Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

hello

po 6 godz walki udalo sie, sprzeglo wymienione + zrobinona skrzynia biegów, teraz skrzynia wraca do pozycji neutralnej za kazdym razem!!

 

problem: po wbiciu 5 biegu lewarek nie wracal do pozycji neutralnej.

 

 

auto zrobione na tip top jak lubie :8)

Edytowane przez premier
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

koszt czesci to okolo 50zl, pisze okolo bo mi wyszlo 70, w skrzyni biegow mozna naprawic ciezko wskakujacy wsteczny oraz 5 bieg.

ja kupilem i to i to , tak na wszelki wypadek, koszt maly a mam pewnosc ze w serwisie nikt nic nie pomyli.

problem skrzyni jest znany BMW, wyszczegolnione sa modele z wadliwymi skrzyniami.

http://images43.fotosik.pl/219/18c3d400693667ebm.jpg

 

zamawiamy czesc o nr 23 11 7 542 726, w serwisie byli zaskoczeni jak im wyskoczylem z tym nr ale zamowili,koszt 12 zl... :duh:

http://images50.fotosik.pl/219/68cdc219c00eb3b4m.jpg

 

po wyciagnieciu skrzyni mamy dwa otwory, 1- naprawa biegu wstecznego, 2-naprawa 5-biegu

http://images39.fotosik.pl/216/022dac2d062cefcfm.jpg

 

zciskamy szczypcami zawleczke podwazamy srubokretem i wyskakuje, nastepnie uderzamy delikatnie w kapselek, ustawi sie delikatnie w poprzek i podwarzamy malym plaskim srubokretem.

 

http://images37.fotosik.pl/215/e40711cfbc690737m.jpg

wyciagamy sprezyne.

 

http://images36.fotosik.pl/106/aa335e33caa250f8m.jpg

zciskamy tulejke , my plaskim srubokretem po calej dlugosci ja zgielismy i wtedy dopiero wyszla /wyciagnelismy malymi obcazkami/.

Jak wyciagniemy tulejke mamy dostep do bolca atakujacego

 

 

 

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!

zamawiajac sam zestaw naprawczy sugerowany przez bmw /numery napisalem wyzej/ dostajemy zawleczke, kapselek zaslaniajacy, tulejke !! i to wszystko!!

ja domowilem sprezynke i bolec atakujacy, nie wiem czemu bmw tego nie zaleca ... sprezyna ktora wyjelismy miala taka sama dlugosc ale byla bardziej miekka i bardziej sie uginala!! Wiec to tez moze miec wplyw na wyskakiwanie biegu, na jego sile!!

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/330Ci-M54/LHD/N/2001/browse/manual_transmission/s5d_z_inner_gear_shifting_parts/

zamowilem na wszelki wypadek elementy 11.12.15.15 czyli wsteczny i 5-bieg...teraz byl juz komplet.

Nalezy tez uwazac przy wbijaniu tulejki, bmw ma fajny sprzet do tego ale nie chcieli mi sprowadzic bo podobno tylko serwis moze to miec, i znowusz byli zdziwieni ze im wyjechalem z nr narzedzi :D , wiec zeby bylo miekko i nie rozbic tulejki dorobilismy trzonek po mlotku i delikatnie wbilismy tulejke :D sama glebokosc wbicia tulejki nie jest bardzo istotna tzn zeby byla mm wyzej czy nizej bo ona tylko prowadzi bolec atakujacy, nie moze byc tylko za nisko zeby nie blokowala biegu...jak ktos rozbierze to zobaczy o co kaman ...

 

 

to tak na szybko jak ktos potrzebuje wiecej info to pisac.... koszt czesci 50zl :cool2: ... dobrze ze zeszlo mi sie z wymiana sprzegla to zrobilismy za jedna robota...moja rada kupic tylko jeden zestaw wsteczny lub 5 bieg, a dwa zestawy sugerowane przez bmw za 12 zl, jakby ktos zniszczyl tulejke wbijajac, my troszke stresu mielismy.

