Skocz do zawartości

diesel czy benzyna - merytorycznie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bax

Jednym i tym samym dieslem zrobiłeś 300kkm i nic nie wymieniłeś?

 

kumpel ma o 2 lata starsze od mojego w gorszym wyposarzeniu i przebieg wg. historii serwisu prawie 340kkm (wymiana oleju co 35-40kkm long life) i przy silniku nie bylo nic robione. wtryski maja korekcje od -2 do 2, auto ma lepszego kopa i wieksza predkosc max niz moj bo manuala i sedan.

 

 

ja mam niecale 200kkm na budziku - i oczywiscie kupilem uzywane.

wg. historii serwisowej, wiem co w aucie bylo robione: nic nie bylo robione, ani sie nie popsulo jedynie olej i filtry. zakladam, ze tez dojade do tych 340kkm bez awarii turbo i wtryskow. :mrgreen: jak nie zatankuje jakiegos syfu.

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bax
Jednym i tym samym dieslem zrobiłeś 300kkm i nic nie wymieniłeś?

 

ja mam niecale 200kkm na budziku - i oczywiscie kupilem uzywane.

wg. historii serwisowej, wiem co w aucie bylo robione: nic nie bylo robione, ani sie nie popsulo jedynie olej i filtry. zakladam, ze tez dojade do tych 340kkm bez awarii turbo i wtryskow. :mrgreen: jak nie zatankuje jakiegos syfu.

 

Dobra, tą metodą można udowodnić wszystko, to, że w rzece nie widać ryb nie dowodzi że ich tam nie ma. :lol: To, że w/g historii serwisowej Tobie się coś wydaje niczego nie dowodzi bo póki co nie ma obowiązku robić wszystkich napraw w ASO.

Opublikowano

Zaktualizowalem dane.

Nie przyjmujemy różnicy w kosztach zakupu benzyna/diesel choć powinniśmy. Szczególnie w przypadku aut używanych. Jeśli przyjmiemy że średni przebieg diesla to np 200 Tkm, a benzyny 150 Tkm to prawdopodobieństwo wystąpienia awarii w innym ukladzie jest dla diesla wyższe. Każdy z potencjalnych nabywców odpowie sobie sam na to pytanie, śledząc wpisy na forum o awariach.

Z dotychczasowych ustaleń wynika, że trzeba być niespelna rozumu, żeby kupić dużą benzynę, ale na szczęście to przez kolegę transportera, który zawyża średnią.

 

Dlaczgo udzielają się tylko koledzy, którzy prawie nic nie naprawiają?

Odpowiem sobie sam. Pozostali są zająci działami "Koledzy pomocy" lub "Już ręce opadają" :)

Opublikowano

bax

Dobra, tą metodą można udowodnić wszystko, to, że w rzece nie widać ryb nie dowodzi że ich tam nie ma. :lol: To, że w/g historii serwisowej Tobie się coś wydaje niczego nie dowodzi bo póki co nie ma obowiązku robić wszystkich napraw w ASO.

 

bax ty jak zwykle zrzedzisz jak stara baba i szukasz dziury w calym, jak ci cos do twojej teorii pasuje.

 

przebiegu i serwisu w tych autach jestem pewien w 99%. auta firmowe wiec koszty nie graja duzej roli. wpisywane sa nawet takie duperele, jak wymiany opon w serwisie, czy wymiany zarowek w lampie jako osobna wizyta.

tym bardziej auta zostaly doglebnie sprawdzone w polsce przez ziomala i nigdy nie bylo grzebane przy turbo czy wtryskach czy samym silniku. pytanie tylko ile wytrzymaja w polskich warunkach. :cool2:

moim zdaniem silnik 2.0D w E46 po 2003 roku jest bardzo malo awaryjny.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak ja to uwielbiam :duh:

Pytanie\zadanie jest proste!

Podaj swój przebieg i koszt na silnik bez ględzenia i teorii.

