąć auto pod kompa. Temperatura jaką pokazał to 88,5 stopnia(powinno być 90-92stopnie). Winą za ten mały niedobór temp. jest termostat gł. który otwiera się ciut za szybko. Jednak wymieniłem 2 termostaty gdzie wadliwy mógł być tylko EGR.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby wykluczyć termostat egr to zaciskamy na wężu idącym do niego zacisk , jeśli nadal jest problem z tem. to uwalony jest głowny termostat , jeśli problem zniknie po tym zabiegu to uwalony termostst egr.
Pozdrawiam
Opublikowano
Na autostradzie może nie mieć znaczenia na zużycie paliwa, ale przy wydlużonym dziennym rozgrzewaniu już na pewno tak. Silnik trochę dlużej pracuje na wzbogaconej dawce.
Opublikowano
Miałem ten sam problem. Silnik był niedogrzany i przy wolnej jeżdzie wskazówka opadała na pierwszą kreskę. Postawiłem na termostat główny, po przejechaniu parunastu km po wizycie u mechanika okazalo się, że problem nie zniknął nadal temperatura była za niska. Na drugi dzień kupiłem w ASO termostat EGR, który juz sam wymieniłem pod domem. Odpaliłem auto i odpowietrzyłem układ dla pewności. Po jakiś 10min pracy silnika nadal byłem zdziwiony bo wskazówka nie osiągnęła upragnionej godziny 12 :x(brakowało 1mm) . Wiec pojechałem do serwisu podpiąć auto pod kompa. Temperatura jaką pokazał to 88,5 stopnia(powinno być 90-92stopnie). Winą za ten mały niedobór temp. jest termostat gł. który otwiera się ciut za szybko. Jednak wymieniłem 2 termostaty gdzie wadliwy mógł być tylko EGR.

pytanie do kolegów którzy wymieniali termostat EGR ,dziś założyłem nowy ale zauważyłem że na łączeniu z chłodniczką spalin a termostatem sączy się woda... dam to na silikon ale nie powinno być tam jakiegoś oringu???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

ja myślałem że to co wyciągnąłem to jakiś silikon , a okazuje się że to tak bardzo sparciały oring ....

podjechałem to sklepu i kupiłem nowy i nic nie cieknie!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

pytanie do kolegów którzy wymieniali termostat EGR ,dziś założyłem nowy ale zauważyłem że na łączeniu z chłodniczką spalin a termostatem sączy się woda... dam to na silikon ale nie powinno być tam jakiegoś oringu???

 

 

Powinien być oring i u mnie był, ale tak skatowany, że po założeniu nowego termostatu sikało jak z węża strażackiego. Kupiłem oring w zwykłym motoryzacyjnym i śmiga :lol:

Opublikowano

Wczoraj zacząłem o 19.00 a o 21.30 skończyłem. Wymiana głównego termostatu w 330d z EURO4 to dramat. Trzeba rozebrac cały EGR, a i tak miejsca mało. Rece mam pokaleczone masakrycznie.

 

Ale efekt bezcenny:

 

http://img17.imageshack.us/img17/7525/zdjcie001rg.jpg

 

Nigdy nie miałem takiej temp, a po dłuzszej jezdzie trzyma 93-94.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam odgrzewam temat, ponieważ mam do wymiany termostat głowny w swojej buni, no i dzisiaj miałem zabrać się za wymianę ale zastanawiam się jak się do tego zabrać, przecież jest tam masakrycznie mało miejsca,mam pytanko, czy trzeba zdejmować osłonę wiatraka i wiatrak również bo jakoś nie widze miejsca by dostać się do tych śrub z chłodniczki egr, bo chłodniczkę należy zdjąć by dostać się do termostatu głównego, chyba że panowie jest jakiś prostszy sposób choć ja nie widzę innego wyjścia, proszę o pomoc bo jutro mam trochę czasu by to zrobić i dlatego potrzebuję cennych wskazówek, mam również zamiar zrobić jakąś fotorelację dla potomności by inni mieli sposobność powalczenia z wymianą sami, bo jednak co zrobione samemu to pewne jak że zrobione dobrze. Bardzo dziękuję za wskazówki.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.