Skocz do zawartości

320d Wymiana koła pasowego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mechanicy zdiagnozowali mi zużycie, tzn. autku KOŁA PASOWEGO. Na pierwszy rzut oka, wymiana wygląda prosto, jednakże ja nigdy tego nie robiłem, a w związku z tym boję się, że coś zchrzanię. Czekam na instrukcje i ewentualne ostrzeżenia. Pozdrawiam!(Auto: e46 320d 2004r.)
  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poradzisz sobie :cool2:

1. Zdejmujesz obudowy silnika na górze

2. odkręcasz wiskoze

3. wyciągasz wiskoze razem z tunelem

4. włazisz pod auto i odkręcasz osłony pod skrzynią i tą metalową po silnikiem.

5. zdejmujesz plastikową zaślepkę przy skrzyni biegów tam gdzie koło zamachowe

6. wkładasz tam coś co zablokuje koło

7 odkręcasz koło pasowe normalny gwint trzeba urzyć dużej siły

9 zakręcasz nowe koło - pamiętaj o tym żeby posmaroważ gwint śruby klejem do śrub

to tyle

Pozdrawiam
Opublikowano
Dzięki Hunter za odpowiedź, twoje rady na pewno przydadzą się w przyszłości. Mi chodziło o bardziej banalne koło, bo o tłumik drgań :) Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A o czym myślisz że ja pisałem :nienie: ,

 

To jest instrukcja jak wymienić koło PASOWE !!

 

PS. Jeśli nie zakumałeś mojej instrukcji to radzę oddać auto do mechanika, mniej nerwów będziesz miał :wink:

Pozdrawiam
Opublikowano
Sorry, faktycznie masz rację - wychodzi moje gapiostwo, ale teraz jak analizuję punkt po punkcie to faktycznie nie ma kosmosu. Mimo wszystko skończy się mechanikiem.Pozdrawiam!
Opublikowano
A nie da rady tego zaatakować tylko od dołu?Trzeba demontować te wiskozy itd.? Od dołu dostęp jest dobry, tyle że faktycznie trza koło jeszcze zablokować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie da rady od dołu bo musisz paski pozdejmować i założyć później, bez odkręcania wiskozy i tuneli to nawet ni zaczynaj tej roboty, naprawdę to koło jest mocno nawet powiem baaaardzo mocno przykręcone.
Pozdrawiam
Opublikowano
Witam, mechanicy zdiagnozowali mi zużycie, tzn. autku KOŁA PASOWEGO. Na pierwszy rzut oka, wymiana wygląda prosto, jednakże ja nigdy tego nie robiłem, a w związku z tym boję się, że coś zchrzanię. Czekam na instrukcje i ewentualne ostrzeżenia. Pozdrawiam!(Auto: e46 320d 2004r.)

 

Powiedz jakie masz objawy uszkodzonego koła pasowego?

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

Też wymieniałem w maju koło pasowe wału, ale oddałem do mechanika, widziałem ile się męczył i blokował żeby to odkręcić dobre 30-45 min żeby to odkręcić namęczył się.

U mnie objawem był lekki hałas tego koła jakby bicie, a skutkiem po czasie było obsunięcie się paska i zapalenie się kontrolki ładowania no i grzanie się auta, co jest logiczne bo pasek zleciał i nie działał na rolkach.

Wymieniłem na corteco ok 400 zł i jak do tej pory 30 tys i bezproblemowo.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Panowie czy koło pasowe może mieć wpływ na wibracje przenoszące sie na budę przy prędkości ponad 160km/h, u mnie zaczyna właśnie przy tej prędkości wibrować jak pralka przy wirowaniu, zaznaczę, że nie robią to opony ani felgi bo sprawdzałem to na trzech kompletach i podpora wału też wymieniona???
Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
przy wymianie podpory skręciłeś jak bylo wcześniej. Moze nie wywarzany wal. Trzęsie tylko jak masz bieg wrzucony czy bez biegu tez.
Opublikowano
zawieszenie hamulce ok ?

Te wibracje mam od początku jak kupiłem ten samochód, a podczas użytkowania wymieniłem tarcze i klocki i wszystko co było do wymiany w zawieszeniu i nic sie nie zmieniało, dlatego zadałem pytanie czy koło pasowe uszkodzone może powodować takie wibracje?

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
przy wymianie podpory skręciłeś jak bylo wcześniej. Moze nie wywarzany wal. Trzęsie tylko jak masz bieg wrzucony czy bez biegu tez.

 

Tak oczywiście wszystko było bardzo dokładnie poznaczone i skręcone dokładnie tak samo, ale po wymianie było tak samo jak przed wymianą, więc podpora była dobra, ale mam przynajmniej nową..

