Skocz do zawartości

diesel czy benzyna - merytorycznie


jakub

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy, to naprawdę jest bez sensu. Żeby było sensowne, należałoby przyjąć jakieś konkretne warunki dotyczące tankowania, sposobu jazdy, uwzględnić stan techniczny porównywanych aut i samo podejście użytkowników do pewnych rzeczy, chociażby serwisu. A tak wątek przeradza się w znaną przepychankę pod tytułem: "ile tak naprawdę wam pali" itp. Wiadomo, że raczej nikt kto kupił diesla nie napisze tu, że taki wybór jest bez sensu, bo ma ku temu swoje powody i odwrotnie. Nie da się również podejść do tematu całkiem obiektywnie, bo jak napisałem wyżej - kupiłem benzynę, bo robiąc przebiegi rzędu 10tkm rocznie jest to dla mnie rozsądny wybór - a tymczasem ktoś pisze, że jaza dieslem jest fajniejsza ze względu na charakterystykę silnika, a inny, że benzyną i tak nie opłaca się jeździć i trzeba ją zagazować. Po co te komentarze i osobiste wycieczki? Jak ktoś chce benzynę, kupi benzynę i taka dyskusja w niczym tego nie zmieni, a jak ktoś się dalej zastanawia, to po przeczytaniu tego wątku i tak nie będzie mądrzejszy.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

W założeniu, jak rozumiem, mają to być suche informacje.

Czyli przebieg Xkkm, koszt Xzł.

Kosztem jest paliwo i obsługa silnika. Czyli żadne klocki, OC, wahacze itp. skrzynie.

Oczywiście jak ktoś ma ochotę podać dodatkowe koszty - proszę bardzo. Ale wyraźnie oddzielone od kosztów "silnika".

 

Podawanie, że kilometr kosztuje mnie ileś groszy nic nie da, bo nie da się zastosować do policzenia średniej jaką w zamyśle ma Jakub.

 

Bez dyskusji kto jak jeździ i dlaczego.

Nie jest to praca doktorska, a raczej ciekawostka. I tego się trzymajmy jeśli wątek ma przeżyć.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Popieram Rado w 100% przeszedłem podobną szkołę, jak bym zaczął benzyną jeździć tak jak dieslem to bym poszedł z torbami, w dieslu przy maxymalnym butowaniu w trasie czy mieście wyjdzie 10 a w benzynie nieskończoność, mowa oczywiście o silnikach 3.0 lub podobnych czyli dużych.

 

Robimy tak:

Piszemy ile przejechaliśmy kilometrów + dodatkowe rzeczy robione przy silniku ale nie olej i filtr.

 

PRZYKŁAD:

Przejechałem 20000km co daje 1600 litrów paliwa + przepływka 450zł + świece żarowe.

Łącznie kwota 6570

 

Tylko to i tak nic nie da bo jeden przepływke kupi w IC i sobie sam wymieni drugi pojedzie do serwisu i zabuli 1500

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem bmw w benzynie 318i a obecnie mam 330xd i wiem dokładnie ile mi przy moim jeżdzeniu paliła benzyna a ile disel i powiem że disel pali mi o 2 litry mniej tak jak pisałeś i ty porównywałeś ale nie zabardzo wiem co dalej mam porównać , oprócz tego że o te 2 litry mi mniej pali disel , 318i jeździłem prawie 3 lata dodam że oczywiście ją po roku zagazowałem bo mnie po prostu nie było stać do szokły nią jechać i do silnika się nie dotknełem palcem , po zagazowaniu przestałem nią jeździć ekonomicznie i zaczełem jeździć tak jak zawasze Edytowane przez Rado_!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli przez 4 miesiące zrobiłem 16 tyś km średnia wyszła 6,5 litra licząc 4 zł / litr daje wydatek 4160 zł ( 0,26 gr / km ) + filtry i olej do silnika ok. 400zł + zawór podciśnienia turbiny ( 120 zł ) - wszelkie wymiany we własnym zakresie !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Piszcie o kosztach, bo zamknę wątek!

