Skocz do zawartości

MONTAŻ HAKA do M5 - CZY MOŻNA...???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

potrzebuję zamontować do mojej Berty (M5 E39 2001) hak. W grę wchodzi tylko oryginał. Pytanie:

 

Czy będzie pasował oryginalny hak zdemontowany z E39 w wersji sedan czy może są jakieś przeszkody jak np. zderzak w M5 lub cokolwiek innego?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wskazówki

Opublikowano

Przejrzyj sobie to:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE91&mospid=47550&btnr=51_3724&hg=51&fg=15

 

i to:

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DE91&mospid=47550&hg=71&fg=95

 

Myślę, że nie powinno być większego problemu. Mnie też to czeka tyle, że nie w M :-). Z tego co już wiem, to u mnie trzeba dokupić ramkę (ok. 30-40 PLN), klapkę (ok 90-100 PLN) i wyciąć przy dolnej krawędzi wzdłuż oznaczenia na wewnętrznej powierzchni zderzaka. Na schematach w realoem dla wersji M jest tak jak u mnie klapka, a przy haku nie ma informacji, że nie dotyczy wersji M...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Witam Cię,

 

przyznam Ci się szczerze, że nie rozumiem tego pierwszego linka....klapki, listwy, zaczepy... Pociesza mnie tylko to, że wydaję się, iż na 99% hak można zamontować.

Czy mam rozumieć, że aktualnie mam listwę dolną oznaczoną jako "3", a powinienem nabyć "4", bo jest z dziurą + klapkę "5", tak?

 

Spójrz proszę na to ogłoszenie...właśnie to kupiłem i po zdjęciu po można chyba wywnioskować, że jest to komplet.

http://allegro.pl/item785761950_bmw_5_e39_e_39_sedan_limuzyna_oryginal_hak_automat.html

 

Zastanawiam się tylko skąd mam wziąć klapkę, która zasłoni dziurę w zderzaku. Masz jakiś pomysł?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze trzeba się zastanowić nad stroną elektryczną.

Podobno nie można podłączyć się bezpośrednio pod kable od lamp. To obciąża LCM. I może błędnie pokazywać komunikaty o spalonych żarówkach.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Zastanawiam się tylko skąd mam wziąć klapkę, która zasłoni dziurę w zderzaku. Masz jakiś pomysł?

 

Pozdrawiam

 

To co kupiłeś to kpl do haka. ale bez instalacji elektrycznej... Zobacz sobie na realoem zderzak ale nie m-pakietowy, tam to jest z innej perspektywy i ładnie widać klapkę zderzaka. W instrukcji montażu haka jest napisane, że trzeba wyciąć kawałek zderzaka wzdłuż oznaczenia na wewnętrznej powierzchni zderzaka, zamontować ramkę wzmacniającą wokół wycięcia oraz klapkę zakładaną wtedy jak nie używasz końcówki haka. Ramkę i klapkę musisz dokupić.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Jeszcze trzeba się zastanowić nad stroną elektryczną.

Podobno nie można podłączyć się bezpośrednio pod kable od lamp. To obciąża LCM. I może błędnie pokazywać komunikaty o spalonych żarówkach.

 

Kolego Krzysiu, wyjścia są trzy: dokupić oryginalny moduł (ok. 700-800 PLN), dokupić uniwersalny moduł (ok. 170-300 PLN - to samo urządzenie!!!!!! niezły rozrzut, nie?) lub zrobić instalację na przekaźnikach (kilkanaście PLN???). Dla zainteresowanych mogę odnaleźć namiar na producentów/sprzedawców uniwersalnych modułów, które z powodzeniem i bez wyświetlania błędów można zamontować w beci...

Nie wiem kiedy będę montować u siebie Westfalię, ale już kupiłem i na pewno będę, to wstawię na forum "zrób to sam" z montażu haka i instalacji elektrycznej...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zdaj relacje z montazu, bo tez sie do tego przymierzam, z tego co czytalem, to przed liftem nie trzeba montowac modulu, po lifcie tak - tyle z mojej lektury

 

czy napewno uniwersalny modul bedzie dzialal tak jak oryginalny? np. wlaczy pdc gdy podlaczasz przyczepke?

 

ile dales za westfalie?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tego co widze na allegro, to oryginalny hak bez modulu mozna kupic za 500-700 zl, z modulem to koszt 1000-1200 zl

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
[...]z tego co czytalem, to przed liftem nie trzeba montowac modulu, po lifcie tak - tyle z mojej lektury

czy napewno uniwersalny modul bedzie dzialal tak jak oryginalny? np. wlaczy pdc gdy podlaczasz przyczepke?

ile dales za westfalie?

 

Co do modułu to nie jest ważne, czy auto sprzed liftu, czy po, bo obydwa mają oświetlenie sterowane przez LCM i jak obciążysz obwód jednej żarówki mocą dwóch żarówek, to zaświeci Ci się błąd o spalonej żarówce (opór jest 2x większy, co LCM odbierze jako przepalona żarówka). Stąd wyjścia to albo moduł albo przekaźniki. Moc obwodu sterującego przekaźnika (napiecie 12V, prąd kilka mA) jest tak niewielka, że LCM nie wychwyci, że coś jest nie tak.