Opublikowano
Premier ukłony za dobrze zrobiona instrukcje. Pytanie mam tylko czemu nie kupować 2 zestawów i od razy nie naprawić 5 i wstecznego. I czy te części co kopiłeś dodatkowo to tez warto bo z końcowego zdania wynika inny wniosek niż z całego posta.
Opublikowano

wsteczny dziala idealnie, wiec po co rozbierac.. pozatym nie widzialem na forum zeby ktos mial problem z wstecznym :)

ja kupiłem zestaw do wstecznego i do 5-biegu bo balem sie ze moze cos w serwisie namieszaja i zeby skrzynia nie lezala tydzien wyjeta wziolem wszystkie czesci...tak na wszelki wypadek...

 

a chodzi o to ze lepiej jak ktos jest pewien serwisu, ze zamowia to co sie chce, zamowic konkretnie zestaw sprezyny i bolca atakujacego pod wsteczny lub 5 bieg, a kupic 2 zestawy kapselkow zawleczek i tulejki /czyli to co sugeruje bmw/ tak na wszelki wypadek....

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Teraz ja mam takie pytanka:

 

1. mam ten sam problem ze skrzynią (czyli gałka nie pozostaje w pozycji centralnej, i ciężko wskakuje mi piąty bieg), czy jest jakieś niebezpieczeństwo związane z jazdą na "takiej" skrzyni ?

 

2. w moim mieście o ile się nie mylę nie ma ASO BMW, czy można części te jakoś zamówić przez internet ?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Co do 1 biegu to chyba gdzies ostatnio na forum byl o tym temat.

 

Niebezpieczenstwa nie ma, mozesz tylko nie trafic z biegiem przy szybszej jezdzie i to wszysto...

Kazdy serwis w PL gdy do nich zadzonisz powinien wyslac te czesci kurierem..

Sprawdz tez czy w twojej okolicy nie ma http://www.fota.pl/fota_pl/web/pl/ oni tez sprowadza te czesci.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
PREMIER! Gratuluję opisu, świetny FAQ. Ja z kolei mam pytanie, czy to co opisujesz jest również odpowiedzialne za to, że jak silnik jest zimny i ma wrzucony 5 bieg, lewarek po wyjęciu 5 biegu ciężko powraca w pozycję central - po prostu muszę mu pomóc. Natomiast problemu nie ma, jak silnik jest rozgrzany - sam wraca. Dodam, że wszystkie biegi wchodzą bez problemu i nie wyskakują. Dziękuję za odpowiedź i ewentualne sugestie. Pozdro
Dolo
Opublikowano
PREMIER! Gratuluję opisu, świetny FAQ. Ja z kolei mam pytanie, czy to co opisujesz jest również odpowiedzialne za to, że jak silnik jest zimny i ma wrzucony 5 bieg, lewarek po wyjęciu 5 biegu ciężko powraca w pozycję central - po prostu muszę mu pomóc. Natomiast problemu nie ma, jak silnik jest rozgrzany - sam wraca. Dodam, że wszystkie biegi wchodzą bez problemu i nie wyskakują. Dziękuję za odpowiedź i ewentualne sugestie. Pozdro

 

tak dokladnie - tego problemu dotyczy ten DIY

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

PREMIER mam pytanie.

 

Ten zestaw naprawczy nr (23 11 7 542 726) jak wynika z tego tekstu po angielsku zawiera części nr 9, 10, 12 i 14.

 

(z rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/2000/july/browse/manual_transmission/s5d_z_inner_gear_shifting_parts/).

 

KTÓRY TO JEST TEN BOLEC ATAKUJĄCY KTÓRY DOKUPIŁEŚ? Piszesz tez, ze dokupileś czesci 15 i 16, czy nie chodzi o 13 i 14????? :mad2: Bo sama tulejka nr 16 kosztuje 15 Euro. 15 i 16 to nie jest do innych biegów??? Bo 2ka tez mi wyskakuje.