I dopiszę, że już wiem, że... że to diesle używają do wyścigów pasów rozbiegowych

a jak miałem diesla i jeździłem nim jak benzyną, to go zajechałem :mrgreen:

 

Nie o to chodzi.

Albo koszty, albo wątek do śmieci.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszcie o kosztach, bo zamknę wątek!

I dopiszę, że już wiem, że... że to diesle używają do wyścigów pasów rozbiegowych

a jak miałem diesla i jeździłem nim jak benzyną, to go zajechałem :mrgreen:

 

Nie o to chodzi.

Albo koszty, albo wątek do śmieci.

 

GR bo disla się nie kręci jak benzyną , moc jest już od 1800 a nie od 4500 obrotów :) p

 

co do kosztów to warto napisać co było zrobione w silniku i za jaką kwote , sam ostatnio naprawiałem x-a i rozbieżność w cenach części są często 2 krotne , a jak się serwisujemy w ASO to jeszcze bardziej

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

330Ci

Przebieg 21 400km, koszt - paliwo 10 600zł, olej, filtry, świece - 700zł

 

318is

zacząłem zapisywać po roku użytkowania, więc mam dane od 11.2001 do dziś

Przebieg 130 000km, koszt - paliwo 47 200zł, olej, filtry, świece, rolki, paski - 4 000zł

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się maly balagan, ale jeszcze ogarniam.:)

 

Pierwsza większa średnia dla trzech benzyn 3 litrowych to 0,56 gr/km. Wszystko dzięki Panu GR, który ma niskie koszty i duży przebieg :)

 

Wyniki także w stopce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli przez 4 miesiące zrobiłem 16 tyś km średnia wyszła 6,5 litra licząc 4 zł / litr daje wydatek 4160 zł ( 0,26 gr / km ) + filtry i olej do silnika ok. 400zł + zawór podciśnienia turbiny ( 120 zł ) - wszelkie wymiany we własnym zakresie !

a mojego czemu nie dopisałeś?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc i ja sie wypowiem.

 

Diesel coś pięknego wrażenia z jazdy super, kiedy wkreca się od najniżych obrotów to aż mnie dreszcze przechodzą. Przy zakupie auta postanowiłem na diesla i szukałem i szukałem aż w końcu kupiłem ale benzyne. Miałem już dość ogladania tych samochdów, wszyscy moi znajomi kupili auta z silnikami diesla a ja miałem benzyne i było mi smutno że oni mają a ja nie. Do tego jeszcze mniej im spalał od mojego i lepsze osiagi. To już całkowicie mnie dobijało.

I co sie okazało niedługo CZAR PRYSNĄł . Problemy z turbiną, wtryski, pompy wtryskowe itp, itd, historii brak końca. Samochody oczywiście igła.

Koszty od 3 tyś do 6 tyś , co dalej,żadnej gwarancji że się znowu nie zepsuje. Także jak kupować diesela to tylko nowego i robić nim 50 tyś rocznie wtedy to się opłaca. Zapomnijcie że ktoś kto kupuje diesla to robi 15 tyś rocznie i sprzedaje go po 6 latach bo mu się znudził, szczególnie w niemcowni.

Reasumują ja mam 316i 105kM, jeszcze po drodze nie stanąłem i wiekszych problemów z silnikiem nie miałem. A z diesla już sie wyleczyłem.

 

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Robicie totalne zamieszanie, koszty użytkowania samochodu to są CAŁKOWITE koszty które ponosicie włącznie z ceną myjni, płynu do spryskiwaczy, choinki zapachowej itd itp. Więc albo robicie zestawienie ile kogo kosztuje JEGO eksploatacja i wtedy uwzględniacie KAŻDY wydatek w danym okresie czasu albo robicie jakieś ogólne zestawienie które będzie o kant kuli potłuc bo każdy sobie przyjmie swoje kryteria i czasookres i wyjdą z tego totalne bzdety. No i co to ma wtedy udowodnić, jeżeli jeden wliczy w koszta dwie inspekcje z ASO i nowe opony, a drugi dwa litry oleju na dolewki.

