Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

wiec BMW E60 rok 2004, 525d 130 KW i bardzo slaby akumulator.

Zabudowany jest orginal 90 Ah, 720 A.

 

Moge taniej nabyc akumulatorek AGM takze o wartosci 90 Ah i tu mam pare pytan do fachowcow.

Posiadam Dis-a i za bata nie moge znalesc opcji dla adaptacji akumulatora w E60! Gdzie to szukac panowie bo mnie juz szlak trafia.... ?????

 

Pozatym mam male pytanko co do akumulatora AGM. Trzeba w tym przypadku przekodowac cos w sterowniku ???

 

Widzialem takze ze gostek posiada AGM akumulatory z 110 Ah. Jaka jest procedura przekodowania sterownika Dis-em dla 110 Ah i gdzie tego szukac ???

 

Panowie pmocy....

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

to kiepsko szukales

service functions / body / power suply / battery / register battery replacement

 

Zmiane na 110Ah dis'em nie zrobisz, ale mozna ncs'em. Nie jestem do konca pewien (poszukaj na bmwecu) ale chyba wystarczy zmienic:

KLASSE_BATTERIE

90ah

na:

KLASSE_BATTERIE

110ah

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Maroek - nie mam jeszcze działającego DISa ale mam NCSa. Właśnie jestem po wymianie akumulatora i chciałem go zarejestrowc. Napisz prosze jak to mozna zrobic NCSem.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Pisalem tez zebys sprawdzil na bmwecu, pojawil sie nie dawno podobny problem i jest wyjasnione co i jak zrobic.

Jesli wymieniles aku na zwykly wiekszy to musisz zmienic FA numer z B090 na B110, a jesli nowy aku jest w technologi AGM to zmieniasz na numer A090. Po zmianie kodujesz CAS. Rejestracje noweg aku, jak juz pisalem mozna zrobic disem. Na bmwecu pisza ze da sie tez zrobic inpa, w twoim przypadku powinno to byc w engine/dde/F5-status/F5-ibs-powermanagement/F5-battery reg.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie a ktoś może powiedzieć mi co ma na celu "rejestracja zmiany akumulatora" oprócz typowo informacyjnego waloru ??
Opublikowano
Po to żeby moduł IBS (intelligent battery sensor) wiedział że jest nowa bateria. Poprzez rejestracje akumulatora kasuję się statystczne wartości mierzone przez IBS napięcia, natężenia, stanu naładowania, temperaturę akumulatora, pojemność w zależności od temperatury otoczenia. Jeśli się tego nie zrobi to w początkowym okresie, zanim IBS zbierze i uśredni nowe dane nowy akumulator może byc np. przeładowywany bo stary był bardzo kiepski i wymagał ciągłego doładowywania.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Panowie adaptacja akumlatora musi być zrobiona zawsze po wymianie akumulatora na nowy czy tylko przy zmianie wartosci z mniejszego na wiekszy lub odwrotnie ? czy może jeśli stary akumulator cały czas się rozładowywał ?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Co do rejestracji aku to zaleca sie ja robic zawsze po wymianie aku, dodatkowo jesli jest zmieniany na inny niz byl nalezy odpowiednio przekodowac car.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli adaptacje wykonac moze tylko serwis posiadający oprogramowania do BMW?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie tylko serwis. Poczytaj forum. W tym dziale prawie każdy ma taki soft jak w ASO :8) i przeważnie go używa...
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no może ścislej nie tyle serwis co ktoś kto może połaczyć sie z komputerem auta, bo tylko tak to można zrobic prawidłowo, tak?

a pewnie żaden sklep sprzedający akumulatory i wymieniający je takiego sprzętu nie ma

Opublikowano

Panowie a adaptacje akumulatora robimy wtedy gdy mamy kupiony orginalny aku z ASO czy też robi się adaptacje akumulatora takiego z np. sklepu z akumulatorami lub sklepy typu auto-cześci ??