 

Moglbys jeszcze raz popatrzec na ten rysunek aby sie upewnić ktore czesci potrzeba do naprawy 5ki i wstecznego bo zabieram sie do zamawiania czesci i do roboty??? Moze wiesz tez które trzeba do naprawy 2ki??? Dzieki dzieki Bart

Opublikowano
Witam,

 

PREMIER mam pytanie.

 

Ten zestaw naprawczy nr (23 11 7 542 726) jak wynika z tego tekstu po angielsku zawiera części nr 9, 10, 12 i 14.

 

(z rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/2000/july/browse/manual_transmission/s5d_z_inner_gear_shifting_parts/).

 

KTÓRY TO JEST TEN BOLEC ATAKUJĄCY KTÓRY DOKUPIŁEŚ? Piszesz tez, ze dokupileś czesci 15 i 16, czy nie chodzi o 13 i 14????? :mad2: Bo sama tulejka nr 16 kosztuje 15 Euro. 15 i 16 to nie jest do innych biegów??? Bo 2ka tez mi wyskakuje.

 

Moglbys jeszcze raz popatrzec na ten rysunek aby sie upewnić ktore czesci potrzeba do naprawy 5ki i wstecznego bo zabieram sie do zamawiania czesci i do roboty??? Moze wiesz tez które trzeba do naprawy 2ki??? Dzieki dzieki Bart

 

 

hej

z zestawu naprawczego dostalem to co napsialem czyli zawleczke kapsel i tulejke, niestety elementu 12 i 14 tam nie bylo, moze cos sie zmienilo.. brakowalo tez sprezynki a wydaje mi sie ze ona jest BARDZO wanza!!

 

patrzac na schemat faktycznie wyglada jakbym zamowil 11,12,13,14 :roll:

Opublikowano

Witam,

 

PREMIER

 

w tym zestawie jest zawleczka, kapsel i tulejka czyli na rysunku 9, 10 i ?????? Tulejka to ktora to czesc na rys? Myslalem ze wlasnie 12 i 14.

 

Ktory to bolec atakujacy?? Dzieki z gory Bart

Opublikowano
Witam,

 

PREMIER

 

w tym zestawie jest zawleczka, kapsel i tulejka czyli na rysunku 9, 10 i ?????? Tulejka to ktora to czesc na rys? Myslalem ze wlasnie 12 i 14.

 

Ktory to bolec atakujacy?? Dzieki z gory Bart

 

tulejki nie widac na schemacie, jest w zestawie.

bolec atakujacy - 12,14

Opublikowano

Dzieki premier,

 

jeszcze jedno mnie nurtuje :)

 

czy wymiana 15ki i 16ki załatwi sprawe wyskakującej 2ki??? To jest do reszty biegów?? Jak myślisz?? Do 5ki i wstecznego osobno to nie wiem do czego ten bolec 16ka?

Dzieki jeszcze raz, Bart

Opublikowano
Dzieki premier,

 

jeszcze jedno mnie nurtuje :)

 

czy wymiana 15ki i 16ki załatwi sprawe wyskakującej 2ki??? To jest do reszty biegów?? Jak myślisz?? Do 5ki i wstecznego osobno to nie wiem do czego ten bolec 16ka?

Dzieki jeszcze raz, Bart

 

 

ten zestaw jest podobno tylko na 5 i wsteczny...nic mie nie wiadomo czy jeszcze cos moze poprawic

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam :)

Mam podobny problem, tzn gałka skrzyni biegów po wrzuceniu na "piątkę" czasem nie wraca do pozycji centralnej i jak jest zimny silnik to nawet nie zamierza wracać tylko ustawia się między "trójką" a piątką". Wsteczy wchodzi idealnie. Powiedz mi, czy sporo roboty jest aby to zrobić BEZ WYJMOWANIA SKRZYNI? Bo nie ukrywam, że skrzynie nie zamierzam na razie wyciągnąć :)

 

 

 

Dzieki premier,

 

jeszcze jedno mnie nurtuje :)

 

czy wymiana 15ki i 16ki załatwi sprawe wyskakującej 2ki??? To jest do reszty biegów?? Jak myślisz?? Do 5ki i wstecznego osobno to nie wiem do czego ten bolec 16ka?

