Skocz do zawartości

E60 spadek wartosci po wprowadzeniu nastepcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak sadzicie, po prezentacji nowej serii 5 w marcu 2010 bardzo poleci wartosc naszych E60?
Beste Maschine der Welt
  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

5tka GT juz weszla, w weekend byly nawet dni otwarte.

Chodzi mi o spadek wartosci obecnej E60 (zreszta juz chyba nieprodukowanej) w kontekscie wprowadzenia nowego sedana w marcu i kombi na jesieni.

Dowiedzialem sie na temat mojej E60 (2005) o wartosci fakturowej 340.000pln, ktora musze ubezpieczyc i agent podal mi wartosc wg Eurotaxu 75.000pln (22% nowego)

Czy ten spadek bedzie teraz 10 tysi rocznie?

Beste Maschine der Welt
  • Moderatorzy
Opublikowano

Niestety wyposażenie dodatkowe niewiele zwiększa wycenę.

Ostatnio ubezpieczałem E60 2006r. Wartość nowego 330tys. Wycena do ubezpieczenia 108 tys. Na szczęście jeszcze jest tanie ubezpieczenie 2,7%.

Spadek wartości zawsze będzie. Popatrz na E46 i E90 z 2005r. Różnica w cenie przynajmniej 10%, jak nie 20%

Opublikowano
czym drozsze auto w zakupie tym wiekszy spadek wartosci, tez mam auto w okolicy 350k nowe, cos czuje ze za 2-3 lata to z 5 dych bedzie warte choc teraz stowke musialem dac, ma to swoje dobre i zle strony bo kupujac uzywke jest to niewatpliwie duzy plus, nowe auta szybko traca ale w pewnym momencie lapia swoj zastoj cenowy i potem to juz duzo wolniej idzie, co do wyposazenia to ja wole jednak doplacic i cieszyc sie z tego niz zaoszczedzic i cieszyc sie tylko przy zakupie
Opublikowano
czym drozsze auto w zakupie tym wiekszy spadek wartosci, tez mam auto w okolicy 350k nowe, cos czuje ze za 2-3 lata to z 5 dych bedzie warte choc teraz stowke musialem dac, ma to swoje dobre i zle strony bo kupujac uzywke jest to niewatpliwie duzy plus, nowe auta szybko traca ale w pewnym momencie lapia swoj zastoj cenowy i potem to juz duzo wolniej idzie, co do wyposazenia to ja wole jednak doplacic i cieszyc sie z tego niz zaoszczedzic i cieszyc sie tylko przy zakupie

 

50k za 535d E60? Raczej mało realne wydaję mi się. Najwięcej się traci przy wyjechaniu z salonu nowym autem, potem to już idzie w miarę spokojnie. A jak jest dobre wyposażenie i auto zadbane, to można je sprzedać za niezłe pieniądze. Swoją drogą to normalne, że jakikolwiek przedmiot traci na wartości i nie do końca się zgodzę, że jest to koszt eksploatacyjny.

 

Kal

Opublikowano

Niestety przy autach 5-6 letnich ubezpieczyciel nie bierze juz prawie w ogole wyposazenia pod uwage. Maksymalnie mozna wartosc na polisie zawyzyc o 10% a i tak w przypadku ewentualnej szkody dostaje sie tyle co za "golasa". :shock:

Auto z 2005 roku bedzie za 2 miesiace mialo 5 lat i chyba nie mozna mowic o zastoju cenowym.

Dla kogos kto dal "stowke" teraz utrata 50 tys. jest tak samo bolesna jak dla kogos ktos traci 200 przez pierwsze 3 lata.

Do tego dochodzi jeszcze fakt ze zarowno nowych (lub EXAG) jak i importowanych E60 sprzedaje sie wiecej niz trojek (w przeciwienstwie do np DE) i zaraz kazdy "dres" bedzie tym jezdzil :(

Chyba trzeba zostawic Z4, ktora przynajmniej w Eurotaxie trzyma cene a E60 pogonic...Kto kupi 6-7 letnia benzyne 3.0i jak kazdy przy 6-7 letniej furze szuka malego diesla?

