Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
KTO WIE ?? Jak wyłączyc DCS w E46 mam tak dziwnie zaprogramowany ze jak go wylacze przyciskiem to wylacza sie Tylko ASC+T i tylko mozna mielic w miejscu a jak sie kierownice skreci to momentalnie DCS sie zalacza ! Powiedzieli mi ze tak poprostu jak ktos auto kupowal sobie zazyczyl (jakas baba chyba ) a ja teraz tak bardzo cierpie ! ZNA KTOS NA TO LEKARSTWO BEZ WYCIAGANIA BEZPIECZNIOK :D :D :D :D :D :D
Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Opublikowano
DZIEKI STARY JESTES WIELKI FAKTYCZNIE INNE AUTO i MOZNA SIE POBAWIC ! Macie jeszcze wiecej jakis ciekawostek ? :!: :!: :!: :!:
Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Hmm mam a jak go wlaczyc spowrotem? I jakie sa oznaki ze zostal wylaczony? czy cos sie zaswieci czy jak?? Czy silnik ma byc wlaczony czy wystarczy zaplon?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy nacisnąć raz jeszcze przycisk, tak na chwilę i kontrolki DSC i ASC-T gasną (tak jest w mojej e46). System powraca do "normy" :twisted2: również po wyłączeniu silnika.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
W moim BMW jest tylko ASC wiec nie ma problemu ale u sasiada z DSC jak probowalem wylaczyc to nacisnalem ten przycisk na ok 15 sekund i zaraz na poczatku pojawil sie taki trojkacik ostrzegawczy a po tych 15 sekundach on calkowicie zgasl... I nie wiem czy to sie wylaczylo czy wlaczylo od nowa...Aha i on ma e39 z 2001.Nie wiem moze w tym modelu jest jakos inaczej.Jezeli ktos moze to niech sprawdzi.Dzieki
Opublikowano
W moim BMW jest tylko ASC wiec nie ma problemu ale u sasiada z DSC jak probowalem wylaczyc to nacisnalem ten przycisk na ok 15 sekund i zaraz na poczatku pojawil sie taki trojkacik ostrzegawczy a po tych 15 sekundach on calkowicie zgasl... I nie wiem czy to sie wylaczylo czy wlaczylo od nowa...Aha i on ma e39 z 2001.Nie wiem moze w tym modelu jest jakos inaczej.Jezeli ktos moze to niech sprawdzi.Dzieki

 

U mnie jest dokladnie tak samo. Przytrzymanie przycisku przez 15 sekund

powoduje trwale zgaszenie kontrlki (nie reaguje juz na przycisk) oraz....

TRWALE ZALACZENIE ASC+T - sprawdzilem na luznym podlozu.

Niestety patent z E46 chyba u nas nie dziala.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na wstępie- nigdy nie trzymałem wcisniętego przycisku od DSC aż przez 15 sek. (jak proponuje Łukasz) więc nie wiem co się dzieje z elektroniką auta po takim okresie.

Natomiast jednorazowe wciśnięcie przycisku od DSC wyłącza DSC (na zegarach zaświeci się na żółto trójkąt z wykrzyknikiem w kółeczku ze strzałką), a system ASC+T nadal jest aktywny.

Żeby wyłączyć ASC+T należy tak długo przytrzymać przycisk od DSC (3-5 sek) aż zapalą się na ŻÓŁTO kontrolki DSC (trójkąt z wykrzyknikim w kółku) oraz kontrolka hamulców (wykrzyknik w kółku i nawiasach).

W autach gdzie nie ma DSC (domyślam się że w niektórych e39 kolegów którzy biorą udział w dyskusji nie ma tego systemu) kontrolka od ASC wygląda jak ta w e46 od DSC, czyli trojkąt z wykrzyknikiem w kółeczku. Jednorazowe wciśnięcie takiego przycisku ma zdeaktywować system ASC.

Moje powyższe przemyślenia :) opieram na instrukcji obsługi e46.