Dzieki jeszcze raz, Bart

 

 

ten zestaw jest podobno tylko na 5 i wsteczny...nic mie nie wiadomo czy jeszcze cos moze poprawic

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Mam podobne objawy a dodatkowo od czasu do czasu problem z wrzuceniem drugiego biegu. Wchodzi z dużym oporem. Po wyluzowaniu przy ponownej próbie wchodzi bez problemu. Może ktoś to juz przerabiał? Pozdrawiam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, mam pytanie do Premiera:

 

Z Twojego opisu sprawa samej wymiany części jest jasna (btw: bardzo przydatny poradniczek), natomiast nie do końca wiem jakie części zamówić w serwisie żeby naprawić biegi 5 i wsteczny.

 

1. Piszesz o zestawie nr 23 11 7 542 726. Czy ten zestaw dotyczy naprawy tylko jednego biegu, czy piątki i wstecznego zarazem?

2. Oprócz tego zestawu, które z poniższych części trzeba zamówić żeby naprawić biegi piąty i wsteczny na tip top?:

 

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/330Ci-M54/LHD/N/2001/browse/manual_transmission/s5d_z_inner_gear_shifting_parts/

 

a) 9 - 23 31 7 531 374

b) 10 - 23 31 1 224 825

c) 11 - 23 31 1 224 935

d) 12 - 23 31 7 502 165

e) 13 - 23 31 1 224 817

f) 14 - 23 31 1 224 849

g) 15 - 23 31 1 224 819

h) 16 - 23 31 1 224 823

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Witam. Wymieniłem te kapselki, sprężynki i "bolce". Niestety jest jeszcze gorzej, drążek zdecydowanie wraca na pozycję 5-go biegu nawet po rozgrzaniu. Zastanawiam się co dalej. Chyba trzeba będzie rozebrać skrzynkę. Może ma ktoś jakiś pomysł?
Opublikowano

hej

zestaw naprawczy 5-biegu

to:

elementy sugerowane przez bmw, ktore wedlug mnie nie sa wystarczajace..

23 11 7 542 726 - czyli kapselek, zawleczka tulejka.... teoretycznie powinno byc ok bo tulejka nie bedzie wyrobiona i stary bolec bedzie ladnie sie przesuwal, jednakze po wyjeciu zobaczycie ze stare sprezynki /ktorych nie ma w zestawie/ sa bardziej miekkie.

 

nastepnie potrzeba nam sprezynke oraz bolec atakujacy.

http://images48.fotosik.pl/304/04f318f1ed0b4c3dm.jpg zostaly mi poniewaz nie robilem biegu wstecznego...

23 31 1 224 935 - sprezynka

23 31 7 502 165 - bolec atakujacy

 

majac ten zestaw wszysko powinno byc ok....

 

sorry ze niektorym dlugo odp ale czas czas czas.... :?

Opublikowano
A ja dla pewności wymieniłem kapselek, sprężynkę, tulejkę i bolec dla biegu wstecznego i piątego oraz sprężynkę i bolec dla tego trzeciego otworu (którykolwiek to bieg) i lipa. Drążek całkowicie ucieka na prawo bez względu na temeperaturę skrzyni. Jest gorzej niż przed naprawą. Chyba się nie obejdzie bez wizyty w dobrym (drogim :( ) warsztacie. Jeździć się da, ale te ciągłe poszukiwania trójki psują całą przyjemność.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki Premier za rozmowę na e46 fest Poznań.

Przerosło mnie to i autko wylądowało u mechanika.Odebrałem autko,kosz 700 zł.Sądzę ze to dobra cena za wymianę tych tulejek(oba biegi) ,zdjęcie skrzyni, wymianę w niej oleju.Pozdrawiam

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.