 

A Wy wypisujecie, że przejechałem 300kkm, a potem, że 200kkm, albo, że nie wymieniałem, jak wymieniałem :duh:

 

Chłopaki! Suche fakty!

Przebieg w kilometrach, koszt w złotówkach. I tyle.

(co policzyć do kosztów wiecie)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Trzydzieści postów wstecz napisałem, że wątek jest bez sensu i będzie przepychanka.

 

MOD: więc wpisz to, o co chodzi w wątku, albo nie dobijaj kolejnych postów nie na temat.

Od tego miejsca kasuję kolejne, które nie będą zawierały danych, o które chodzi - bez rozczulania się i wnikania w treść.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano (edytowane)

MOD: Proszę nie kasować wpisów moderatora, bo zakończy się to ostrzeżeniem.

 

oki oczywiście cytowałem GR-a a pomyłko radiole1 zacytowałem , ja i tak wiedziałem że ta dyskusja tak się skończy że zamkną ten wątek , jak statystyki przemawiają za disla to mod zamyka dyskusje , szkoda bo jest to wałkowane co chwila i dobrze by było raz na zawsze to roztrzygnąć - chociażby suchymi liczbami

MOD: Próbuję go właśnie nie zamykać, ale skutecznie mi to utrudniacie pisząc jak zwykle o dupie maryni, byle nie na temat.[/size]

 

 

 

tylko 10 tys przebiegu na rok ja zapłace 4350 zł dislu wy w benzynie 5600 różnica 1250 zł czyli tyle mi zostaje w kieszeni na ewnetualne naprawy tylko powiedzcie mi bo zabrdzo nie wiem co ma mi się zepsuć przy tak małym przebiegu

wszystko :lol:

bo to nie jest mały przebieg, czyli pierwsze 10kkm, ale kolejne i kolejne... ;) ale nie o tym wątek ;)

póki co wpisują się z danymi tylko Ci co nic nie wymieniali, reszta tylko zabiera głos w sprawie średniej :D

chyba ni z tego wątku nie będzie... szkoda

 

Aby Cię wziąć pod uwagę do policzenia, podaj w końcu przebieg i koszt, bez epopei na temat co, gdzie, ile ;)

 

jezeli zrobilem bezawaryjnie dieslem 300 tys km i oszczedzilem 45 000 zł na paliwie w tym czasie to jaki sens jest kupowac benzyne?

Z ekonomicznego punktu widzenia paliwa - żaden.

 

GR znam twoje nastawienie do disli , specjalnie i wyłącznie dla ciebie wziełem najwyższe zużycie w dislu jakie można osiagnąć czyli 10l/100 km , dla benzyny wziełem średnią , gdybyś uważniej przeczytał to też napisałem jakie jest moje średnie spalanie 8l/100km

 

MOD: Przykro mi, ale nie mam nastawienia do diesli, zwyczajnie jeżdżę tym, co uważam dla siebie za najlepsze.

A teraz proszę już prosto z mostu zarejestrowany przebieg i koszt. Bez dywagacji i epopei.

Resztę będę kasował.

Edytowane przez Rado_!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

30 000km zrobione

Wymienione bez kosztów napraw:

 

- 2x olej catrol edge 5w40 = 250 zl

- filtry (paliwa, 2xoleju, kabinowy, powietrza) 253 zl

- odma 160 zl

 

koszty benzynie i diesla w materiałach eksploatacyjnych będą podobne myślę.

