Skocz do zawartości

diesel czy benzyna - merytorycznie


jakub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym rozpocząć dyskusję mogącą pomóc wielu użytkownikom stojącym przed tym dylematem. Kupić diesla czy benzynę.

Z pomocą przyjdzie statystyka. Statystyka pokazująca koszt przejechania jednego kilometra każdym z napędów. Dla porównania przyjmiemy koszty utrzymania wyłącznie silnika czyli naprawy (wszelkie, włącznie z olejami i filtrami) w połączeniu z kosztami zużytego paliwa.

Proszę o nie rozpoczynanie dyskusji co jest subiektywnie lepsze, interesują mnie wyłącznie fakty i wydane pieniądze.

 

Zacznę od siebie.

Dystans 10 Tkm, wydane pieniądze (paliwo, świece, filtry i olej) 4.735,-PLN

co daje 0,4735 gr na kilometr

 

Fajna zabawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mogłeś podać też jakieś średnie spalanie bo domyślam się ze wyszło niewielkie a większość użytkowników mieszkających w dużych miastach ma zapewne dużo wyższe niż Ty podajesz, podejrzewam, że od 13 w górę. A co do samego pomysłu to cała dyskusja i tak skończy się jak zwykle czyli wielką batalią o wyższość diesla nad benzyną i odwrotnie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Aby miało ręce i nogi trzeba by podawać bardziej szczegółowo.

Wycinek 10kkm może się ograniczyć tylko i wyłącznie do kosztów paliwa.

Dalej.

Jeden olej kupi za 100zł, drugi za 400zł.

Jeden świece, filtry na targu, drugi w ASO.

Porównujemy silniki 3.0 czy 2.0 a może mix?

 

Ale generalnie OK ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie liczyć ... przy obecnej cenie oleju, zakup diesla jest nieopłacalny, chyba, że samochód przejeżdża dobre 20 może 30k km rocznie. Z moich osobistych doświadczeń wynika, że koszty utrzymania diesla są większe niż benzyny. Mimo, że mniejsze spalanie rekompensuje koszty paliwa to i tak w ogólnych rozrachunku koszty silników dieslowych są większe. Począwszy od zakupu samochodu, gdzie różnica może sięgać 10k pln'ów, kosztów przeglądów i ich częstotliwości, kosztów części i materiałów eksploatacyjnych ... nie mówiąc już o wrażliwości nowoczesnych dieslów do naszej parszywej, gdzie nie gdzie, ropy.

 

I teraz może coś bardzo głupiego ale zarazem bardzo życiowego ... do benzyniaka nie nalejesz ropy a do diesla benzyny możesz lać po sam korek, jak się to kończy opisywać nie muszę :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko jest ocenić przewagę jednego nad drugim gdyż np ktoś kupi diesla w super stanie i będzie tylko lał paliwo i wymieniał filtry + olej a ktoś inny zdąży w tym samym czasie zmienić turbinę wtryski przepływkę i inne rzeczy i będzie przeklinał klekota :) podobnie może być z benzyną [choć osprzęt ma mniejszy więc i mnie się może popsuć]

 

generalnie przy zakupie auta podejście powinno być takie moim zdaniem

 

diesel = trasy i jeszcze więcej tras

benzynia = głównie miasto + oczywiście jakies wypady w trasę urlop itd

 

sam osobiście jestem zaprzeczeniem powyższej tezy gdyż jeżdżę dieslem głównie po mieście ale już więcej tego błędu nie popełnię przy zakupie następnej fury :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby miało ręce i nogi trzeba by podawać bardziej szczegółowo.

Wycinek 10kkm może się ograniczyć tylko i wyłącznie do kosztów paliwa.

Dalej.

Jeden olej kupi za 100zł, drugi za 400zł.

Jeden świece, filtry na targu, drugi w ASO.

Porównujemy silniki 3.0 czy 2.0 a może mix?

 

Ale generalnie OK ;)

 

 

Wycinek 10Tkm jest oczywiście niewielki, ale ja przejechalem dopiero 13Tkm od zakupu.

Oczywiście zastosujemy średnią ważoną i np moje stosunkowo niewielkie wydatki będą mialy niewielki wplyw na wynik, ale jeśli ktoś poda średnią ze 100Tkm to już będzie coś znaczyl.

Kategorie, myśle że wystarczą dwie do 2 litrów i powyżej.