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
szczerze mowiac kupilem to auto odrazu godzac sie z mysla, ze to malzenstwo bedzie trwalo przynajmniej 5 lat bo jestem pewny, ze po dwoch latach poprostu nie bedzie sie oplacalo tego sprzedac a jednak dla mnie to bylo troche grosza i jak narazie nie stac mnie zeby co chwile topic tyle na aucie zwlaszcza ze mam dwa choc wiem, ze auta szybko sie nudza i najchetniej co rok bym zmienial :D
Opublikowano
To chyba normalne że auto traci na wartości, autor tematu chyba wpadł w panikę kiedy odkrył ta jakże nie miła cechę używania samochodu :) Ale nie przejmuj się kolego, mam dla ciebie coś na pocieszenie, jeśli przetrzymasz auto jeszcze 30 lat to może uda ci się coś na nim zarobić :) Tylko pamiętaj przykrywać je na zimę kapturkiem na auta. :D
Opublikowano
Do tego dochodzi jeszcze fakt ze zarowno nowych (lub EXAG) jak i importowanych E60 sprzedaje sie wiecej niz trojek (w przeciwienstwie do np DE) i zaraz kazdy "dres" bedzie tym jezdzil :(

Już widzę, jak Ci ww. kupują fury za 150-200 kpln :wink:

Zresztą gdzieś o uszy mi sie obilo, że w tych kręgach OOOO zaczyna być poszukiwane... :lol:

Opublikowano

A to akurat moge potwierdzic po rozmowie z dealerem audi.

Nowe beemki juz sie dresom tak nie podobaja jak stare beczki i przesiadaja sie na OOOO - co zreszta, jak mowil gosc z ktorym rozmawialem, jest dla wlascicieli salonow audi troche niepokojace.

Opublikowano
A to akurat moge potwierdzic po rozmowie z dealerem audi.

Nowe beemki juz sie dresom tak nie podobaja jak stare beczki i przesiadaja sie na OOOO - co zreszta, jak mowil gosc z ktorym rozmawialem, jest dla wlascicieli salonow audi troche niepokojace.

cos w tym musi byc:)

 

wczoraj byłem w ASO i pytałem kiedy wejdzie nowa 5 i powiedzieli mi ze za jakies kilka miesiecy ale na pewno nie w tym roku... jedynie co jest dostepne to 5GT ale wygląda jak auto pomiędzy x5 a e60 czyli takie audi allroad albo volvo xc70...jakas nowa linia aut sie stworzyła pomiedzy kombi a terenówką:)

Opublikowano

To prawda - dres się przeniósł całe szczęście na audi, i powoli BMW przestaje być autem bandyckim, zwłaszcza że wyższy szczebel tej profesji przeniósł się swojego czasu na SUVy.

 

Kal

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spadek wartości E60 po wejściu na rynek F10 dotyczył będzie w sumie tylko najświeższych E60 czyli góra 2-3 letnich, bo te auta mogą być wymieniane na F10. Właściciele starszych E60 mogą spać spokojnie. Generalnie w ogóle takiego zjawiska w dużej skali nie będzie a to wynika z tego, że auta typu BMW 5 itp czyli droższe limuzyny sprzedawane są na zachodzie przede wszystkim w leasingach kilkuletnich, więc z powodu pojawienia się F10 rzucić się na nie mogą raczej tylko właściciele prywatnie zakupionych samochodów a to w przypadku droższych limuzyn stanowi może 20% rynku. Zresztą w krajach cywilizowanych BMW 5 to po prostu samochód, tylko lepszy niż inne, a nie jak w Polsce auto do pokazania się przed sąsiadami, znajomymi i laskami, dlatego trzeba się rzucić szybko na F10 żeby być jednym z pierwszych w mieście co się będą nimi włóczyć z minami boss'ów. :)
Opublikowano
Spadek wartości E60 po wejściu na rynek F10 dotyczył będzie w sumie tylko najświeższych E60 czyli góra 2-3 letnich, bo te auta mogą być wymieniane na F10. Właściciele starszych E60 mogą spać spokojnie.

 

 

To na pewno...Nikt nie zaplaci za e60 2007/2008 wiecej niz 120-130 nawet w full wypasie wiedzac, ze jest kolejny model z duzo lepszymi materialami, zupelnie innym designem zblizonym do nowej 7.

Na to nalozy sie masowa wyprzedaz EXag'ow, MAM'ow (czyli aut po pracownikach) i wypozyczalniach. Wszystko to w ramach Premium Selection ze sporym dofinansowaniem (zapewne wiekszym przy liftingu E87 i E90). Biorac pod uwage ogromne spadki sprzedazy duzych aut w tym roku w Niemczech daje szanse zakupu taniej E60 :D

Z tego co mowia dilerzy niemieccy o F10:

prezentacja i ceny - 3 dekada listopada

zamowienia - od stycznia'10

odbiory - od lutego

Co do silnikow:

01/2010 523i, 535i , 530d.

