Skocz do zawartości

E39 528i(96r) drastyczny spadek mocy


sm1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem mam następujący moje leciwe BMW 528i (96r) z dnia na dzień utraciło moc strasznie go musze cisnąć aby jakoś w miarę odpychał się od asfaltu

- komputer nic nie wykazała.(wszystkie parametry ok.)

- Zasugerowano że może padł mi przepływomierz powietrza (komp ponoć nie zawsze w pierwszej fazie zgonu jest w stanie wykazać usterkę)

Pierwsze pytanie:

Co jeszcze może być przyczyną spadku mocy której nie jest w stanie zlokalizować komputer (utajona usterka)

Drugie pytanie:

- mój przepływomierz to model Siemensa prawdopodobnie 5WK9600 i teraz ich rozpiętość cenowa to od 250 do 900zł???

Nie wiem co brać mechanik mnie zrobił na szaro:) muszę się ratować w jakiś sposób

 

Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych motorach, przeważnie padał czujnik położenia wałka, co skutkowało zamulaniem auta.

 

Opisz więcej, jak jest rano przy odpalaniu, czy czasem musisz trochę pokrecić żeby odpalić a czasem nie, i czy muli przy pewnych obrotach, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam żadnych kłopotów z odpalaniem, pali cacy jeżdzi cacy mam tylko wrażenie że mam o jakieś 30% mniej mocy pod pedałem gazu...o mechanikę dbam jeżdżę tylko na minimum 98 oktanach nie oszczędzam na częściach przeglądy robię regularnie.

Jak wspominałem sprawdzałem go na kompie i wszystko ok. czujniki na chodzie – zasugerowano mi przepływomierz i czepiłem się tej myśli

Dziękuję za wskazówkę dotyczącą czujnika wału jutro sprawdzę to organoleptyczne i kupię ten przepływomierz odbija mi jak coś nie tak z mechaniką hehehe może być poobijany ale sprawny

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu był artykuł o PB98...

W skrócie powiem, że lepiej lać 95 bo 98 ma inne parametry i detonacja wystepuje w innym momencie przez co czujnik stukowy podaje błędne informacje i auto zachowuje się jak by miało przestawiony zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu był artykuł o PB98...

W skrócie powiem, że lepiej lać 95 bo 98 ma inne parametry i detonacja wystepuje w innym momencie przez co czujnik stukowy podaje błędne informacje i auto zachowuje się jak by miało przestawiony zapłon.

o tym nie słyszałem, ale czuję znaczną różnice pomiędzy 95 a np 98 BPultimate na korzyść ultimate z kolei na shel Vpower Raicing w ogóle nie jedzie (tu Twoja teoria by się sprawdzała)

nie sądzę aby to była kwestia paliwa, nie wiem co robić wydać kasę na czesci i wymieniać stopniowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego jedź na dobry komputer.

Chcesz wymieniać przepływkę za kupę kasy < bo chyba nie chcesz wsadzić używki lub chińczyka> to na dobrym kompie pokaże ile powinna wskazywać przepływka. I wtedy się zdecydujesz.

Najlepiej to wsadź od kogoś na próbę.

 

Poza przepływką może być jeszcze kilka innych przyczyn. jak zaczniesz wszystko kolejno wymieniać to może okazać się bardzo kosztowne.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jedź na dobry komputer.

Chcesz wymieniać przepływkę za kupę kasy < bo chyba nie chcesz wsadzić używki lub chińczyka> to na dobrym kompie pokaże ile powinna wskazywać przepływka. I wtedy się zdecydujesz.

Najlepiej to wsadź od kogoś na próbę.

 

Poza przepływką może być jeszcze kilka innych przyczyn. jak zaczniesz wszystko kolejno wymieniać to może okazać się bardzo kosztowne.

Zakładam że komputer w inchcape bmw Wrocław jest dobry…potem sprawdzałem u (już byłego) mechanika który dysponuje niemalże identycznym sprzętem i wyszło to samo … czyli niby wszystko ok.

Odłączyliśmy wtyczkę od przepływomierza i silnik jak by się ożywił (na postoju nie jeździliśmy)

Mechanik doszedł do wniosku po testach, że to może być przepływomierz i że spotkał się już z takimi przypadkami które weryfikował poprzez podmiankę

Niestety już nie zdążyliśmy zrobić podmianki bo mnie @#$%^&*(ł niemiłosiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu był artykuł o PB98...

W skrócie powiem, że lepiej lać 95 bo 98 ma inne parametry i detonacja wystepuje w innym momencie przez co czujnik stukowy podaje błędne informacje i auto zachowuje się jak by miało przestawiony zapłon.

o tym nie słyszałem, ale czuję znaczną różnice pomiędzy 95 a np 98 BPultimate na korzyść ultimate z kolei na shel Vpower Raicing w ogóle nie jedzie (tu Twoja teoria by się sprawdzała)

nie sądzę aby to była kwestia paliwa...

