Skocz do zawartości

Nie równa praca silnika M30B35


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów!

 

Już bardzo duzo przeszedłem z moim autkiem bardzo duzo czasu jej poświęciłem i spokoju ale powoli zaczynam wymiekać z wolnymi obrotami a mianowicie gdy zapalam samochód i chodzi na benzynie jest ok jak przełączy sie na gaz i jest zimny to strasznie muli zreszta na benzynie tak samo problem zaczyna sie gdy zwalniam i chce sie zatrzymac i wciskam sprzegło zaznaczam ze nie dzieje sie to za kazdym razem ale dosc czesto obroty spadaja do 200 i potem do 1000 i po tym sie stabilizuja czasmi bujna sie wiecej niz jeden raz ale z reguly jest to jeden raz. Nie mam juz pojecia co to moze byc czy ktoś spotkał sie z takim problemem. Zaznaczam ze mam sekwencje i elektroniczną przepustnice EML i prawie działająca kontrole trakcji tzn. działa bo koła nie wpadają w posliz ale podczas spokojnej i jednostajnej jazdy przerywa tak jakby gubił prąd z tym zreszta tez nie moge sobie poradzići chce was poprosić o pomoc. Mam juz wymienione: filtr paliwa kopułke palec siwece olej i przeowdy zapłonowe na inne nie nowe znznaczam do tego przepustnica jest wyczyszczona na błysk jedynie jeszcze odma jest w nie najlepszym stanie ale nei wiem co z nią zrobić czy mozna ją w jakiś sposób przerobić.....

Opublikowano
Zrobiłem tak jak to było opisane i efekt był taki ze obroty sie ustabilizowały ale ktrótko jeździłem takze jutro pojezdze troch dłuzej i zobacze tylko auto nie ma w ogóle mocy i troche przerywa pozatym zaraz po zapaleniu chodzi bardzo nie równo.
Opublikowano
Pozatym ze mam problem z tym przygasaniem to dodatkowo mam problem z tym ze przy energicznym dodaniu gazu samochód zamiast się wkręcać to przygasa szczególnie na zimnym slinkiu to moze tez miećzwiązek z uszkodzonym przepływomierzem ? Sprawdziłem kompresje i wynosi od 9,8 bar to 9 bar nie ma rewelacji ale z drugiej storny nie ma tez mega tragedi ostatnio zauwazyłem ze samochód zaczął jakoś inaczej "kopcic" nie mam tu na mysli poboru oleju ale jak jest niska temperatura to strasznie duzo spali sie wydobywa z niego. Czy powodem tego moze byc przepływomierz oraz EML ? Proszę o pomoc
Opublikowano
Stawiam na przepływkę. Sprawdzałeś czy klapka pracuje płynnie? Zacinająca się przepływka może powodować kopcenie z wydechu (za duża dawka paliwa), nie wspominając już o tym że auto nie bardzo chce przyspieszać. Może ktoś w twojej okolicy ma BMW z silnikiem M30 (530/535 lub 730/735), żeby podmienić dla pewności.
BMW - Like No Other
Opublikowano

Witam

 

Po pierwsze należałoby wyczyścić EML (zarówno sam przelot powietrza z klapką jak również rozebrać całość, wyczyścić pył ze szczotek, którego będzie sporo, oceńić stan potencjometru, nasmarować). Po drugie taki poziom kompresji wg mnie to niepokojący sygnał. Może on jednak oznaczać konieczność regulacji zaworów (jak to się mówi "siedzą", czyli się niedomykają). Co do przepływomierza to jedynym sposobem na jego sprawdzenie jest pomiar napięcia i oporu. Poszukaj na forum, było o tym trochę. Jeśli chodzi o ASC to skoro tak jak mówisz w czasie jazdy przerywa, to powinna zapalać Ci się wówczas kontrolka ASC między zegarami.

