Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
siema i jak naprawiles?? ja mam to samo tylko raz na 20 razy zadziala...kolega mowil zeto moze byc czujnik w skrzyni biegow ale ja jeszcze tego nie mienialem....
Opublikowano
widzisz a u mnie swieci sie abs,asc niedziala predkosciomierz i spalanie...wyczytalem tutaj na forum ze to moze byc winna tego czujnika w l/t kole a jak nie to sterownik pompy abs :mad2: a to juz grubsza sprawa w szczegulnosc dla portfela :duh: ja za pare dni biore sie za naprawe tylko narazie koleszka ma jakis program nietaki i niemoze jej podlaczyc pod kompa,,tzn. moze ale tylko silnik a dalszych danych gdzies nielaczy-czekam az to zrobi i wtedy po bledach do celu :D dam znac jak naprawe pozdrawiam
Opublikowano

Witam,

kiedyś też miałem coś takiego... nagle praktycznie z dnia na dzień przestały działać wskazania prędkościomierza, obrotomierza, temp i stanu paliwa, reszta działała poprawnie. U mnie rozwiązanie okazało sie w sumie banalne, bo sprawdziłem wszystkie bezpiedzniki czy nie dostała sie gdzieś śniedź, mróz bo dodam, że działo sie to zimą, a autko parkuję pod chmurką... Po sprawdzeniu bezbieczników, przeczyszczeniu ich problem zniknął. Tak więc czasami problem może mieć proste rozwiązenie i nie trzeba od razu zakładać najgorszego ;)

Pozdrawiam

Opublikowano
dzisiaj z rana wsiadam do autka :D jade a tu nic niesiweci min.abs,asc przez jakies 200metrow :D ale za to predkosciomierz dzialal caly czas az do zatrzymania autka i po malym postoju znowu wszystko po staremu :( coraz bardziej wydaje mi sie ze to ten sterownik....
Opublikowano
na allegro oferują regeneracje sterownika abs bo to najprawdopodobniej będzie problem w twoim autku i w moim też. czytałem kiedyś ze te sterowniki absu mają jakąś wadę fabryczną i w 80% autek klękają.
Opublikowano
coraz bardziej mi sie tez wydaje ze to ten sterownik....teraz codziennie rano wszystko dziala do pierwszego postoju,zgaszeniu auta --puzniej nie-dziala puzniej dziala.....sam niewiem ,,wciaz czekam na podlaczenie jej pod kompa......mam nadzieje ze to wykaze o co kaman.....
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

I co ? Podpinałeś się? Wiesz już o co chodziło? Ja mam wyliczanke - raz działa raz nie. Ale ABS i Trakcja działa cały czas.

 

P.S.

 

Po opaleniu silnika przez 3 sekundy pali mi się kontrola trakcji i abs - po czym gaśnie - tak ma być czy to sygnał usterki. Podczas jazdy i hamowania jest wszystko ok i kontrolki się nie zapalają

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
sorry ze z takim opuznieniem ale gdzies przeoczylem ten temat :) ja juz jestem po naprawie sterownika koszta 300zl i wsio smiga niema problemow jak masz z ta koncowka 001 to zapewne tez to poczytaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1028312.html ja wten sposob sprawdzalem sterownik czy to na bank on jest padniety..pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Eureka!

Obyło się bez kosztów i wizyt u mechaników. Z głupoty (gdy odczytywałem numer sterownika) wypiąłem wtyczkę i ku mojemu zaskoczeniu okazało się że główne styki (te grubsze) są zaśniedziałe :idea: . Delikatny papierek ścierny na patyczku, potem alkohol i podpięcie wtyczki. Nie cieszyłem się zbyt długo bo po odpaleniu auta i przegazowaniu wskazówka od spalania nie drgnęła :duh: . Poddałem się i już zacząłem szukać jakiegoś fachowca od sterownika ABS. Nadszedł czas wyjechania autem do domu. Jak tylko zacząłem się toczyć ekonomizer zaczął wskazywać spalanie i licznik zadziałał. Działa do teraz (przejechałem raptem 5 km). Zobaczymy jak długo i czy to było przyczyną.

Zauważyłem też że wskaźnik od poziomu paliwa się ustabilizował. Wcześniej (jak nie chodził prędkościomierz) wskażnik wychylał się to na rezerwe to na pół baku - w zależności od tego w którą stronę brałem zakręt. Nie wiem czy ma to związek z prędkościomierzem ale jak na razie jest wszystko ok.

 

Oby jak najdłużej :mrgreen:

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam,

podpinam się pod temat. U mnie sytuacja następująca:

 

nie działa:

- prędkościomierz

- ekonomizer

 

działa:

- obrotomierz

- wskaźnik temperatury

- wskaźnik paliwa

- trakcja (można włączać i wyłączać)

- ABS (kontrolka nie świeci, testy wykazują że na 100% działa poprawnie)

- tempomat

- komputer pokładowy

- test zegarów wykonany i wskazanie jest OK

 

Styki na wtyczce przy sterowniku są czyste.

INPA mówi, że odczyty prędkości z czujników ABS są, komputer pokazuje aktualną prędkość.

