Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wkońcu znalazłem: zdjecie mechanizmu od srodka i położenie zatrzasków dla skrzyni GETRAG, gorna zaślepka od 5-tego biegu, dolna od wstecznego.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=809427

Dziś to naprawiłem u siebie, do wymiany jedynie zaślepka uszczelniająca. Przyczyną zacierania się tłoka jest chyba materiał tujeki prowadzącej i brak przepływu oleju przez nia. Po wyciągnięciu zaślepki wylała się mała ilość czarnego oleju przekładniowego a w pozostałej części skrzyni ma on normalny żółty/miodowy kolor. Kilkuletnie przebywanie tulejki w tej samej małej ilości oleju powoduje jakby jej korozję, powierzchniowa warstwa pokrywa sie nalotem podobnie jak aluminium w miejscach wycieku płynu chłodzącego. Doprowadza to do zmniejszania wewnętrznej średnicy tulejki aż do zatarcia tłoczka. U mnie był on dość mocno zablokowany, wyciągnąłem go dopiero szczypczami do segerów. Dokładnie wyczyściłem tulejke (skrobak zrobiony z małego pilniczka) i mechanizm chodzi jak nowy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, wymyslil ktos do czego jest ten bolec 16? W ETK i realOEM zwia to Locking PIN albo kołek blokujący, mozna domniemywac ze odpowiada on za to zeby nie wyskakiwaly biegi... Ale czy aby na pewno? Wymienial to ktos? Zastanawiam sie nad wymiana, co prawda biegi mi nie wyskakuja, ale jak juz wyciagne wreszcie ta skrzynie to chcialbym zrobic wszystko co nie domaga...

 

A co u kolegi Demus? Wszystko zrobiles poprawnie? Dziwna sprawa, jesli wymieniles te czesci o ktorych piszesz i dalej jest zle...

 

Ogolnie drazek w mojej skrzyni jest totalnie nieprecyzyjny, w E36 jest duzo lepiej, chyba nawet w Maluchu. Lata, drzy, horror. Oprocz samej naprawy skrzyni, remontowal ktos sam mechanizm lewarka? Co mozna wymienic, jakie czesci cos poprawia, zmienia...

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

przerabiałem ten temat, straszne luzy na gałce, żeby włączyć wsteczny i 5 musiałem sie sporo naszarpać, dodatkowo gdy chciałem zredukować z 5 na 3 bardzo często niemogłem trafić 3

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=25_0375&hg=25&fg=05

ja wymieniłem nr 7 podkładki nr 10 i ogólnie bardzo duży luz na 12 jak sie okazało niemialem elementu 14 ( taka gabka która usztwnia prace tego elemetu) ja wymieniłem całość czyli nr 12 ( w zestawie jest 12,14,15)

i teraz chodzi bardzo precyzyjnie niema problemu z 5 i wstecznym

koszt niewielki a jaka różnica

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
czy ktoś wie, gdzie (czy w ogóle) na śląsku lub w krakowie jest jakiś warsztat gdzie ogarniają ten temat i będą potrafili mi naprawić ten 5. bieg bez obawy o spartaczenie roboty?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Naprawi Ci to każdy porządny mechanik.Sama akcja ze sprężynką jest prosta.Ale zdjęcie skrzyni to troche zabawy.

Popytaj ludzi ze swojego regionu.

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Hmm mam dokladnie ten sam problem czy jest moze ktos z wielkopolski kto mi moze wkazac jakis warsztat kolo Piły co by mi to zrobil? A nie spartaczyl. Pozdrawiam
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
pod sumując panowie do naprawy wstecznego i 5 biegu potrzeba dwa zastawy 23 11 7 542 726 + do tego 2x 23 31 1 224 935 - sprężynka i 2x 23 31 7 502 165 - bolec atakujący, dodam ze mam problem z trafieniem na 3 bieg gdyż lewarek goni jak psu...... to które elementy dodatkowo dokupić?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Siema wszystkim :)

 