 

Do Łukasza: ABSu nie wyłącza się przyciskiem od DSC. W ogóle nie wiem czy można go wyłączyć. Wg manuala od ABS jest oddzielna kontrolka- litery ABS w kółku i nawiasach (podobna do tej od ręcznego hamulca)

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Na wstępie- nigdy nie trzymałem wcisniętego przycisku od DSC aż przez 15 sek. (jak proponuje Łukasz) więc nie wiem co się dzieje z elektroniką auta po takim okresie.

 

Krotkie nacisniecie przycisku DSC deaktywuje tylko "traction control" (zapalona kontrolka pomaranczowa miedzy zegarami) - mozna wtedy palic gume.

 

Przytrzymanie przycisku przez piec sekund zapala dodatkowa kontrolke od hamulcow deaktywujac kompletnie "dynamic stability control" opcje ktora przychamowywuje danym kolem w przypadku gdy samochod traci nagle kierunek jazdy.

 

Przytrzymujac przycisk 15 sekund, caly system sie blokuje i nie mozna go uruchomic spowrotem bez wylaczenia i wlaczenia silnika spowrotem.

Nie dziala wtedy nic ani "traction control", ani "dynamic stability control" , ABS nie dziala wogole lub jest bardzo mocno opozniony.

 

Wszystko to oczywiscie zalezy od rocznika, wersji oprogramowania zainstalowanej w samochodzie, rodzaju DSC zainstalowanego (ASC, DSC stage1, DSC stage2) Dla pewnosci najlepiej przetestowac to we wlasnym zakresie i na wlasnym samochodzie.

:cool2:

 

Do Łukasza: ABSu nie wyłącza się przyciskiem od DSC. W ogóle nie wiem czy można go wyłączyć. Wg manuala od ABS jest oddzielna kontrolka- litery ABS w kółku i nawiasach (podobna do tej od ręcznego hamulca)

 

...tak i zapala sie tylko i wylacznie wtedy kiedy uklad ABS-u jest niesprawny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam chyba DSC III.

Czy jeśli przytrzymam przycisk od DSC przez 15 sek. to coś nowego zaświeci się na zegarach? Skąd mam wiedzieć że jest już wszystko wyłączone skoro po 5 sek już się palą dwie kontrolki od DSC i ASC+T :?:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Ja mam chyba DSC III.

Czy jeśli przytrzymam przycisk od DSC przez 15 sek. to coś nowego zaświeci się na zegarach? Skąd mam wiedzieć że jest już wszystko wyłączone skoro po 5 sek już się palą dwie kontrolki od DSC i ASC+T :?:

 

Nic nowego nie zapala sie na zegarach poza kontrolka DSC i hamulcow, jedyna roznica jest to ze po okolo 15-20 sekundach caly system sie blokuje, przycisk DSC przestaje reagowac na kolejne nacisniecia i nie mozna wlaczyc DSC spowrotem, dopuki nie wylaczysz i wlaczysz silnika......

Opublikowano
W moim BMW jest tylko ASC wiec nie ma problemu ale u sasiada z DSC jak probowalem wylaczyc to nacisnalem ten przycisk na ok 15 sekund i zaraz na poczatku pojawil sie taki trojkacik ostrzegawczy a po tych 15 sekundach on calkowicie zgasl... I nie wiem czy to sie wylaczylo czy wlaczylo od nowa...Aha i on ma e39 z 2001.Nie wiem moze w tym modelu jest jakos inaczej.Jezeli ktos moze to niech sprawdzi.Dzieki

 

U mnie jest dokladnie tak samo. Przytrzymanie przycisku przez 15 sekund

powoduje trwale zgaszenie kontrlki (nie reaguje juz na przycisk) oraz....

TRWALE ZALACZENIE ASC+T - sprawdzilem na luznym podlozu.

Niestety patent z E46 chyba u nas nie dziala.

