Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jeżeli chcesz jezdzic bezproblemowo to tylko Landi Renzo Omegas z wtryskami MED.

 

można pewnie taniej i tez dobrze na Stagu Premium, Matrixach i Scorpionie GT, ale podstawa to dobry monter.

 

pozdr

 

ps. ile Ci 330Ci pali w miescie i poza ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem skad jestes, ale w Wielkopolsce moge ci polecic firme cargaz. zakladaja oni instalke solaris. mozesz o niej poczytac na ich stronie. mam silnik taki jak twoj, jezdze na ich instalce juz 40kkm i dziala rewelacyjnie.

pozdrawiam

Opublikowano
witam i mam pytanie, a jak się ma instalacja gazowa do skrzyni automatycznej, słyszałem że nie lubią swojego towarzystwa? Ma ktoś LPG w automacie?
Opublikowano
może to tłumaczenie będzie chaotyczne ale spróbuję, mianowicie słyszałem iż skrzynie automatyczne są sterowane parametrami silnika co w przypadku zasilania gazem wprowadza jakiś chaos w pracy skrzyni (bodajże są mniej i bardziej inteligentne i właśnie te drugie nie chcą za dobrze "gadać" z LPG), wybaczcie ale tylko próbowałem przypomnieć sobie teorię jakiegoś machera a wolę się się upewnić u ludzi, którzy mają na co dzień do czynienia z kombinacją LPG+automat
Opublikowano
Sterownik ASB współpracuje ze sterownikiem silnika ECU ale co ma gaz do tego? Sterownik sekwencyjnego gazu ściśle współpracuje ze sterownikiem silnika i w żaden sposób go nie ogranicza (w momencie przejścia na LPG sterownik ECU nie zostaje przecież odłączony - nadal pracuje jak by chodził na Pb i nawet nie wie że jest inne źródło zasilania)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Kolego.. Przede wszystkim mam nadzieję, że jesteś świadom w jakich warunkach instalka LPG ma sens. (długość pokonywanych tras, przebieg m-czny itp)

Skoro masz 330ci to wiesz już że paliwo to jedno a utrzymanie to inna kwestia:-) Do swoich rachub przyjmuj średnie spalanie gazu w okolicach 13-14L Wiem z autopsji, że jak się jeździ na LPG to częściej się opony kończą ^^ - teoretycznie żadnego połączenia a jednak coś w tym jest:-)

 

Teraz do rzeczy. Ja mam zamontowanego stag-a 300 i swego czasu mialem drobne perypetie ale tylko dlatego, że parownik był jakis lipny (tracił ciśnienie i wtedy mapy wtrysków sie przestrajały) Po wymianie wszystko ok .Przejechane już prawie 30kkm oczywiście wymieniane filtry na czas. Jeszcze tylko taka prosta wskazówka. Przed zamontowaniem skup się na wszystkich detalach w samochodzie. Posłuchaj silnika itp.. Po założeniu oszczędzi Ci to nerwów.. Będziesz wiedział czy to przez LPG czy też tak było zawsze. Może to dziwnie zabrzmi ale większość osób po założeniu gazu dostrzega jakieś stuki w skrzyni itp:-)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Kolego.. Do swoich rachub przyjmuj średnie spalanie gazu w okolicach 13-14L Wiem z autopsji, że jak się jeździ na LPG to częściej się opony kończą ^^ -

 

To fakt :) więcej sie jeździ niż na PB. Ja strasznie narzekałem na gaz hmm teraz na 13/08/2010 mam umowioną instalkę

Stag, wtryski matrixy, reduktor KMD gold będzie to śmigać?

brokat_
Opublikowano

Oj jeżeli o mnie chodzi to ja żadnym specem od LPG nie jestem. Czy będzie śmigać czy też nie to pewno czas pokaże:D Ja zakładałem swoją instalkę w Dąbrowie G. i przyznać muszę, że kłopotów nie mam wcale. Przejechałem już prawie 50k km także dystans już odczuwalny:-) Owszem może garaż nie jakiś okazały ale goście wiedzą co i jak w temacie. P.s. Jak coś to służę namiarami:D

Pozdrawiam

Opublikowano
Kolego.. Do swoich rachub przyjmuj średnie spalanie gazu w okolicach 13-14L Wiem z autopsji, że jak się jeździ na LPG to częściej się opony kończą ^^ -

 

To fakt :) więcej sie jeździ niż na PB. Ja strasznie narzekałem na gaz hmm teraz na 13/08/2010 mam umowioną instalkę

Stag, wtryski matrixy, reduktor KMD gold będzie to śmigać?

