Skocz do zawartości

diesel czy benzyna - merytorycznie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam się skąd to przekonanie fanów benzyny, że diesel sie ciągle psuje?

 

Pewnie ludzie z nudów piszą o tych problemach z dieslami na forum. :mrgreen:

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

przeczytałem cały wątek... niestety

pyt. Jaką cenę benzyny i ropy przyjmujecie - zapewne każdy inną, jeden bieże cenę teraźniejszą (nie mówiąc już o różnych rodzajach 95/98 podobnie z ropą zwykła, no i niby lepsza), inny bieże średnią z księżyca, niewielu z notesiku - gdzie tu jest wiarygodność wyliczenia?

pyt. Jeden bieżę koszty klimy drugi nie, inny znowu sprężyny z zawiecha - a chyba nie o to chodzi aby były w tym różnice?

Czasem ktoś podaja spalanie z kompa, a nie z recznego przeliczenia, tu też mogą być znaczne różnice do 2l/100km

Opublikowano
a wiec tak bierzemy ceny części dotyczące tylko silnika , tj. oleje , filtry , i osprzęt silnika .... bez klimy , sprężyn , zawieszenia , blacharki ,

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

tylko z tego co czytałem to różnie z tym bywało!!!

a można było zrobić troche inaczej:

1) jedna cena ropy

2) jedna cena benzyny

3) jedna cena części i robocizny (naprawy)

4) pominąć cenę oleju, filtrów - i tak ktoś przyznał że ceny zbliżone

Reasumując podawało by sie tylko przebieg, spalanie i naprawy silnika z osprzętem

 

troche prościej, szybciej, mniejszy margines błędu...

???

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W zamierzeniu, jak mniemam, było zupełnie inaczej - musiało się jedynie opierać o uczciwość.

Czyli rzeczywiste wydatki.

A potem zaczęli wyliczać sobie średnie spalanie, średnią cenę za litr itp. bez sensu...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
tylko z tego co czytałem to różnie z tym bywało!!!

a można było zrobić troche inaczej:

1) jedna cena ropy

2) jedna cena benzyny

3) jedna cena części i robocizny (naprawy)

4) pominąć cenę oleju, filtrów - i tak ktoś przyznał że ceny zbliżone

Reasumując podawało by sie tylko przebieg, spalanie i naprawy silnika z osprzętem

 

troche prościej, szybciej, mniejszy margines błędu...

???

a jak ktoś naprawy wykonuje sam... i cały system się załamał

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a jak ktoś naprawy wykonuje sam...

myślałem że chodziło o sporządzenie porównania cen użytkowania naszych beemek benzynowych i diesli, np dla ludzi którzy jeszcze nie mogą sie zdecydować co zakupić...

dlatego uważam że należało zminimalizować różnice cen paliwa i napraw, tzn nie ma znaczenia czy ktoś to zrobił w ASO czy w garażu z kumplem - zepsuło się coś - tyle i tyle za to...stałe ceny dla wszystkich, albo z ASO albo od przeciętnego warsztatu, w sumie bez znaczenia bo chodzi głównie o różnicę w kosztach między benz a diesel - bo innej opcji przecież nie ma jak BMW :cool2:

...bea urazy gaz pomijam...

 

pozdrawiam

Opublikowano

Diesla trochu nie polubilem w BMW ale zaoszczedzilem 5000 bo nic mi sie nie popsulo zwiazanego z dieslem.

A jak to zrobilem:

Przez rok zrobilem 30 000 (spalanie srednie 6l/100km)

Za benzyne przy tych samych KM zaplacil bym 30 centow drozej (1,20 zl)

ale benzyna z tymi samymi konmi to 1.8 BMW chyba a to pali 2 l wiecej.

 

Roznica wynikajaca z ceny paliwa = 30 000km x 6l/100km x (0,3 euro) 1,20 zł = 2160 zl

Dodatkowa cena 2l na 100 km dla benyzny = 30 000 x 2/100km x 1,3 euro (5,2zl) = 3120 zl

Kurs euro po 4 zl licze.

 

Za 5000 w Polsce kupie drugi silnik do E46 320d lub regeneracja turbo plus regeneracja pompy vp44, ale to nie psuje sie co rok.

W NL niestety 5000 zl by brakło chyba :(

Kolega zrobil 40 000 audi 1.9tdi (131 ps) a mial kupic 1.8T benzyne i zaorobil 8000 zl.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ja sie opre tylko na spalaniu

e46 compact 320d AT '03 srednio 8,5

e90 320d MT 06 średnio 8

x5 3.0d AT 06 na letnich oponach 12-12,5

Opublikowano

e46 318i M43TU: miasto (zakorkowany Kraków) 10 l/100 km, bywało więcej, trasa (głównie drogami górskimi) 7,2 l/100 km. W mieście szału nie ma ale na trasie da się już żyć.

