Skocz do zawartości

328Ci Falowanie obrotów na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Tak jak w temacie. Po uruchomieniu zimnego silnika i upłynięciu około 2-3 minut, zaczynają falować obroty. Bywa, że silnik gaśnie. Gdy motor się rozgrzeje objaw ustaje. Wymienione zostały świece i wszystkie filtry, układ dolotowy został wyczyszczony, diagnostyka na komputerze ponoć nie odnotowała żadnych błędów. Bywało, że podczas jazdy zapalały się kontrolki EML i ASC, a silnik w tym czasie tracił moc i nie chciał wkręcić się na więcej niż około 2000rpm (tryb awaryjny???) Zdarzyło się tak około 3 razy i zawsze wszystko wracało do normy po paru minutach, bądź po ponownym uruchomieniu silnika. Nie wiem czy ma to jakiś związek z tą usterką. Co może być przyczyną wspomnianego falowania obrotów w przypadku mojego auta i jak to zdiagnozować? Proszę o pomoc!
Opublikowano
jeżeli falowanie wygląda tak że samochód przydusi wskazówka pójdzie lekko w dół i za chwile wróci do normy i tak co jakiś czas do póki się nie zagrzeje silnik to na bank masz mało płynu w ukłądzie chłodzenia albo się zapowietrzył dolej płynu i będzie OK co do reszty to się nie wypowiem bo nie wiem :wink:
Opublikowano
jeżeli falowanie wygląda tak że samochód przydusi wskazówka pójdzie lekko w dół i za chwile wróci do normy i tak co jakiś czas do póki się nie zagrzeje silnik to na bank masz mało płynu w ukłądzie chłodzenia albo się zapowietrzył dolej płynu i będzie OK co do reszty to się nie wypowiem bo nie wiem :wink:

 

Obawiam sie, że to nie takie proste kolego. Płyn w układzie chłodzenia był niedawno zmieniany, a układ został odpowietrzony. Ale na wszelki wypadek sprawdzę to. Dzięki za wskazówkę ;)

Opublikowano
masz problem z przepustnica jak zapala sie kontola trakcji i eml to na 99% obstawiam na przepustnice ja tak mialem samo czyszczenie nic nie dalo pod komputer jak podlaczalem wychodzila sonda a okazalo sie ze to przepustnica
Opublikowano
Wydaje mi się że to"przepływka", miałem to samo. Pamiętaj żeby to był bosch bo inne padają po krótkim czasie. U mnie po wymianie problem zniknął.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
u mnie tez falują obroty na zimnym silniku gdy mam włączony nawiew nie zależnie od jego siły dmuchania. Gdy go wyłączę obroty nie faluja jest to normalne? dodam ze dzieje sie to własnie przy takich niskich temp.Faluja tzn z 800na 900 i tak na zmiane do puki nie wył. nawiewu Edytowane przez ziomekthx

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

miałem podobne falowanie w mojej 320i. Wymieniłem wszystkie filtry, płyny, świece i bez zmian. Nie miałem wprawdzie kłopotów z zapalaniem się kontrolek, ale po zgaszeniu i ponownym zapaleniu falowanie ustępowało. W tym tygodniu zdaje się problem został rozwiązany. Powodem był pęknięty na dł ok 7cm przewód gumowy od powietrza. Nie wiem, jak on się nazywa, ale jest on pod plastikową osłoną silnika, nie tą od świec, tylko tą drugą. Przewód ma ok 30 cm dł i jego końce są zagięte na 90 stopni a dł tych zagiętych końców to ok 3, 4 cm. Mechanik nie miał takiego na miejscu, ale już zamówił a jego koszt to 90pln- trochę drogo, ale mam nadzieję, że to definitywnie rozwiąże problem. Ten stary na daną chwilę został okręcony taśmą izolacyjną i po 2ch dniach 2x zimne auto po odpaleniu sprawowało się ok- obroty nie falowały, więc jestem dobrej myśli.

 

Radek

Opublikowano
Udałem się wczoraj do ASO BMW w celu zdiagnozowania usterki. Okazało sie, że przyczyną problemów jest uszkodzona mechanicznie przepustnica. I tutaj rodzi się moje kolejne pytanie - Co z tym robić? Wiadomo, że najprościej było by wyłożyć 2 tyś i ją wymienić, ale nie wiem czy jest to naprawdę konieczne. Zastanawiam się czy nie wystarczyło by ją porostu wyczyścić, czy takie zabiegi nieraz pomagają? Albo czy nie warto zainwestować w używaną przepustnice? Można kupić ten element jako nowy, poza ASO, od innego producenta? Wiem, że firma Hella produkuje te przepustnice dla BMW, ale nie zorientowałem sie jeszcze w cenach. Proszę o sugestie i podpowiedzi w tej sprawie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam mam takie samo auto i ten sam problem ale u mnie nie zapalają się żadne kontrolki, na komputerze nic nie wyszło,podstawiłem silniczek krokowy z 5 e39 w której nic się nie dzieje ale to nie to.Niestety przepustnicy podłożyć nie mogę bo tam jest starszy silnik 97r. Podłączyłem go pod komputer przez gniazdo diagnostyczne i nic nie wyszło,ale to auto ma również gniazdo OBD i niby dalej ok. poza jedną rzeczą .Czujnik temperatury2 nie wiem gdzie on jest,cały czas pokazuje temp. -16,5 stopnia C.Jak masz możliwość to podłącz swój samochód po OBD i sprawdz ten czujnik może to on jest powodem problemu w naszych autach.

