Skocz do zawartości

Eibach Pro Kit siadanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wsadziłem dzisiaj do e46 Eibach Pro Kit -30 -20mm. Trzymając w ręku sprężynę Eibach i serie, ta pierwsza wyraźnie była niższa. Już miałem banana na gębie. Po zamontowaniu okazało się jednak, że auto nic, a nic nie siadło :/ Wróciłem do domu - około 8km i zauważyłem, że troche poszło na dół, ale jeszcze to nie to. Czy te sprężyny muszą się ułożyć i po jakimś czasie jeszcze siądą, czy jak?? Springi oczywiście dedykowane do auta.
Opublikowano

Amortyzator oczywiście nie obniży auta, ale chodziło mi o to, że jeśli dalo się zalożyć seryjne i współpracują to auto już niższe nie będzie. Nowa sprężyna jest krótsza, ale sztywniejsza więc jej zakres pracy jest mniejszy. Po zalożeniu do auta skurczyla się np o 50 mm, a seryjna po zalożeniu skurczy się o np 70 mm bo jest bardziej miękka.

Dobór amortyzatorów o zakresie pracy identycznym jak zakres pracy sprężyn jest oczywiście najważniejszy, ale o tym to na pewno wiesz.

Opublikowano

Kolego ja miałem te sprezyny astrze g. jezeli sa nówki sztuki po jakis 3-4 tys powinny sie ułozyć i zejść w dół, pod warunkiem ze dobre sprezyny dobrałeś, bo logiczne jest ze jezeli masz motor 2 litry a kupisz sprezyny do 3 litrówki to Ci nie usiadzie bo 2 jest lzejsza od 3 :P

a jezeli juz były latane i Ci auto nie usiadło to żle je dobrałeś, pozdro

Opublikowano

30/20 od serii Xa to wyżej jak M susp. lub opcja 226 :? Nawet to są te same spręzyny do X i do rwd :duh: może z 10mm może się uklepie, ale szału nie oczekuj.

 

P.S. Chyba że masz M / 226 ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
30/20 od serii Xa to wyżej jak M susp. lub opcja 226 :? Nawet to są te same spręzyny do X i do rwd :duh: może z 10mm może się uklepie, ale szału nie oczekuj.

 

P.S. Chyba że masz M / 226 ?

 

hehe mówcie po ludzku jestem tu swiezak :P jak to motor ?

 

stary spr. ile seryjne springi obnizaja i porównaj z nowymi co to za filozofia,

przy okazji porównaj sobie grubość splotu jak nowe sa grubsze za czym idzie i sztywniejsze, moze ci dużo nie zejsc auto jezeli springi nie sa dobrane pod wage motoru

Opublikowano

Po kilku tygodniach użytkowania powinny trochę siąść, ale nie bedzie to duzo, do wiekszej gleby jest sportline. Dobrze by bylo gdybys zmierzyl wysokosc na starych sprezynach i teraz na nowych to bys wiedzial ile mniej wiecej sie obnizyla. Dla porownania, u mnie tez na eibach pro (2067-140) po kilku tygodniach użytkowania wysokosc z przodu: 63,5cm z tylu: 63cm (mierzone do nadkola).

Wysokosc bedzie tez zalezna od wyposazenia twojego samochodu. Jesli masz sportowe zawieszenie to juz jest troche obnizona i zmiana sprezyn nie bedzie az tak zauwazalna jak w przypadku standardowego zawieszenia. Rowniez inne wyposazenie jak klima, elektryczne fotele, navi, szyberdach itp. ma wplyw na mase samochodu a co za tym idzie na wysokosc. Pamietam ze swego czasu dobieralem sprezyny w etce i w zaleznosci jakie wyposazenie zaznaczylem otrzymalem chyba z 8 roznych numerow sprezyn. Eibach natomiast robi sprezyny pod model a nie pod wyposazenie wiec jesli twoje 330d jest wypasione to bedzie stalo nizej a jesli jest 'biedne' to na tych samych sprezynach bedzie stalo troche wyzej.

Opublikowano
X stoi wyżej jak rwd

 

We wszystkich kategoriach:)

 

Tak ?

