Skocz do zawartości

jaki akumulator do e39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam 12V 88Ah. Wystarcza w zupełności. W razie dobrej zimy 70Ah moze nie podolac naturze :)

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
oggy tej wiiększej mocy nigdy nie wykorzystasz bo alternaor ładuje tylko do fabrycznej mocy akumulatora, tak więc niestety szkoda kasy na mocniejszy ja jest napisane 70 to 70
Opublikowano

jeżeli załozysz wiekszej mocy akumulator nic sie nie stanie. to prawda co pisza koledzy ze alternator doladuje Ci do swojej mocy znamionowej i koniec ale przeciez sa prostowniki :) ja swoj akumulator raz na 6 miesiecy doladowywuje prostownikiem bo jezdzimy 24h na swiatlach chodzi klima radio i inne odbiorniki... dzieki temu ciesze sie dobra praca akumulatora i odpalam nawet w duze mrozy. oczywiscie najlepiej dac taki akumulator o takiej wartosci Ah jak zaleca producent.

 

pozdrawiam

Opublikowano
ja swoj akumulator raz na 6 miesiecy doladowywuje prostownikiem bo jezdzimy 24h na swiatlach chodzi klima radio i inne odbiorniki... dzieki temu ciesze sie dobra praca akumulatora i odpalam nawet w duze mrozy.

 

 

pozdrawiam

 

Szczerze mówiąc to niepotrzebnie moim zdaniem targasz akumulator pod prostownik bo od tego jest alternator i jeżeli jest sprawny, a powinien to jedyne co się stanie przy używaniu całej elektryki i elektroniki w aucie to będzie paliło 1,5-2 litry więcej paliwa

 

pozdarwiam

Opublikowano
nikogo nie zmuszam :) i nikt nie musi doladowywac akumulatora ale jezdzac po miescie w tych korkach i uzywajac wycieraczek radia, klimy, xenonow niestety ale alternator nie doladuje odpowiednio akumulatora :) niedowiarkow zapraszam do jakiegos dobrego punktu ktory zajmuje sie sprzedaza akumulatorow, zaznaczam musi byc dobty punkt i musza sie faceci na tym znac. Ja bede doladowywal swoim impulsowym prostownikiem - mam akumulator BOSCH SILVER 100Ah i chodzi swietnie. Zreszta diesel do rozruchu potrzebuje bardzo duzy prad. Ale ok ja nie musze byc dla nikogo autorytetem napisalem jak robie ja.
Opublikowano

W 520 mam 75Ah, w 540 90Ah...czyli w normie zalecanej przez BMW, ale pamiętam, że kiedyś elektryk mówił mi, że spokojnie można dawać większe o ok 10-20% niż zalecane przez producenta, zwłaszcza do aut lepiej wyposażonych i tych z większymi silnikami.

 

Ostatnio dałem tyłka, że aż sam się z siebie uśmiałem...żonka zdawała na prawko, a ja siedziałem 5 godzin w aucie i czekałem...radio, CD, lampka przy czytaniu książki, a później TV :mad2: ...i jak żonka przyszła z wynikiem pozytywnym, to była radość, ale samochód nawet nie zagadał :wink: Trzeba było 15 minut czekać na kablach zanim ruszył rozrusznik :duh: :mrgreen:

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Ja ostatnio zmieniłem akumulator w swoim aucie 530d na taki jaki był czyli 12V 90 Ah. Taki też zalecają w serwisie. Uważam, że jeśli do tego modelu jest taki przeznaczony to taki należy założyć.
Opublikowano

Trzeba zakładać te które są podane w instrukcji, a założyć można i 50% większy tylko po co ,alternator go nie doładuje do pełnej wielkości, a

, ale znadodam tylko tyle że właśnie jak jest włączone wszystko to alternator spokojnie doładuje akumulator tylko spalanie Ci znacznie, a raczej o tyle wzrośnie ile będziesz zużywał dodatkowego prądu