 

Absolutnie nie twierdzę że to wina paliwa.!!!

Chodziło mi bardziej o to, że skoro z naukowych punktów widzenia 95 lepiej służy pracy silnika, to nie ma sensu przepłacać !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał pewność że lejąc 95 faktycznie leję 95 to pewnie nie przepłacałbym za 98… ale po testach różnych paliw zostałem przy 98ultimate bo mam wrażenie jak by to paliwo było stworzone dla mojego samochodu.

tak czy siak nie odebrałem Twojego postu jako przyczynę usterki tylko jako informację przekazaną w dobrej wierze.(jak znajdziesz linka do tego artykułu to z przyjemnością się zapoznam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Komputer to nie wszystko. Trzeba go jeszcze potrafić zrozumieć.

 

Brak błędów nie oznacza , że wszystko jest OK.

A jeśli po odpięciu przepływki się poprawia to duża szansa , że przepływka jest do wymiany.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer to nie wszystko. Trzeba go jeszcze potrafić zrozumieć.

 

Brak błędów nie oznacza , że wszystko jest OK.

A jeśli po odpięciu przepływki się poprawia to duża szansa , że przepływka jest do wymiany.

I tu wracamy do mojego drugiego pytania z 1 postu … z czego wynika różnica ceny od 250 do 900zł?

Jedni i drudzy twierdzą że jest to oryginalny przepływomierz siemensa i bądź tu mądry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pokaż mi oryginał siemensa za 250. Oczywiście nowy.

 

za 250 to kupujesz ZAMIENNIK który czasem nawet sprawia pozory właściwego działania. < nie wywala błędu na kompie >

Ale to chińczyk bez żadnych kalibracji.

 

Oryginał można kupić za około 700 < nie podaję dokładnej ceny tylko około >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi oryginał siemensa za 250. Oczywiście nowy.

 

za 250 to kupujesz ZAMIENNIK który czasem nawet sprawia pozory właściwego działania. < nie wywala błędu na kompie >

Ale to chińczyk bez żadnych kalibracji.

 

Oryginał można kupić za około 700 < nie podaję dokładnej ceny tylko około >

i o to mi chodziło:) muszę szukaź w granicach 700zł ... sprawdzę jeszcze w serwisie (mam dobre ceny i z reguły tam robię zakupy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.allegro.pl/item759233099_przeplywomierz_bmw_e36_e39_5wk9600_oryg_siemens.html

 

Zobacz to.

Ten sprzedawca ma też tanie zamienniki. Popatrz w jego aukcje.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item759233099_przeplywomierz_bmw_e36_e39_5wk9600_oryg_siemens.html

 

Zobacz to.

Ten sprzedawca ma też tanie zamienniki. Popatrz w jego aukcje.

jutro do niego zadzwonię, w sumie tylko on wystawia na allegro tego Siemensa w takiej cenie, znalazłem jeszcze po 750 i 890zł … zobaczę co serwis na to i może uda mi się jutro dorwać jakiś używany aby przetestować czy to na 100% przepływomierz.

 

dziękuję za informacje - zdam relacje po zakończeniu akcji:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się po temat bo mam podobnie. Mianowicie czy rano czy w ciagu dnia odpalam auto normalnie wkręca się na obroty poprostu wszystko ok. Ale po pewnym czasie róznie czasem jest to po 10 minutach jazdy czasem poźniej w czasie jazdy szarpnie potrafi zgasnąć i juz nie mogę przekroczyć 2,5 tyś obrotów, szarpie i jest zamulony. Po zgaszeniu i odczekaniu czasem jest to minuta czasem godzina wszystko wraca do normy aż do następnego razu :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się po temat bo mam podobnie. Mianowicie czy rano czy w ciagu dnia odpalam auto normalnie wkręca się na obroty poprostu wszystko ok. Ale po pewnym czasie róznie czasem jest to po 10 minutach jazdy czasem poźniej w czasie jazdy szarpnie potrafi zgasnąć i juz nie mogę przekroczyć 2,5 tyś obrotów, szarpie i jest zamulony. Po zgaszeniu i odczekaniu czasem jest to minuta czasem godzina wszystko wraca do normy aż do następnego razu :(

 

W/g opisu postawił bym w Twoim przypadku na Czujniki klamki ( potocznie zwanymi "spalania stukowego" ).

Miałem właśnie tak że do 2,5 ciągnął a później jak by go odcinało, tyle tylko że w aucie innej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.