 

http://farm4.static.flickr.com/3463/3780641760_fda4ceeb0c.jpg

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

A nie?

 

http://img42.imageshack.us/img42/2285/dscf5098.jpg

 

Fotograf zaczął klaskać trzymając aparat w dloniach, stąd jakość zdjęcia:)

Opublikowano
Po kilku tygodniach użytkowania powinny trochę siąść, ale nie bedzie to duzo, do wiekszej gleby jest sportline. Dobrze by bylo gdybys zmierzyl wysokosc na starych sprezynach i teraz na nowych to bys wiedzial ile mniej wiecej sie obnizyla. Dla porownania, u mnie tez na eibach pro (2067-140) po kilku tygodniach użytkowania wysokosc z przodu: 63,5cm z tylu: 63cm (mierzone do nadkola).

Wysokosc bedzie tez zalezna od wyposazenia twojego samochodu. Jesli masz sportowe zawieszenie to juz jest troche obnizona i zmiana sprezyn nie bedzie az tak zauwazalna jak w przypadku standardowego zawieszenia. Rowniez inne wyposazenie jak klima, elektryczne fotele, navi, szyberdach itp. ma wplyw na mase samochodu a co za tym idzie na wysokosc. Pamietam ze swego czasu dobieralem sprezyny w etce i w zaleznosci jakie wyposazenie zaznaczylem otrzymalem chyba z 8 roznych numerow sprezyn. Eibach natomiast robi sprezyny pod model a nie pod wyposazenie wiec jesli twoje 330d jest wypasione to bedzie stalo nizej a jesli jest 'biedne' to na tych samych sprezynach bedzie stalo troche wyzej.

 

 

kolego nie przesadzaj jakby tak było jak mówisz, to przy kazdej nowej osobie na pokładzie samochód nie waidomo jak by sie obnizał :)

takie wyposażenie nie ma wpływu na sprezyny bynajmniej nie tak znacząca, mozesz sobie porównać według wielkości silnika lub tego czy silnik to diesel czy pb, a co ma do tego sportowe zawieszenie jestem Ciekaw? skrócone amory ? Auto nie bedzie siadziało nizej na obnizonych amorach, skrócone amory mniej sie zużywają od seryjnych ponieważ mają skrócony zakres działania i to wydłuza ich zywotnośc przy obnizonym zawieszeniu i to tyle.

jezeli chodzi o same obniżenia to auto obnizaja tylko i wyłacznie sprezyny, w kwesti zawieszenia. no chyba ze mówicie o gwincie no to juz co innego

pozdro

Opublikowano

M330d napisał:

30/20 od serii Xa to wyżej jak M susp. lub opcja 226 :? Nawet to są te same spręzyny do X i do rwd :duh: może z 10mm może się uklepie, ale szału nie oczekuj.

 

hmm czyli sugerujesz że sprężyny do X i RWD są te same??

Załozyłem oczywiście dedykowane do xd i po 3 dniach tył nie siadł nic, przód -10mm czyli tragicznie. Pewnie bede reklamował i zainwestuje w jakiś gwint.

Opublikowano
kolego nie przesadzaj jakby tak było jak mówisz, to przy kazdej nowej osobie na pokładzie samochód nie waidomo jak by sie obnizał :)

takie wyposażenie nie ma wpływu na sprezyny bynajmniej nie tak znacząca, mozesz sobie porównać według wielkości silnika lub tego czy silnik to diesel czy pb, a co ma do tego sportowe zawieszenie jestem Ciekaw? skrócone amory ?

Widzisz kolego, forum ma to do siebie ze bardzo czesto wypowiadaja sie na nim ludzie ktorym tylko wydaje sie ze cos wiedza. Ja podalem fakty: w zaleznosci od wyposazenia sa montowane rozne sprezyny - maja rozne numery wiec czyms sie musza roznic. Wbrew pozorom takie dodatkowe wyposazenie troche wazy (sprawdz sobie masy w ETK) i nie jest to masa ktora wkladasz lub wyciagasz z samochodu - wozisz ja caly czas wiec sprezyny musza to uwzglednic. Sportowe zawieszenie jest nizsze i ma inna charakterystyke wiec i sprezyny sa inne. Chyba zgodzisz sie tez ze przy kazdej dodatkowej osobie samochod sie obniza ale ze wzgledu na ksztalt sprezyny i zmienny przekroj zwojow nie jest to zaleznosc liniowa.