 

Budujmy grupę reprezentatywną.

Jeszcze raz prośba o nie spieranie się, tylko koszty i w miarę uczciwie. Ja przyjąłem średnio koszt paliwa 45 PLN/100km. W czasie gdy mam to auto benzynę kupowalem między 3,30-4,70. Myślę, że przyjąlem realnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a koszt paliwa rozumiem jest nieistotny , ceny paliwa są różne a te "niby" lepsze są dużo droższe

 

od ponad pół roku zarówno firmówke jak i bete zalewam najtańszą ropą przy leclerku , ropa wacha się tam od 3,59 do 3,65 zł i sobie chwale to paliwo

 

wczęsniej lałem super extra paliwo vpower , super disel itp często powyżej 4 zł i różnicy nie widze

 

bieżcie to też pod uwage , i z wtryskami nie mam problemów zarówno w firmówce jak i prywatnym a ja robie rocznie od 50 do 60 tys km

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku rzecz przedstawia się następująco: robię ok. 10tkm rocznie i z premedytacją szukałem benzyny. Wcześniej oczywiście kalkulacja kosztów i jak to wyglądało? Założyłem, że diesel paliłby mi średnio 7l, benzyna 9 (silniki 2.0). W ciągu roku spaliłbym 900 litrów benzyny, powiedzmy po 4,20, lub 700 litrów ropy po ok. 3,70. Mamy łączny koszt 3780 zł przy benzynie i 2590 zł przy dieslu, różnica 1200 zł na korzyść diesla. Mogę spokojnie przyjąć, że ogólny serwis diesla będzie o te 2 stówy droższy, więc zaoszczędziłbym jakiś tysiąc złotych w skali roku. Mało nie jest, ale: kupowałem używane auto w którym należy się liczyć z potencjalnymi naprawami, a tu argumentacja jest zdecydowanie za benzyną. Autem pojeżdżę 2-3 lata i dość, więc przez ten okres mógłbym zaoszczędzić do 3 tysięcy złotych (pomijam jakieś kataklizmy cenowe na rynku paliw). Wystarczy mi jednak jedna poważniejsza usterka diesla (a tego wykluczyć się niestety nie da) i całe oszczędności idą się kochać. Oczywiście wszystko uległoby zmianie, gdybym np. robił 50 tkm w skali roku, tudzież planował jeździć autem przez powiedzmy co najmniej 6 lat. W takim przypadku oszczędności robią się znacznie większe i nawet kilka poważniejszych napraw nie jest wtedy w stanie zmienić korzystnego bilansu diesla. Dla mnie osobiście granica leży przy 30 tysiącach kilometrów rocznie, robiąc powyżej tej liczby pewnie starałbym się pokochać bociana.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podam swoją byłą 330xd, po zakupie wymieniłem filtry i oleje, przejechałe 20tkm i znowu wymieniłem i przejechałem 10tkm

Srednio paliła 8-9l ale przy ciągłym butowaniu, oczywiście nie na zimnym, fakt zmieniłem se wtryski na używane 6 szt ale dobre 2 już sprzedałem i w sumie to jeszcze zarobie po tej naprawie :),

Koszty jak dla mnie żadne, a wiem jedno w życiu w benzynowym nie pozwoliłbym sobie na taki charakter jazdy jak w dieslu, czyli but w trasie i ciągłe wyprzedzanie. W sumie dieslami Bmw zrobiłem już około 90tyś i nic w nich nie wymieniałem, może ze mną podejmiesz dyskusję na temat kosztów Jakubie??

900*100km = 90000km średnio 8l na każde 100km ceny ropy były różne ale z oszczędności pewnie bym kupił drugie auto :cool2:

Jeśli zaoszczędziłem 2l na każde 100km , 8zł * 900 = 7200zł a pewnie zaoszczędziłem wiecej niż 2l prawda??

Więc jeśli nawet coś mi padnie za 3000zł to i tak dalej będę molestował diesle a żonie zakupię corsę na Benzynę :norty:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Budujmy grupę reprezentatywną.

Jeszcze raz prośba o nie spieranie się, tylko koszty i w miarę uczciwie. Ja przyjąłem średnio koszt paliwa 45 PLN/100km. W czasie gdy mam to auto benzynę kupowalem między 3,30-4,70. Myślę, że przyjąlem realnie.