 

nie będzie,

 

reduktor w zimie przy max bucie zamarznie, ten reduktor nie obsłuży twojego auta,będą problemy, możesz włożyc reduktor MAGIC III, jezeli dostaniesz wtryski matrix hd 544 to są ok, zapytaj jaki stag, bo do tego silnika potrzebny będzie minimum stag 300 plus, i porządna regulacja w trasie z laptopem i ustawienie mieszanki na podstawie odczytów z ECU PB korekcji krótko i długoterminowych.

 

ten silnik to majstersztyk, i nie wybacza pozniejszych błędów montażowych, potrzeba naprawdę fachowca by to ogarnął by jezdzilo tak jak na PB i nie waliło check engine na desce i ubogą mieszanką.

 

zapytaj wogole czy zdejmują kolektor dolotowy do nawiertu wtrysków, bo te muszą być zrobione również dobrze.

 

z tego co wiem w tym silniku najlepiej pracuję instalka landi renzo omegas z wtryskami med lub keihin.

 

pozdr.

Opublikowano
reduktor KMD gold będzie to śmigać?

 

nie będzie,

 

reduktor w zimie przy max bucie zamarznie, ten reduktor nie obsłuży twojego auta,będą problemy, możesz włożyc reduktor MAGIC III, ...

 

 

Dlaczego uważasz że parownik KME gold cena min 300zł do mocy 360KM nie obsłuży 330ci, a magic III cena max 200zł do mocy 350KM będzie odpowiedni, uzasadnij.

 

Oczywiście pomijając zamarzanie, bo powodów zamarzania może być wiele, od złej cieczy w układzie chłodzenia, zapowietrzenie, niesprawny zawieszający się termostat, zabrudzony uszkodzony reduktor, itd itp...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

jak Ty przy zakupach kierujesz się tylko ceną i opisami producenta i myslisz ze produkt droższy jest lepszy, to zycze powodzenia, te info o obsługiwanych mocach to można sobie między bajki włożyć.

 

owszem jak się będziesz turlał po drodze, to może i będzie ok, ale użytkownik który ma 231 KM pod maską czasem też lubi depnąc w gaz.

 

przede wszystkim roznica kolosalna jest w budowie tych reduktorów, magic III jest tłokowy, gold nie trzyma termiki, w zime przy max bucie na autostradzie po prostu zamarznie

 

mam znajomego ( instalator ) gdzie kme gold nie dawał rady przy max bucie w jego aucie które miało tylko 174 KM, dopiero po dołożeniu drugiego, cisnienie się ustablizowało i auto zaczeło jezdzić do odcinki.

 

w tym silniku najlepiej sprawdzi się reduktor ig1.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie ma reduktora który obsługuje 306KM moga se na abudowie napisac ze nawet 500KM ale przy pełnym obciazeniu spadac cisnienie.

W pracy zakładamy reduktor AC-R01 obsługujący do 250KM wolnossące i 230KM turbo

Pracuje w AC.SA jest to producent instalacji gazowych Stag

Opublikowano
Nie ma reduktora który obsługuje 306KM moga se na abudowie napisac ze nawet 500KM ale przy pełnym obciazeniu spadac cisnienie.

W pracy zakładamy reduktor AC-R01 obsługujący do 250KM wolnossące i 230KM turbo

Pracuje w AC.SA jest to producent instalacji gazowych Stag

 

Hmm Nie jestem znawcą ale to chyba nie w KM jest problem tylko w ilości gazu jaki trzeba rozprężyć w jednostce czasu. Czyli łatwiej zagazować 3L z 300KM niż 5L z 250KM - tyle wg mnie. Słyszałem o subaru na LPG, że jeździ więc myślę, że 300KM to nie jest max takich instalacji. Ja mam fi 6mm w 231KM i jeździ. Dławi go dopiero jak jest poniżej 1/4 zbiornika:-) To myślę, że dobry reduktor fi8mm (a jak wiadomo ze wzoru na pole koła 2mm średnicy robią spora różnicę) powinno ponad 300KM obsłużyć. Tyle moich przemyśleń. Pozdrawiam