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Poradzisz sobie :cool2:

1. Zdejmujesz obudowy silnika na górze

2. odkręcasz wiskoze

3. wyciągasz wiskoze razem z tunelem

4. włazisz pod auto i odkręcasz osłony pod skrzynią i tą metalową po silnikiem.

5. zdejmujesz plastikową zaślepkę przy skrzyni biegów tam gdzie koło zamachowe

6. wkładasz tam coś co zablokuje koło

7 odkręcasz koło pasowe normalny gwint trzeba urzyć dużej siły

9 zakręcasz nowe koło - pamiętaj o tym żeby posmaroważ gwint śruby klejem do śrub

to tyle

 

Czy jest możliwość zablokowania koło jakimś specjalnym kluczem bo na kole są ząbki. Czy jedyny sposób to ten który podałeś z blokowaniem dwumasu ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam automat więc dwumasu nie miałem, poprostu wejdź pod auto z latarką i wypatrz sposób zablokowania koła, bez zablokowania koła zamachowego nie ruszysz nawet koła pasowego!
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie polecam takich eksperymentów, przy silew z jaką jest dokręcone koło pasowe w grę wchodzi jedynie blokada na kole zamachowyn!!!!! inaczej to można sobie krzywdę zrobić!!!!

A tego bajeru z Tisu to nie polecam.

Pozdrawiam
Opublikowano
Pytanie było czy jest inny sposób na zablokowanie wału, bo jak kolega damianix słusznie zauważył że na wale są specjalne zęby. Więc podałem jak to robi aso (lub powinno zrobic) w przypadku m47 (taki silnik ma autor pytania). Wiec skoro aso używa takiej blokady to na pewno jest to bezpieczne inaczej nie przeszło by wymagań bhp. A może, w związku z licznymi wypadkami bmw zmieniło procedurę i zaczęło stosowac blokadę koła zamachowego, jak to jest w m47n - nie wiem. Oczywiście, w domowych warunkach trudno by było zrobic dokładnie taki sam przyrząd do blokady więc łatwiej i szybciej zblokowac koło zamachowe na wieńcu zębatym. Poza tym nie każdą skrzynie da się tak łatwo zblokowac bo nie ma szybkiego dostępu do wieńca zębatego.
Opublikowano
Poradzisz sobie :cool2:

1. Zdejmujesz obudowy silnika na górze

2. odkręcasz wiskoze

3. wyciągasz wiskoze razem z tunelem

4. włazisz pod auto i odkręcasz osłony pod skrzynią i tą metalową po silnikiem.

5. zdejmujesz plastikową zaślepkę przy skrzyni biegów tam gdzie koło zamachowe

6. wkładasz tam coś co zablokuje koło

7 odkręcasz koło pasowe normalny gwint trzeba urzyć dużej siły

9 zakręcasz nowe koło - pamiętaj o tym żeby posmaroważ gwint śruby klejem do śrub

to tyle

 

Czy jest możliwość zablokowania koło jakimś specjalnym kluczem bo na kole są ząbki. Czy jedyny sposób to ten który podałeś z blokowaniem dwumasu ??

 

 

 

Jakoś w mojej 320d nie mogę dopatrzyc sie owej "wiskozy" - chodzi chyba o wentylator silnika połączony z jego wałem sprzęgłem wiskotycznym? U mnie występuje tylko wiatrak elektryczny uruchamiany w różnych predkościach czujnikami i chwała mu za to. Z tego co wiem, to owa "wiskoza" to domena raczej starszych modeli, rozwiązanie głośne i zawodne - taka dygresja mała

Opublikowano

Witam!

 

Byłem już u drugiego mechanika który próbował odkręcić koło kluczem pneumatycznym ale poddał się bo mówił że może ukręcić śrubę jeszcze większym kluczem. Ja mu mówiłem że da się zablokować przy dwumasie, ale on zaglądał i nie widział miejsca do zablokowania. Zrobiłem zdjęcie telefonem. Czy ktoś może mi dokładnie pokazać w którym miejscu się to blokuje, bo za trzecim mechanikiem chcę to koło wymienić. Wszyscy rezygnują kiedy mówię że miałem wymieniany wał i mówią że ktoś mógł dać za dużo kleju.

 

http://images42.fotosik.pl/140/e210934dac40fc31.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę że klej to tu nie ma nic do rzeczy, ta śruba jest z bardzo mocnej stali więc nie powinna się ukręcić
Pozdrawiam
Opublikowano
sorki lecz czegoś nie rozumiem. kolo dwumasowe w samochodach jakie znam znajduje się w kole zamachowym w obudowie sprzęgła. piszecie w tym poście w końcu o kole pasowym które lubi padać w tym modelu silnika tj 320D czy też o dwumasie - następcy tłumika drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piszemy o kole pasowym a żeby je odkręcić to trzeba zablokować koło zamachowe które jest przy kole dwumasowym :)
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.