Co zaliczamy do wydatków na przestrzeni eksploatacji?

OC rozumiem, że nie :mrgreen: ale co wliczyć?

Ja ma całe wydatki, łącznie z benzyną, spisane.

Acha - i coś "przyjmujemy" czy podajemy "rzeczywiste"? mam na myśli Twoje koszty paliwa. Lepiej byłoby wpisać ile realnie poszło na paliwo, bez uśredniania, co później znów będzie uśredniane ;)

 

W sumie dieslami Bmw zrobiłem już około 90tyś i nic w nich nie wymieniałem, może ze mną podejmiesz dyskusję na temat kosztów Jakubie??

Fajnie :cool2:

Tylko zwróć uwagę, że nie chodzi tu o przepychanki co lepsze, oszczędniejsze, a o suche fakty ;)

Tylko szczerze - bo piszesz, że nic nie wymieniałeś chwilę potem, jak napisałeś o wymianie wtrysków ;) rozumiem, że Ciebie kosztowało to nic i na Twój rozrachunek wpływu nie ma (kogoś innego może mieć bardzo), ale jednak wymieniane było ;)

No i nie jest to o tym co wymieniałem czego nie, tylko sucho ile kosztowała mnie eksploatacja. Właśnie po to, żeby zobaczyć koszty.

 

Liczę na uczciwe wpisy.

Jeśli przerodzi się w przepychanki diesel <> benzyna - wątek leci do kosza.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10T km to żadna wartość do porównania. W moim przypadku sprowadzi się to tylko do paliwa - 4000 PLN (4 PLN / 1l x średni 10l/100 KM). Przez dwa lata zrobiłem 50T km a to daje już wartość.... 20000 PLN samego paliwa. :mrgreen: Jutro zliczę resztę wydatków, z grubsza i powiem wam ile 330d AUTOMAT ! kosztuje przez dwa lata, a mam, uważam, mało awaryjny egzemplarz (tfu tfu). :norty:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

No właśnie - czy koszt skrzyni też powinien zostać dodany do sumy?

Jak dla mnie - i tak i nie...

Tak - bo skoro ktoś rozważa takie koszty i auto, to skrzynia zdecydowanie ma wpływ na koszty eksploatacji.

Nie - bo można sobie kupić manualne mieszadło.

 

No i jak podajemy?

Przykład:

Przebieg 50kkm

Koszt xPLN

czy z wyszczególnieniem paliwa i innych wydatków?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. BMW 330i Touring Automat. Koszty dokładne z ostatnich 10200km:

Paliwo: Spalanie 14.2L/100km - 5936 zł.

Naprawy i serwis (oleje, filtry, napełnienie klimy itd.) - 1890 zł.

Komplet nowych opon - 2220 zł.

Ubezpieczenia i badania techniczne - 1980 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak koszty paliwa to jedno, ja dla przykładu zrobiłem w niecałe 3 lata około 70tyś kilometrów...czy w 3,0 pb znalazł bym oszczędność ?? nie wiem akurat mam diesla ,druga sprawa to eksploatacja - wpisujemy jak rozumiem tylko takie części jak filtry oleje klocki tarcze ?? bo jeden wymienia coś profilaktycznie "pasjonat" a inny jeździ na zasadzie niech się następny właściciel martwi.. rozumiem że należy stworzyć podkategorię automat manual może jeszcze x i rwd ?? a tak w ogóle jak ktoś już napisał 10 tyś km nie jest wielkością reprezentatywną bo skoro ja robię to w 3m a kolega jakub np w rok?? chyba znów bez zasadne porównanie kosztów pb i on - myślę że w ciągu tych 10 tyś kilometrów jednemu nic w dieslu się nie stanie a inny wymieni pół auta . jeśli jednak przyjmiemy że badamy koszty w ciągu 10tyś to które 10 tyś z tych 70 mam wybrać :) mogę napisać że np w ciągu ostatnich nic nie wymieniłem - ani oleju ani klocków itp i będzie to prawda?? chyba dość trudne porównanie :) najlepiej mieć w garażu oba :) mi też by się pdobał dźwięk r6
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak koszty paliwa to jedno, ja dla przykładu zrobiłem w niecałe 3 lata około 70tyś kilometrów...czy w 3,0 pb znalazł bym oszczędność ?? nie wiem akurat mam diesla ,druga sprawa to eksploatacja - wpisujemy jak rozumiem tylko takie części jak filtry oleje klocki tarcze ?? bo jeden wymienia coś profilaktycznie "pasjonat" a inny jeździ na zasadzie niech się następny właściciel martwi.. rozumiem że należy stworzyć podkategorię automat manual może jeszcze x i rwd ?? a tak w ogóle jak ktoś już napisał 10 tyś km nie jest wielkością reprezentatywną bo skoro ja robię to w 3m a kolega jakub np w rok?? chyba znów bez zasadne porównanie kosztów pb i on - myślę że w ciągu tych 10 tyś kilometrów jednemu nic w dieslu się nie stanie a inny wymieni pół auta . jeśli jednak przyjmiemy że badamy koszty w ciągu 10tyś to które 10 tyś z tych 70 mam wybrać :) mogę napisać że np w ciągu ostatnich nic nie wymieniłem - ani oleju ani klocków itp i będzie to prawda?? chyba dość trudne porównanie :) najlepiej mieć w garażu oba :) mi też by się pdobał dźwięk r6