 

Pozdrawiam

7-er Fahrer
Opublikowano
Jezeli chodzi o EML to została rozebrana całkowiecie wyjąłęm nawet wirnik i wyczyściłem szczotki, nasmarowąłem zębatki oczyściłem ścieżki ogólnie ich stan jest dobry i nie ma żadnych przetarćani nic w tym stylu co by wskazywało na jej zużycie tak samo dolot jest wyczyszczony na błysk. Zawory miałem regulowane jakies 5kkm ale moge oddać na ponowną regulacje pozatym bardzo mocno je słychać ale mechanik powiedział zeby sie nie przejmować i ze zawory są wyregulowane luz to 0,03 albo jakoś tak i mówił ze mam z tym jeździć. Nie wiem juz co mam robic musze jeszcze jedynie kupic nowe przewody zapłonowe ale to dopiero za jakis czas poza tym nie mam w ogóle pewności ze one zadziałają. Jezeli chodzi o ASC to podaczs jazdy nie zaświeca sie ta kontrolka to jest coś innego jakby chwilowy zanik prądu.
Opublikowano
Klapka chodzi płynnie w zależności jak ustawie sprężyne to inaczej chodzi silnik jak ustawie bardziej sztywno to chodzi nie równo ale za to żadziej obroty falują a jak ustawie luźniej klapke to na wolnych obrotach jest lepiej nie szarpie silnikiem ale za to pod czas jazdy tak jak opisywalem wczesniej jest czeście to falowanie. Niestety nie mam juz kto ma M30 sam miałem niedawno 2 ale musiałem sprzedać ponadto tamtem był na 100% nie sprawny bo przezył badzo duzo wybuchów od gazu ten tego nie doświadczył bo mam sekwencje.
Opublikowano
Dzięki za podpowiedź teraz jetem troche zapracowny ale poszukam jakie wartości powinny mieć te czujniki i jak bede miał wyniki pomiarów to napiszę. Pozdrawiam i dzięki za pomoc mam nadzieje ze uda sie to rozwiązać, jezeli ktos ma jeszcze jakeis sugesite to proszę pisać sprawdze wszystko
Opublikowano

Cześć

 

Sprawdziłem już czujniki temp. i tak dwa czujniki od silnika i od EML pokazują 280ohm a czujnik od temperatuyr który przekazuje dane do licznika pokazuje około 550ohm czyli wygląda na to ze jest ok. Nie sprawdziłem jeszcze czujnika położenia wału czy on moze powodować aż takie problemy związane z wolnymi obrotami ? Co jeszcze ewentualnie moge sprawdzić ?

Opublikowano

Witam ponownie

 

Sprawdziłem dzisiaj czujnik położenia wału tzn odłączyłem go całkowicie i auto nie chciało odpalic po czy po chwili ukazał sie błąd oledruk sensor czy jakos tak pozatym odgłaczyłem tez ten drugi czujnik któy zakłany jest na 6 culinder i bez neigo mozna jeździc spokojnie nie ma zadnych zmina Czy ktoś ma jeszcze jakis pomysł co to moze byc.

Opublikowano

Czesc

 

Nie oeldruck sensor pokaząło sie nie przez odłączony czujnik tylko przez to ze długo kręciłem rozrusznikiem i moze cos jej się pomyliło. Jeżeli dzieje Ci się tak na zimnym sliniku moze to być spowodowane nieszczelnością ukłdau szczególnie gdy rano jest zimno guma jest twarda źle dolego do metalu i masz przelot gotowy jeżeli się myle nich koledzy mnie poprawią.

 

Co do sprawdzenia czujników jezeli chodzi o temp. to musisz zdjąć wtyczki rozgrzać silnik i podpiać dwie sondy miernika cyfrowego to dwóch zacisków oczywiscie najpierw musisz ustawić odpoweidnio miernik na pomiar oporu i ustawić oczywiście zakres tak samo z sąndą lambda tylko tam się miezy nie opór ale napiecie na forum jest opisane jak dokładnie sprawdzić sonde.

 

PS.

 

Czy Ty tez masz EML ? Bo ja już podejrzewam ze to moze być wina EML w jakiś sposób wysyłae złe informacje to kompa ECU o połozeniu przepustnicy albo sterownik EML nie komunikuje sie poprawnie ze sterownikiem ECU no nie mam pojęcia dlatego w moim poście prosze o pomoc bardzije zaawansowanych i doświadczonych w tej dziedzinie osób oczywiście nie wymagam zeby ktoś mi dał rozwiązanie na "talerzu" zeby chociaż naprowadizł na dobry tok rozumowania.