 

Przy kosztach eksploatacji ważne są dwie sprawy, koszta stałe niezależne od przejechanego dystansu czyli np. przegląd coroczny, myjnia, ubezpieczenie, przekładki kół o ile ktoś tego nie robi sam itd itp i koszta typowo związane z eksploatacją i przebiegami. Jeżeli to mają być kalkulacje zmierzające do policzenia średniej ceny przejechanego km to nie można tego mieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

nie doczytałeś

ma być cały przebieg, który możesz zliczyć

i koszty jakie poniosłeś na silnik - czyli paliwo, filtry, olej, świece, wtryski, turbo, srurbo itp.

 

to nie praca doktorska, więc się tak nie spinajcie :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wychodzi 0,30zł (srednie spalanie 7,5l i kupuje najdrozsza rope) na 1km w przeciagu prawie 200 tys km, wlaczajac w to wymiane oleju i filtrow. nie licze opon, klockow, tarcz i wahaczy przednich.

jesli chodzi o silnik to nic sie nie dzialo z wyjatkiem tlumika drgan, byl wymieniany na gwarancji 2 razy. jesli chodzi o jakies inne awarie to tez nic sie nie popsulo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę słówko?

Nie mem beemy, jeszcze, lecz sądzą, że powinno brać się pod uwagę/podać informację:

-przebieg,

-ilość średnio zużytego paliwa, jeżeli ktoś ma dokladne wyliczenia, to lepiej,

-ilość oleju DOLANEGO i koszt, jeden pojedzie na oleju za 20pln drugi za 60 lub lepiej,

-naprawy silnika + np. wymiana rozrządu, a nie rozrusznika, sprężarki klimy, alternatora.

 

Jeżeli ktoś ma lepszy pomysł, to proszę o uwagi.

 

Dla porownania 2 japończyki od nowości:

 

Honda Accord 2.2 i-CTDi 140 KM diesel.

-160kkm w 4 lata

-7l/100km liczone w cenach dzisiejszych 3,65pln/l (11.200l x 3,65= 40.880 pln)

-2l po ca. 50 pln na caly przebieg

-ZERO NAPRAW

PODSUMOWANIE 0,256 pln/km

 

Subaru Forster 2.0 benzyna 158 KM

-110kkm w 3 lata

-10l/100km liczone w cenach dzisiejszych 4,20pln/l (11.000l x 4,20= 46.200 pln)

-2l po ca. 50 pln na caly przebieg

-ZERO NAPRAW, wymiana rozrządu (co 105 kkm) 1.200 pln

 

PODSUMOWANIE 0,432 pln/km

 

 

RÓŻNICA na niekorzyść benzyny 0,176 pln

 

Dodam, że rocznie przejeżdżam około 40-50 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli przez 4 miesiące zrobiłem 16 tyś km średnia wyszła 6,5 litra licząc 4 zł / litr daje wydatek 4160 zł ( 0,26 gr / km ) + filtry i olej do silnika ok. 400zł + zawór podciśnienia turbiny ( 120 zł ) - wszelkie wymiany we własnym zakresie !

a mojego czemu nie dopisałeś?

 

 

Już uzupełnilem.