 

Wyciągnę średnią ważoną przebiegiem więc jeśli wydaleś malo i podaleś maly przebieg to Twoje koszty będą malo ważyć w calości porównania.

 

Na tę chwilę mamy dwie benzyny. Moja i transportera. Przebiegi identyczne więc można wyciągnąć prostą średnią.(0,47 + 0.76)/2 =0,62gr/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem, ale nie wydaje mi się to słusznym badaniem, ponieważ w jednostce czasu np jeden rok moje auto jest poddane dużo mocniejszej eksploatacji czyli z natury rzeczy narażone na więcej usterek czy nie tak ?? myślisz, że będzie sporo użytkowników 3.0i z przebiegami dieslowymi ?? Pomijam stan polskich dróg czyli teoretycznego a nawet powiem więcej praktycznego obciążenia dla zawieszenia?? nawet sama mechanika jest narażona na dużo mocniejszą eksploatację .w końcu w tym samym czasie zaliczam 4 razy więcej dziurawych dróg niż ty ??to oczywiście teoria :)Poza tym można kupić stare uż ywane opony jak ktoś lubi i wpisać koszt opon 400zł zamiast 3000 zł :) to samo tyczy się mp klocków itp. wniosek pb tańsze od on - i tak i nie - sposób użytkowania i przeznaczenie determinuje ostateczny wybór, i postawie taką tezę: jeśli ktoś ma diesla z mały przebiegiem i mało lata np te 10 tys rocznie to nie będzie miał więcej awarii niż ten z mocną benzyną , bo niby czemu ?? tylko po co mu diesel ??
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamysł mialem taki, aby pokazać różnicę w kosztach on/pb na 1 kilometr. Celowo nie podajemy kosztów innych niż silnikowe ponieważ pozostale są wspólne dla różnych napędów. Benzyn będzie malo, ale myślę, że z 10-15 diesli by się wyciągnęlo i można by obliczyć calkiem wiarygodną średnią. Skrajne wartości i tak się odrzuca więc jeśli się trafia wyjątkowo awaryjny lub nie egzemplarz to i tak nie bierze udzialu w ogólnym wyniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to spróbuje może i moje koszty policzyć :) od początku eksploatacji i z ciekawością prześledzę wyniki :)wieczorkiem coś wrzucę.
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczone powinny być moim zdaniem tylko koszty związane z silnikiem , a to czy ktomuś klocki się starły , koło odpadło , radio się popsuło - co to ma do rzeczy ?,

 

do tej pory przy silniku robiłem tylko koło pasowe i nic wiecej , reszta rzeczy które robiłem mogły mi równie dobrze polecieć 330xi

to czy ktoś ma automat czy ręczną wpływa na spalanie paliwa wiec powinno być podane , tak samo jak przy x-ach

 

i jeżeli możecie to nie zakładajcie ile wam disel może , palić , ile wam może benzyna palić , piszcie ile wam pali konkretnie tym czym jeździcie

 

do tego uważam że powinna być podana średnia w mieście , w trasie, np ja 90 % przebiegu robie po Warszawie i okolicach , trasa jest okazjonalnie ale wiem ile pali mi w trasie , powinny być podany koszt jazdy po trasie i po mieście ,

 

przelicze sobie ceny i podam własne

rocznie dislem robie 10-15 tys czyli podobnie jak większość tych co ma 330xi wiec bedzie dobre porównanie