03/2010 525d ( nie bedzie poki co 523d) 528i 550i

06/2010 520d (ze spalaniem 4/100)

09/2010 535d.

2011 nowe 523i i 528i i 550d (tri-turbo) z napedem 4x4

Mam nadzieje, ze pojda z cenami tak agresywnie nisko jak z X1 :shock:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Spadek wartości E60 po wejściu na rynek F10 dotyczył będzie w sumie tylko najświeższych E60 czyli góra 2-3 letnich, bo te auta mogą być wymieniane na F10. Właściciele starszych E60 mogą spać spokojnie.

 

 

To na pewno...Nikt nie zaplaci za e60 2007/2008 wiecej niz 120-130 nawet w full wypasie wiedzac, ze jest kolejny model z duzo lepszymi materialami, zupelnie innym designem zblizonym do nowej 7.

Na to nalozy sie masowa wyprzedaz EXag'ow, MAM'ow (czyli aut po pracownikach) i wypozyczalniach. Wszystko to w ramach Premium Selection ze sporym dofinansowaniem (zapewne wiekszym przy liftingu E87 i E90). Biorac pod uwage ogromne spadki sprzedazy duzych aut w tym roku w Niemczech daje szanse zakupu taniej E60 :D

 

Dream on

 

Nowa F10 nie bedzie cenowa zblizona do trzyletniego e60 nawet na wypasie. Bedzie kosztowac duzo wiecej. Inna cena dla innego klienta. Spie spokojnie. Sprzedam za dwa lata i kupie f10

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rozumiem co miałeś na myśli. Jak może 3 letnie auto być zbliżone cenowo do nowego??? Właściciele 2-3 letnich E60 to potencjalni nabywcy F10. Posiadacze starszych E60 raczej nie, bo to inny typ klienta, raczej nastawionego na te właśnie 2-3 letnie, których będą się pozbywać ci zamożniejsi potencjalni nabywcy F10.

Wprawdzie masz rację, że wypowiedź kolegi zetti była trochę nieprecyzyjna. Najbardziej dostaną w pupę Ci którzy mają roczne E60 bo nikt im nie da sensownych pieniędzy za nie po wejściu F10, ale jak pisałem wcześniej ci ludzie nie myślą o wymianie swoich auto bo dopiero co zaczęli na nie leasing.

Opublikowano

teraz bosy przesiadaja sie wlasnie na E60, zwlaszcza z m-paket w dizlu, wlasciwie to juz w tym roku nastapil wysyp typkow w e60, czasami mam polewke z takich ludzi, jakie oni maja miny jak jada ta swoja E60, opieraja sie o lewe drzwi podczas jazdy, lewa reka oparta na desce rozdzielczej , a na siedzeniu pasazera brazowa laska z solarium :norty: wiec ja bym nie byl taki pewnien ze dresiki przesiedli sie na audice.

 

Kiedys jezdzili E34 pod koniec lat 90tych kiedy E39 byla droga, potem przesiedli sie w E39, a teraz w E60. Jak ktos bedzie chcial byc z nich oryginalny to kupi E63 645i , tylko jeszcze musza wyrobic na paliwo, chyba ze zagazuja

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano

nie wiem gdzie, lukam czasem z ciekawosci w e60... a to jakis dziadek, a to jakis chlopek w garniaku... kozakow z wyprostowana reka na srodku kierownicy nie zanotowalem, no chyba, ze ja jestem "bossem" :lol: bo m-pakiet jest i diesel tez :D

bluza z kapturem tez bywa jak na trening jade, brakuje tylko czekoladki obok :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No w Łodzi też na razie w E60 raczej widzi się w miarę normalnych ludzi, chociaż prawdę pisze A, że widać u nich niesamowite dowartościowanie nawet w wyrazie twarzy. Czują się lepsi. No ale taka jest Polska. W krajach cywilizowanych BMW 5 to normalne, troszkę droższe auto, ale kozaczyć to w nim chyba nikt nie ma zamiaru i nie widzi powodu. Tam robi się wrażenie autami, które kosztują kilkaset tysięcy E. Zresztą u nas niektórzy nawet w E34 czują się bogami, mimo że ich auto ledwie trzyma się kupy, a z rury wydechowej leci więcej spalonego oleju niż paliwa. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.