 

Jak już wpomniał GR to nie praca doktorska :)

 

Chodziło bardziej o pokazanie czy rzeczywiście diesel + koszty napraw tak bardzo wyprzedza benzynę + koszty napraw. Jasne, że jeśli chcielibyśmy zrobić to dokladnie trzeba by wziąć 10 aut , katować je przez 100Tkm i zrobić bardzo dokladne wyliczenia. Liczyłem na to że jeśli zbierzemy grupę reprezentatywną to średnia będzie wiarygodna i komuś pomocna przy wyborze napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policzyłem i mi wyszło tak

 

jeżdże nią rok i 4 miesiące , zaliczone 2 wakacje , Słowacja , Chorwacja i wiele innych wypadów w Polske i jednak sporo też natłukłem km w trasach , przejechane około 20 tys km połowa około trasy połowa miasto , albo 60 % miasto 40 % trasy

 

średnia w mieście 10 l wiecej się nie da spalić

 

3,6 zł/l x 2000 =7200 koszt paliwa

1500 zł wliczyłem wymiana koła pasowego , oleju , filtrów , czyszczenie odmy

łącznie daje nam 8700 /2000 = 0,435 zł/km

 

średnia w trasie 6l

3,6 zł/l x 1200 =4320 koszt paliwa

1500 zł wliczyłem wymiana koła pasowego , oleju filtrów , czyszczenie odmy

łącznie daje nam 5820/2000 = 0,291 zł/km

 

cykl mieszany 8l i tyle mi komp pokazuje

 

3,6 zł/l x 1600 =5760 koszt paliwa

1500 zł wliczyłem wymiana koła pasowego , oleju filtrów , czyszczenie odmy

łącznie daje nam 7260/2000 = 0,363 zł/km

 

do tego dodam komfort jaki się jeździ dislem i jego zasięg , zwłaszcza w trasie jest to bezcenne

 

i tak podsumuje sobie wezne moje największe spalanie jakie jestem wstanie osiągnąć w dislu 10 l i wezn waszą średnią w benzynie

 

tylko 10 tys przebiegu na rok ja zapłace 4350 zł dislu wy w benzynie 5600 różnica 1250 zł czyli tyle mi zostaje w kieszeni na ewnetualne naprawy tylko powiedzcie mi bo zabrdzo nie wiem co ma mi się zepsuć przy tak małym przebiegu

 

ale oczywiście wiekszość i tak powie że im benzyną się opłaca jeździć

 

niechciałem już was dobijać gdybym wziął swoją średnią i większy przebieg , sami sobie policzcie

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie, ze diesel nowy jest o wiele bardziej ekonomiczny od benzyny nowej. przyjemnosc jazdy 150 KM dieslem a benzyna jest o wiele wieksza. załozmy, ze diesel spali jakies 2,5 litry mniej paliwa na 100km, porownujac 320D w autoamcie i 318benzyne w automacie. to kosz oszczednosci na paliwie jest okolo przy przebiegu 200 tys km to: (10l*4,3 - 7,5l*3,8)*2000= 29 000zł. nie wiem co może sie zepsuc po tym przebiegu w dieslu, zeby wydac 30 000 zl na naprawy (nawet jak padnie turbo i wszystkie wtryski)? zaznaczam, ze wiekszosc aut w dieslu z rocznikow 2003-2004 ma prawdziwe przebiegi po 300-350 tys km (oficjalnie maja po 150 tys km).

 

jezeli zrobilem bezawaryjnie dieslem 300 tys km i oszczedzilem 45 000 zł na paliwie w tym czasie to jaki sens jest kupowac benzyne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
tylko 10 tys przebiegu na rok ja zapłace 4350 zł dislu wy w benzynie 5600 różnica 1250 zł czyli tyle mi zostaje w kieszeni na ewnetualne naprawy tylko powiedzcie mi bo zabrdzo nie wiem co ma mi się zepsuć przy tak małym przebiegu

wszystko :lol:

bo to nie jest mały przebieg, czyli pierwsze 10kkm, ale kolejne i kolejne... ;) ale nie o tym wątek ;)

póki co wpisują się z danymi tylko Ci co nic nie wymieniali, reszta tylko zabiera głos w sprawie średniej :D

chyba ni z tego wątku nie będzie... szkoda

 

Aby Cię wziąć pod uwagę do policzenia, podaj w końcu przebieg i koszt, bez epopei na temat co, gdzie, ile ;)

 

jezeli zrobilem bezawaryjnie dieslem 300 tys km i oszczedzilem 45 000 zł na paliwie w tym czasie to jaki sens jest kupowac benzyne?