 

Tu można kupić moduł uniwersalny po złodziejskiej cenie:

 

http://www.sklep.steinhof.pl/index.php?products=product&prod_id=14

 

a tu po normalnej

 

http://quasarelectronics.pl/files/attachments/news/d7528455-Cennik.pdf

 

Za Wesfalię na aluminiowej belce w stanie jak nowa (końcówka haka nigdy nie używana, zero korozji, wszystkie instrukcje, naklejki homologacyjne i klapka zderzaka warta ok. 80-100 PLN) dałem 700 PLN. Oczywiście bez instalacji elektrycznej. Podstawowy zestaw kabli i gniazdo 7 pinowe to ok. 24 PLN

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzieki za odpowiedz!

 

nurtuje mnie jednak caly czas pytanie czy uniwersalny modul bedzie dzialal jak orygninalny? czy wylaczy pdc? (zakladam, ze orygninalny wylacza pdc)

 

zastanawiam sie czy nie lepiej od razu kupic za 1k zl hak z oryginalnym modulempozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
dzieki za odpowiedz!

 

nurtuje mnie jednak caly czas pytanie czy uniwersalny modul bedzie dzialal jak orygninalny? czy wylaczy pdc? (zakladam, ze orygninalny wylacza pdc)

 

zastanawiam sie czy nie lepiej od razu kupic za 1k zl hak z oryginalnym modulempozdr

 

 

Na pytanie o pdc Ci nie odpowiem, bo go nie mam i nie interesowałem się tym problemem... Poczytaj informację pod linkami o module uniwersalnym, może tam coś jest na temat pdc. Z drugiej strony w przyczepie nie masz pdc :-), to jakie to ma znaczenie? Że będzie Ci przeczeć podczas cofania z przyczepą? Jeśli chodzi o moduł oryginalny/uniwersalny to pewno zasada jest podobna jak na przekaźnikach tyle, że sterowanie jest elektroniczne, a nie elektromagnetyczne i chodzi o to, aby małym prądem (nie powodującym rejestrowania błędów w LCM) sterować duży prąd. Potwierdzają to wyprowadzenia pinów z wtyczki tylnej lampy, gdzie są wolne piny, od których wyprowadza się przewody do modułu haka.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chodzi mi o wylaczanie pdc, aby po podlaczeniu przyczepy nie piszczal - oczywiscie mozna to zrobic recznie, ale po co jesli moze modul to sam robi

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
chodzi mi o wylaczanie pdc, aby po podlaczeniu przyczepy nie piszczal - oczywiscie mozna to zrobic recznie, ale po co jesli moze modul to sam robi

 

A jak działa fabryczny pdc: czy podczas jazdy do przodu też "skanuje" odległość z tyłu, czy też tył "załączany" jest dopiero jak włączysz wsteczny. Z tego co wiem o uniwersalnych zestawach, odpowiednikach pdc, to tył załaczany jest dopiero jak włączysz wsteczny...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

W moim egzemplarzu PDC uruchamia się:

 

a) w momencie włączenia biegu wstecznego

b) ręcznie za pomocą przycisku PDC

c) również dojeżdżając powoli przodem do obiektów

 

Zawsze gdy działa PDC, działa przód i tył sygnalizując odległości od obiektów różnym tonem sygnałów.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
zdaj relacje z montazu, bo tez sie do tego przymierzam, z tego co czytalem, to przed liftem nie trzeba montowac modulu, po lifcie tak - tyle z mojej lektury

 

czy napewno uniwersalny modul bedzie dzialal tak jak oryginalny? np. wlaczy pdc gdy podlaczasz przyczepke?

 

ile dales za westfalie?

 

Zgodnie z umową, poniżej dwa słowa po montażu haka.

Za hak (używany oryginał Westfalii) zapłaciłem 750 pln. Za montaż z modułem 500 pln (zakład w Raszynie) oraz 200 pln za klapkę na otwór w zderzaku. Przy tej ostatniej pozycji z pewnością przepłaciłem, ale czego się nie robi dla swojej Berty, która nie potrafi się odwdzięczyć.

Reasumując 1450 pln za całość. Czeka mnie jeszcze lakierowanie klapki, ale to już grosze.

 

Jak zachowa się ten moduł w aspekcie PDC w przypadku podpięcia przyczepy tego jeszcze nie wiem, ale nie jest to dla mnie akurat istotne.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzieki za info! 500 zl za montaz wydaje sie dosc wysoka cena... dzwonilem do zakladu w raszynie jakies czas temu (nie pamietam nazwy, forumowicz mi polecil), powiedzieli mi 100 zl netto za montaz (z wycieciem klapki oraz zalozeniem standardowego modulu)

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
dzieki za info! 500 zl za montaz wydaje sie dosc wysoka cena... dzwonilem do zakladu w raszynie jakies czas temu (nie pamietam nazwy, forumowicz mi polecil), powiedzieli mi 100 zl netto za montaz (z wycieciem klapki oraz zalozeniem standardowego modulu)

pozdr

 

No jak na E39 i montaż haka Westfalia (wszystko pasuje w technologiczne otwory) 500 PLN to dużo mimo kosztu zakupu modułu... Pewno się śmieją chłopaki z Raszyna, że znaleźli jelenia (tylko się Kolego Hacus nie obrażaj!!!!) Cóż! wiedza tajemna :mrgreen: kosztuje...

 

Jak już znajdę czas i założę hak u siebie, to Kolega Hocus przekona się na własne oczy, że nie taki diabeł straszny jak go malują...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.