Skocz do zawartości

Niewiem jaki silnik?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam zamiar kupic e39 do 99 rocznika z silnikiem benzynowym albo na lpg

prosze o porady jaki silnik wybrac zeby byl oszczedny w miare ,wytrzymaly i znosil dobrze gaz

do tej pory mam e36 2,0 vanos i jeszcze nie mialem z nim problemow ale czy to nie za slaba jednostka napedowa do e39??

 

prosze o pomoc i z gory wszystkim dziekuje

Opublikowano
No 520 to troszkę mało na e39, ja mam 523i, ale najlepszy wybór to jednostka 528 zużycie nie dużo większe niż 523 a koników więcej. Co do lpg to myślę że jeżeli zrobi ci to fachowiec to będzie ok.

MatrixXXL

523i 99r.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na forum ten temat był już tyle razy poruszany , że jak poszukasz to będziesz miał co czytać przez kilka godzin.

 

A w temacie to ja powiem tak- 520 jest słabawe 528 jednak już potrafi swoje spalić < zwłaszcza jak większość przebiegu robisz po mieście.>

 

Dlatego ja bym brał 523.

 

oczywiście jeśli mowa o jakiejś ekonomice.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
no wlasnie niewiem dlaczego ale mam problem ze znalezieniem tego tematu na forum jesli mozna to podrzudzcie jakies linki bede wdzieczny a jaka jest roznica w spalaniu miedzy 2,8 a 2,0 tak mniej wiecej interesuje mnie trasa i miasto bo moja 2,0 spala trasa niecale 7 a miasto ok 10 oczywiscie przy spokojnej jezdzie
Opublikowano

Ja mam 520i 110kW/150KM od dwóch lat... Około 60-70% przebiegu to miasto i średnia z owych dwóch lat to 10,2 litra (mierzone "z kija", bo OBC pokazuje mi dobrze dopiero od kilku m-cy - kłamał łobuz zaniżając rzeczywiste zuzycie o ok. 7%). Jeśli chodzi o trasę to przy delikatnej (=emeryckiej) jeździe w granicach 80-100 km/h nie łudź się, że zjedziesz poniżej 7,2-7,3 l/100 km. Przy równie delikatnej jeździe z prędkoścami w zakresie 110-120 km/h zużycie rośnie do ok. 8,0-8,5 l/100 km. W mieście to już zależy jakie odcinki, jakie warunki atmosferyczne itp (tu cała litania uwarunkowań) i wynosi od ok. 11,5 do ok. 13,5 l/100 km, choć w zimie przy mrozach i śniegu bywało, że zużycie przekraczało ponad 15 l/100 km. Pamiętaj, że najlżejsza E39 to na pusto waży blisko 1700 kg...

Oczywiście przy 2,0i nie ma mowy o jakiejkolwiek dynamice, szczególnie z dołu. Jak jedziesz ok. 90-100 km/h, zredukujesz tak, że obroty są w granicach 5 tys./min to jakoś sobie nawet radzi...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
theny, trochę przesadziłeś z tą masą... 520i sedan waży 1570kg z kierowcą i pełnym bakiem, nie zmienia to i tak faktu, że to dużo. Touring +100kg.
Opublikowano
Ja mam 3,5 V8 Automat i przy prędkości 70 km/h ekonomizer pokazuje 8l/100 zaś w trasie przy średniej 120 km/h wyprzedzaniu średnia na komputerze jest 9,5l/100. A koni troszkę więcej niż w 2,8.
Opublikowano
theny, trochę przesadziłeś z tą masą... 520i sedan waży 1570kg z kierowcą i pełnym bakiem, nie zmienia to i tak faktu, że to dużo. Touring +100kg.

 

Rzeczywiście, dla auta po lifcie i przy warunkach, które podałeś to dokładnie 1580 kg... Nie wiem skąd mi się "zakodowało" 1675 kg...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Weź sobie 6 cylindrowy 2.8 a jak chcesz wydać więcej to bierz 3.0i i koszt jazdy nie wpłynie na to że będziesz się ograniczał z resztą można sobie sekwencję (dobrą) wstawić.
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Mam 523i.

Spalanie miasto: od 9,6 do 14,1 jak do tej pory (średni styl jazdy). 14 naciagnela w korku "5 metrow 5 minut"

Spalanie trasa: od 6,4 do 8,9

 

Dynamika: 528 jest mocniejsze, 520 wyraznie slabsze. Mnie 523 wystarcza. Wyprzedzanie spokojnie, zapas pod noga niewielki, ale jest.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
Mam 523i[...]Spalanie trasa: od 6,4 do 8,9 [...]

