Skocz do zawartości

525d M57 - Krecia ale nie odpala - JAKA przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam 525d M57 z 04.2000r.

i dzis auto mnie troche zaniepokoilo mianowicie, rano normalnie odpalilem dojechalem do pracy nastepnie po paru godzinach podjechalem do sklepu zeszlo mi tam z 15 min (i jak do tej pory wszystko bylo ok) wsiadam kontrolki zgasly chce odpali a tu rozrusznik kreci a auto nie odpala :shock: o co chodzi ?? zapalil dopiero po 4- 5 razie za 3 razem zaskoczyl na chwile ale zgasl ;/

zdarzylo mi sie to juz drugi raz (pierwszy raz bylo to z miesiac temu ale zapalil za 3 razem)

 

co moze byc przyczyna??

-paliwo jest

-filtr paliwa wymieniony byl z 6 tys. km temu (manna)

 

czyzby pompa paliwa?

pompa progowa??

syf w zbiorniku paliwa??

 

prosze o sugestie

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
w moim przypadku (identycznym) byla to pompa podprogowa!!! poprostu sie wieszala jak tupniesz noga w podloge powinna dzialac ale to tylko tymczasowe rozwiazanie!!! wymienilem i po klopocie!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

ok

a od kogo kupiles od tego kolesia?

http://moto.allegro.pl/item763282493_pompa_paliwa_bmw_e38_e39_e46_landrover_opel_diesel.html

 

a gdzie ona sie tak dokladnie znajduje latwy do niej dostep?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
Opublikowano

kupowalem wlasnie od tego goscia!!! szczerze to powiem ze mam watpliwosci do tego czy to pierburg!!! pompa jest niemiecka bo jest wybite na nie made in germany!!! ale kupilem wlozylem i smigam gwarancja na rok takze moznasprobowac!!!

 

 

pompa znajduje sie pod podloga kierowcy!!! jak zdejmiesz pierwszy plastik od przedniego lewego kola (od str kierowcy) ukaze ci sie pompka!!! 2 wezyki i 1 wtyczka wyciagasz wsadzasz i po bolu!!! nie zapomnij zalac pompy ropa!!!

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

pompa znajduje sie pod podloga kierowcy!!! jak zdejmiesz pierwszy plastik od przedniego lewego kola (od str kierowcy) ukaze ci sie pompka!!! 2 wezyki i 1 wtyczka wyciagasz wsadzasz i po bolu!!! nie zapomnij zalac pompy ropa!!!

 

 

pozdr matty!!!

 

 

Witam, jakiś czas temu miałem podobne objawy tzn. po przekręceniu kluczyka auto zapalało na 1 sek. i gasło i tak ze 20 razy aż zapaliło , czy wiecie może czy przy awarii tej pompy pokazują sie jakies błędy przy odczycie za pomocą carsoftu ?

dodam że narazie sie uspokoiło ale nigdy nie wiadomo kiedy znowu nie zapali.

Opublikowano

dzis mialem powtorke z rozrywki ;/

tzn. tak jak kolega bombusek napisal auto zapalalo na 1 sekunde i gaslo dodal me tupanie walenie uderzanie i trzaskanie drzwiami nie pomoglo;/

gdzies za 15 razem totalnie sie wkurzylem i odkrecilem wezyk od filtra paliwa i przekrecilem kluczyk az drzyzlo paliwem zalozylem zpowrotem i auto odrazu odpalilo

przylechalem do domu odrazu wymienilem filtr na nowy (knechta) bo w tamtym tygodniu kupilem i zobaczymy co to bedzie a jak nie pomoze to bedzie trzeba wydac 800PLN na nowa pompe progowa

a z tym odczytem bledow to mnie zaciekawilo jutro moze podepne sie pod ktsa moze cos pokaze ale watpie

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

sprawdźcie na kompie wstępne ciśnienie paliwa [jest to w live data]

 

powinno wskazywać na zapalonym silniku ok 3,85 - 4 bary

Opublikowano

mam jeszcze jedno pytanie

jezeli slychac ze pompa progowa paracuje a auto nadal nie odpala tylko zalapie na sekunde i gasnie to jaka moze byc to jeszcze przyczyna procz progowki??

