Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie wiem jaki model posiadasz ale

 

wybierasz swój model Exx=>Body=>additional heater diesel/ park heating łączy się z modułem => opcja active i tam będziesz mógł odpalić webasto, pompkę itp

Opublikowano

Witam,

widzę że powstał podobny temat więc podepnę się z moim problem, po diagnozie INP-ą pojawił się następujący błąd:

 

41 Additional heater

Error frequency : 10

Open circuit

Error present

 

Wszedłem w opcje Webasto na Inp-ie i jak daję activate na poszczególne moduły to wszystko działa: Webasto się włącza, przy teście pompy słychać stukanie a potem zapach paliwa, na wykresach w opcji status też widać że działa. Po teście pompy i diagnozie pojawił się błąd 3 circulation pump (nie było go przy pierwszej diagnozie). Z tego co mi się wydaje – nie wiem czy dobrze myślę - są dwa błędy. Pierwszy webasto w ogóle się nie załącza przy uruchamianiu samochodu wobec czego przy pierwszej diagnozie nie pojawił się błąd pompy. A drugi to błąd samej pompy, który pojawił się po uruchomieniu jej z poziomu INP-y. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i wie jak sobie z tym poradzić. Dzięki z góry z odpowiedzi pozdrawiam

Opublikowano

Wymienic pompe.

Prawdopodobnie jest przebicie do + lub -, w opisie bledu powinna byc dodatkowa informacja co jest nie tak z pompa. Jezeli pompa cyrkulacyjna nie dziala webasto sie wylacza inaczej by sie przegrzalo. Mialem podobny przypadek, bylo przebicie, pojawial sie blad i webasto sie wylaczalo. Przebicie nie bylo duze bo podlaczajac pompe na krotko do aku pompa dzialala, chociaz przy podlaczaniu troszke iskrzylo na kablach. Ale modul to wylapywal i zapisywal blad. Po wymianie problem znikna.

Opublikowano

Wszedłem w opcje Webasto na Inp-ie i jak daję activate na poszczególne moduły to wszystko działa: Webasto się włącza, przy teście pompy słychać stukanie a potem zapach paliwa, na wykresach w opcji status też widać że działa. Po teście pompy i diagnozie pojawił się błąd 3 circulation pump (nie było go przy pierwszej diagnozie). Z tego co mi się wydaje – nie wiem czy dobrze myślę - są dwa błędy. Pierwszy webasto w ogóle się nie załącza przy uruchamianiu samochodu wobec czego przy pierwszej diagnozie nie pojawił się błąd pompy. A drugi to błąd samej pompy, który pojawił się po uruchomieniu jej z poziomu INP-y. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i wie jak sobie z tym poradzić. Dzięki z góry z odpowiedzi pozdrawiam

 

co do błędu webasto 41 Additional heater sprawdź bezpieczniki w bagażniku

 

kolego pompy cyrkulacyjnej możesz wcale nie mieć w aucie z racji iż w e39 było kila rodzajów webasto (czy z opcji active w inpa było słychać pracę pompy cyrkulacyjnej ???)

 

- webasto które tylko dogrzewa sam silnik (nie ma w nim opcji dogrzewania wnętrza i nie ma pompki cyrkulacyjnej ) błąd pompki pojawia się głównie po przeprogramowaniu webasto disem lub ncs (błąd pompki po przeprogramowaniu opisany na forum )

-webasto które miało pompkę i cały zestaw do ogrzewania wnętrza

 

typ webasto jaki masz możesz sprawdzić na naklejce

na lewym przednim nadkolu pod maską jest naklejona naklejka z opisem typu webasto

 

wklej screeny z inpy

  • Moderatorzy
Opublikowano
W takich sytuacjach to radzilbym podpiac DIS. Wtedy nie trzeba macac tylko leciec po sciezce diagnostycznej.
Opublikowano

Dziś troszkę posiedziałem z Inpą nad Webasto i oto co wyszło.

