Skocz do zawartości

318d po hamowni


malin_f1

Rekomendowane odpowiedzi

Oto szczegóły

 

BMW E46 318D Po lifcie 2002r sprowadzony w 2007 z Niemiec aktualnie 111tyś nalatane wygląda na oryginalny.

Samochód żony totalna seria dane producenta 115HP przy 4000rpm i 265Nm w przedziale 1750-2500. Jak widać jest coś zrąbane z tym dołem w momencie obrotowym w przedziale 2000-2500 (błąd pomiaru wykluczony) za każdym razem był dół raz większy raz mniejszy, ale w jeździe w ogóle tego nie czuć samochód normalnie idzie. Mimo wszystko jestem bardzo mile zaskoczony wynikiem na plus samochód non stop jeździ na BP Ultimate lane tylko na jednej stacji.

 

http://images48.fotosik.pl/218/39292d2557c067bbm.jpg

 

Jakieś sugestie co to może być i co da się z tym zrobić?

 

Przy okazji jaka jest bezpieczna granica dla tego silnika na fabrycznym osprzęcie ? Chciałbym zrobić 140HP i 330Nm z wygładzeniem wykresu. Realne :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś czuć ten dołek, bo na nim jest strata około 50Nm.

Może być tak, że w piku turbo trochę przeładowuje. Następnie N75 chcąc ustawić żądane ciśnienie doładowania przycina je na moment - stąd taki spory dołek, po czym stabilizuje. Trzeba zrobić diagnostykę.

Wybrałeś kiepską hamownie. Nie dość, że inercja, to jeszcze słynna V-Techowska o bardzo optymistycznych wynikach. Skorygował bym ten pomiar na jakiejś obciążeniówce. Wartości maksymalne troszkę by spadły i kreski wyglądałyby inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś czuć ten dołek, bo na nim jest strata około 50Nm.

Może być tak, że w piku turbo trochę przeładowuje. Następnie N75 chcąc ustawić żądane ciśnienie doładowania przycina je na moment - stąd taki spory dołek, po czym stabilizuje. Trzeba zrobić diagnostykę.

Wybrałeś kiepską hamownie. Nie dość, że inercja, to jeszcze słynna V-Techowska o bardzo optymistycznych wynikach. Skorygował bym ten pomiar na jakiejś obciążeniówce. Wartości maksymalne troszkę by spadły i kreski wyglądałyby inaczej.

 

Dzięki za info ale jakbyć przetłumaczył dla mnie na polskie to będę wdzięczny na codzień śmigam japońską benzynką a do dieslów ogólnie mam uraz i nie jest mi znana terminologia :) co do diagnostyki zostaje serwis czy mogę coś sam sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto trzyma moc, problem jest tylko w dołku. Przepływki na razie nie ruszaj, bo możesz tylko pogorszyć. Moc max masz oki, więc powinna dobrze mierzyć. To samo z EGR, on z mocą nie ma wiele wspólnego w seryjnym aucie. No chyba że się nudzisz to mozesz zajrzeć do niego i zobaczyć czy trzpień się porusza.

Przede wszystkim musisz sprawdzić ciśnienie doładowania, bo to w nim moze być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy okazji jaka jest bezpieczna granica dla tego silnika na fabrycznym osprzęcie ? Chciałbym zrobić 140HP i 330Nm z wygładzeniem wykresu. Realne :?:

 

kolego tak jak piszesz to jest bezpieczna granica, dowiadywałem sie przez allegro, gościu profesionalnie podobno, bo jeszcze nie sprawdziłem, w ciagu 4 godziń ogarnia autko, 25 koni + 50 momentu, bierze za całą ta przyjemność 850zł.

jak dowiem się czegoś nowego to dam znać bo też planuje taki zabieg :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy okazji jaka jest bezpieczna granica dla tego silnika na fabrycznym osprzęcie ? Chciałbym zrobić 140HP i 330Nm z wygładzeniem wykresu. Realne :?:

 

kolego tak jak piszesz to jest bezpieczna granica, dowiadywałem sie przez allegro, gościu profesionalnie podobno, bo jeszcze nie sprawdziłem, w ciagu 4 godziń ogarnia autko, 25 koni + 50 momentu, bierze za całą ta przyjemność 850zł.

jak dowiem się czegoś nowego to dam znać bo też planuje taki zabieg :wink:

 

Allegro sobie daruj.

Jedź do Rogala z MR Motors, Compsportu, Jetronika, Aligatora, Tune-Up czy Goodhope, zależnie gdzie Ci bliżej.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.