 

EDIT: trasa Kraków - Wawa siódemką: 6,5 l/100 km, dalej Wawa - Mikołajki: 7,3 l/100 km, Mikołajki - Kraków + jazdy po Kraku dzień póżniej:6,7 l/100 km. Mierzone przy dystrybutorze, ile weszło dzielone przez przejechane od ostatniego tankowania kilometry razy 100.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja powiem tylko o spalaniu. Mam 330d automat, przy jeździe po mieście czy w trasie zawsze pali między 7.9 a 8.1

pzdr.

Opublikowano
Ja powiem tylko o spalaniu. Mam 330d automat, przy jeździe po mieście czy w trasie zawsze pali między 7.9 a 8.1

pzdr.

 

Po jakim mieście?? i jaka średnia prędkość ??

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
Białystok, generalnie wg przepisów, w trasie od 100 d0 160 (nie po autostradzie), może moja to ewenement, ale tak spala...
Opublikowano
Ja powiem tylko o spalaniu. Mam 330d automat, przy jeździe po mieście czy w trasie zawsze pali między 7.9 a 8.1

pzdr.

7.9 to mi komp pokazał po trasie Wawa-Mazury-Wawa, dodatkowo mam x'a :wink:

w mieście to raczej wynik nierealny, przynajmniej w Wawie

Opublikowano (edytowane)

W mieście mi pokazuje max 8.1, specjalnie jeszcze kasuje komp. żeby sobie przeliczył. Wczoraj akurat jechałem 370 km z Torunia do Augustowa, bez szaleństw i dzikich wyprzedzań, ale też nie "zamulałem", średnia 6.7, a jechałem z żoną, z tyłu dziecko i jeszcze w bagażniku z 40kg. Stwierdzam, że to generalnie super silnik, pozdro. P.S. Mam Accorda 2009, 2.0 benzyna kombi, 155 koni, który W TRASIE chleje z klimą do 12l/km:) horror...

 

p.s. X napewno trochę więcej musi palić niż tył napęd...

Edytowane przez nofearJP
Opublikowano
P.S. Mam Accorda 2009, 2.0 benzyna kombi, 155 koni, który W TRASIE chleje z klimą do 12l/km:) horror...

 

Coś masz zrypane w tym accordzie, albo używasz tylko 1, 2 i czaaasem 3 bieg :mrgreen:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Panowie - suche dane. Dyskusje gdzie indziej.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,Panowie no i Panie posiadam E46 Touring z 2000 r. 136PS z przebiegiem 137 000 (sprawdzony w 100%).

Wybrałem się z rodzinką do Władysławowa z Poznania (odległość 400km 300m) Żona + Syn wyjazd z Poznania około północy, prędkość do 120km/h (Żona chora na rwę kulszową :cry: ) i przyjeździe do Władka parkowanie na stacji Statoil (kawa+hot dog) ..........i pokuszenie o tankowanie (stan licznika dziennego :lol: ).

Wynik:4,8l na 100km!!!!!!!!!Jestem w szoku że mogłem zejść do takiej normy!!!!Jadąc w nocy (Piła,Złotów,Człuchów,Kościerzyna,Wejherowo,Puck,Władysławowo).

Uważam że 136PS w BMW to optymalny silnik który i tak dostarczy frajdy z jazdy a właścicielowi wraz z doświadczeniem pozwoli zaoszczędzić (bez komentarzy ;) ) kilka złotych.

P.S.Nadmieniam że po zakupie koszt napraw w mojej Buni to 2x200 PLN (poduszki wahaczy) i 2x25PLN (kostki Siemensa do centrala).

Pozdro NOT.

Opublikowano

Witam.

 

BMW e46 320d 150KM.

 

Białystok - Londyn 1847km - prędkośc średnia 104km/h, spalanie wg BC - 4.9 l/100km spalanie po dystrybutorze - 5.6l/100km

 

Co do eksploatacji:

 

2x Olej + filtr

1x Wszystkie inne filtry wraz z odmą

1x zawór EGR

1x Wahacze przód wraz z tulejami

1x nabicie klimatyzacji

2x wtrysk

 

Przez 8 miesięcy użytkowania samochodu to są koszta + robocizna we własnym zakresie.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Jako że z przymusu (dużo punktów :]) uskuteczniam ostatnio ekodriving, zrobiłem test. Trasa Białystok - Rajgród - Białystok; Tankowanie na wylocie miasta Lotos diesel dynamic, silnik ciepły (kasowanie średniego spalania, licznika kilometrów dziennych oraz średniej prędkości). Na trasie nie przekraczałem 100km/h a gdzie 50 tam 50. Klima włączona przez pierwsze 90 km. Po osiągnięciu celu:

http://img291.imageshack.us/img291/7650/zdjcia0117.jpg

http://img830.imageshack.us/img830/8739/zdjcia0118.jpg

 

Droga powrotna w tym jakieś 10 km po mieście ale mały ruch i okolice godziny 20:

 

http://img842.imageshack.us/img842/6423/zdjcia0121.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/2460/zdjcia0120.jpg

 

PS1. Spalanie z kompa, ale jak tankuje do pełna to błąd zawsze w granicach + 0,2 litra. Wynik ze zdjęć można zaokrąglić do 4,9 nawet do 5 mimo to takie spalanie mnie zadowala.