 

może tak by zrobić posta na którym by podawać suche fakty , a tu bedziemy je komentować :)

 

powiem tylko tyle na końcu że jak bym musiał kupić benzyne to bym ją gazował bo nie opłaca się nią jeździć , nawet przy moich bardzo małych przebiegach rocznych ,za to kiedyś zgłupiłem się i na 2 tygodnie dali mi zastępczą skode w benzynie 1,6 za firmówke, z własnej kieszeni dołożyłem 1000 zł na paliwo i doceniłem opla w dislu , oj szybko przejaśnia wgłowie , a i najśmieszniejsze na końcu - zaczełem jeździć nią ekonomiecznie :) skoda miał 2 lata więc w miare nowoczesny silnik i "niby" oszczędny - w trasie może i się zgodze ale nie w mieście i w korkach warszawski , a opelek jak bym nie jeździł , wściekał się po prostu wiecej niż 7-8 l się nie da spalić

 

dislem nie jeździ się ekonomicznie , natomiast jak przesiądziesz się na benzyne zaczynasz już jeździć ekonomicznie a pedał w podłoge jest już okazjonalny,

 

też kiedyś byłem sceptykiem disli , też dorabiałem różne teorie dopuki nie dostałem w ręke w sumie z przymusu nowego disla , tak mi się ten silnik spodobał że prywatną benzyne zamieniłem na disla

Edytowane przez Rado_!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczone powinny być moim zdaniem tylko koszty związane z silnikiem , a to czy ktomuś klocki się starły , koło odpadło , radio się popsuło - co to ma do rzeczy ?,

 

do tej pory przy silniku robiłem tylko koło pasowe i nic wiecej , reszta rzeczy które robiłem mogły mi równie dobrze polecieć 330xi

to czy ktoś ma automat czy ręczną wpływa na spalanie paliwa wiec powinno być podane , tak samo jak przy x-ach

 

i jeżeli możecie to nie zakładajcie ile wam disel może , palić , ile wam może benzyna palić , piszcie ile wam pali konkretnie tym czym jeździcie

 

do tego uważam że powinna być podana średnia w mieście , w trasie, np ja 90 % przebiegu robie po Warszawie i okolicach , trasa jest okazjonalnie ale wiem ile pali mi w trasie , powinny być podany koszt jazdy po trasie i po mieście ,

 

przelicze sobie ceny i podam własne

rocznie dislem robie 10-15 tys czyli podobnie jak większość tych co ma 330xi wiec bedzie dobre porównanie

 

może tak by zrobić posta na którym by podawać suche fakty , a tu bedziemy je komentować :)

 

Rado moim zdaniem nie możesz się skupiać tylko na silniku bo jak wiadomo w dieslu osprzęt [w przeciwieństwie do benzyny] jest kosztowny i często trzeba na to właśnie wydawać dużo kasy

 

jedyny sens jaki widzę w tym poście jest pomoc dla potencjalnego kupującego który się waha pomiędzy dieslem a benzyną

 

co do spalania nie ma dwóch zdań że diesel wygrywa

 

ja zrobiłem w ciągu 3 lat ok 32 tys km - średnie spalanie 9,5 litra [głównie po mieście bez większych korków]

 

a z wydatków oprócz oleju i filtrów wymienianych co rok wydałem 5000 pls [turbo przeplywka pompa paliwa i inne duperele na osprzęt i robocizna]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zapytaj sam siebie jak jeździsz dislem ? czy w mieście jeździsz nim ekonomicznie ? ja np w mieście korzystam często z kończących się pasów i startuje z pod świateł mocno , jeżdże bardzo niekonomicznie i dynamicznie , firmówką podbnie jeżdże i tak jak mówiłem nie da się w niej wiecej spalić niż 8 l , jak pojeździłem tak skodą to komp mi pokazał 16l i mi szybciutko przejaśniało i odechciało takiej jazdy ,miałem bardzo dobre porównanie bo tą skodą jeździłem tak samo jak oplem i zużycie paliwa wyszło mi 2x wieksze a trzeba dodać że benzyna niewiele ale jednak jest troche doroższa

 

niezadawałałem sobie z tego sprawy dopuki właśnie nie dali mi skody w benzynie , po prostu jazda taka benzyną to dla mnie samobójstwo

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.