Skocz do zawartości

Co sadzicie na temat klucza serv. BMW do kasowania inspekcj?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
. kilkakrotnie kasowali mi takim interfejsem na stacji obslugi (szef stacji ma BMW - i pewnie dlatego maja :) ) ... calkiem przydatna rzecz , szybko i sprawie zawsze im to szlo...
Opublikowano
Działać - działa. Tylko czy warto płacić, bo taki zestaw możesz sobie zrobić sam za pomocą dwóch kabelków i żaróweczki, które potem wepniesz w odpowiednie piny złącza diagnostycznego. Było o tym już wiele razy.
Opublikowano

Niby fajne i wygodne ale generalnie "klucz serwisowy" sklada sie

z...urzadzenia robiacego zwarcie na dwoch pinach gniazda diagnostycznego. Srednio inteligentna malpa z kawalkiem drutu jest

w stanie zrobic to samo (nie uragajac niczyjemu intelektowi:) wiec

moim zdaniem szkoda pieniedzy.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
o zworach na pinach to ja wiem ale to wyglada zdecydowanie lepiej niz kawal druciora wetknietego w gniazdo-chyba sie ze mna zgodzicie. Ja dotychczas kasowalem przeglad komputerem podczas servisu i gosc kazal za to placic.A o kabelkach slyszalem rozne historie wiec pewnie zostane przy kasowaniu kompem.pozdrawiam
Opublikowano

Jak sobie chcesz, ale zarowno "klucz serwisowy" jak i "komputer"

robia w tym konkretnym przypadku dokladnie to samo - zwieraja dwa piny (7 i 19 o ile pamietam) kwestia czy robia to za pomoca tranzystora made in korea, czy przekaznika made in japan - efekt jest ten sam. ZWARCIE, TO ZWARCIE. Kawalek przewodu made in poland

bedzie mial dokladnie identyczna skutecznosc.

 

Ale oczywiscie jesli masz zyczenie wydac wiecej pieniedzy, to nikt Ci

tego nie moze zabronic :-)

 

 

o zworach na pinach to ja wiem ale to wyglada zdecydowanie lepiej niz kawal druciora wetknietego w gniazdo-chyba sie ze mna zgodzicie. Ja dotychczas kasowalem przeglad komputerem podczas servisu i gosc kazal za to placic.A o kabelkach slyszalem rozne historie wiec pewnie zostane przy kasowaniu kompem.pozdrawiam

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Jak podpowiedział Brutus - dwa kabelki i żaróweczka- PYTANIE co za żaróweczka i w jakim celu?? Poza tym jakie dwa kabelki??

ZASADA JEST TAKA: JEDNYM KABLEM POŁĄCZYĆ PINY 7 i 19-zgoda.

Poprosiłbym o wyjaśnienie najlepiej od Brutusa.

Jak pisać to pisać z sensem!!

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano
Oczywiście że jeden kabelek (bez żaróweczki, bo niby po co??) i na dodatek nie trzeba do pinu 19, wystarczy pin7 połączyć z masą (np. śrubka z amortyzatora) i inspekcje skasowane!!!

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano
Żaróweczka jest na wszelki wypadek, jakby Ci się coś pomyliło, to nie zrobisz zwarcia ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Tak jak napisal Sebast zarowka to pewnego rodzaju zabezpieczenie - jakbys sie pomylil, to nie puscisz instalacji z dymem. A masy

lepiej uzyc tej z gniazda chociaz dotkniecie do blachy oczywiscie tez

zadziala.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Poza tym kasowanie polega na podaniu napiecia, nie prądu. Zbyt duży prąd może uszkodzić elektronike, żarówka wprowadza oporność i nie pozwoli na raptowny prąd zwarcia, taki zawór bezpieczeństwa.
Opublikowano
Poza tym kasowanie polega na podaniu napiecia, nie prądu. Zbyt duży prąd może uszkodzić elektronike, żarówka wprowadza oporność i nie pozwoli na raptowny prąd zwarcia, taki zawór bezpieczeństwa.

 

:) Troche nie tak.

 

Obwod na ktory podajesz napiecie czy tez konkretniej stan logiczny (zero

albo jedynke - podpinajac mase podajesz - z grubsza - stan "0"). Jako ze jest to typowy obwod interfejsowy, posiada on dosyc spora rezystancje wewnetrzna wiec prady plynace przez ten pin sa znikome, nawet w

przypadku zwarcia do masy. Zarowka spelni swoja funkcje wylacznie

w sytuacji kiedy np. pomylisz sie i zewrzesz z masa jakis wysokopradowy

obwod (a takie rowniez istnieja na gniezdzie diagnostycznym).