 

Ps. Rozum mowi diesel a serce benzyna. Ja tak mam :)

Opublikowano

Przebieg 70000

średnia 2 nie kasowana od zakupu 7,9 litra zaokrąglę do 8 litrów

średnia cena zakupu paliwa przez ten czas 3,8 zł

daje to:

paliwo: 8l x 3,8= 30,40zł za 100km x 700= 21280zł

naprawy :

koło pasowe :600zł

płukanie układu wryskowego (liqui molly- polecam) po nieszczęśliwej wizycie na stacji krzak :200zł

filtr powietrza wkładka K&N:280zł + środek do jego czyszczenia 100zł

4 wymiany oleju : 4 filtry oleju x 50zł =200zł olej liqui molly long life diesel 4litrowe opakowania (1,5 opakowania na 1 wymianę) 200zł x 6opakowań = 1200 zł

odma 2x wymieniana po 80 zł = 160 zł

wężyki podciśnienia wymioana wszystkich: 80 zł

Razem:24100zł/70000km=0,344 zł za 1 km

suche fakty

auto ma przebieg 248000

u mnie też rozum mówi diesel a serce benzynka:) ( ale mam takie zamyślenie by mieć 2 autko zbieram na gt IMPREZKĘ I nie w dieslu :) )

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U mnie jak bym nie liczył to przy prostych liczbach żeby się łatwo liczyło wychodzi 10/100 więc koszt 1km będzie ceną litra paliwa /10 czyli 40-45gr/km ale i bylo 30gr/km :D Niczego to nie dowodzi szczególnie jak weźniemy przebieg rzędu 10kkm gdzie nawet przegląd nie jest w tym ujęty tylko samo paliwo. Jak doliczymy inspekcje I + czujnik wałka który wymieniłem powiedzmy w ciągu 12 miesięcy i uwzględnimy 18kkm przebiegu to do ceny 1km trzeba dodać po 5gr.

 

Ale uwaga: gdybym w tym czasie zrobił nie 18, a 30kkm to zamiast 5gr do kilometra doliczyał bym tylko 3gr przy takiej samej cenie paliwa za km. Wniosek, koszty inwestycji w naprawy rozkładają się na przebieg, im większy przebieg weźmiemy tym korzystniej to wypada.

 

MOD: więc podaj cały przebieg i całą obsługę silnika, proste - nie wycinek

Edytowane przez BaX
Opublikowano

Zaktualizowane,

dzięki koledze m_snikers już nikt nie schodzi poniżej 30gr

 

P.S. Ciekaw jestem gdzie są autorzy tych wszystkich tematów o problemach z dieslami.

 

Oni są na forum tylko gościnnie:)

Opublikowano

diesel 2.0

przebieg od momentu zakupu 20k.

srednie spalanie 7l,przy usrednionej cenie 3.8zl daje 5320zl

zero awarii na tym dystansie

wymiana oleju i filtrow x2,nowa odma i serwis klimy daje okolo 1000zl

razem 6320 zl/20k = 0,316zl za km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

MOD: ciach

Mnie na dzień dzisiejszy /28miesięcy/ awarie kosztowały 350zł za czujnik polożenia wałka i zapewne niedługo drugie 350zł za czujik poziomu oleju. Reszta to koszty eksploatacj które są zbliżone o ile nie niższe dla benzyny jak dla diesla. /inspekcje, klocki, elementy zawieszenia, opony, niektóre są identyczne jak w 330d, niektóre tańsze inne może droższe/. Nie jestem pewnien ale wydaje mi się, że koszty inspekcji I i II dla benzyny są nawet tańsze. Dyskusja nad spalaniem do niczego nas nie zaprowadzi bo wiadomo, że tańsza będzie jazda dieslem. Tyle, że wszystko może zmienić jedna awaria w dieslu która będzie bardzo kosztowna.

 

Jeszcze mała refleksja czytelnika forum. Jak widze wątki o dieslach to wiecznei cztam o:

- turbianch

- wężach podciśnienia

- EGR

- wtryskach

- klapkach w dolocie

i w koło macieju te same problemy. Co może się popsuć z tego w benzynie oprócz odmy?

Opublikowano
dzięki koledze m_snikers już nikt nie schodzi poniżej 30gr

Lepiej sprawdz swoje obliczenia bo kolega m_snikers podal dane dla 3l diesla.

 

A swoja droga to chyba nie takich wynikow spodziewali sie zagorzali przeciwnicy ON, ale wcale mnie to nie dziwi...

