Skocz do zawartości

problem z ogrzewaniem, odpowietrzenie układu chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, obserwuje ten temat od jakiegoś czasu, miałem ten sam problem, nie było ogrzewania w kabinie nawet klimatronik nie załączał dmuchawy w trybie AUTO, wedle wszesniej napisanych instrukcji zabrałem sie do odpowietrzania i efekt byl pozytywny w 50%, tzn. klimatronik sie włączą elegancko ale nawet jak nastawie 32 stopnie to dmucha nie dmucha na maxa. no i cieple powietrze leci z kratek pasazera a z kierowcy to takie sobie... co to moze byc ? dalej zapowietrzone ? Termostat, nagrzewnica termozawor sa ok.

Jak to odpowietrzyc ? jak odkrece korek odpowietrzajacy to leci plyn a pak silnik chodzi na luzie to poziem sie lekko podnosi i opada. Czy to prawda, ze jak sie otwiera zbiorniczek na goracym plynie to mozna zapowietrzyc uklad ?

 

Wszyscy gdzies odsylaja, bo tak najlatwiej.... problem juz rozwiazany, mimo wszystko dziekuje za pomoc.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

Mam taki problem mam BMW E36 i była wymieniana chłodnica . Odpowietrzałem ją prawie cały dzień bo grzała mi się a temp. w środku w ogolę nie było ale gdy już ją odpowietrzyłem i wszystko było ok. oprócz 2 rzeczy. Temp. silnika na połowie wskazówka to jest ok . Ale nie pokoi mnie zimny dolny wąż od chłodnicy, górny jest ciepły(gorący-taki jak powinien być). Drugi problem ogrzewanie nie daje aż tak dużego ciepła gdy samochodem stoję np. w korku (chodzi tu ogólnie o niskie obroty kiedy samochód stoi na luzie) :)

Opublikowano
Kolego masz raczej termostat do wymiany. Często pokazuje się temp jak należy a i tak układ zapowietrzony. Czasem ludzie wlewają specyfików do zatykania dziur w chłodnicach lub podobnych specyfików i może dojść do zatkania układu ale to w sporadycznych przypadkach. Na początek wymień termostat i porządnie odpowietrz układ :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Odgrzebie stary temat

E36 328 - problem polega na tym ze jak jadę i silnik pracuje po wyżej 2 tys obrotów ogrzewanie działa nie jest może to jakaś rewelacja, ale w samochodzie robi się ciepło, ale kiedy np. zatrzymam się na skrzyżowaniu momentalnie leci zimne powietrze z nawiewów. Układ myślę odpowietrzony jest dobrze, żadnych oznak walniętej uszczelki pod głowica nie widzę, wskazówka stoi w pionie wiec termostat raczej tez odpada.

Ma ktoś pomysł co jeszcze może być nie tak?? Czytałem ze czasami jakieś zaworki w nagrzewnicy się potrafią podwiesić, gdzie one się dokładnie znajdują?

Czy w e36 328 znajduje się dodatkowa pompka elektryczna która powoduje szybszy obieg cieczy w układzie?

Proszę o pomoc...

Pozdrawiam

Opublikowano
Koledzy wczoraj przerabialem ten temat u siebie,zajelo mi to caly dzien,okazalo sie ze padniete byly elektro zawory,( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=64_0126&hg=64&fg=18 ) puszczaly ale nie dokonca.Po rozebraniu okazalo sie ze byly czesciowo zaciete,puszczaly czesciowo wode ale nie do konca.Ja bym najpierw zaczol od tego.wymontowac zalac jakims plynem(rozpuszczalnikiem moze) ja rozebralem ale to sie wiaze z rozlutowywaniem ukladu itd. w moim przypadku byly tloczki skorodowane. Dodam ze uzywki chyba niema sensu kupowac bo prawdopodobnie bedzie w takim samym stanie,ze wzgledu na wiek.
Opublikowano

Czy ktoś już to robił? Może można się do niej dostać w mniej inwazyjny sposób? Np. z boku?

 

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

 

chyba lepiej było by wyjac silnik :idea:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.