 

http://bmwmanual.fm.interia.pl/forum/bmw-klub/inpa01.png

 

http://bmwmanual.fm.interia.pl/forum/bmw-klub/inpa02.png

 

http://bmwmanual.fm.interia.pl/forum/bmw-klub/inpa03.png

 

Wydaje mi się, że to nie jest wina czujnika. Proszę o jakieś sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak sam ABS działa, a prędkość leży, to wygląda na uwalony sterownik, lub coś na kablach.

Odczyt prędkości idzie ze sterownika ABS, także od niego zaczął bym szukać.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Jak sam ABS działa, a prędkość leży, to wygląda na uwalony sterownik, lub coś na kablach.

A jednak padły zegary.

 

Sorry za odgrzebywanie tematu ale dopiero teraz zabrałem się za dalszą naprawę.

Sprawa ma się tak, że pożyczyłem od znajomego takie same zegary (tzn. te same numery) i podłączyłem u siebie. Działają bez problemów.

Wcześniej od firmy co naprawia sterowniki dostałem informacje, że mój jest sprawny.

 

W programie INPA jak puszczę sobie test zegarów to jest OK. Jak zrobię wychyl prędkościomierza --> sekcja "Activate Analog" --> F1 "speed" i tam wpisuję w % to reaguje normalnie ale jak w sekcji "Activate Analog" --> F8 "speed A" i tam wpisuję w km to zero reakcji (w innym samochodzie reaguje na ten parametr).

 

Czy naprawiał ktoś z was już taką usterkę? Jak dzwonię po specach od naprawy liczników to mówią, że nie spotkali się z taką usterką.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie

 

Mój pierwszy post na forum, więc z góry przepraszam jak coś nie tak napiszę.

 

Kupiłem BMW E39 523i z silnikiem poliftowym M54. Jednym z problemów jaki mnie dotyczy to właśnie prędkościomierz. Poprzedni właściciel mówił że to czujnik w tym lewym tylnym kole. Ale tyle się naczytałem o tych sterownikach że zgłupiałem.

 

Mi nie działa prędkościomierz i kontrolki od hamulców, ABS i coś tam jeszcze cały czas się świecą. Czy zatem to jednak czujnik czy sterownik?

 

Proszę o pomoc bo zbliża się przegląd i nie chcę problemów...

Opublikowano

Można zamienić czujniki i sprawdzić na kompie czy błąd przeniesie się na prawą stronę, ale raczej w całości

tych czujników nie wyciągniesz, dlatego ja zrobiłem to przy samym sterowniku aby mieć pewność że to lewy

tył a nie sterownik.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Witajcie

 

Mój pierwszy post na forum, więc z góry przepraszam jak coś nie tak napiszę.

 

Kupiłem BMW E39 523i z silnikiem poliftowym M54. Jednym z problemów jaki mnie dotyczy to właśnie prędkościomierz. Poprzedni właściciel mówił że to czujnik w tym lewym tylnym kole. Ale tyle się naczytałem o tych sterownikach że zgłupiałem.

 

Mi nie działa prędkościomierz i kontrolki od hamulców, ABS i coś tam jeszcze cały czas się świecą. Czy zatem to jednak czujnik czy sterownik?

 

Proszę o pomoc bo zbliża się przegląd i nie chcę problemów...

 

Stawiam na lewy tył czujnik wymiana tylko na oryginał zamiennik nie chodzi :)

Opublikowano
Witajcie

 

Mój pierwszy post na forum, więc z góry przepraszam jak coś nie tak napiszę.

 

Kupiłem BMW E39 523i z silnikiem poliftowym M54. Jednym z problemów jaki mnie dotyczy to właśnie prędkościomierz. Poprzedni właściciel mówił że to czujnik w tym lewym tylnym kole. Ale tyle się naczytałem o tych sterownikach że zgłupiałem.

 

Mi nie działa prędkościomierz i kontrolki od hamulców, ABS i coś tam jeszcze cały czas się świecą. Czy zatem to jednak czujnik czy sterownik?

 

Proszę o pomoc bo zbliża się przegląd i nie chcę problemów...

 

Stawiam na lewy tył czujnik wymiana tylko na oryginał zamiennik nie chodzi :)

 

 

a czy bez podnoszenia auta można się dowiedzieć czy ma być ten niebieski czy szary?

Opublikowano

Dokładnie, przylutowałem podłączyłem kompa i wywaliło błąd prawego czujnika

kupiłem nowy i już. Od roku spokój, tylko wymień na oryginał nie zakładaj badziewia

za 30zł. Wyciągnięcie go to raczej kończy się rozwierceniem go bo zapieka w aluminiowym korpusie.

Zdejmij tarczę z tyłu i będziesz miał dostęp, tylko pamiętaj o popuszczeniu szczęk z ręcznego

bo nie zrzucisz tarczy.

P.S

Czujniki rozpoznasz po kolorze kabelków jakie z nich wychodzą najlepiej zdjąć nadkola.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

ok, to dziś coś pokombinuje, na allegro czujniki są już od 35 zł ale jeśli mówisz że nie ten to poszukam oryginałów

mam nadzieję że to czujnik z uwagi na koszt :)

 

a tak na marginesie czy czujniki do sedana i kombi były takie same?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.