 

Najpierw co do rodzaju Webasto i bezpieczników. Bezpiecznik który obsługuje Webasto w bagażniku jest sprawny - drucik nie jest przerwany. Jednakże z tego co widzę po rozpisce (niestety w języku włoskim) bezpiecznik webasto powinien mieć wartość 15A a u mnie wsadzony jest bezpiecznik 20A. Nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie. (poniżej tabliczka webasto, rozpiska oraz widok bezpiecznika)

 

http://images37.fotosik.pl/220/ec4dbc02c2a43c3am.jpg

 

http://images44.fotosik.pl/225/5e36e4ee827e07f9m.jpg

 

http://images42.fotosik.pl/137/72a7db8cc3961f40m.jpg

 

Znalazłem jeszcze w rozpisce bezpieczników, że w schowku jest jeszcze drugi bezpiecznik odpowiadający za ogrzewanie postojowe - nr. 23. U mnie miejsce bezpiecznika jest puste. (poniżej rozpiska i widok bezpieczników w schowku)

 

http://images48.fotosik.pl/225/16d41505991ccfadm.jpg

 

http://images35.fotosik.pl/79/08bd60ef6ba89e9dm.jpg

 

Następnie zdiagnozowałem błędy. Standardowo pojawił się błąd:

 

41 Additional heater

Error frequency : 10

Open circuit

Error present

 

Po wejściu w INPI-e w opcje Webasto zdiagnozowałem błędy. Pojawił się błąd którego nie da się skasować.

 

3 Circulation pump

Error frequency : 255

Water pump ON 48.00 0-n

Cooling temperature 43.00 degrees Celsius

Open circuit

 

Po naciśnięciu READ STATUS pokazuje się taki ekran:

 

http://images40.fotosik.pl/220/b7fcd92da815dce8m.jpg

 

Następnie wszedłem w opcję ACTIVATE i po kolei wywoływałem opcję:

 

METERING PUMP. Pojawił się test 45 sekundowy w tym czasie słychać było pykanie a po chwili pojawił się zapach paliwa. Po wciśnięciu w czasie testu READ STATUS pokazał się taki widok:

 

http://images39.fotosik.pl/221/c194dc5e9d6b75c3m.jpg

 

Następnie po zakończeniu testu wcisnąłem ADDITIONAL HEATER ON: Po wciśnięciu READ STATUS pokazał się taki widok:

 

http://images50.fotosik.pl/225/a56cfbeabdc2ffb4m.jpg

 

Następnie wcisnąłem STAR COUNTER SAVING. W READ STATUS nic się nie zmieniło.

 

Mam nadzieję że w miarę dokładnie to opisałem. Co do Dis-a to przymierzam się do jego instalacji bo widzę jakie to potężne narzędzie ale powiem szczerze nie mam tak dużej wiedzy o diagnostyce i po prostu boję się żeby czegoś nie popsuć jak będę używał tego programu. No ale chyba będzie trzeba się z tym zmierzyć :) Pozdrawiam

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Mam problem z odpaleniem webasto okazało się że jest uszkodzony sterownik.

Zakupiłem drugie używane wymieniłem już dwa kolejne sterowniki i obecnie z poziomu inpy odpaliłem webasto, wydawało się że jest ok ale później nie wiedzieć dlaczego się zablokowało (nie mogłem się z nim połączyć).

Po resecie zasilania udało się z nim połączyć ale nawet z poziomu inpy teraz nie zawsze odpala a jak nie chce zapalić pojawia się komunikat ApiCheckJobStatus: Job-Status error: [ERROR_ECU_REJECTED] instead of [OKAY]! Continue script processing i wybór TAK NIE.

 

Druga rzecz jak już uda mi się zrobić test webasta i odpala na koniec wyskakują dwa błędy

 

K bus break down

 

I bład pompy wody

 

do tego w Klimatronicku błąd 50 Additional heater - jakby nie widział webasta

 

Czyżby kolejny sterownik był uszkodzony

 

Czy sterowniki muszą być jakoś zgrane z samochodem?

 

Proszę o rady

 

P.S czy wiecie do czego służy funkcja INPY w menu testowania webasta

 

Start counter saving ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.