 

Pozdrawiam Kolegów i czekam na wasze opinie.

Opublikowano
Być może ale moze to jest faktycznie wina przepływomierza czy to jest normalne ze po podłączeniu kabla od przepływki wszystkie piny mają kontakt z masą i jak sprawdzam miernikeim to mam przejście ? normalnie na 4p. jest chyba podłaczona masa a jak podłacze przepływke to wszystkie mają przejsicie do masy. Czy ma ktoś moze jakiś schemat przepływomierza ? Dzisiaj wymieniłęm odmę na lepszą i jest tera na 100% szczelna Czy ktoś wie jak powinieni byc prawidłowo złozony ten plastikowy zaworek w wersji z EML oczywiście ?
Opublikowano
Witam ponownie zamówiełm juz nową odmę oryginalna odbiore ja w przyszłym tygodniu wiec jak tylko ja wymienie to dam znac czy coś się zmieniło. Pozatym mogę powiedzieć że zaistniało dziwne zjawsko to znaczy ono było juz wczesniej ale nie przywiązywałem do tego wagi bo nie myślełem ze to moze mieć jakiś związek A mianowicie auto nie odcina normlanie jak kręcilismy inne BMW to odcinały przy 6,3k obrotów na min. A moja nie odcina czy to moze miec jakiś związek z tym co sie dzieje z moim silnikeim. Proszę o pomoc w tym temacie
Opublikowano
Widze ze temat obumarł tak czy siak ostanio zauwazyłem ze jak ustawie przepływkę tak ze spraężyna jest bardzo luźna i klapka wychyla sie dalej to na benzynie obroty rano na zimnym silniku nie sa 500 tylko 800 tak jak powinny być ale jak ustawie przepływke tak jak była fabrycznie to szarpie silnikiem nie równo chodzi i tak dalej jednakze nie ma to wpływu na poprawę falowania i przygasania pod czas jazdy a nawet jest gorzej bo auto poprostu gasnie nie wiem czy klapka ma wtedy zbyt dużą bezwładnośc i zamyka poprostu dopływ powietrza do silnika dlatego na gazie mi gasnie czy co jest grane pozatym ostanio straciło moc na benzynie i na gazie praktycznie przy 4000 obr juz nie idzie zacina sie nie wiem co jest grane dolot raczej jest juz szczelny na 100% nie wiem co jeszcze moze być przeczynyą takiego zachowania. Będe wiedzięczny za jakieś rady mozetez post przyda sie w przyszłości innym urzytkownikom tego forum. Pozatym słuzę pomocą jezeli ktoś będzie miał jakieś pytanie do mnie odnosnie tego co juz zrobiłem to prosze "walić" simało.
Opublikowano

Co do przydatności tematu to raczej słabo bo o M30 jest tyle tematów że jakbyś chciał je przeczytać to byś wiedział co i jak.

 

Instalacje gazową pewnie masz zwykła? Na gazie sprawdzałeś 'odcinke"? Rozrząd w jakim stanie, jak regulowałeś luz zaworowy ile wynosił przed regulacją? Eml tez bym podmienił bo jak go rozebrałeś co mogłeś coś zepsuć chyba że potrafisz zdiagnozowac czy poprawnie pracuje.

 

Podmień przepływomierz, podmieniłbym również sterownik silnika.