 

Zeby nie bylo ze zasmiecam temat to oto moje dane:

Przebieg z czterech lat 52000km, tak zgadza sie robie ~13000km rocznie i jezdze dieslem, ale uzywam go glownie w trasach, po miescie jezdze rowerem- nawet diesel nie jest tak tani i szybki :mrgreen: .Srednie zuzycie z dystansu 4000km: 6.2l - mierzone z tankowan, glownie trasy, predkosci autostradowe. W miescie, jak juz pisalem rzadko jezdze, ale komp pokazuje max 6.5 wiec do obliczen przyjmne 6.4l. Srednia cena paliwa 4pln. Dodatkowe koszty:

450 - przeplywka

170 - kompletna odma

150 - termostat

50 - lacznik tlumika

750 - 3x olej + filtr

300 - 2x filtr powietrza i paliwa

Wszelkie naprawy/diagnozy/wymiany we wlasnym zakresie. Po zsumowaniu wychodzi 0.29pln/km. Chociaz, gdybym zaczal gdybac jak kolega BaX i zalozyl ze zrobilbym wiecej km i nic sie nie popsolo lub gdybym wybral okres 10kkm gdzie nie robilem zadnych napraw lub inspekcji to by wyszlo 0.25pln/km - ale to tylko 'gdyby'.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Od tej pory coś nie na temat - czyli brak przebiegu i kosztów - leci do kosza z ostrzeżeniem dla autora.

 

Czy Wy nie potraficie normalnie pisać i wszystko trzeba kasować, zamykać? :duh:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

GR możesz mi dawać ostrzeżenia , przyjme je . cicho sza , benzyna jest jak zwykle niepokonana

 

MOD: Skoro robisz to z premedytacją, to wyjścia nie ma. I chyba nigdy nie zrozumiesz, że nie o to tu chodzi. Ale to już nie mój problem.

 

hahahaha a niemówiłem już mi dał , wielkie dzięki , już nic nie pisze , skoro zgarnełem ostrzeżenie to chociaż zostaw je za co je dostałem :)

 

MOD: chyba nie jesteś zdziwiony. Za co dostałeś zostało. I nie zmieniaj już tego postu, bo 10 razy powtarzał nie będę.

 

nie mam zamiaru , zabijaj dalej to forum ,ostrzeżenie przyjełem z pokorą , wiem że niepowinienem się wypowiadać na temat disli , wielokrotnie mnie za to ostrzegałeś ale niestety z wieloma tu pisanymi rzeczami i tezami się nie zgodze bo są poparte tylko bajkami i mitami a nie statystykami i suchymi liczbami

 

i pasuje , nie znam się i mnie już mało to obchodzi , nara

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

GR, czemu wywaliłeś moją całą wypowiedź?? co Ci szkodzi że sobie podyskutujemy nawet troszke nie na temat, no bez przesady nie powinno sie wycinać wypowiedzi, tyle sobie pomagamy na tym forum, zauważ że dyskutują tu stali bywalcy a nie przypadkowi userzy. Troszkę luzu też powinno być!!!

 

MOD: Dlatego, że przeradza się w odwieczną wojnę diesel<>benzyna i wszystko idzie nie w temat. Rozmawialiśmy przecież na PW, że nie mam zamiaru zamykać wątku, nadal nie mam zamiaru, ale bez jaj. Nie po tych przepychankach, które znów się pojawiły. I wywaliłem wszystkie takie, nie tylko Twoją.

Sprawa jest prosta. Albo w temacie, albo kosz. Albo jak kto woli - zabiję forum :lol: :lol: :lol:

Pozdrawiam
Opublikowano

325i + sekwencja ( stag 300, eg 200kw, matrix 544 ) - 2.5l 192 KM

 

jazda 80 % miasto wawa, 20 % trasa, styl jazdy dający frajdę i usmiech na twarzy :D

 

przebieg w 8 miesięcy 20.000km na LPG, sr. spalanie 15l na 100 KM , sr. LPG ok 1.8 zł ( było i po 1.56, teraz jest i po 2.1 )

 

awarii zero,

 

wymiana 1 filterka gazu 50 zł, wymiana oleju + filtry pow, oleju = 380 zł.