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

sprawdzałeś na kompie czy są jakieś błędy

 

może czujnik położenia walu ?

Opublikowano

kurde na komputer umowilem sie na sobote ;/

a tymczasem dalej zachodze w glowe czemu odpalqa na sekunde i gasnie;/

a wtryski moga miec cos z tym wspolnego??

 

a co powiecie na pompe progowa firmy boscha??

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
kurde na komputer umowilem sie na sobote ;/

a tymczasem dalej zachodze w glowe czemu odpalqa na sekunde i gasnie;/

a wtryski moga miec cos z tym wspolnego??

 

a co powiecie na pompe progowa firmy boscha??

Nieważne, czy będzie to Bosch, Pierburg czy VDO - ważne aby była to pompa firmowa a nie jakiś tani chiński, nikomu nieznany zamiennik.

Z drugiej strony masz bardzo dziwne objawy bo przy padniętej pompie progowej to przede wszystkim - auto nie odpala. Jak już odpali to ono będzie chodziło, bo pompa główna przy silniku wytwarza na tyle duże podciśnienie, że wraz z pompką w baku potrafi sobie paliwo zassać. Dopiero od powiedzmy tych 2 tys obrotów kiedy potrzebna jest większa moc silnik robi się mułowaty bo ciśnienie tłoczonego paliwa (bez pompy progowej) jest za słabe.

Pzdr.

Opublikowano

no wlasnie

tez mnie to troche dziwi ;/

bo to jest tak:

-gdy auto jest zimne nie ma problemu z odpaleniem

-gdy auto jest nagrzane i zgasimy i za 4-5 min odpalimy nie ma problemu

-ale gdy auto jest nagrzane i postoi 15-20 minut to jest wlasnie ten problem z odpaleniem;/

krece rozrusznikiem nie odpala tupie nogami w podloge potem znow krece rozrusznikiem i dalej nic;/ potem zaplon tupie nogami wtedy auto odpala na sekunde i gasnie i tak z 15 razy wkoncu odpali;/

a pompa progowa wydaje mi sie ze raz chodzi raz nie;/ (bede musial kupic ta progowke ale to dopiero po podlaczeniu pod kompa czyli w sobote)

 

ale mam jeszcze pytanie odnosnie gdy mam wlaczony zaplon i pompa progowa nie dziala to w okolicach silnika slychac takie dziwne "szmeranie" tj. pod kolektorem wylotowym

co to moze byc??

bo mi wydaje sie ze jest wtedy za male cisnienie paliwa i dlatego auto po sekundzie gasnie ale moze sie myle;/

 

a wy jak myslicie?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

bylem pod komputerem

i wykazal miedzy innymi blad czujnik polozenia walu ;/

bledy pokasowalem

cisnienie tloczenia wstepnego pokazal 342kPa

a dawka wtrysku-wtrysk glowny 20,02mm3/skok

wtryski wszystkie nieco ponizej minusa (-0.25)

ale to wszystko bylo mierzone na rozgrzanym silniku i auto palilo jak nigdy ;/

a dzis znow powtorka ;/ pompka progowa slychac ze chodzi a auto nie odpala tzn odpala na 1 sekunde i gasnie;/ i tak z 20 razy;/

postaram sie jutro znow pod kompa podpiac i zobaczyc czy jest znow blad czujnika walu

jak bedzie to chyba trzeba go wymienic

 

wiec myslicie ze to czujnik polozenia walu??

a wystarczy go wymienic czy cos jeszcze trzeba zrobic?? no i czy latwy jest do niego dostep?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

czujnik polożenia wału do wymiany najprawdopodobniej

 

było o tym na forum dużo - objawy: pali na dotyk na zimnym a na rozgrzanym zonk :evil:

 

dostęp bardzo prosty czesc nr 18

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/1999/september/browse/engine/cylinder_head_cover/

 

sprawdz wtyczke i przeczysc wd40 może wystarczy a jak nie to koszt w aso ok 300 pln i samemu mozesz wymienic [trzeba tylko osłone plastikową silnika zdjąć]

Opublikowano

kurde a teraz juz nie jestem pewien czy to bylo na kompie czujnik walu czy walka;/

bo to rowniez moze byc czujnik z nr. 14 ;/

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2311&hg=11&fg=10

 

jak myslisz ktory bardziej prawdobodobny ten z gory czy ten z dolu;d??