Opublikowano
Ogólnie to zaopatrzyć duży silnik w paliwo gazowe potrafi wiele reduktorów i wiele z nich ma napisane że są w stanie zaopatrzyć 300-stu lub 350-cio konny silnik.Lecz tajemnica nie tkwi w tym czy są one w stanie podać konkretna ilość gazu bo gdyby o to chodziło to doszlibyśmy do sytuacji podłączenia rurki 8mm lub 12mm wprost do wtryskiwaczy gazowych i na pewno gazu by nie brakowało(pomijając sprawę stabilnego ciśnienia na zadanym poziomie w zależności do ilości gazu w zbiorniku).Bardzo ważne jest by reduktor był w stanie podać gaz odpowiednio ogrzany a co za tym idzie dokładnie rozprężony i odparowany do postaci gazowej, bo nic tak nie miesza w mapie jak pojawiający się na wtryskiwaczach gaz razem z nieodparowanymi płynnymi kropelkami gazu,które to dopiero w cylindrze odparowują powodując mocne wzbogacenie mieszanki.Dochodząc do sedna sprawy,to ważne jest czy reduktor jest w stanie pobrać z płynu chłodzącego odpowiednią ilość ciepła i oddać ją do dużej ilości rozprężającego się gazu.Dlatego często stosuje się dwa słabsze reduktory, które to mają większą powierzchnię cieplną niż jeden duży a w obu przypadkach wydatek mocy jest podobny.
Opublikowano
.Dlatego często stosuje się dwa słabsze reduktory, które to mają większą powierzchnię cieplną niż jeden duży a w obu przypadkach wydatek mocy jest podobny.

To może po prostu trzeba założyć dwa większe i wtedy problem się rozwiąże? :-) Pytanie później będzie czy silnik zdoła zagrzać płyn chłodniczy:-) I takie błędne koło wychodzi.. Nie ma nic lepszego jak praktyka. Jak uda mi się coś ustalić to podam szczegóły. Pozdrawiam

Opublikowano
.Dlatego często stosuje się dwa słabsze reduktory, które to mają większą powierzchnię cieplną niż jeden duży a w obu przypadkach wydatek mocy jest podobny.

To może po prostu trzeba założyć dwa większe i wtedy problem się rozwiąże? :-) Pytanie później będzie czy silnik zdoła zagrzać płyn chłodniczy:-) I takie błędne koło wychodzi.. Nie ma nic lepszego jak praktyka. Jak uda mi się coś ustalić to podam szczegóły. Pozdrawiam

Widzę że kolega nie przeczytał postu ze zrozumieniem :duh: A jak kolega będzie ustalał szczegóły to niech pojedzie do dobrego warsztatu i spyta o ten temat mechanika a najlepiej powtórzy mój post.(jestem pewien że odpowiedz będzie taka sama.Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

IG1 przy normalnej eksploatacji tak,

ale jak ktoś sporo lata na autostradach z wysokimi prędkościami to 2 x IG1

Landi Renzo dobrze wystrojona i zamontowana ma dwie zalety:

- zbliżoną moc jak na benzynie,

- niewielką różnicę w spalaniu pomiędzy LPG a PB

Bo co to za frajda jak to auto pali 10 benzyny a LPG 15,

 

Miałem M54B30 w e39, założyłem BRC Sequent56, generalnie przez 30 tyś jeździło się ok,

ale czuć było ze w górnym zakresie moc ucieka, że to juz nei to auto jak przed założeniem LPG,

po za tym spalanie mnie nie satysfakcjonowało,

ten silniczek jest dość oszczędną jednostką,

na trasie spokojnie schodziłem na 8 litrów benzyny, gdzie przy tej samej jeździe palił mi 12 gazu.

Jak dla mnie za duża różnica biorąca się z słabości BRC.

 

Jakbym dziś miał montować to tylko Landi i to u kogoś naprawdę rozgarniętego.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Czytając te wypowiedzi już sam nie wiem założyłem reduktor KME Gold turbo wtryski matrix stag 300 i spalanie gazu 14l/100 paliwa 12/100 km, auto śmiga muszę jeszcze ją podkręcić troszke w czasie jazdy już jest lepiej ale to jeszcze nie to.

Czy naprawdę ten reduktor to kaszana?