 

 

marcin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam! Odświeżam temat. Jakiś czas temu zleciłem w ASO wyczyszczenie przepustnicy. Zabieg okazał się pomocny. Problem z zapalającymi się kontrolkami EML + ASC znikł, tak jak szarpanie samochodem podczas ruszania. Jednak załamanie obrotów pozostało... Odbywa się ono w krótkiej fazie rozgrzewania silnika, mniej-więcej zaraz po wyjściu wskazówki temperatury cieczy za niebieskie pole, do chwili w którym silnik trochę lepiej się rozgrzeje. Wymiana świec i czyszczenie silniczka krokowego również nie pomogły. Rozważam wymianę przepływomierza.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Zakov jak tam przepływomierz? mnie na kompie wyszło też mechaniczne uszkodzenie przepustnicy, wszystko to po tym jak mechanik wymienił mi odme. Pare razy zaświeciła mi sie żółta kontrolka i ABS i zaczął świrować z obrotami. Jadę po niedzieli do tech fachmena aby coś z tym zrobił ponieważ przed było wszystko OK.
BMW było jest i będzie.
Opublikowano
Witam! Odświeżę temat. Przyczyną falowania okazały się uszczelniacze Vanosa. Wymiana rozwiązała problem :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam ile taka przyjemnosc wraz z czescimi kosztowala

 

Około 500 zł same części. Z tym, że uszczelniacze Vanosa (około 250 zł) zakupione prywatnie od kolegi z innego forum, gdyż w oryginale takie elementy są niedostępne. Natomiast robocizna to już kwestia dogadania. W każdym razie w ASO nie chcieli się tego podjąć.

 

Zakov jak tam przepływomierz?

 

Przepływomierz mam raczej dobry. Również wyświetlało mi na komputerze mechaniczne uszkodzenie przepustnicy. Po wykonaniu czynności związanych z przepustnicą i Vanosem, jakie opisałem w tym temacie, nie mam już żadnych problemów z silnikiem :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich. U mnie dokładnie te same objawy co u was. Do tego jak silnik zimny wydobywa się nie przyjemny dźwięk od strony vanosa.

Miałem kiedyś podobne objawy po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu strona wylotowa. Mój silnik 2.8 M52TU.

Już wtedy sporo czytałem na ten temat i prawie bym wymienił uszczelniacze na vanosie jednak pojechałem do dobrego mechanika i zrobił mi adaptacje czujników przy pomocy kompa i problem ustał. Teraz chyba się nie obędzie bez wymiany uszczelniaczy na vanosie. Z tego co wyczytałem to częsty problem tych silników przy przebiegu ponad 200tkm.

Ja mam teraz 215tys km. Części zamówiłem z USA prosto od producenta www.beisansystems.com teraz czekam na przesyłkę. Koszt 60$+13$ przesyłka razem 215zł.

Po wymianie dam znać jak to wszystko będzie wyglądało. Pytanie moje czy coś jeszcze trzeba zrobić przy tej wymianie??? Jakieś regulacje vanosa?? czy cokolwiek???

Każda pomocna rada się przyda w tym temacie.

Z góry dzięki :)

Opublikowano

Przy wymianie trzeba sprawdzic jeszcze luz na lozyskach tloczkow i ewentualnie go skasowac. Jak to zrobic to jest gdzies na necie wystarczy poszukac. U mnie po wymianie uszczelniaczy problem niestety calkowicie nie ustapil. Jest juz o niebo lepiej ale jak jest mroz to czasem potrafa jeszcze skoczyc obroty.

Jak zrobisz wszystko tak jak na stronie producenta i skasujesz luzy to powinno byc dobrze.

A mam pytanie czy nie prosciej bylo zakupic uszczelniacze na allegro za okolo 250 i miec je niemal odrazu niz czekac na przesylke z USA przy oszczednosci moze 50 zeta??