 

pozdarwiam

ps. ja też nie jestem autorytetem, ale znajomy w bmw jest i jakiś czas temu sam chciałem sobie wstawić większy i tak bardzo się uparłem że pokazał mi łopatologicznie że owszem mogę , ale to nie ma sensu

Opublikowano

oczywiscie ze nie nalezy dawac za dużego ale jak ja kupowalem nie mieli 90Ah wiec wziąłem 100Ah jest minimalnie wiekszy co oznacza ze dluzej wytrzyma bo (Ah) jest miarą pojemności ogniw galwanicznych w tym i akumulatorów elektrycznych, określa ona zdolność do zasilania przez ten akumulator obwodu elektrycznego prądem o danym natężeniu przez określony czas. Np Naładowany akumulator o pojemności 40 Ah, podłączony do odbiornika pobierającego prąd o natężeniu 2 A, będzie obsługiwał to urządzenie przez 20 godzin.

Q[Ah] = I[A] * t[h]

 

Reasumując: Wiecej "Ah" to nic innego jak tylko dłuższy czas pracy akumulatora. Producent podaje wartość [Ah] bo zna sprawność alternatora. Ja czy bym miał 90Ah czy jak teraz mam akumulator 100Ah i tak bede doładowywał prostownikiem. Dlaczego?? A no dlatego że jak juz wspomniałem wcześniej diesel potrzebuje duży prąd rozruchowy a jazdą w korkach nie naładujemy w pelni akumulatora przy włączonych odbiornikach ( wycieraczki, swiatła, radio, klima itp...) mało tego w obnizonych temperaturach nieznacznie ale jednak zmniejsza sie pojemnośc akumulatyora... Dlatego raz na pół roku jak doładuje sobie akumulator to nic innego jak tylko zabieg kosmetyczny który sprawia ze akumulator nie pracuje w ekstremalnych warunkach a tym samym przedłuża jego żywotność. A korki + włączone odbiorniki = ekstremalne warunki.

Myśle ze teraz juz jest wszystko jasne i z doborem akumulatora nie będzie problemu :)

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Ja ostatnio zmieniłem akumulator w swoim aucie 530d na taki jaki był czyli 12V 90 Ah. Taki też zalecają w serwisie. Uważam, że jeśli do tego modelu jest taki przeznaczony to taki należy założyć.

Dobrze uważasz...pod warunkiem, że mieszkasz w miejscu, dla którego był przeznaczony ten konkretny samochód. Sprawność akumulatora spada wraz ze spadkiem średniej temperatury. Jeżeli średnia temperatura dla Niemiec wynosi 5 stopni (zima), a dla Polski -5, to sprawność tego samego akumulatora w Polsce będzie niższa o ok 10%...do tego sprawność alternatora dla różnych temperatur oraz różnych wysokości jest różna. Wszystkie dane są podawane wg norm, a normą w tym przypadku jest 20 stopni oraz 0 m.n.p.m. W moim przypadku spadek sprawności alternatora tylko dla wysokości wynosi 3,5%. Jeżeli połączysz te dane, to wyjdzie, że spadek wydajności aku oraz alte będzie ok 13-15%. I to by się pokrywało z tym co pisałem poprzednio, że fachowiec zalecał aku większy o 10-20% niż podaje producent.

 

Druga sprawa...alternator nie jest w stanie doładować na 100% akumulatora w warunkach normalnej eksploatacji w Polsce. Niedoładowany akumulator będzie z czasem tracił swoją pojemność, wić warto co jakiś czas doładować go do 100% - to przedłuży jego żywotność. jeden z moich akumulatorów pracował bezawaryjnie przez 8 lat, inny przez 6 lat (pracowałby dłużej, ale załatwił mi go mechanior, który zapomniał go odłączyć po ładowaniu i wygotował). Najsłabszy wynik jaki udało mi się uzyskać na akumulatorze to 5 lat, a jeżdżę od 30 lat.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
No dobra, wszystko pięknie ładnie ale kupując ten większy akumulator obciąża się bardzie alternator który nie jest w stanie go doładować i wtedy to już nawet trzeba ratować się prostownikiem. O ile ten o mniejszej pojemności zdąży się doładować to ten o większej niestety nie. W PL serwisie zalecają do mojego samochodu 90Ah i w DE tak samo.
Opublikowano