 

Dziwna sprawa.Moze Niemcy pomysleli ze nikt taka limuzyna jak e39 nie bedzie palil gumy i jezdzil bokiem wiec sie nie da wylaczyc DCS :) Wychodzi na to ze e39 jest przeznaczona dla statecznych i spokojnych (zeby nie powiedziec dziadkow :mrgreen: ) kierowcow a e46 dla mlodych i pragnacych sprotowych wrazen. A tak na serio w TOP GEAR byl test M5 i tam jak gosc wylaczyc DSC to latal pieknie bokiem a nawet zrobil obrot 360 stopni. Wczesniej dla przykladu z wlaczonym DSC probowal na mokrej nawierzchni wprowadzic auto w poslizg i........NIC, auto jechalo jak po szynach.

Opublikowano

 

Dziwna sprawa.Moze Niemcy pomysleli ze nikt taka limuzyna jak e39 nie bedzie palil gumy i jezdzil bokiem wiec sie nie da wylaczyc DCS :) Wychodzi na to ze e39 jest przeznaczona dla statecznych i spokojnych (zeby nie powiedziec dziadkow :mrgreen: ) kierowcow a e46 dla mlodych i pragnacych sprotowych wrazen. A tak na serio w TOP GEAR byl test M5 i tam jak gosc wylaczyc DSC to latal pieknie bokiem a nawet zrobil obrot 360 stopni. Wczesniej dla przykladu z wlaczonym DSC probowal na mokrej nawierzchni wprowadzic auto w poslizg i........NIC, auto jechalo jak po szynach.

 

Nie sadze zeby to mialo cos do rzeczy, po prostu systemy dzialaja inaczej.

Nacisniecie przycisku w normalnym trybie dosyc skutecznie uwala

kontrole trakcji wiec nie jest to az tak wielki problem, tyle ze fajnie bylo

by moc ja trwale wylaczyc.

 

Znalazlem na internecie fajny patent, podlaczajac do przycisku prosty uklad RC z kondensatorkiem i opornikiem mozna zapewnic sobie kazdorazowe wylaczenie go po przekreceniu kluczyka.

 

Jesli chodzi zas o kontrole trakcji to wszystko ladnie ale w ramach praw

fizyki. Raz na Karowej moim mercem 320 zaliczylem taki spin ze sam

bylem zdziwiony - mimo wlaczonego ESP zrobilem PELNE 360. Slyszalem

jak uklad rozpaczliwie probuje zapinac hamulce to na jednym to na drugim

kole, ale samochod dawno juz utracil jakiekolwiek resztki trakcji.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam chyba DSC III.

Czy jeśli przytrzymam przycisk od DSC przez 15 sek. to coś nowego zaświeci się na zegarach? Skąd mam wiedzieć że jest już wszystko wyłączone skoro po 5 sek już się palą dwie kontrolki od DSC i ASC+T :?:

 

Nic nowego nie zapala sie na zegarach poza kontrolka DSC i hamulcow, jedyna roznica jest to ze po okolo 15-20 sekundach caly system sie blokuje, przycisk DSC przestaje reagowac na kolejne nacisniecia i nie mozna wlaczyc DSC spowrotem, dopuki nie wylaczysz i wlaczysz silnika......

Więc sprawdziłem- u mnie po ok. 10 sek. gasną obie lampki a system reaguje na kolejne wciśnięcia klawisza od DSC. Więc patent Łukasza u mnie nie działa :duh:

pozdrawiam

Paweł

  • 5 lat później...
Opublikowano
witam a ja mam taki problem ze ze mam wylonczone dsc i kola mi szaleja i pali mi sie dsc i hamulec za zolto ale nie mam pojecia jak wlaczyc dsc zeby kolka nie szalaly wyl i wla silnik i kontrolki nie gasna tylko zapiszczy przy ruszaniu!trzymalem tez kilka sekund i nic!co jest grane?pomocy!pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.