 

cena paliwa LPG = 5400 zł, + koszt rozgrzewania na PB auta przez 8 miesięcy 500 zł

 

łącznie 6280 zł/20kkm = 0,314 na 1 km.

 

pozdro.

Opublikowano

no jakub nie zauważył chyba że moje dane to 3,0d :) i zawyżył średnią dwulitrowym :))

a tak swoją drogą to czy nie może być miejsca jak to próbował m330d, by sobie zinterpretować dane??nie żeby jakaś wojna diesel /benzyna - zwyczajnie tak analiza danych poporostu :norty:

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano

Już poprawione.

 

Coś mnie wzrok zawodzi ostatnio, dobrze, że na stcji się nie mylę.

Widzę, że dyskusja przybiera formę komisji śledzczej...

 

Ustaliliśmy, że ciężko zejść benzyną (dużą) poniżej 0,45 gr/km i trudno wyjść dieslem powyżej 0,35/km (dużym)

Wybór należy do kupującego, ale dzięki temu (pewnie ulomnemu) zestawieniu już wie mniej więcej jakich różnic się spodziwać.

W moim indywidualnym przypadku jest to 100 PLN miesięcznie ponad 330d, czyi 3,3 dziennie, czyli jedno piwo Żywiec. Dużo i malo, zależy dla kogo, ale szoku nie robi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakub fajnie to wszystko podsumowałeś jednak mam uwagę,

Jeżdżąc bardzo dynamicznie, dieslem jest ciężko przekroczyć 38gr (już troszkę zawyżam), pozwalając sobie na taką samą jazdę 3.0i jest jakaś granica?? przypuszczam że będzie to nawet 0,80gr , piszę to bo jednak to jest bardzo ważne w tych zestawieniach, sama podświadomość nie pozwala na ciągłe butowanie benzyny, ja swoją 330xd wszędzie jeździłem do 3/4 obrotomierza do około 3,5 tyś i wiecznie mi się śpieszyło wszędzie.

Proszę o uwzględnienie tak ważnych uwag,

na tą chwilę zaniżyłeś benzynę a zawyżyłeś diesla

Jest tylko jeden człowiek który napisał że jego BP pali 14litrów. W benzynowych są straszne rozbierzności dochodzące do 20gr , czemu tak nie ma w przypadku zestawienia Diesli???

Pozdrawiam
Opublikowano
jakub

zmień jednostki z tych wyliczeń w stopce. Jest gr powinno być zł lub pln...

 

Straszna wtopa...

 

Hunter

Do wyliczeń kosztów zużycia paliwa przyjąłem 45 PLN/100km co daje ok 11 l/100 po dzisiejszych cenach.

Gdybym tylko upalał to pewnie by spalił dużo więcej, ale dobrze wiesz, że przyjemność odpowiednio dozowana smakuje dużo lepiej i nie powszednieje.

Co zaniża średnią? np wyprawa nad morze z dziciakami gdzie średnia z komputera wyszla 7,8 l/100 km (!) Mnie też to zdziwilo

Opublikowano
Widzę że moja 330i pali najwięcej. 14 litrów - 95% jazdy miasto (Poznań), masakryczne korki i do tego krótkie odcinki. Jazda raczej bardzo dynamiczna. Robię ok 12kkm rocznie więc dlatego zdecydowałem się na benzynę. Nazbierało mi się też trochę napraw przez ostatnie 10kkm, poprzednie 10kkm praktycznie bezusterkowo. Nie mam nic przeciwko dieslom i jeżeli robiłbym 20kkm rocznie to pewnie kupiłbym sobie 330d w automacie. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.