 

A skąd podajesz dane? Z BC, czy to co policzyłeś z tankowania ("z kija")? Ja też się swego czasu cieczyłem, że można zejść do 6,4, ale BC przekłamywał. Teraz pokazuje dokładnie tyle ile wychodzi z tankowania, bo sobie skorygowałem wskazanie w BC na podstawie danych z ok. 1-rocznej ekslpoatacji...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
theny, trochę przesadziłeś z tą masą... 520i sedan waży 1570kg z kierowcą i pełnym bakiem, nie zmienia to i tak faktu, że to dużo. Touring +100kg.

 

Touring 530d waży dokładnie 1760 kg :)

 

co do wyboru silnika prosze sie nie obrażać ale BMW i LPG...? Raz miałem BMW z gazem i już nie chce :) robie bardzo dużo km i jezdze dieslem jestem bardzo zadowolony :D

Do E39 2 litrowy silnik jest zdecydowanie za słaby- oczywiście moim zdaniem. zgadzam sie z kolagami że od 2,5 w góre to są dopiero odpowiednie jednostki napędowe dla E39 ale ja polecałbym E39 530d :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
zdcydowanie 528 inna konstrukcja - a co za tym idzie kultura pracy elastyczność,itd...), nie tylko pojemność ale jest to zdecydowanie nowsza konstrukcja bo w 523, to jest silnik2,5 stary chyba od 88roku produkowany, a 528 jest chyba z 95roku oczyiście od roku wprowadzenia uległ szeregowi modyfikacji np. podujny vanos sondy lambda itd ....
Opublikowano

Mam 528i automat kombi z gazem. Wiele zależy od wagi, więc i od wyposażenia. Ważyłem swoje auto, gołe waż 1900 kg. Strasznie dużo. Ma to wpływ na spalanie. Szczególnie w mieście. 17-18 litrów w mieście to bardzo dobry wynik. Na trasie i 7,8 kiedyś uzyskałem. Co do gazu, zawsze będą cuda. Wywalanie kontrolki się zdarza, wkurza. Sondy nowe - wywala błąd sondy. Najlepiej jest po skasowaniu adaptacji, po jakimś czasie wyskakują błędy. Nie ma to wpływu na pracę sekwencji, ale wkurza.

Jednak to wszystko jest niczym przy kulturze pracy, przy komforcie, przy radości z jazdy. Kupiłbym taki sam, albo 530i po lifcie. W automacie szukałbym minimum 528i, w ręcznej minimum 523i. Jeżeli ma być 520i tylko w ręcznej. A diesel - kwestia gustu, dla mnie - bez obrazy dla właścicieli diesli - diesel pierdzi i śmierdzi :)

Opublikowano
[...]Co do gazu, zawsze będą cuda[...]

 

Może nie zawsze, ale mogą być... Inne parametry spalania (wyższa temperatura) w połączeniu z niewłąściwymi kalibrowaniem i regulacją są opłakane w skutkach...

 

[...]A diesel - kwestia gustu, dla mnie - bez obrazy dla właścicieli diesli - diesel pierdzi i śmierdzi :)

 

Co się dziwić, że pierdzi i śmierdzi, jak w zdecydowanej większości te diesle, które u nas jeżdżą są kilkakrotnie zamortyzowane za granicą... Ja sam mam benzynę (bez gazu), ale mam od czasu do czasu okazję jeździć nowymi/prawie nowymi autami z silnikami diesla (turbina/intercooler/commonrail) i przyznam Ci, że poza pierwszymi dwoma biegami, kiedy czuć "twardość" i moment diesla, to benzyna wysiada...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Ja mam 525i (rocznik 2001, więc po lifcie i już nowy silnik) - w trasie pali jakieś 8 do 8,5 , ale lubię wyprzedzić.

W mieście różnie, ale jak w Krakowie zrobią się korki to wychodzi około 13l/100km

 

Średnio komputer pokazuje mi teraz 10,9 - to przyjeździe 50/50 miasto/trasa. Uważam że to bardzo ekonomicznie jak na auto duże i z przyzwoitą mocą.