Zalecają, nie zalecają...zależy od wiedzy na ten temat :wink: W jednym warsztacie, fachowiec-elektryk nawet nie wiedział gdzie u mnie jest akumulator :twisted:

W naszych warunkach klimatycznych zawsze występuje konieczność doładowywania...chyba, że ktoś jeździ non stop, wtedy taka konieczność występuje rzadziej np raz do roku.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

alternator wcale nie bedzie przemeczony jak akumulator bedzie mial wiecej Ah - po prostu nie doladuje go do pełna :)

 

a tak na marginesie jak bedziesz mial walniety regulator napiecia walniety to jaki bys nie wsadzil akumulator to po roku go rozwalisz :) bo albo nie bedzie ci go alternator doladowywal albo bedzie za duzy prad ladowania dawal :) dlatego mowie kupujac akumulator trzeba kupic w wyspecjalizowanym punkcie gdzie dokonaja wam odpowiednim sprzetem pomiaru pradu ladowania. jak wyjdzie ok wtedy wszadzasz nowy akumulatorek i cieszysz sie z jazdy :)

 

pozdrawaim

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja bede doladowywal swoim impulsowym prostownikiem - mam akumulator BOSCH SILVER 100Ah i chodzi swietnie.

 

to bedzie glupie pytanie, ale co tam - zapytam :)

 

Gdybym chcial akumulator zabrać na noc do domu i doładować, to czy po jego wyjęciu da radę normalnie zamknąć samochód (stoi na publicznym parkingu w nocy) i rano go otworzyć? Czy może prąd z akumulatora jest jednak potrzebny do otwierania i ryglowania drzwi i musiałbym na noc zostawić auto otwarte?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taki jak przewidział producent.

Producent zapewne na drodze odpowiednich badań doszedł do wniosku jaki będzie najlepszy.

Zapewne wyciągają średnią z różnych sposobów eksploatacji auta.

Jeśli przewidziany przez producenta akumulator nie daje rady to trzeba dość czemu.

Chyba , że auto ma sporo dodatkowych odbiorników prądu to wtedy większy akumulator ale i odpowiedni alternator.

 

Z tego co wiem to akumulator o większej pojemności dłużej trzeba ładować zakładając , że prąd ładowania jest taki sam. Czyli to nie jest do końca prawda , że alternator nie da rady go naładować. Da radę ale to potrwa dłużej.

 

A dla akumulatora bardzo niezdrowe jest niedoładowanie.

 

< autor pytał o konkretny typ silnika. Może wpisujcie dokładnie jaki silnik macie i jaki akumulator? >

 

Ja w 520i mam obecnie 70Ah. Zadnych kłopotów od prawie trzech lat.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
W 520 mam 65Ah i właśnie kończy mi się po 5 latach, w 540 mam 90Ah dwuletni, ale to bydle pożera tyle prądu, że następny będzie na bank 100Ah.

Pozdrawiam

Jacek

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam!

Panowie tak jak zostało już powiedziane akumulator można wsadzić tak wielki jaki się tylko zmieści. (nic nowego)

Ale jako coś nowego dodam że wasze alternatory (jeśli nie są zepsute) to doładują ten akumulator w 100% :shock: to tylko kwestia czasu.

Mały aku (nie zbyt mały bo nieda rady) przy rozruchu da z siebie wszystko ale w zamian relatywnie szybko uzupełni zapas mocy.

Duuży natomiast da z siebie tylko część (bo więcej nie trzeba) ale potrzebuje żeby go dłużej doładowywać "do pełna".