Edytowane przez brokat_
brokat_
Opublikowano (edytowane)

 

reduktor w zimie przy max bucie zamarznie, ten reduktor nie obsłuży twojego auta,.

 

Dlaczego :?: rozwin proszę swoją wypowiedz bo nie rozumie :D (ironia) jak max bucie to w zimie mam caly czas miec gaz w podłodzie i zapier.... do 250 km/h i tak w kółko :D, jeżeli silnik się rozgrzeje to dlaczego ma zamarznąć i dlaczego ten parownik nie obsłuży mojego auta, jeżeli jest do mocy ponad 360 KM?

Edytowane przez brokat_
brokat_
Opublikowano

 

mam znajomego ( instalator ) gdzie kme gold nie dawał rady przy max bucie w jego aucie które miało tylko 174 KM, dopiero po dołożeniu drugiego, cisnienie się ustablizowało i auto zaczeło jezdzić do odcinki.

 

w tym silniku najlepiej sprawdzi się reduktor ig1.

 

i tutaj mnie to śmieszy sorka za moją ironię, ale jak rozmawiałem z 5 zakładami w okolicach Tychów i Katowic to śmiali się ze mnie że ktoś zakłada po dwa parowniki do auta hahaha i wg nich taki magik powinien zająć się innym rzeczami a nie montażem gazu. Sorka ale 174 KM czy 230 czy 190 czy nawet 55 ma jeżdzić i tyle, u mnie teraz auto goni ponad 240 km/h na gazie na benzynie do odcięcia :) czekam na zimę i sprawdzę reduktor (PS miałem kiedyś sierre na gazie i o dziwo nigdy mi parownik nie zamarzł w zimie hmm może teraz robią gorsze) a co do zamarzania to może Twój cudotwórca od gazu miał problemy z chłodzeniem silnika bo nie wierzę, żę temperatura cieczy która w zime jest w okolicach 87 st. C może zamarznąć :D biorąc pod uwagę fakt że większość reduktorów montuje się w okolicach najcieplejszego miejsca w silniku - przy kolektorach wydechowych :)

brokat_
Opublikowano

 

mam znajomego ( instalator ) gdzie kme gold nie dawał rady przy max bucie w jego aucie które miało tylko 174 KM, dopiero po dołożeniu drugiego, cisnienie się ustablizowało i auto zaczeło jezdzić do odcinki.

 

w tym silniku najlepiej sprawdzi się reduktor ig1.

 

i tutaj mnie to śmieszy sorka za moją ironię, ale jak rozmawiałem z 5 zakładami w okolicach Tychów i Katowic to śmiali się ze mnie że ktoś zakłada po dwa parowniki do auta hahaha i wg nich taki magik powinien zająć się innym rzeczami a nie montażem gazu. Sorka ale 174 KM czy 230 czy 190 czy nawet 55 ma jeżdzić i tyle, u mnie teraz auto goni ponad 240 km/h na gazie na benzynie do odcięcia :) czekam na zimę i sprawdzę reduktor (PS miałem kiedyś sierre na gazie i o dziwo nigdy mi parownik nie zamarzł w zimie hmm może teraz robią gorsze) a co do zamarzania to może Twój cudotwórca od gazu miał problemy z chłodzeniem silnika bo nie wierzę, żę temperatura cieczy która w zime jest w okolicach 87 st. C może zamarznąć :D biorąc pod uwagę fakt że większość reduktorów montuje się w okolicach najcieplejszego miejsca w silniku - przy kolektorach wydechowych :)

 

to niech cie smieszy, bo widze ze jestes kompletnym laikiem w dziedzinie lpg a uslyszales bajki jakie chciales od swoich gazownikow, ktorzy to nie takie fury gazowali, tylko jak przyjedziesz jak cos bedzie nie tak to wtedy zobaczysz ile byli warci :lol: :lol: :lol: , tu chodzi o termike tego reduktora, ale nie będę tlumaczył tego, pogadamy jak zacznie ci zawory wypalac przez ubogą mieszankę i rozjezdzac adaptację w ECU PB , i wtedy bedziesz sie smial ale baranim glosem.

 

sprawdz tylko jak lecisz te swoje 240 czy silnik dalej jedzie na lpg czy juz od 180 nie podpiera sie benzyną, bo gaz ma 5 st temp, a cisnienie spadlo na leb na szyje i zapetlone już dawno wtryski.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.