Generalnie jesli zarowka sie zaswieci, to znaczy, ze cos jest niedobrze.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Tak jak napisal Sebast zarowka to pewnego rodzaju zabezpieczenie - jakbys sie pomylil, to nie puscisz instalacji z dymem. A masy

lepiej uzyc tej z gniazda chociaz dotkniecie do blachy oczywiscie tez

zadziala.

Masa jest masą :0 czyli minus; niczym sie nie różni masa w gniazdku i na blasze. To jest te same 0 :)

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano
Tak jak napisal Sebast zarowka to pewnego rodzaju zabezpieczenie - jakbys sie pomylil, to nie puscisz instalacji z dymem. A masy

lepiej uzyc tej z gniazda chociaz dotkniecie do blachy oczywiscie tez

zadziala.

Masa jest masą :0 czyli minus; niczym sie nie różni masa w gniazdku i na blasze. To jest te same 0 :)

 

 

No, W ZASADZIE TAK, ale w skomplikowanych ukladach laczacych uklady

cyfrowe, analogowe i - co gorsza - jak w silniku - elektromechaniczne

elementy wykonawcze mozna rozroznic dwie a nawet trzy masy - masa

silnika, masa sygnalowa - ktora mozna podzielic jeszcze na mase analogowa i cyfrowa. Z teoretycznego punktu widzenia wszystkie masy

znajduja sie na tym samym potencjale, ale siec samochodowa nie jest

ukladem idealnym, poszczegolne odcinki masy maja rozne (niezerowe)

rezystancje a przede wszystkim inny poziom zaklocen - masy sygnalowe

sa pod tym wzgledem w specjalny sposob prowadzone, separowane od

wysokopradowych obwodow tak zeby nie przewodzily duzych zaklocajacych impulsow etc. Na gniezdzie

diagnostycznym mamy do czynienia wlasnie z "sygnalowa" masa.

 

To nieco teoretyczny wywod bo oczywiscie zapiecie drutu do jakiejs sruby

czy bloku silnika rowniez da pozadany efekt ale po cos to wszystko wymyslono.

 

Polecam jakis podrecznik konstrukcji urzadzen elektronicznych(elektromechanicznych) - prowadzenie masy to calkiem osobny i

wcale nie tak trywialny jak wyglada na pierwszy rzut oka problem:)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

No to zrobiłeś super odkrycie :evil: :mrgreen:

Mnie już powoli zaczyna się niedobrze robić jak widzę tą stronkę po raz setny ... a na dodatek, sposób nie zawsze skuteczny, co potwierdzają forumowicze.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
tam w tym opisie jak kasować jest jeden chaczyk. trzeba mianowicie wyjąć kabelek na zapłonie :8) i musi sie udać

Witam

O jakim kabelku mowa?

pozdrawiam

Opublikowano
zwykly kawalek druta, tylko po to aby polaczyc dwa piny, ostatnio to robilem spinka do wlosow od dziewczyny, laczy sie pin 7 i 19 i na kilka sekund przekreca kluczyk w stacyjce az do zapalenia wszystkich lampek i po klopocie, ktorys raz z kolei to robie i bez problemu, wszystkie inne metody drozsze sprowadzaja sie do tego samego - polaczenie pina 7 i 19, tylko jak ktos nie wie to placi

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano

UWAGA! zależy od rocznika samochodu!

 

ja zrobiłem to tak 15 cm kabla zmostkowałem tak jak jest napisane dałem kluczyk w poz. "zapłon" i poszedłem wyrwac ten mostek z kabla ze złącza. i to wszystko :8) potem normalnie jest wszystko OK

 

tzn. wyrywamy mostek mna zapłonie :8)

Opublikowano

U mnie pali sie tylko napis inspecja i nic poza tym .Probuje i probuje i G.

Ale mam pytanko bo jakos nie znalazlem:Jakie napiecie jest pomiedzy pinami 7 i 19?Bo u mnie jest ok.4V/4,12 Vale biore poprawke na blad przyrzadu/.Moze ktos z kolegow zmierzy tak z ciekawoscii odpowie.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.