Poza tym - koszty utrzymania to nie tylko paliwo :-)))))))

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Opublikowano
A diesel - kwestia gustu, dla mnie - bez obrazy dla właścicieli diesli - diesel pierdzi i śmierdzi :)

 

Co się dziwić, że pierdzi i śmierdzi, jak w zdecydowanej większości te diesle, które u nas jeżdżą są kilkakrotnie zamortyzowane za granicą... Ja sam mam benzynę (bez gazu), ale mam od czasu do czasu okazję jeździć nowymi/prawie nowymi autami z silnikami diesla (turbina/intercooler/commonrail) i przyznam Ci, że poza pierwszymi dwoma biegami, kiedy czuć "twardość" i moment diesla, to benzyna wysiada...

Też jeździłem kilkoma nowymi dieslami. Przy ręcznej tragedia. W automacie jeździłem ostatnio nówką E Klasą E350 ze skrzynią 7-biegową. było ciekawie. Ale też nową 530i z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem 272 KM. Cudo. Co benzyna to benzyna. I spalanie dużo niższe.

Opublikowano
kolego Pavo moze i podobal by mi sie 530d ale niestety moj budzet jest ograniczony ale jak wziolem pod uwage 525 tds a 520 czy 523 benz to spalanie sie niewiele rozni a koszty napraw sa chyba wieksze w dieslu niz w benzynie
Opublikowano
Wiesz... w każdym samochodzie sa naprawy drogie i tańsze... Oczywiście że kupisz E39 z silnikiem jakim będziesz chciał aczkolwiek najczęstrze naprawy u mnei to wymiana Wahaczy :) i amortyzatorów przez nasze świetne drogi :mad2: z silnikiem jakotako nie miałem problemów padł mi czujnik cisnienia oleju, pompka od spryskiwacza generalnie pierdoły a autko mam z 2000 roku i przebieg 388500km (zdjecie jak chcesz moge wysłać) i odpukać fura chodzi jak ta lala i wcale sie nie wstydze przebiegu bo jest oryginalny :) wręcz sie nim chwale bo jestem naprawde zadowolony z samochodu :)
Opublikowano
witam mam od 1.5 roku E39 523i w automacie spalanie gazu w miescie w korkach 17 literow w trasie jadac 150-160 12 literow polyka bardzo jestem zadowolony z silnika ale w przyszloscie skusze sie na 2.8 pozdr. Widze ze kolega Pavo E39 ma takie same felunie. Jestem w trakcie odnawiania ich pozdr
Opublikowano
kolego Pavo moze i podobal by mi sie 530d ale niestety moj budzet jest ograniczony ale jak wziolem pod uwage 525 tds a 520 czy 523 benz to spalanie sie niewiele rozni a koszty napraw sa chyba wieksze w dieslu niz w benzynie

To ja, ten co napisał, że diesel śmierdzi i pierdzi. Ale koledze buli24 napiszę, że gada pierdoły. W czym utrzymanie tego diesla ma być droższe? Czy diesel, czy benzyna, to koszty będę podobne. Raz poleci coś tańszego, a innym razem coś droższego. W E39 najdroższe jest zawieszenie, a to nie zależy od spalanego paliwa.

Opublikowano
ja mam na mysli pompe wtryskowa i wtryski niewiem nie jestem specjalista ale kiedys jakis mechanik mi powiedzial ze trzeba min 15tys km rocznie robic zeby sie oplacalo miec diesla byla wtedy mowa o silniku vw TDI
Opublikowano
buli :) w 3.0 jest Common rail czyli bezpośredni wtrysk paliwa do cylindra a co za tym idzie pod samochodem jest jedna pompa wyskokiego ciśnienia która podaje paliwo na wtryski i dwie pompy paliwa sa jeszcze w baku. Wiec pompowtryskiwacze ci nie padna bo ich nie ma. ja mam bezmala 400 tys km i padla mi pompa paliwa kupiłem używana za 300 zl nowa 1100 zl :) i chodzi ta uzywka super :) ale moja padla z racji tego ze przepompowala hektolitrypaliwa. A Turbina... no coż... turbina jest ze zmienna geometria łopatek (niby sie ich nie regeneruje) ale jak bedziesz dbal o turbinke to nic nie powinno ci sie z nia stac - chyba ze bedziesz mial pecha :) ja zawsze mialem benzyny nie chcialem diesla bo tak jak tu koledzy pisali wczesniej "pierdzial i smierdzial" ten diesel jest moim pierwszym i Panowie jak kupie benzyne to bedzie to BMW "M" kazda nastepna bedzie Diesel :) jestem super zadowolony :)
Opublikowano
ten diesel jest moim pierwszym i Panowie jak kupie benzyne to bedzie to BMW "M" kazda nastepna bedzie Diesel :) jestem super zadowolony :)

 

 

a jaki miałeś silnik przed dieslem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.