PS2. Jazda po mieście krótkie odcinki to spalanie w granicach 8-9 litrów w zależności od ciężkości nogi :]

 

Wniosek taki że chyba zaczne zastanawiać się nad benzyną bo aż tak dużo tras to nie robię :]

 

pozdrawiam

BMW E46 320D 2000r.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio przesiadłem się z e46 320d do e46 325i.

 

Głównie jeżdżę po trasie, ale czasem zdarza się skoczyć gdzieś po Warszawie, postać w korkach itp. Nie uważam się za spokojnego kierowcę, ale potrafię hamować biegami i przewidywać ruch. Suche liczby wyglądają tak:

 

Tankowanie za 100 PLN (ceny na sierpień 2010, Warszawa Shell ON:4,40 PB:4,65):

 

e46 320d 136 KM

przejechane kilometry: 380

średnie spalanie: 6,0

 

e46 325ci 192 KM

przejechane kilometry: 250

średnie spalanie: 8,6 (serio!)

 

Różnica jaka jest, każdy widzi. W moim przypadku z każdej stówy robię benzyną (w najlepszym wypadku) 130 km mniej niż dieselem. To dużo. Trzeba zadać sobie pytanie, czy wszystkie zalety posiadania benzyny (kultura pracy, osiągi, mniejsza awaryjność i przede wszystkim dźwięk silnika :D ) przeważają na tyle, by dopłacać/jeździć mniej.

 

Eksploatacja/awaryjność to osobna historia. Miałem już dwie benzyny, potem diesla i teraz znów wróciłem do benzyny. Moje poprzednie 320d w ciągu 10 miesięcy kosztowało mnie ok. 6000 PLN na same naprawy. Z benzynami nigdy nie miałem takiego problemu i (odpukać) mam nadzieję, że już nigdy nie będę miał.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Dlatego choc juz pare razy przymierzalem sie do diesla to mimo wszystko zostalem przy beznzynie i spie duzo lepiej :cool2: Fakt ze jesli ktos trafi i bedzie mial szczescie to takie male spalanie w 320d cieszy gorzej jak sie zacznie sypac wtedy oszczednosci ida w kosmos :mad2:

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

jak sie nie sprawdza autoa przed kupnem to kase sie wsadza jak kolega.

ja z nie oczekiwanych wydatków wsadzilem jakies 900zl to juz na paliwie mi sie zwróciło bo w dobrej cenie prosto z cysterny znane paliwo tankuje nie zaden opał i jestem happy, a benzyna niestety drożeje 4.50 na shelu to to jest bardzo duza roznica

 

bynzyna po miescie to jakies 11 litrów bite moim klekotem 7.0-7.4 róznica jest

 

mozna kupic zajechana bezyne i tez sie spókac.

bez sensu sa dyskusje co jest lepsze kazdy ma inne potrzeby i niech sie kieruje nimi, a nie opiniami innych ludzi.

 

Mój wynik spalania to podróz z warszawy do kołobrzegu trasa ok 600km

przy jezdzie do 140 moje 318d spaliło mi 5.7 litra przy maxymalnym obciążeniu 4 osoby cały kufer nie moglem go zmaknać i troche gratów w środku bysle ze to bardzo dobry wynik na pusto do 5 litrów bym zszedł.

pare razy do 190 przeciągnełem auto ale to sie nie liczy:P

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

To ja dodam porównanie które właśnie zrobiłem sobie żeby mieć świadomość ile kosztuje mnie samochód.

 

Przykład: BMW e46

Ilość km rocznie: 30 000

Cena benzyny: 4,43 zł

Cena diesel’a: 4,29 zł

 

Bazowałem na danych o spalaniu jakie podają internauci na stronie autocentrum.pl. Danych jest tam sporo, więc średnia jest raczej prawdopodobna. Ale żeby wszystko było realne przyjąłem średnią wyliczoną z minimalnego średniego spalania i maksymalnego średniego spalania.

 

http://img576.imageshack.us/img576/8055/spalanie.jpg

 

Przyjąłem 30.000 km rocznie, czyli więcej niż średnio przejeździ Polak, ale takie są moje przebiegi. Ja zastanawiałem się jaki silnik wybrać: 3.0d czy 2.8i. Stanęło na 2.8i. W skali roku paliwo będzie kosztowało 4 tys zł więcej niż w 3.0d. Jednak silnik benzynowy jest tańszy w utrzymaniu (oprócz paliwa): jest prostszy , nie ma turbiny itd. Przyjmijmy więc że kupno e46 3.0d wygeneruje nam jakieś dodatkowe koszty związane z naprawami silnika (to już leciwe auta, szansa regeneracji turbinki i innych napraw bardzo wysoka). Założyłem że ewentualne naprawy mogą kosztować około 2.500 zł. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

 

Wniosek: koszt przyjemności płynącej z jazdy 2.8i - dodatkowe 1500 zł :-) jak dla mnie warto :-)

 

PS: oczywiście to w skali jednego roku. I wysokiego przebiegu. Jeśli ktoś jeździ mniej - różnica w kosztach mniejsza.

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.