Z ekonomicznego punktu widzenia paliwa - żaden.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gr

Z ekonomicznego punktu widzenia paliwa - żaden.

 

dokladnie, jak ktos malo jezdzi czyli do 10 000 km rocznie (przy tym przebiegu to oszczednosc 1500zl) to w diesla bym sie nie pakowal. moja mam kupila nufke sztuke i przez 10 lat zrobila 30 tys km. czyli 3000 km rocznie. zaden diesel by ekspolatacji mojej mamy nie wytrzymal.

 

jak ktos wiecej turla sie rocznie niz te 10 000km to diesel jest rozsadnym wyjsciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o kosztach przejechania 100km, ale nie bierzecie pod uwage ceny zakupu. Tdiesel bedzie drozszy od porownywalnej benzyny, zwlaszcza nowe auta przy tym samym wyposazeniu np 320d-320i, fokus 1.6tdci-1.6i itd,itp. Wiec trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czy tą dopłata się zwróci. Bo co z tego,ze tdiesel ma niższy koszt przejechania 100km, skoro na dzien dobry trzeba zapłacić więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o kosztach przejechania 100km, ale nie bierzecie pod uwage ceny zakupu. Tdiesel bedzie drozszy od porownywalnej benzyny, zwlaszcza nowe auta przy tym samym wyposazeniu np 320d-320i, fokus 1.6tdci-1.6i itd,itp. Wiec trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czy tą dopłata się zwróci. Bo co z tego,ze tdiesel ma niższy koszt przejechania 100km, skoro na dzien dobry trzeba zapłacić więcej.

Jakie różnice? Kilka tysięcy?

 

Popatrz na 5-kę i zobacz, czy te różnice powalają...

 

http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/prices/prices.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o kosztach przejechania 100km, ale nie bierzecie pod uwage ceny zakupu. Tdiesel bedzie drozszy od porownywalnej benzyny, zwlaszcza nowe auta przy tym samym wyposazeniu np 320d-320i, fokus 1.6tdci-1.6i itd,itp. Wiec trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czy tą dopłata się zwróci. Bo co z tego,ze tdiesel ma niższy koszt przejechania 100km, skoro na dzien dobry trzeba zapłacić więcej.

Jakie różnice? Kilka tysięcy?

 

Popatrz na 5-kę i zobacz, czy te różnice powalają...

 

http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/prices/prices.html

 

Przy 530i-530d niewielka roznica 2000 zl, ale to wyjatek i odkad pamietam zawsze tak bylo. Natomiast w innych wypadkach to td jest znacznie drozszy:

520i-520d to roznica 8 tys zl, 320i-320d 13 tys zł, 318i-318d-11 tys zł.

 

ACCORD 4D 2.0 ELEGANCE 102 000 -ACCORD 4D 2.2 i-DTEC ELEGANCE 120 tys zł - roznica 18 tys zl. pojemnosc ponad 2000 wiec wyzsza akcyza, ale to nie ma znaczenia, bo mogla honda produkowac takze tdiesle 2.0 ( jak toyota, subaru,mazda itd), patrzę na cene najtanszego tdiesla w ofercie.

 

albo golf VI 5d: 1.6 102KM trendline 61 tys zl-1.6TDI 105KM tendline 73.8 tys zl , roznica 12.8 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

jezeli zrobilem bezawaryjnie dieslem 300 tys km i oszczedzilem 45 000 zł na paliwie w tym czasie to jaki sens jest kupowac benzyne?

 

Jednym i tym samym dieslem zrobiłeś 300kkm i nic nie wymieniłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.