 

Auto nie bedzie siadziało nizej na obnizonych amorach, skrócone amory mniej sie zużywają od seryjnych ponieważ mają skrócony zakres działania i to wydłuza ich zywotnośc przy obnizonym zawieszeniu i to tyle.

jezeli chodzi o same obniżenia to auto obnizaja tylko i wyłacznie sprezyny, w kwesti zawieszenia. no chyba ze mówicie o gwincie no to juz co innego

pozdro

Proponuje rowniez zaznajomic sie z budowa amortyzatora gazowego - bo takie sa uzywane w e46, moze wtedy zrozumiesz jaki maja wplyw na wysokosc zawieszenia.

Pozdrawiam

Opublikowano
M330d napisał:
30/20 od serii Xa to wyżej jak M susp. lub opcja 226 :? Nawet to są te same spręzyny do X i do rwd :duh: może z 10mm może się uklepie, ale szału nie oczekuj.

 

hmm czyli sugerujesz że sprężyny do X i RWD są te same??

Załozyłem oczywiście dedykowane do xd i po 3 dniach tył nie siadł nic, przód -10mm czyli tragicznie. Pewnie bede reklamował i zainwestuje w jakiś gwint.

 

Bo na stronie Eibach'a mają nawet te same numery.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Czyli teoretycznie powinien zejśc nizej niż 330d z racji większej masy. nestety tak nie jest. Jak była, tak i jest straszna koza :/

 

Edit:) : z katalogu który ściągnąłem wynika jednak że do ixów są inne sprężyny, niż do RWD.

Opublikowano

330d 10.99 - 02.05 E10-20-001-01-22 F11-20-001-01-VA F2067102

 

330xd 06.00 - 02.05 E10-20-001-06-22 F11-20-001-01-VA F11-20-001-03-HA

 

325xi, 330xi 06.00 - 02.05 E10-20-001-05-22 F2067001 F11-20-001-03-HA

 

Przody w 3.0 d są takie same, tyły masz takie jak 325xi, 330xi , wynika to z wiekszej masy tyłu, nie bardzo wiem dlaczego.

 

http://img262.imageshack.us/img262/9652/wys.jpg

 

Tu masz wysokości X vs standard. Czyli zejdzie ci od wymiaru X'a. Do wymiaru standard :)

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Ale xi,xd to taki quasi allroad lub xc70.

Po co to obniżać? Chyba w dniu zakupu sprzedawc nie zataił obecności napędu 4x4 i możliwości jeźdzenia po trawie a nie tylko po asfaltach.

Opublikowano

hehe z tym zatajeniem, to dobre :) Nie da się nie zauważyć i nie wyczuć, że to ix.

Obniżać po to by lepiej się prowadził i wyglądał. Dlatego własnie wziąłem pro Kit by usiadł tylko troche, nawet do standardowego prześwitu. Liczyłem się z tym.

Solidnej gleby nie chce. Sporo jeźdze i nie mam zamiaru zwalniać na byle dziurach :D

Opublikowano
kolego nie przesadzaj jakby tak było jak mówisz, to przy kazdej nowej osobie na pokładzie samochód nie waidomo jak by sie obnizał :)

takie wyposażenie nie ma wpływu na sprezyny bynajmniej nie tak znacząca, mozesz sobie porównać według wielkości silnika lub tego czy silnik to diesel czy pb, a co ma do tego sportowe zawieszenie jestem Ciekaw? skrócone amory ?

