Skocz do zawartości

320d Wymiana koła pasowego.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak jesteś z W-wy to jedź do Auto-Moto-Mag na Muszkieterów 72, Okęcie. Tam kolesie bez problemu Ci to wymienią. Pewnie coś będziesz musiał zapłacić ale przynajmniej się nienapocisz i zrobione miał będziesz profeska. Koleś, który tam "rządzi' sam ma 320d 150 KM.
  • 1 rok później...
Opublikowano
powiem Ci tak, ja sam wymieniałem to koło, ogólne pojęcie mechaniczne mam, narzędzie też. Byłem u znajomych mechaników spytać jak to się robi żeby nic nie sknocić powiedzieli tak: Są miejsca do blokowania koła żeby można było to odkręcić, szukałem nie znalazłem. Dali dobrą radę, może nie w 100 % fachową ale w 200 % skuteczną. Na koło pasowe założyłem dobry klucz-grzechotkę pod nią podstawiłem kobyłkę (taka stalowa mała podpórka podstawiam ją przy podnoszeniu auta) i delikatnie zakręciłem rozrusznikiem, tylko delikatnie bardzo. Kręciłem 2 razy. 1 raz autko deko się podniosło a za drugim troszkę podniosło i puściła śruba. Oczywiście auto na luzie i hamulcach trzymałem. teraz jest to dla mnie już prosta czynność, najwięcej namęczyłem się z paskami, ale miałem drugą betę do podglądu i założyłem. Jeżeli trochę się ogarniasz w mechanice to powinieneś to zrobić w ASO zmiana trwa do 1,5 godziny chyba, gdzieś tak wyczytałem kiedyś. Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz !! powodzenia :)
Opublikowano

Ryzykownie :) A gdyby odpalił?? :)

Bał bym się obciążać rozrusznik takim momentem. Skądinąd - pomysł ciekawy.

Jak zacząłem czytać o tej kobyłce, podnoszeniu itd, to myślałem, że zrobili to inaczej. Założyli klucz tak, żeby opierał się o coś, i opuszczając auto - kręcili śrubę... Ale trzeba by było zablokować wał :( U mnie ten temat załatwili kluczem z 1.5m rurą. Dwie osoby kręciły, trzecia (ja) blokowała wał na wieńcu.

A za pierwszym razem ukręcili b. dobrą grzechotkę - urwał się króciec!

Opublikowano

witam

do blokady koła zamachowego zrobiłem trzpien o wymiarach

7mm wchodzi w koło zamachowe

11mm otwór w obudowie skrzyni

mocna grzechota z rura i poszło

Opublikowano
Ryzykownie :) A gdyby odpalił?? :)

Bał bym się obciążać rozrusznik takim momentem. Skądinąd - pomysł ciekawy.

Jak zacząłem czytać o tej kobyłce, podnoszeniu itd, to myślałem, że zrobili to inaczej. Założyli klucz tak, żeby opierał się o coś, i opuszczając auto - kręcili śrubę... Ale trzeba by było zablokować wał :( U mnie ten temat załatwili kluczem z 1.5m rurą. Dwie osoby kręciły, trzecia (ja) blokowała wał na wieńcu.

A za pierwszym razem ukręcili b. dobrą grzechotkę - urwał się króciec!

 

 

pewnie jakieś ryzyko jest dlatego mówiłem żeby tylko puknąć rozrusznikiem tylko tyle wystarczy a jak odpali to daleko nie pojedzie bo ręczny i klocki pod kołami są ;p mnie się udało auto nie przejechało nic tyle co się uniosło deko czyli chciało, ale nie mogło :)

Opublikowano

witam.

dziwi mnie to wszystko że macie takie problemy i że polecanie robić to od góry.

ja to wymieniałem tak:

kanał

klucz 32 chyba nie pamietam dokładni(zrszta to bez znamczenia jaki)

osoba so samochodu 5bieg hamulec ja założyłem klucz przedłużka i powoli poszło.

robiłem to od spodu zdjąłem pasek a i wyciągnąłem tą zaluzje dało mi to sporo miejsca na manewry. cała robota to jakies 30min chętnie pomoge jak ktos ma problem a jest z okolic warszawy lub kielc

Opublikowano
ja robiłem to od góry po zdjęciu żaluzji z wentylatorem dostęp jest bajeczny, w łapki można grać :lol: według mnie nie ma sensu wchodzić pod auto.
Opublikowano

Właśnie kupiłem w ASO śrubę i podkładke. Musze przyznać, że to kawał stali :P

 

Czy zamiast blokować koło, metoda z 5`tym biegiem i hamulcem jest bezpieczna ?