naprawialem dzis u siebie (e46 320d 1999r) powyższy problem i uznałem ze podziele sie z wami przeżyciami zwiazanymi z tą zabawą. objaw był troszke inny niż wyżej mianowicie niedość ze lewarek nie odbijał na pozycje środkową i trzeba mu bylo pomoc (przy niskiej temperaturze nawet pomaganie nic nie dawalo, lewarek poprostu byl caly zas z prawej strony) i do tego z pozycji środkowej w prawo (zeby wbic 5 bieg) lewarek chodził ciezko... trzeba bylo uzyc dosc duzo siły zeby go przesunąc do tego było słychac w skrzyni jakies cyknięcie. na allegro kupilem zestaw naprawczy za 25zł ( była w nim tulejka spręzynka seger i zaślepka). podczas wyciągania skrzyni napotkalem sie ze znajomym na problem z rozrusznikiem mianowicie tulejka centrująca na ktorej jest połączony ze skrzynią była zardzewiała i bardzo ciezko bylo rozdzielic rozrusznik od skrzyni :( reszta poszła w miare sprawnie. mając skrzynie "na dworze" dałem sie do naprawy ustrojstwa :) szybko napodkałem problem mianowicie po wyciągnieciu segera zaślepki i sprezyny okazalo sie ze bolec atakujący tak mocno siedzi w tej tulejce ze nie da sie go wyciagnac. po kilku minutach medytacji znaleźlismy rozwiazanie ktorym była szprycha od koła roweru :) włozyliśmy ją w dziure bolca atakującego (taką małą na jego końcu) i wtedy dopiero wyszarpaliśmy bolec. sam bolec był w bdb stanie a i tak nie mialem nowego wiec postanowilem założyc stary. dobry patent na nabicie nowej tulejki: ja wszystko ładnie wyczyscilem posmarowalem olejem nałozylem nową tulejke na bolec a zaraz za nią starą tulejke. tak ze obie były na tym bolcu. młotkiem pobijałem po starej tulejce a ona idealnie prosto i bez szkód wbijała nową do srodka :) pod koniec juz dośc ciezko szła i mocno trzeba było w nią uderzac. nasmarowalem wszystko poskładalem do kupy i skrzynia na swoje miejsce:) poszło raczej gładko lecz znwou ten rozrusznik wariowal troche i ciezko go bylo wsadzic ale 5 min i poszło. poskrecaliśmy do kupy wszystko odpowietrzyliśmy sprzegło reszta gratow na swoje miejsce i teraz wszystko gra jak nalezy:) lewarek idzie w prawo bez problemu i ładniutko odbija:)

Opublikowano

Od siebie napisze pare zdań. Poczytałem troszke na forum o tych tulejkach,ze się zapiekają itd. Autko mam od 8 sierpnia biezącego roku. Jak zimno to lewarek zostawał w pozycji pod kątem,ze jak sie wrzucąło to od razu na 5-ty bieg. Troszke dziwna to dla mnie sprawa,więc postanowiłem wymienić olej w skrzyni :mrgreen: ,ku poradzie mego kumpla mechanika. Mówi wymień a napewno nic się nie stani a może polepszyć. Jak powiedział , tak zrobił. Zalałem ,bo gdzies 1,6 weszło do skrzynki i lewarek jak ręką odjął ,chodzi lżej i nie zostaje w pozycji ( skośnej). Czy zimny czy ciepły jest :cool2:

Więc koledzy ,pomyślcie najpierw zanim zrzucicie skrzynie i wdacie się w zbędne koszta, poprostu wymieńcie olej w skrzyni.

Za zalałem Mobila 75W-90 :oops:

Opublikowano
oczywiscie mozna od tego zaczac, ale chyba nie myslisz ze bmw tak dla zabawy zrobilo specjalna note techniczna z opisem problemu i sposobem naprawy??
Opublikowano
Nie bądź już taki drobiazgowy kolego. Nie jestem laikiem,sam pracuje w częsciach samochodowych a obecnie zastępuje na warsztacie u szefa mechanika,który jest na L4 , więc chyba tez mam jakąs wiedze nie wyssaną z palca :duh:
Opublikowano (edytowane)
Nie bądź już taki drobiazgowy kolego. Nie jestem laikiem,sam pracuje w częsciach samochodowych a obecnie zastępuje na warsztacie u szefa mechanika,który jest na L4 , więc chyba tez mam jakąs wiedze nie wyssaną z palca :duh:

 

Dla mnie mozesz nawet w NASA pracowac.. Nie wiem w czym widzisz problem w mojej wypowiedzi....neguje ,ze mozna od tego zaczac ...nie... jak szukasz zaczepki od rana to nie to forum, polecam onet..

Edytowane przez premier
Opublikowano

Nie kolego ja zaczepki nie szukam, to ty zaczynasz mądralować. Myślisz,ze jak masz 700 postów to jestemś kimś wyjątkowym ?

Ja na forach Mazdy mam prawie 4 tyś postów i niema napinki.

Czyli na forum BMW nie można nic już powiedzieć z tego wychodzi. Żal -Pl :cool2:

Opublikowano
Nie kolego ja zaczepki nie szukam, to ty zaczynasz mądralować. Myślisz,ze jak masz 700 postów to jestemś kimś wyjątkowym ?

Ja na forach Mazdy mam prawie 4 tyś postów i niema napinki.