Opublikowano
Dzięki za info i tych luzach. Poczytam o tym jak tego się pozbyć. Co do uszczelniaczy to nie znalazłem ich na allegro. Co prawda nie szukałem długo ale jakoś nie rzuciły mi się w oczy bo 50 zł nie pieniądze. Czas mnie nie goni bardzo to też nie szukałem na siłę na allegro. Wczoraj zakupiłem a dziś już dostałem e-mail że przesyłka została wysłana także powinna być w niedługim czasie. Szkoda że u ciebie problem się całkowicie nie rozwiązał. Pozdro.
Opublikowano

Oczywiście należy również pamiętać o wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów (nr. 16 na 1 obrazku), uszczelki Vanosa (nr. 19 na 2 obrazku) i gumkach uszczelniających (nr. 7 na 1 obrazku, około 15 sztuk). Warto również mieć zapasowe śruby. Odnośnie kasacji luzów na tłoczkach Vanosa, to dobrze mieć dostęp do klucza pneumatycznego i magnesówki.

 

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/u/25.png

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/r/236.png

Opublikowano

Wszystko to jest opisane w instrukcji producenta uszczelniaczy.

Klucz w zasadzie jest niezbedny. Ja co prawda poradzilem sobie bez ale troche to trwalo i musialem dorobic sprcjalny klucz do unieruchomienia tlokow bo w imadlo to strach je docisnac zeby nie uszkodzic powierzchni.

Magnesowka niejest konieczna wystarczy papier. Nie jest to strasznie ciezka praca zeby to dotrzec i ciagle mozna na bierzaco sprawdzac czy juz starczy. Wazne zeby nie przedobrzyc. I polecam uzyc papieru 240 a nie jak w instrukcji chyba 400 albo 600.

No mnie tez to dziwi ze problem calkowicie nie mina. Ale i tak jestem zadowolony bo teraz jest to praktycznie niezauwazalne i nie jest uciazliwe w stosunku do tego co bylo wczesniej. Ja znow sie mocno pogorszy to poprostu zamowie nowego Vanosa w ASO.

Opublikowano

Klucz w zasadzie jest niezbedny. Ja co prawda poradzilem sobie bez ale troche to trwalo i musialem dorobic sprcjalny klucz do unieruchomienia tlokow bo w imadlo to strach je docisnac zeby nie uszkodzic powierzchni.

 

Jeśli chodzi o imadło to można spróbować dokładnie oczyścić benzyną tłoczki z oleju, po czym podłożyć w imadle drewienka i najlepiej na to jeszcze jakieś gąbki, albo tekturę. Tak czy inaczej to "rzeźba" i lepiej w ten sposób zbytnio się z tym nie mocować.

 

No mnie tez to dziwi ze problem calkowicie nie mina. Ale i tak jestem zadowolony bo teraz jest to praktycznie niezauwazalne i nie jest uciazliwe w stosunku do tego co bylo wczesniej. Ja znow sie mocno pogorszy to poprostu zamowie nowego Vanosa w ASO.

 

Vanos w ASO kosztuje około 700 usd. Więc najpierw warto sprawdzić czy przypadkiem coś jeszcze nie jest zepsute, jak np. przepływomierz, albo jakiś czujnik.

Opublikowano
Witam mam pytanie odnosnie falowania obrotow moj kolega ma bmw 318 i 2002r z silnikiem 2 l ale 4 cylindry 143KM on ma falowania caly czas nie jest to duze lekko plywa na wolnych obrotach nic ja nie dusi a znowu ja mam problem w 320 d 2002r 150KM u mnie nie zawsze ale zdarza sie ze mi lekko drga wskazowka od obrotow
Opublikowano
Jeśli chodzi o imadło to można spróbować dokładnie oczyścić benzyną tłoczki z oleju, po czym podłożyć w imadle drewienka i najlepiej na to jeszcze jakieś gąbki, albo tekturę. Tak czy inaczej to "rzeźba" i lepiej w ten sposób zbytnio się z tym nie mocować.

 

 

Ja probowalem podkladac przekladki gumowe okolo 1cm grubosci ale szybko sie domyslilem ze nic to nie da. Te lozyska sa skresone naprawde mocno i jak w koncu pierwsza nakretka puscila to myslalem ze cos peklo:P najlepiej podjechac do kogos z kluczem pneumatycznym.

 

A co do sprawdzania to komputer nie pokazuje juz zadnych bledow wiec nie wiem co moge sprawdzic. Przy wymianie odmy ogladalem przepustnice i wyglada wporzadku. Narazie problem sie nie poglebia a tak jak jest praktycznie jest niezauwazalne wiec dalem sobie z tym spokuj.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Jakby ktoś mógł napisać w prostych słowach jak sie tych luzów(jeśli będą) pozbyć na tłoczkach.

Dziś po przejechaniu około 3 km zatrzymałem sie na światłach i silnik zgasł (faza rozgrzewania silnika oczywiście) Odmę mam nową, błędów nie ma w silniku :?

Strasznie to denerwujące jest. Jak tylko dostane te uszczelniacze to się za to będę brał.

Klucz pneumatyczny będzie bo pojadę do kuzynka a on jest mechanikiem i się będziemy bawić z tym dziadostwem. Oby tylko pomogło :? :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.