 

Jutro odbieram klucz dynamometryczny, do piątku powinny przyjść wszystkie graty i zabieram się za szrocika ;)

Opublikowano
z tym napinaniem skrzyni, walu, dyfra, pólosi i wszystkiego po drodze poprzez wal silnika.... brzmi niebardzo, szczególnie ze ta sruba potrafi naprawde trzymac a to tak na chlopski rozum niezbyt bezpiecznie ale skoro dziala..najwazniejsze to dokrecic z powrotem rownie mocno, czyli 100nm, 60 stopni, 60 stopni, 30 stopni, inaczej zdarzyc sie moze awaria pompy oleju - znam taki przypadek.
Opublikowano

Hey no to super. Mam nadzieje, że pasowe dojdzie do piątku i będe mógł się zabrać za to w sobote.

 

Chciałem odrazu wymienić napinacz i rolke prowadzącą, ale z tym to już chyba nie będzie większego problemu.

 

BTW w którą strone musze kręcić, aby odkręcić pasowe ?

 

Z tego co czytałem to wystarczy zdjąć tą plastikową osłone chłodnicy tak ?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Panowie dzisiaj zaczelo cos mi stukac tak jak zuzyte wahacze ale bylem na diagnostyce i to nie to. Zreszta mam nowa oryginalna zawieche. Zauwazylem jednak nierowne zuzycie paska na kole (pasek nr 4pk895). Czy ma to cos wspolnego z kolem pasowym? Chodzi mi o te wibracje. Zdazaja sie one dosc czesto, nawet na postoju! Pomozcie. Poduszki wszystkie ok i na silniku i na skrzyni.

Opublikowano
Witam.

Panowie dzisiaj zaczelo cos mi stukac tak jak zuzyte wahacze ale bylem na diagnostyce i to nie to. Zreszta mam nowa oryginalna zawieche. Zauwazylem jednak nierowne zuzycie paska na kole (pasek nr 4pk895). Czy ma to cos wspolnego z kolem pasowym? Chodzi mi o te wibracje. Zdazaja sie one dosc czesto, nawet na postoju! Pomozcie. Poduszki wszystkie ok i na silniku i na skrzyni.

 

 

tak kolego objawy wskazują na koniec koła pasowego

Opublikowano
Witam.

Panowie dzisiaj zaczelo cos mi stukac tak jak zuzyte wahacze ale bylem na diagnostyce i to nie to. Zreszta mam nowa oryginalna zawieche. Zauwazylem jednak nierowne zuzycie paska na kole (pasek nr 4pk895). Czy ma to cos wspolnego z kolem pasowym? Chodzi mi o te wibracje. Zdazaja sie one dosc czesto, nawet na postoju! Pomozcie. Poduszki wszystkie ok i na silniku i na skrzyni.

a skąd wiesz że poduszki są ok ? wymieniałeś na nowe ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

jak dobrze pamiętam to te rolki na torxa dokręcasz na 30nm, nie za mocno wbrew pozorom, zerknę w tygodniu dokładnie. i jeszcze taka mała dygresja co do tłumika drgań - koła; raz próbowałem wariantu z blokowaniem silika kołami i w końcu puściło, ale najpierw napięta przez trzech ludzi dwumetrowa rura nagle odbiła z powrotem i narobiła szkód. tylko użycie poniższych przyrządów:

http://img4.imageshack.us/img4/6889/narzdziedotrilingsdempe.jpg

AUTOMAT

http://img814.imageshack.us/img814/6889/narzdziedotrilingsdempe.jpg

MANUAL

to jedyna pewna metoda na stuprocentowy efekt

Opublikowano

Czyli napinacz 40nm czy to moment tylko dla rolki ?

 

Przyszło już koło pasowe, przez małe zamieszanie dostałem dwa:

 

MaxGear

 

oraz

 

LJM Fahrzeugteile

 

LJM przypomina znacznie bardziej oryginał do tego wygląda na solidniejsze.

 

MaxGear wygląda przy nim na chińską tandete w dodatku niedorobioną bo pełno na nim jakiś opiłków.

 

pozdrawiam

 

Update.

 

Ta śruba to jakiś koń. Klucz do kół + rura i klucz się ukręcił a śruba nie drgnęła.

 

lol :duh: :mad2: :P

Opublikowano
w moim przypadku to dopiero 3 metry rury + trzech ludzi dalo rade ruszyc owa srube :) jakis koszmar, podane momenty dotycza rolek, sam napinacz na 90nm, sruba 10, twarosc 10.9

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.