Opublikowano
Zawory były regulowane z serwisie RafMar w Bydgoszczy niestey nie wiem jaki miały luz ale mówilii coś ze były ciasno skręcone, sterownik silinika juz podmieniałem mam ogólnie 3szt ( zostały mi z poprzednich bemek) i na tego samego typu sterowniku jest tak samo ale mam jeszcze jeden z numerem kończącym sie na 173 i na nim silnik chodzi inaczej tnz bardzo go szarpie jezeli chodzi o odcinke to mam sekwencje KME wymienione wszystkie filtry i ogólnie jest w dobrym stanie raczej. Silnik od samego początku nie odcinał bo jak go kupiłem to chodził całyczas w trybie awaryjnym z powodu błędu EML a bardziej nie siwiecenia sie kontrolki EML na zegarach. EML juz kiedyś podmieniałem ale nie przynisoło to pożądanego efektu pozatym ciężko jest znaleźć EML co do przepływomierza postaram się kupić drugi ale wczoraj go mierzyłem i napiecie jest takie jakie powinno być przy zamkniętej klapce 0,2V przy wolnych obrotach 1,03V a przy otwartej na max 4,5V Nie wiem co jeszcze moze byc przyczyną dzisiaj zobacze podmienic ten sterownik i inaczej wyregulować przepływkę ale nie sądze zeby to dało jakieś efekty.
Opublikowano
Nie mam pewności co do pochodzenia sterowników wiem napewno ze jeden z nich jest napewno od auta z manualną przepustnica co do drugiego to nie mam pewnosic jezeli chodzi o EML to opanowałem sytuacjie podmeiniając liczniki. Mechanik wydział wałek ale nic nie mówił na jego temat tylko wyregulowali zawory i powiedizeli ze jest teraz ok. W razie czego mam drugi silnik ale nie chciał bym go rozbierać póki nie bede wiedział co sie z tym stało.
Opublikowano
Zmieniłem wczoraj komputer od silnika i wyregulowałem inaczej przepływke i widać jakąs poprawę na benzynie auto chodzi nawet nieźle tylko mam wrazenie jakby przeruywało pod aczs jazdy podszarpywało czy jest mozliwośc ze to są przewody zapłonowe skoro na poprzednim kompie nic takiego nie występowało? Pozatym brakuje mu troche moce na gazie i czasmi jak wcisnę pedął do podłogi np na 5 biegu przy prędkoci 50km/h to tez troche przerywa ale tylko na gazie i bardzo cięzko sie wtedy napędza. Obroty są nieco stabiliniejsze ale i tak sie bujają ciągle. Rozebrałem EML i ją wyczysciłem ( nie było tam za duzo syfu) Na forum znlalazłem jeszcze jakiś temat o regulacji EML-a czy faktycznie jest taka opcja czy mozna to jedynie zrobić po przez adaptacje przepustnicy, Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak zresetować kompa od przepustnicy jak go wyjmę na całą noc z auta i zotawie bez prądu czy to coś da i czy przedewszsytkim sie nic nie skrzaczy ? Na przepustnicy u góry znalazłem taką małą śrubke na imbus czy ktoś wie od czego ona jest jest zalana jakąs zywicą albo czyś podobnym moze nią da sie coś regulować.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Dostałem juz nowy zawór odmy ale nie sądze zaby wniósł on zbyt wiele, wymieniłem go i nie ma zadnych zmian. Jednakże po wymianie kompa i wyregulowaniu przepływki widać troche zmiany autko ma wiecej mocy i sprzeglo zaczelo sie slizgac niestey w dalszym ciagu jak puszczam sprzdeglo to auto zamiast jechac to muli mam nadzieje ze wiece o czym mówie. Ponadto naprawiłem tempomat i działa tylko czasem rozłacza ale do tego jakos dojede. Co moze byc powodem takiego braku mocy na wolnych obrotach ?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Witam kolegów!

 