Na dobór bateryjki ma wpływ zatem jak duży jest motor (także czy to benz czy diesel) bo od tego zależy energia potrzebna do rozruchu, ilość odbiorników jakie chcecie używać na postoju i jak długo, klimat (w niskiej temp spada sprawność) oraz sposobu eksploatacji (krótkie czasy jazdy pomiędzy rozruchami (typowa jazda miejska) czy dłuuugie jazdy pozwalające w pełni doładować akumulator). Gdzieś kiedyś wyczytałem że po trudnym rozruchu na dużym mrozie trzeba jechać średnio ok 40 minut aby "zwrócić" pobraną energię do akumulatora.

Reasumując jeśli śmigasz głównie w mieście do pracy to nie inwestuj w zbyt duży akumulator - lepiej sprawdzi się taki jak zalecają. Jeśli natomiast twoje przebiegi są dłuugie sprawdzi się większy akumulator i będziesz mógł dłużej pooglądać tv na postoju. :D

Opublikowano

wszyscy piszą o mocy w Ah, a co z mocą rozruchową? czy ona ma mniejsze znaczenie?

pytam bo także kończy mi się akumulator i zastanawiam się jaki powinien być nowy.

 

stary aku jest bodajże 72ah i 720A, orginał bmw. za to tanie aku w marketach mają nawet po 90ah a rozruchową mniejszą niż 720a.

 

tak więc moc rozruchowa ma znaczenie?

Opublikowano
Ja bede doladowywal swoim impulsowym prostownikiem - mam akumulator BOSCH SILVER 100Ah i chodzi swietnie.

 

to bedzie glupie pytanie, ale co tam - zapytam :)

 

Gdybym chcial akumulator zabrać na noc do domu i doładować, to czy po jego wyjęciu da radę normalnie zamknąć samochód (stoi na publicznym parkingu w nocy) i rano go otworzyć? Czy może prąd z akumulatora jest jednak potrzebny do otwierania i ryglowania drzwi i musiałbym na noc zostawić auto otwarte?

 

Kto pyta nie bladzi.

Dasz rade pod warunkiem ze masz sprawny zamek w tylnej klapie i ten w drzwiach. Sprawdz to jak odlaczycz aku i zanim trzasniesz klapa czy da sie otworzyc kluczykiem tylna klape przekrecajac w lewo o 90 stopni z tego co pamietam.

Tak wiec jesli zamek dziala jak powinien zamykasz bryke kluczykiem, potem otwierasz sam bagaznik wyjmujesz aku, trzaskasza klapa i idziesz do domu.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

ja mialem i mam 90Ah

dla autora 70-80Ah bedzie ok

jak ktos wczesniej napisal bardzo duzo zalezy od tego jak sie bedzie uzywac tego aku, ale tutaj ilosc Ah bedzie miala mniejsze znaczenie, a wazniejsza bedzie jakosc i technologia wykonania aku, a za to wszystko trzeba placic

Opublikowano
W 520 mam 65Ah i właśnie kończy mi się po 5 latach, w 540 mam 90Ah dwuletni, ale to bydle pożera tyle prądu, że następny będzie na bank 100Ah.

Dwuipółletnia Varta zamarzła mi tej zimy przy 23 stopniach mrozu, roczna Centra poradziła sobie w tych samych warunkach z silnikiem nie palonym od 2 miesięcy.

 

W obu mam już nowe. W obu przypadkach Centra Futura. E34 - 75Ah - w zupełności wystarczy bo ma mało elektryki, czujników itp. W E39 - 100Ah, 900A pr. rozruchowy - silnik 4,4 i masa elektryki i elektroniki.

Ciekawe, że BMW zaleca do niego aqu od 75 do max 90, ale wszystkie firmy produkujące aqu zalecają 100-105.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
w 523i swego czasu wymieniłem aku na CENTRE FUTURE, nówka kosztowal cos ok. 430zł, 77ah, zdecydowanie pasowal. Trzymal 2 lata bez najmniejszych problemow. POLECAM!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.