Widzisz kolego, forum ma to do siebie ze bardzo czesto wypowiadaja sie na nim ludzie ktorym tylko wydaje sie ze cos wiedza. Ja podalem fakty: w zaleznosci od wyposazenia sa montowane rozne sprezyny - maja rozne numery wiec czyms sie musza roznic. Wbrew pozorom takie dodatkowe wyposazenie troche wazy (sprawdz sobie masy w ETK) i nie jest to masa ktora wkladasz lub wyciagasz z samochodu - wozisz ja caly czas wiec sprezyny musza to uwzglednic. Sportowe zawieszenie jest nizsze i ma inna charakterystyke wiec i sprezyny sa inne. Chyba zgodzisz sie tez ze przy kazdej dodatkowej osobie samochod sie obniza ale ze wzgledu na ksztalt sprezyny i zmienny przekroj zwojow nie jest to zaleznosc liniowa.

 

Auto nie bedzie siadziało nizej na obnizonych amorach, skrócone amory mniej sie zużywają od seryjnych ponieważ mają skrócony zakres działania i to wydłuza ich zywotnośc przy obnizonym zawieszeniu i to tyle.

jezeli chodzi o same obniżenia to auto obnizaja tylko i wyłacznie sprezyny, w kwesti zawieszenia. no chyba ze mówicie o gwincie no to juz co innego

pozdro

Proponuje rowniez zaznajomic sie z budowa amortyzatora gazowego - bo takie sa uzywane w e46, moze wtedy zrozumiesz jaki maja wplyw na wysokosc zawieszenia.

Pozdrawiam

 

 

sportowe zawieszenie jest nizsze? pod jakim wzgledem? kolego co najwyzej moze byc mocniejsze do cięzszych wersji aut.

ale nie niższe, nie wiem jakie masz doswiadczenie ale mylisz sie jezeli masz gwint to wtedy jest fakt amory sprezyny to jedna całość tak naprawde no i regulacja wysokosci.

ale nie jak masz normalny zawias, sprezyny obnizaja auto, i wiem jak działaja gazówki bo wiekszośc firm jak np. BILSTEIN która jest zalecana do eibacha. stosuje tylko ta technologie a nie olejaki.

jezeli masz sprezyny które sa bardzo miekkie to Ci bedzie siadac auto w oczach przy dodatkowym obciazeniu, ale po to kupuje sie sportowe sprezyny które sa usztywnione i trzymaja w zakretach zeby nie było efektu pin pong :) na dziórach.

takze nie wiem czy zauwazyłeś ale przy twardszym sporotwym zawiasie auto tak łatwo nie siada w dół przy dodatkowym obciazeniu, nie chce mi sie juz tutaj produkowac, bo chyba nie wiesz na jakiej zasadzie funkcjonuje usztywniony zawias.

Ja juz nie raz to przerabiałem więc wiem co mówie.

pozdro

Opublikowano
sportowe zawieszenie jest nizsze? pod jakim wzgledem? kolego co najwyzej moze byc mocniejsze do cięzszych wersji aut.

ale nie niższe, nie wiem jakie masz doswiadczenie... więc wiem co mówie.

Widze ze jestes tepym i bardzo zadufanym w sobie czlowiekiem, wiec dyskusja z toba nie ma najmniejszego sensu.

Dla przykladu roznice w wysokosci dla bardzo mocnej i ciezkiej wersji 320d z m47

http://rapidshare.com/files/301100960/TD__Rear_axle_-_ride_height_E46___REAR_END.pdf

Twoje pozostale teorie pozostawie bez komentarza - patrz pierwsze zdanie.

EOT

Opublikowano

M330d napisał:

Przody w 3.0 d są takie same, tyły masz takie jak 325xi, 330xi , wynika to z wiekszej masy tyłu, nie bardzo wiem dlaczego.

Skoro sprężyny sa takie same, to z czego wynika, ze seryjny X stoii o 20mm wyżej niż RWD?? Inne umiejscowienie tależyka na sprężynę??

 

Czy w takim razie masz możliwośc sprawdzenia, czy amorki sa takie same w RWD i w X ??

Jeśli sprężyny z przodu sa te same, to analogicznie amor też powinien być taki sam. Z tyłu pewnie jest róznica.

Ewentualnie jeśli sa różnice, to jakie?? Wewnętrzna budowa amorka inna, a zewnętrznie to samo? Czy moze całkowicie inna konstrukcja?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.