Już bardzo duzo przeszedłem z moim autkiem bardzo duzo czasu jej poświęciłem i spokoju ale powoli zaczynam wymiekać z wolnymi obrotami a mianowicie gdy zapalam samochód i chodzi na benzynie jest ok jak przełączy sie na gaz i jest zimny to strasznie muli zreszta na benzynie tak samo problem zaczyna sie gdy zwalniam i chce sie zatrzymac i wciskam sprzegło zaznaczam ze nie dzieje sie to za kazdym razem ale dosc czesto obroty spadaja do 200 i potem do 1000 i po tym sie stabilizuja czasmi bujna sie wiecej niz jeden raz ale z reguly jest to jeden raz. Nie mam juz pojecia co to moze byc czy ktoś spotkał sie z takim problemem. Zaznaczam ze mam sekwencje i elektroniczną przepustnice EML i prawie działająca kontrole trakcji tzn. działa bo koła nie wpadają w posliz ale podczas spokojnej i jednostajnej jazdy przerywa tak jakby gubił prąd z tym zreszta tez nie moge sobie poradzići chce was poprosić o pomoc. Mam juz wymienione: filtr paliwa kopułke palec siwece olej i przeowdy zapłonowe na inne nie nowe znznaczam do tego przepustnica jest wyczyszczona na błysk jedynie jeszcze odma jest w nie najlepszym stanie ale nei wiem co z nią zrobić czy mozna ją w jakiś sposób przerobić.....

 

Witam

 

Mam identycznie "działający" ASC. Do tego przerywa mi między 70 a mniej więcej 160 km/h - wyłączę ASC jest OK. Do tego te "interwencje" ASC - nagłe szarpnięcia nie powodują zaświecenia się kontrolki ASC (dziwne!), za to wszystkie inne (jak dodam dużo gazu na śliskim itp powodują jej miganie - prawidłowo), też tak masz?

Przepływomierza testowo jeszcze nie odłączałem - ale bieg jałowy też mi się nie podoba i wg kompa od gazu obroty mam trochę za niskie (ciągle wchodzi w okolice 750 - powinien trzymać 800 rpm).

 

Czy udało Ci się rozwiązać ten problem?

 

Jeśli chodzi o mnie to zamierzam w najbliższym czasie sprawdzić jeszcze czujnik położenia przepustnicy. Okrągłe gniazdo po stronie kierowcy, pierwsze od środka w pobliżu gniazda diagnostycznego którym kasuje się inspekcje olejowe itp PIN 20 a parametry powinny być takie:

 

IDLE:

manual: 0,34 - 0,43 V

automat: 0,35 - 0,45 V

 

FULL

manual: 3,1 - 3,3 V

automat: 3,7 - 3,8 V

 

jak widzisz inne dla manuala inne dla automatu; Ty masz manual jak rozumiem?

 

Aha, przepływomierz regulowałeś tą śrubką na dole? Ja jeszcze tego nie ruszałem...

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czesc

 

Niestety nie udało sie rozwiązać problemu ASC póki co to zostawiłem bo gaz mi sie zaczał sypac i musze cos z tym zrobić. Póki co udało mi sie tylko zrobić ze nie skaczą mi obroty jak sie zatrzymuje. Zobacze jeszcze to położenie przepustnicy jak pisałeś dzięki za informacje. Ogólnie mam manual ale to jest przekładka z aautomatu co jakis czas wyswietla sie getribeprogram nie wiem jak to usunac i czy to cos zmienia w pracy silnika ? Przy energicznym dodaniu gazu na beznyzie auto sie jakby dlawiło. Przepływke regulowałem i jest ustawione tak ze działa dobrze w miare na wolnych obrotach niestey nie byłem na badaniu spali wiec nie wiem jak to wyglada od tej storny.

Opublikowano
mialem ten sam problem w m30 smierdzial nie rowno chodzil na bezynie wkrecal sie po o,5sekundy po pedale posciagalem wszystkie przewody gumowe gdzie jest podcisnienie z motoru wraz z dolotem kolektora mialem pekniecia przy silniczku krokowym i odmie po uszczelnieniu i regulacji zaworow na nie!klepiace prawie na sztywno (zrobilem to sam!przerwa 0,15wylot 0,10ssacy)zaczol szczekac jak wariat i wkrecac sie na wiekrze obroty taka moja mala teoria na temat tego silnika acz kolwiek nie musi byc to samo u ciebie moze masz jeden przewod zaplonowy wypalony w srodku nie musi miec przebicia moze oringi wtryskiwaczy przepuszczaja powietrze przeciez wszyscy wiemy ze samochod nie jest nowy a silnik zawsze ma wielka temperature sugeruje tu przegrzanie uszczelnien co wiaze sie ze stwardnieniem rozszczelnieniem i pekaniem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.