 

p.s a teraz ide sciagac pokrywe i przeczyszcze wtyczke tego gornego :)

oby pomoglo

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
na 300% czujnik położenia walka (ten u góry), miałem padnięty ten na dole (czujnik położenia walu korbowego) i auto jeździło, odepnij wtykę od czujnika walka rozrządu a efekt będzie taki ze złapie na dwa kaszlnięcia i koniec, wymień, bo za którymś razem wogóle nie zastartuje
Opublikowano

zrobilem tak jak mowiles odpielem wtyczke tego gornego czujnika a tu tak samo sie zaczelo robic jak jest na cieplym i nie odpala czyli zapali na sekunde i gasnie;/

czyli czujnik do wymiany

a z ciekawosci zapytam jakie opory powinien miecz czujnik na stykach??

bo bym sobie zmierzyl :)

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
Wymień czujnik położenia wałka.Przerabialem to.Dla testu na cieplym gdy nieodpala schłodz czujnik zimną wodą.Jak odpali to komp niepotrzebny.Wymiana i po problemie.pzdr.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

WYMIENILEM Z 2 TYG TEMU CZUJNIK POLOZENIA WALKA ROZRZADU (TEN U GORY)

i jak narazie problemu nie ma i mam nadzieje ze nie bedzie :)

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

nie chcę zakładać nowego tematu, więc piszę w tym, bo silnik ten sam i problem raczej też.

 

Kilka dni po zakupie zostałem przywitany taką oto przygodą. Pojechałem na stację diagnostyczną celem sprawdzenia amortyzatorów. Diagnosta wjechał na platformę, ale pojechał trochę za daleko, lekko potrzęsło ale nie złapało całego pomiaru. W tym momencie silnik zgasł - diagnosta twierdzi, że sam z siebie, chociaż dla mnie to wyglądało na za mało gazu przy ruszaniu do tyłu (przednie koło wpadło w rolki i trzeba było trochę siły, żeby wyjechać). Tak czy tak, od tego momentu silnik nie odpalił. Kręci normalnie, ale nie łapie nawet na chwilę. Nie wiem, czy to z powodu wstrząsu przy pomiarze, czy zbieg okoliczności, w każdym razie wróciłem do domu na holu.

 

Poczytałem trochę i tak jak wszyscy piszą, może to pompka progowa, może czujnik. Pytanie tylko jak to sprawdzić? Mieszkam w Grodzisku Mazowieckim, szukałem kogoś kto by mi zrobił diagnostykę, ale trafiałem na samych amatorów kombinatorów, którzy "może coś tam, popróbujemy, panie przyjedź pan" itd. Holować samochód do Warszawy mi się nie uśmiecha, szczególnie że jeśli to jest takie "standardowe" uszkodzenie, to sam sobie poradzę z wymianą.

 

Pytania mam następujące:

1. Przede wszystkim chciałbym się podpiąć pod kompa - macie jakiś namiar na kogoś w pobliżu Grodziska Mazowieckiego, Milanówka itd?

2. Co mogę zrobić we własnym zakresie? Nie pokazuje mi żadnych komunikatów na kompie, nie pomaga prowizoryczne tupanie w podłogę żeby obudzić pompkę. Nie słyszę też jej pracy po włączeniu zapłonu, ale wcześniej też nie słyszałem... chyba, nie wsłuchiwałem się. Tzn. jakiś dźwięk pracującego czegoś się pojawia, ale dobiega bardziej z przodu, jakby zza pedałów, trwa ok. 2 sekundy i się urywa, potem powtarza się od razu po wyłączeniu zapłonu. Myślę, że to nie ta pompka, ale może jednak?

3. Gdzie znajdują się czujniki, które mogą być uszkodzone, i czy jest jakiś sposób na domowe ich sprawdzenie?

4. Jak się dobrać do baku, żeby sprawdzić tamtą pompę? Coś czytałem, że od wnętrza, jakoś się zdejmuje kanapę? (touring)

 

Chciałbym teraz przynajmniej prowizorycznie jakoś uruchomić samochód, a potem i tak pójść na dokładną diagnozę.

 

Będę wdzięczny za każdy rodzaj pomocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.