Następne pytanie : na jakiej zasadzie adaptuje się nowy akumulator koduje sie go jakimś kodem czy tylko zaznacza że aku został wymieniony na nowy ?

 

 

Pozdrawiam

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Pisalem tez zebys sprawdzil na bmwecu, pojawil sie nie dawno podobny problem i jest wyjasnione co i jak zrobic.

Jesli wymieniles aku na zwykly wiekszy to musisz zmienic FA numer z B090 na B110, a jesli nowy aku jest w technologi AGM to zmieniasz na numer A090. Po zmianie kodujesz CAS. Rejestracje noweg aku, jak juz pisalem mozna zrobic disem. Na bmwecu pisza ze da sie tez zrobic inpa, w twoim przypadku powinno to byc w engine/dde/F5-status/F5-ibs-powermanagement/F5-battery reg.

 

 

Sprawdzone przy mojej E61. Rejestracja wymiany aku się udała :)

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
  • 1 rok później...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Odświeżę temat. A co w przypadku jak ktoś kiedyś wymienił akumulator i go nie rejestrował? Sprawdzałem u siebie akumulator miernikiem wychodzi sprawność 88% czyli akumulator ma około roku czasu. Pytam, bo alternator mi ładuje nie tak jak powinien. Muszę sprawdzić w ogóle czy jest zakodowany 110 Ah, bo taki mam teraz założony.
Opublikowano

Taka sama pojemność była. Jak się robi adaptację? Wystarczy nacisnąć na register battery change? W takim razie przypadkowo to zrobiłem. Myślałem, że będzie trzeba jeszcze zaakceptować.

http://img824.imageshack.us/img824/2572/aku5.jpg

 

Jesli wymieniles aku na zwykly wiekszy to musisz zmienic FA numer z B090 na B110, a jesli nowy aku jest w technologi AGM to zmieniasz na numer A090. Po zmianie kodujesz CAS.

 

Gdzie to znaleźć? Ja u siebie sprawdziłem tylko pojemność w CAS i była 110 Ah. Akumulator aktualnie założony, to Bosch Silver Plus 110Ah 920A, czyli ok.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie jest ktoś w stanie w miarę szczegółowo opisać jak NCSem zwiększyć rozmiar baterii? W jaki moduł wejść i co dokładnie zmienić, bo sama rejestracja nowej baterii jest trywialnie banalna :wink: Można dokonać tego również chociażby za pomocą np KTS Boscha...
Opublikowano
Panowie jest ktoś w stanie w miarę szczegółowo opisać jak NCSem zwiększyć rozmiar baterii? W jaki moduł wejść i co dokładnie zmienić, bo sama rejestracja nowej baterii jest trywialnie banalna :wink: Można dokonać tego również chociażby za pomocą np KTS Boscha...

 

musisz znaleźć coś takiego

Klasse_batterie i tam zmienić pojemność aku czyli jak masz np 80 a wsadzasz aku 95 to zmieniasz na 95.

ale nie mam pojecia w którym module

 

chyba inpa tez mozna to zrobić

  • 3 lata później...
Opublikowano

Nie ma potrzeby, bo jest to tolerowana granica. Przykład? Często w BMW są oryginalnie VARTA 80Ah a zamieniając z fabrycznych numerów wychodzi VARTA 85Ah.

Co innego no z 110 na 90 czy tam z agm na zwykły.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

 

a jest ktos w stanie dokładnie napisac jak zmienic wartosc Ah ncs-em ??

 

przeszukałem wszystkie fora i nie ma ani jeden raz konkretnie wytłumaczone krok po kroku do konca jak to zrobic.Sa rzucane słowa wyrwane z kontekstu "poszukaj klasse battery" albo"masz to w FA "

 

doszedłem do READ ECU i nie wiem co dalej mam robic :/ moze ktos pomoc ??

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.