Czyli na forum BMW nie można nic już powiedzieć z tego wychodzi. Żal -Pl :cool2:

 

:mad2: ... moze ktos wyczyscic ten temat z O.T ktory robi kolega...

Opublikowano

Premier - po co się tak napinasz, kolego :)

Gość podał początek naszego zachowania przy tej wadzie - a o tym chyba nawet mało kto pamięta. Co szkodzi na początek zmienić olej w skrzyni biegów? A nuż akurat poskutkuje to na tyle, że nie trzeba będzie ściągać skrzyni?

Sam mam ten problem i łamie się nad zwalaniem skrzyni z auta. Będzie trochę cieplej to zmienię olej w skrzyni i sam zobaczę.

Po co wyskakujesz z NASA ;)

Snipers - co do mądralowania - nie uważasz, że DIY premiera nie upoważnia go z deczka do tego?

Ja uważam, że jak najbardziej. I tu nie chodzi o ilość postów a wiedzę.

Tonuj troszkę i szanuj pracę innych :)

Opublikowano
Premier - po co się tak napinasz, kolego :)

Gość podał początek naszego zachowania przy tej wadzie - a o tym chyba nawet mało kto pamięta. Co szkodzi na początek zmienić olej w skrzyni biegów? A nuż akurat poskutkuje to na tyle, że nie trzeba będzie ściągać skrzyni?

Sam mam ten problem i łamie się nad zwalaniem skrzyni z auta. Będzie trochę cieplej to zmienię olej w skrzyni i sam zobaczę.

Po co wyskakujesz z NASA ;)

Snipers - co do mądralowania - nie uważasz, że DIY premiera nie upoważnia go z deczka do tego?

Ja uważam, że jak najbardziej. I tu nie chodzi o ilość postów a wiedzę.

Tonuj troszkę i szanuj pracę innych :)

 

 

ja na luzie podchodze do tego :8) .... co wiecej piszac "oczywiscie mozna od tego zaczac" przyznalem racje, ze to dobry pomysl...

 

na mforum opisalem miksture olej + uszlachetniacz, ktory pomaga usunac buczenie w dyfrze m3 ...wiec mam swiadomosc, ze czasami to wystarczy w usunieciu problemu .. ;)

Opublikowano

Nie no w porzadku ,oczywiście ,że szanuje. Sam wrzuce jakąs fotorelacje ,jak będzie czas i jakaś usterka :D

Nie jestem tu na forum aby sie kłócić i prowokowac zamieszki :cool2:

Opublikowano
Nie no w porzadku ,oczywiście ,że szanuje. Sam wrzuce jakąs fotorelacje ,jak będzie czas i jakaś usterka :D

Nie jestem tu na forum aby sie kłócić i prowokowac zamieszki :cool2:

 

I o to chodzi Panowie :)

 

:handshake: :handshake: :handshake: :handshake:

Opublikowano
a ja jestem mega wkurzony od pewnego czasu, bo siadło mi sprzęgło więc pojechałem do mechanika który jak pytałem znajomych ma dobą opinie i go zachwalali wiec zostawiłem u niego auto stało u niego miedzy 2-3 tygodnie, części do lewarka kupiłem dużo wcześniej, bo od zeszłej zimy się z tym borykałem ale nie w nos było mi zrzucanie skrzyni bo to koszt 300-400zł i nikt nie chciał tego specjalnie robić teraz nadarzyła się "okazja" i skrzynia była zdemontowana, bo przyszło kompletne sprzęgło sachs (które również zachwalał) a jak przyjechałem po odbiór to części jak zostawiłem tak leżały na siedzeniach mimo że kilka razy mówiłem żeby to wymienił bo jeśli mam już kupione i skrzynia będzie zdemontowana to chyba nie jest to problemem żeby to zrobić i co?... skrzynie złożył a części zostawił bo upierał się że to jest wina lewarka. Dalej jeżdżę z blokującą sie piątką bo co mi innego zostało? Nie wiem skąd się biorą tacy ludzie osobiście nikomu bym go nie polecił więc jeśli chce ktoś jechać do Marka z Wróblina z woj Opolskiego to naprawdę zastanówcie się dwa razy!
Opublikowano
Wczoraj wieczorem zabrałem się za wymianę sprężynek i wałków atakujących, bo też miałem ten problem. Stare wałki nie chciały wyjść, ale sposobem i się udało. Przymierzyłem nowe wałki i też się zacinały, więc papierkiem ściernym dokładnie przeczyściłem tulejki w środku, nasmarowałem i wałek zaczął bez większego oporu się przesuwać. Zmieniłem dodatkowo plastikowe gniazdo w drążku zmiany biegów i działa super :D

http://img820.imageshack.us/img820/8426/bkpy.jpg


EX: 530 dA

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.